Brynäs IF

730864 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks

« · 837338 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks
Bissett19: Sektion M är att lita på =)
Kommentera

Bissett19: "vi älskar claesson" vare de du hörde? ;)
Kommentera

65selander: Du ser, en självplågare till bland oss....
Kommentera

Huss: Anemyr du och Jompe väljer då era resor, fast å andra sidan så är risken stor att jag också skall upp mot HV. Skjutsen är klar det är bara El Bosso som skall tillstyrka någon timmes ledighet.
Kommentera

HF: Det hördes klart o o tydligt på webbradion vad ni tyckte om Claesson när han passerade eran sektion;)
Kommentera

Huss: lycka till med vädergudarna! ...och hockeygudarna ;)
Kommentera

Anemyr: Nästa måndag är det min tur att göra samma resa, dessutom kommer Jompe på besök ända från Sveriges baksida...
Kommentera

Anemyr: åjo tekningarna vann dom iaf med 35-27 ;-)
Kommentera

* Måndag
* Match mot fetjumbon tråkMIF
* Snöoväder på ingång
* Brynäs i formsvacka
* Sjödda, Bäckis och Månsson borta
Ändå bestämmer sig undertecknad + kompis för att sätta sig i bilen och åka upp till Gävle för att se matchen, hur är man funtad igentligen!?

Så vad händer? Brynäs åker ut som yra höns och låter MIF göra två mål på sina tre första skott inför alltför några åskådare. Gonatt!

Det här var en ovanligt jobbig match att se. Brynäs försöker verkligen men det funkar bara inte. Varför skjuter ingen!! passa passa, ner i hörnet om och om igen, inget tillstymmelse till spelidé bar dump and chase men i hörnen gör man som bekant inga mål och när väl målchanser dyker upp och då snackar vi rena frilägen så saknas kylan. Oj, vad jag led av att se vårt kära Brynäs stappla på... samtidigt som malmöspelarna såg stora starka och trygga ut (?) den där Fedorov gjorde ju vad han ville där ute, såg ut att ha lekstuga i offensiv zon.

Härligt att Lind sen lyckades göra mål på en halvträff i öppet mål och att domarn bjöd på 5mot3 i 1.59 så att kvitteringen kunde komma. och att Angell gjorde mål på en passning (vad annars?) och inget skott (ingen skjuter ju som bekant). Vi blev glada till slut och vi kunde ge oss utt på moddiga sladdriga vägar i 0 sikt =)

Det lossnar snart! Det måste lossna snart!

Men s
Kommentera

65selander: "en sak som är positivt ikväll är väl att dom inte ger upp efter 2-0 i arslet."

Viljan var det absolut inget fel på för tex Widing, Björne, Molin, Angell mfl kämpade på bra men kunnandet, var finns kunnadet i dagens Brynäs? Taffligt är nog det ord som beskriver hemmaliret igår. Passningar satt INTE på bladet, skotten satt INTE på mål och tekningarna vanns INTE.
Kommentera

65selander: Enligt uppgift så kommenterade web-radion situationen. Sen om du halvsover framför den är väl inte direkt mitt problem ;-)

Men kort kan jag väl säga att det är nog första och enda gången en spelare blivit utvisad för charging när han backade. Dvs vi på läktaren behövde inte lägga ner allt för mycket krut på att idiotförklara pajasen i svart-vitt, det klarade han så bra själv. Helt horribelt hur borta han var på slutet. Först en massa tveksamma Brynäsutvisningar sen skulle han kompensera detta med, om möjligt, ännu mer tveksamma Malmöutvisningar. Samtidigt som han missade en del solklara för båda lagen.
Kommentera

HF: Berätta mera så vi radiolyssnare kommer med i matchen ;-)
Kommentera

HF: Bland det värsta man sett på en hckey-rink. Har nog aldrig sett spelare så förvånade...
Kommentera

GävleLasse: De hade inte Nolanders tokbrutala charging med heller. Borde det inte vara livstids avstängning för en sån livsfarlig tackling eller nåt?
Kommentera

tjugo8: Synd att de inte fick med Angells propp i 2:a. Han hoppar över en hukande lagkamrat för att proppa en malmöit med en openicetackling.

Den tog fint :)
Kommentera

Falken:
skön smäll av Hulkkonen...!!! ligger ute på HL Highlights...
Kommentera

men en målskytt som Gynge hade suttit finfint nu, eller hur Prosten ;-)
Kommentera

Kasst av Boorken att inte ge Morin & Alcén mer speltid. De gjorde inte bort sig när de spelade och när fan ska han ge dom chansen om han inte gör det hemma mot Malmö.
Kommentera

Huss: Ineffektivt är kvällens understatement...
Kommentera

Bissett19: Ja han blev nog bänkad efter hans räddhågsna ingripande i offensiv zon.

En forward lyckas peta loss pucken till Morin som nästa i panik spelar tillbaka den till forwarden som omgående får på sig en närliggande rödhök.

Morin hade all tid i världen att hålla pucken eller passa den till en FRISTÄLLD lagkamrat...

efter det ingripandet såg jag inte till honom mer.
Kommentera

GävleLasse: eller som TTs utsände uttrycker sig:
"Brynäs pressade och pressade, men är extremt ineffektivt"

Kul i varje fall att Bicek och Hauthonen så sakta börjar leverera.
Kommentera

Bissett19: Så han fick spela ändå ? Halleluja..
Kommentera

65selander: Glöm inte:

4 Linus Morin RD 0 0 0 0 0 01:02............:)
Kommentera

Bissett19: Ang Boorks snack om att ta över Sjöddas spelaransvar.

NrFemmaNamnPosMålAss+/-SkottUtvIstid
291Rodrigo LavinsLD0000221:35
82Nicholas AngellRD10-14028:25
33Daniel JohanssonLD0002025:38

Kul att höra att Lind är på bettet igen men han går väl sönder lagomt till slutspelet ;-)
Kommentera

Falken: Ja Hauthonen och Bicek har kommit igång bra offensivt. Defensivt lämnar de fortfarande en del att önska.

Hauthonen var dessvärre ingen höjdare vid tekningarna idag. Jag hörde att Angell fick pris som Brynäs bäste, något jag inte håller med om. Widing och Björne var riktigt bra idag. Även Sunken gjorde en bra insats, hoppas att det är en start på en gryende toppform från han sida.

Seg första period, ett tag trodde jag att det blivit något fel på evenemanget och att det var rinkbandy jag hamnat på. Jag tror minsann att Boorken får börja med att skälla på spelarna INNAN match så de är med från början.

Skottstatistiken lurar dem som inte sett tillställningen. MIF hade 8-10 skott som stök tätt utanför stolparna.

Annars var det som vanligt, Brynäs ligger på men skapar inte så mycket, lägen fanns i massor men ingen ville ta avslut. 50-60% av dagens skott var plockpotatis i form av fösare eller lätta nedlägg på mål som gick rakt ner till en helt oskymd Korhonen.

Skönt att Brynäs kan vända matchen till seger i sudden, men den borde ha vunnits under full tid.
Kommentera

Har vi hört detta uttalande av Boork förut efter ännu en kryssmatch??

"- Men vi är svårslagna, och vi räknar med att det ska lossna framåt,"
Kommentera

Falken: Angell hade lite tur där, var nog mer menat som ett pass men den tar på skridskon på backen och styrs in. 2-0 målet till MIF så ser det ut som dom har trissan fastsatt i ett gummiband ;-)
Kommentera

Bicek och Hauthonen producerar ju verkligen numera. På dom fem matcher efter uppehållet har dom gjort nio poäng (3+6). Bicek har stått för 5 (2+3) och Hauhtonen för 4 (1+3). Viktigt inför slutspelet att vi får igång dom som ska producera.

Annars var det skönt att vi vände och vann idag, synd dock att det vart efter sudden då en vinst efter ordinarie tid hade varit perfekt med tanke på kampen om att komma trea i serien. Även skönt att Angell äntligen fick göra mål igen och att Hulkkonen satte in ett par sköna pärlor på ett par rödhökar. Viktigt att få igång det fysiska spelet som innan slutspelet.
Kommentera

Bissett19: Om vi säger så här så skrattade jag något så förbannat och undrade vad han sysslade med :-)

Tror MIF klarar sig i KS om dom inte åker på någon onödg förlust i början så att det mentala börjar spöka som förra gången dom skulle leka hem KS.

De har ju vetat om att dom skall spela där och har bara värvat inför KS. Och Dave King har nog en och annan räv bakom örat.
Kommentera

Dryga 28 minuter istid för Snöängeln ikväll.

Ja ni såg väl när Nic gjorde Snöängeln efter 3-2 målet.
Kommentera

3 vinster till så har vi våra 5 av 8
Kommentera

sylf: Det har ju hänt iförr om årena. Det roliga vore om dom kämpade från start ;-)
Kommentera

65selander: Näe, det vore väl fan om dom gav upp!?
Kommentera

sylf: en sak som är positivt ikväll är väl att dom inte ger upp efter 2-0 i arslet.
Kommentera

aphac: Formen kommerr nog! Tänk på att vi har tre av våra bästa borta också!
Kommentera

Gusten: 1973, på hösten
Kommentera

arnio: Det här kändes rätt skönt endå.
Janne Hauhtonen. .- killen äger!
Kommentera

Gusten: Han blev nog sur när Bicek fick pucken istället vid 2-2 men f-n 27-12 i skott och 3 mål bara.
Kommentera

Ahlbom: japp, vem hade trott det innan serien startade?
Kommentera

arnio: fortfarande
Kommentera

Vi ligger trea (:
Kommentera

Ingen trepoängare idag heller, men positivt som FAN att Bicek och Angell fick måla! När gjorde Angell mål senast??
Kommentera

Bif_FANS: Då förlorade vi bara 1P. Pinsamt spel av BIF. Rakt ut i kvarten om denna form håller i sig!!!
Kommentera

sylf: och 2 vunna !!
Kommentera

arnio: mkt viktigt att ta 2 poäng idag..
Kommentera

65selander: 1 tappad pinne!!
Kommentera

Gött, nu kan man kolla på hockeykväll :)
Kommentera

vad var det jag sa?
Kommentera

power81: ska vi ha röta så ;-)
Kommentera

power81: jaaaaaaaaaaaaaaa

jag skojade bara om PP
Kommentera

« · 837338 · »