Brynäs IF

446654 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08

« · 1019433 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Lördag den 29/3-08
rafalski: Konstig match. Vi är stirriga och lite för överambitiösa i början, vilket tyvärr straffade sig. Efter kvitteringen ser det lite bättre ut men när Rönnmark sen hittar 2 höga klubbor som såg lite tveksamma ut, så gör dom 1-2.
Sen slarvar Brendl som siste man i PP och Söderberg kan kontra in 1-3.
Små marginaler, men vi reducerar och är med i matchen igen.
Därefter backar dom hem och försvarar sig och det blir mkt kamp.
När vi sen inte lyckas göra mål i 5 mot 3 (riktigt dåligt pucktempo och fantasilöst) och samtidigt missar två öppna mål (Hansen och Björne) så var det kokta fläsket stekt.
Som sagt: större chans att ta poäng borta, som det känns.
Halva serien spelad och det är så jämnt som det förutspåddes att bli.
Ändå verkar många vara jätteförvånade över dagens förlust.
Nån som trodde att vi skulle gå obesegrade genom KS?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ha ha ha, ja jävlar vilket oflyt vi hade. Du är rolig du.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge, din analys köper jag rakt av, men fan vad denna förlust svider. Nu lär Korhonen få nytt förtroende i Malmö och det förtjänar han.
Kommentera

Huge: Visst räknade man med poängtapp i KS, men inte mot Malmö hemma....och idag spelar vi faktiskt inte bra, man kan inte säga att vi blev bestulna på segern precis,även om vi hade bra chanser.
Kommentera

Huge: Ja, Brendl slarvade i PP, MEN Sjödin sket ju fullständigt i att jobba hem. Om gubben hade tagit i lite hade det blivit 2mot2, men hans spelförståelse (som annars är bra) svek honom tyvärr den gången och han bedömde situationen helt fel.
Kommentera

Huge: Va fan är det för fel på dig, är det så jävla svårt att erkänna att dom gjorde en skitmatch?
Kommentera

70 Rodrigues:
Måste bara dela med mig en sak i misärens stund.
Satt en Tagga malmöit några platser från mig idag... när dom fick sitt första mål ställde han sig naturligtvis upp och jublade MEN... skrek även "SÅÅ JÄVLA RÄTTVIST!!"
Jag och polarn garvade ganska gott kan jag säga!!:)
Kommentera

70 Rodrigues: Va fan är det för fel på dig, är det så jävla svårt att se att Huge gång efter annan faktiskt levererar rätt nyanserade matchanalyser? Till skillnad från dig som match efter match gråter ut om hur pissvärdelösa jävla skitbrynäs är.

Visst, som TIK:are håller jag gärna med dig...jag tycker Brynäs ÄR ett skitlag och tanken att många s.k. experter före säsongen trodde att de skulle vara där TIK är nu med fetchans att gå hela vägen är inte bara absurd, den är så sinnessjuk att det är pinsamt.

Men åter till Huge, hans senaste matchreferat är inget annat än saklig och besk kritik mot Brynäs agerande på isen. Fattar inte att du inte bara ger fan i Brynäs och börjar heja på ett lag som vinner istället. Håll dig dock gärna borta från TIK, med supportrar som dig behövs inga motståndare....
Kommentera

"Vi vill ha erat stöd på läktarna, ni är som en sjätte utespelare". OK, vi gjorde vårat ikväll, varför vek ni ner er som ett gäng juniorer? Leif Boork, har du någon annan taktik än att backa hem? Pisamt att se dig icke agera i båset, du är så jävla dålig och det absolut sämsta som har hänt i Brynäs historia.
Kommentera

mikenomad: Håll dig i TIKboken din pajas!!
Kommentera

mikenomad: Att ständigt och jämt slicka röv på något som inte fungerar, det om något är pinsamt, och att du försvarar det är ännu mer pinsamt. så håll dig i din förbannade TIK Gb hädanefter.
Kommentera

70 Rodrigues: Visst, ska inte störa mer i boken för inavlad beundran. Men hur mkt jag än tycker att Brynäs är ett skitlag så hoppas jag i klarar er kvar! Ni hör hemma i ES och med lite rättning i leden så kan nog bättre tider nalkas även er.
Kommentera

mikenomad: Huge och jag vet vart vi har varandra, så det är lungt. Hur skulle den här jävla GB:n se ut utan Huge, Rodrigues, GävleLasse och Sylf :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Den sämsta värvningen någonsin i föreningen är pajas Sundlöf. På fyra år har han lyckats ta ner föreningen i skiten två ggr, det säger allt.
Kommentera

Tabellen :-(

1 Malmö 5 4 0 1 0 15- 9 12
2 Brynäs 5 3 1 1 0 17- 10 10
-----------------------------------------
3 Leksand 5 3 0 2 0 18- 9 9
4 Mora 5 2 1 2 0 8- 10 7
5 Rögle 5 2 0 3 0 16- 20 6
6 Västerås 5 0 0 5 0 9- 25 0
Kommentera

Huge: Bra analys. Det jag ställer mig väldigt frågande till är Boorks matchning av laget. Varför nöter han på med Hansen tillsammans med Dackell och Brendl? Jag hade gärna sett att man gjorde en rokad och stoppade in Brendl tillsammans med Lind och Alcén och stoppade in Danielsson tillsammans med Dacke och Hansen för att bilda en tredjekedja. Maken till ineffektivitet får ma leta efter.

Vann vi någon tekning idag?
Kommentera

Vinst i Malmö är ett måste, annars är vi rökta vågar jag lova..
Kommentera

Saxar ur Malmös blogg:

Live från Tablettasken del 3
(14.01, 29 mars 2008)
Inne i Läkerol Arena för första gången. Kan ju inte direkt säga att det är något som imponerar. En katastrof, om jag får vara riktigt kritisk. Det känns som att man har stressat sig genom hela bygget och missat en hel del fundamentala delar.
¤ Varför bygger man inte en läktare som följer sargen, utan en som liknar vår kära Islada?
¤ Avbytar- och utvisningsbåsen verkar man helt ha glömt bort.
¤ Är man över 190 cm går det knappt att utnyttja faciliteterna på detta ställe.
¤ Ismaskinen ser ut att vara imponarterad från Hawaii.
¤ Några extremt korkade räcken skymmer sikten ganska duktigt för en av mina bänkgrannar.
¤ Mediakuben är extremt liten.
¤ Den sämsta musiken i mannaminne. Just nu spelas "I love Europe"...I rest my case.

Ska vi skämmas för Läkerolen också?
Kommentera

Lesky:

Fy fan vad löjligt!
Tänker inte ens försöka kommentera det där, Arenan är väl helt okej tycker jag.
Kommentera

Lesky:

En sak till: Vart i hela världen liknar Läkerol Arena Malmös Islada? IQ-befriad bloggare ?
Kommentera

rafalski: "Huge, din analys köper jag rakt av, men fan vad denna förlust svider. Nu lär Korhonen få nytt förtroende i Malmö och det förtjänar han."

Ja, visst fan svider det lite extra när förlusten känns lite snöplig.
Vi får skylla oss själva som inte håller oss till uppgjorda planer, åtminstone i första perioden. Och där grundläggs ju deras seger.
Men jag undrar hur Boorken tänker göra med målvaktsdilemmat han nu har?
Markan fick ju inte kliva av pga att han varit dålig, och samtidigt gör ju Markus en bra insats när han kommer in.
Undrar om inte Markström ändå får förtroendet i returen på tisdag....
Kommentera

Huge:

Markström dålig? tycker jag inte att han var.. Två frilägen och ett mål i 5-3, inte mycket att göra åt, snarare backarna som var sega i spelvändningarna.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Dom uppgivna blickarna efter första säger allt.
Kommentera

MarcusElving: Tyckte att Markstöm va fipplig idag, fast när Brendl inte ens orkade åka ut på isen vid presentation, då visste man liksom att det ej kommer att bli vinst.

Sedan var ju domar insatsen under all kritik, men det känns billigt att skylla på domaren.

BIF hör hemma i ES och det är dit vi är på väg, som HUGE sa, varför är så många förvånande över en förlust.

Och om man nu ej klarar av att hålla på sitt lag i alla lägen kan man ju bara ja, ......

Tänk om vissa här inne blev lika uthängda och sönderplockade på nätet som BIFs spelare så var det ej många som skulle våga ta sig till sitt jobb.

Skärpning, med ditt lag eller inte alls!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Har redan börjat annonsera efter en handgranat på Blocket.
Kommentera

MarcusElving: "Markström dålig? tycker jag inte att han var..´"

Inte jag heller.
Vilket jag väl uttryckte ganska så klart i mitt inlägg.
Kommentera

Huge:

Oj, läste visst fel.. tyckte det verkade konstigt att du av alla skulle ha fått en sån sak om bakfoten :P fel av mig, ber om ursäkt..
Kommentera

Izah:

Markström var godkänd tycker jag. Domaren var katastrof, men som sagt, skylla på domaren känns klent.

---

"Skärpning, med ditt lag eller inte alls!!" - Den var inte riktad mot mig antar jag? Jag är alltid med !
Kommentera

MarcusElving: Ursäkten godtages om ditt misstag inte upprepas...
;-))
Kommentera

MarcusElving: Dålig var han inte bara lite fipplig, inte riktigt med, men Korhonen var riktigt bra annars vet man ej hur det hade kunnat sluta.

Nej, det var inte riktat mot dig, men det här forumet verkar vara himlen för gnällspikar som lever för att sabla ned laget som de säger hålla på.
Kommentera

Huge: Haha, det ska det nog inte göra, får lästa dina inlägg två gånger hädanefter ;)
Kommentera

Izah:

Ja, Korhonen kom in bra i matchen. Boork har ett litet dilemma där.

Jag tycker inte Brynäs ligger så dåligt till trots allt.. Jag menar, tvåa i kvalserien, två poäng under ettan. Det finns 4 lag med sämre utgångsläge än Brynäs, i en serie med 6 lag.
Kommentera

Hemkommen från Gävle och urinen har nätt och jämt torkat på kroppen. Bara att inse att laget pissade på oss idag. Var finns hjärtat, viljan och stoltheten? Malmö fick matchen precis dit dom ville i första perioden och det räckte för dessa impotenta herrar som endast tycks spela för sig själva och för att få en så bra klubbadress som möjligt till nästa säsong. Brynäs kommer inte att lira i elitserien då, till det är dom alldeles för dåliga. Som nån skrev tidigare, vi har varit bitvis utspelade av LIF,MIF och MIK, det håller inte. Firma Boork/Sundlöv valde att satsa på bredd och karaktärsspelare. Inget av det finns idag och har inte funnits på länge. Bredden har lånats ut och karaktärerna famstår mer som karikatyrer.
Kommentera

MarcusElving: Inte jag heller jag hade en oberoende (djurgårdare)med mig och hans snabb analys var väl; mer folk framme på returer, spela på Widing, bänka Angell, inte bara spela på backar i PP. Men han tror att det kommer att gå vägen och det tror jag oxå!

Annars får man ta pendeln till Huddinge samt tbana till Gullmars nästa säsong!
Kommentera

Lesky: Håller med bloggaren i mycket, speciellt det där om att inte läktaren följer sargen. Jämför med andra arenor och vilket tryck det blir när klacken står ända in i plexit. I LA står ju klacken i princip på etage 2...skitdåligt. Man KAN faktiskt få nybyggen att bli intima om man tänker till...
Kommentera

Izah:

Hans tips låter bra tycker jag, vad har Boork för nummer? ;)

Det måste gå, annars försvinner en del av mitt liv :(
Kommentera

Jag vill bara tacka alla som tog sig till LA idag och hejade på BIF och gjorde nästan allt för dom synd nog så räckte det ej men vi klara detta ! efter dom här 2 " skit matcherna " så kommer solen vi vinner mot Malmö borta !
Kommentera

Brynässtockholm:

Tack själv, det var ganska bra drag på läktarna för omväxlings skull, synd att inte grabbarna bjöd på mer undehållning.. menmen, det är nu vi behövs som det heter. KÄMPA VIDARE! :D
Kommentera

Gusten: Tänka till? Vad menar du?
Kommentera

Hoppas Korhonen står nästa match. Markan är bra men har ett väldigt stort hål mellan benen som motståndarna verkar börja lära sig.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Handgranat,nån?
Kommentera

sylf: Du vet...med hjärnan...huvet...det där mellan axlarna.
Kommentera

MarcusElving: Tycker ju att Boork e så pass rutinerad så att dessa saker kommer att regleras till nästa match, det är jag säker på!!
Kommentera

Gusten: Aha, du menar det där som ingen i Brynäs IF begåvats med?
Kommentera

sylf: BINGOLINGO!!!!!
Kommentera

Izah:

Man får då hoppas på det i allafall.. :D
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Handgranat nån?
Kommentera

Izah: Hur rutinerat är det att stoppa in Angell, Brynäs mest offensiva back i ett 3 mot 5 underläge?

Din remark om Brendl under presentationen... Så där har han gjort hela säsongen. Faktum är att han var snabb upp idag ;)
Kommentera

Bissett19: Hittat en för 300 spänn, rena fyndet. Se länk!
Kommentera

Lesky:

Vi ska inte skämmas för arenan men samtidigt är det väl inget direkt att vara mallig över. En modern standardlada i Elitserien. Hade varit kul om de designat själv och inte valt denna standardmall ovanpå Gavlerinkens grund.

Värdelös mediakub, kasst ljud på kortsidorna, dåligt med benutrymme, dålig gemensam spelaringång, avhuggen kortsida, onödigt utrymme mellan plexi och publik, scenen, musikkillen skämmer ut hela stan...
Kommentera

« · 1019433 · »