Tänka sig att Brynäs presterar som de gör, det är helt fantastiskt. Vi dominerar +/- statistiken fullständigt, Svedberg toppar målvaktsligan, vi är tvåa i boxplay (efter FBK). Spelet i fem mot fem eller den fysiska slutspelshockeyn är inget problem.
Vårt största problem är om man tittar på statistiken vårt PP där vi har den sämsta statistiken av de lag som är kvar 17,14% (att jämföra med Saiks 30,23% och AIKs 27,59%). Till vår fördel här kan sägas att SAIK och AIK ligger lågt i boxplayligan och där finns förstås möjligheter till förbättring i finalen för vår del.
Helt sjukt att vi går som tåget trots att PP klickar och när spelet blivit så tufft i slutspelet (plus högre domarnivå) Anmärkningsvärt.
Redigerad kommentar
Bissett_19: Svårt. Med AIK får vi hemmafördel så jag tror det vore vikigt. Fast samtidigt så slipper vi ju AIK's pundhuvuden till fans om vi får SAIK...
Men spelmässigt så tror jag att det är bättre med SAIK.
Fasth har ju visat sig vara lite "ur balans" så AIK hade nog varit att föredra tycker jag. SAIK kan vara på väg mot storformen och de blir inte lätta att slå, men en god chans finns absolut.
Blir nog riktigt bra hockey om vi får SAIK i alla fall.
Bissett_19: Nja, AIK kommer inte orka och dessutom är Fasth helt ur slag.
SAIK däremot spelar som oss men har nästan starkare forwards än vad vi har, dock svagare backbesättning. Målvaktsfighten kan bli avgörande.
70 Rodrigues:Håller med, plus att resorna blir kortare. Hur man än vrider och vänder det så är aik ett sämre lag än saik.
Samtidigt kittlas jag av tanken att se Brynäs-SAIK i en final. Där finns förutsättningar att bli en av de bästa finalerna i historien!
Lunkan:"Tror inte AIK släpper flera tusen biljetter till Brynäs fans. SAIK vinner ikväll så det är onödigt att spekulera."
Det är ju fritt fram att boka på ticnet så om tillfälle ges och brynäsarna är på hugget så kan vi nog knipa bra många biljetter.
"En seger för svensk hockey att Brynäs spelar final!"
SVT:s hockeyexpert Micke Renberg sällar sej till raden av experter som hyllar Brynäs offensiva ishockey.
JFK och resten av hockeykännarna i Modos gästbok vet bättre. Snacka om att tappa i trovärdighet.