Brynäs IF

446511 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks

« · 837338 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks
Bissett19: Sektion M är att lita på =)
Kommentera

Man fattar att BIF gjorde en riktigt bra !!!!??? match igår iaf om man kollar GDs spelarbettyg.

Poängligan
Målvakter:
Robert Kristan 2
(Daniel Sperrle)
Förstafemman:
Peter Nolander 1
Rodrigo Lavins 1
Lars-Erik Spets 2
Mads Hansen 1
Andreas Dackell 2
Andrafemman:
Nick Angell 2
Antti Hulkkonen 2
Jiri Bicek 2
Janne Hauhtonen 2
Ove Molin 2
Tredjefemman:
Jörgen Sundqvist 1
Daniel Johansson 1
Daniel Widing 3
Mikael Lind 2
Björn Danielsson 2
Fjärdefemman:
Daniel Hermansson 2
Jonas Almtorp 2
Sebastian Karlsson 2
Extra back:
Linus Morin spelade ej
Extra forward:
Johan Alcén -
Snittbetyg: 1,79

Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.
-: Spelade för lite för att bedömas.
Kommentera

Huss: vi är ett märkligt släkte... mycket märkligt
Kommentera

Lunkan: inte ens en 3:a så långt ögat når... nu kanske ni anar våndan jag genomled igår på läktarn? det gör ont i själen
Kommentera

Anemyr: Widing kvitterade ju ut en trea,sen om det var befogat det får ni som var på plats avgöra.
Kommentera

Anemyr: Vi sparar segrarna till slutspelet, starkt att bränna upp till Gefle en måndag för att se MIF respekt!
Kommentera

Bissett19: En godkänd av 21 inte så illa pinkat.
Kommentera

Lunkan: "starkt att bränna upp till Gefle en måndag för att se MIF respekt!"

Vi får ge Anemyr betyget 6: Landslagsklass.......;)
Kommentera

tjugo8: Hockey är så mycket mer än open ice tacklingar, kolla in Herman där har du allt man kan begära fart finess stil kraft you name it.
Kommentera

Bissett19: Helt klart där ligger man i lä själv vill jag minst ha en 3a eftersom jag orkade lyssna på sportradion.
Kommentera

Lunkan: En 1:a på mig eftersom jag gav upp och glodde på dom andra matcherna på TV. Återkom först i 3:e
Kommentera

Bissett19: jo man tackar =)

men min chaufför skall ha all cred som höll släden kvar på vägen bland alla långtradare...
Kommentera

Bissett19: jag missade att Widing fick en trea men det var han värd, han var en av få brynäsare som såg ut att väga lika mycket som rödhökarna

tittade just på matchbilderna på svt.se hm... ingen fjäder i hatten för 1-0 målet direkt, hela laget samlat och ändå får kille glida rakt in mellan backarna (eller var det skyltdockor jag kunde inte riktigt urskilja...) och stänka dit den.
Kommentera

Anemyr:För mycket silkesvantar på Molin o Bicek där.Han ska aldrig få vandra in i Brynäs zon så enkelt.

Svenska Fans har lagt upp en intervju med Dackell o Angell efter matchen.OBS Reportern är något högljudd;)

www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=2356&cat=0&list=all
Kommentera

Jädrar i min jultalg vad det spekuleras, divideras, svettas och våndas i de böcker vars lag nu är inblandade i den nedre streckstriden, där det gäller att undvika den sista KS-platsen.
Man känner igen tongångarna och hur dom har det och är rätt så nöjd med att slippa vara inblandad, om man säger så.... :-)
Kommentera

Huge: Vilken kanonbild på Hautonen BIF har på sin startsida idag!!!!

Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår??? Vad får man kräva? Det verkar som om spelarna tyckte det skulle bli lika tråkigt att spela mot MIF som publiken som inte kom.

BIF kan inte dominera matcher, inte ens mot sämre lag. Hur ska det då gå i slutspelet mot bättre lag? Jag tycker inte BIF har ett "gå långt i slutspelslag". Laget faller ihop samtidigt inte bara nån enstaka femma eller dyl. Det kommer att bli mer fysiskt i kvarten oavsett domarnivåer och då vette f-n om BIF räcker till. Det ser faktiskt lite löjligt ut när BIF spelar sin "utanfarthockey" och där kan skillnaden mellan fågel och fisk ligga.Bäckis och Månsson höjer inte tempot direkt,när dom är tillbaka. Månsson har varit rktigt dålig på slutet,tar på sig alldeles för mycket jobb. Puckkåt är tyvärr ordet.

Allt detta kan ju vändas till nått bra, men jag tror att även Boorken måste gå ner på folk i matcherna för att få tempo. 1:a linan blir ju iskall innan nästa byte.
It´s not over until the fat lady sings!!!
Kommentera

aphac: "Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår???"

Rätt!!
Kommentera

aphac: Ja, är man dysterkvist så krävs det alltid vinst, alltid klapp-klappspel och stehhård offensiv plus tempo i 60 minuter.
Nåt annat tycks inte duga.
Herregud, blir man trött eller blir man trött på det evinnerliga gnället och klagandet? Var finns nyanseringen och hänsynstagandet till omständigheterna?
Nu har vi ex genomgått en stenhård träning med sikte på att vara i form till sluspelet börjar. Huvuden och ben är har ännu inte riktigt hämtat sig, men det är på G. Diverse sjukdomar och skador har härjat vilket bidragit till att det måste kastas om i femmorna och det blir allmänt lite stökig vad gäller laget generellt.
Det viktigaste just nu är att vi fått till det i defensiven och att vi fortätter att gnugga på och är svårslagna, genom att inte vika ner oss det minsta. Hade varit betydligt oroligare ifall vi hade börjat svikta på denna viktiga punkt. Det ser även ut som att Bicek och Hutten börjar komma igång.
Istället för att se ljust på framtiden och vara glada för att vi mer än väl infriat försäsongens förväntingar så gnälls det i sedvanlig ordning på det mesta.

Att dessutom börja bua, kan man väl till viss del förstå. Men då har jag bara förståelse för om det är 7-8åringar som buar bara för att dom inte får se några mål.
En någorlunda kunnig publik inser att buande knappast hjälper för att få igång ett lag som man anser spela dåligt.
Kommentera

Citat: "aphac: "Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår???"

sylf: Rätt!!"

Personligen ser jag inte grejen med att bua ut sitt eget lag, sånt kan man göra efteråt. Under match hörs det tydligt ändå vad fansen tycker om spelet (tyst = tråkdåligt spel, ramsor/applåder = bra spel). Men det är ju min åsikt, andra får gärna tycka vad de vill.. ;P
Kommentera

Huge: "Att dessutom börja bua, kan man väl till viss del förstå. Men då har jag bara förståelse för om det är 7-8åringar som buar bara för att dom inte får se några mål.
En någorlunda kunnig publik inser att buande knappast hjälper för att få igång ett lag som man anser spela dåligt."

Hade du betalat 250:- och tagit dig till rinken trots busväder så hade säkert du med blivit besviken över spelarnas agerande.

Sitt du i ditt enskede och var positiv. Du som varit i LA EN gång den här säsongen, inte ens den gången betalade du inträde...

Att du fortsätter att vara "nyanserad" med att sylla på allt från varma puckar till mjäll gör ju inte saken bättre.

Försök förstå att folk blir besvikna...

Selander orkade ju inte ens lyssna på webbradion, du har säkert tappat intresset ett antal gånger under säsongen och gått ut å satt på kaffet eller någonting annat för att du inte ids lyssna längre.

Många av oss "negativa gnällspikar" sitter eller står där match efter match.
Kommentera

Huge:

"Nu har vi ex genomgått en stenhård träning med sikte på att vara i form till sluspelet börjar. Huvuden och ben är har ännu inte riktigt hämtat sig, men det är på G."

1. Jasså, det är det som pågår i Forumet...
Ja, överträning brukar ge stora utslag på POMS-test... här behövs inte ens ett POMS-test...

2. Hur har magister Huge tränat inför slutspelet... (förutom stenhårt)?

Ankan - The playful Duck
Kommentera

GävleLasse: Amen!!!!!
Kommentera

Huge: Nyanseringen?? Du tjatar hela tiden om att allt ska vara nyanserat och hej och hå. Herregud, det sitter 5500 ugglor i hallen,tysta som i kyrkan och det av en anledning. Underhållningen är ungefär som i kyrkan. Betalar man 250 spänn för en biljett vill man iaf ha underhållning för en femma.
Kommentera

GävleLasse: Ojdå, den kulan tog visst.
Vad har mina ev besök i LA med saken att göra?
Hade du inga mer konkreta invändningar än att svara med ett billigt försök att enbart påvisa hur engagerad du själv är och hur otroligt dåliga andra supportrar är bara för att dom inte masar sig upp till arenan varje matchdag?
Jag tycker bara att den övervägande delen av inläggen härinne andas simpelt gnäll som inte samtidigt är parat med försök till nyans eller hänsynstagande till omständigheterna.
Och att den generella inställningen till spelarna och den förening man supportar överlag känns gnällig och negativ.
Utom när vi ex vinner 7 raka matcher, för då slår det över åt andra hållet.
Typ...
Kommentera

rackham: Hehe...

1. Dysterkvistarna verkar ju iaf ha varit i form mest hela säsongen, så där
kan man kanske hoppas på en dipp nån gång...

2. Gnuggat geniknölarna och försökt bygga upp eller förädla det mentala immunförsvaret mot alla dystra inlägg.
Ett arbete som är ständigt pågående.
Du talar med Sisyfos himself... ;-)
Kommentera

Huge:

1. Det verkar som att vi laddar för att gå långt i HS-slutspelet... = )

2. Vad gör man inte för konsten... och det lär behövas ;-)

Ankan
Kommentera

Huge: Jag efterkyser bara lite nyans från din sida. Eller snarare en smula förstående för de som blir besvikna gång efter annan. Precis som jag skrev så är det jävligt lätt att vara "nyanserad" när man kan "ge upp" och göra någonting annat när det går åt skogen. Hur skulle du reagera om publiken som besöker matcherna gjorde det samma... Alla går hem och gör något anat efter en halv match. Det skulle vara jävligt intressant att läsa vad du tycker då och hur du förklarar bort det.

Att sitta hemma och koka ihop ursäkter är något du gjort till en konstform. Det roliga är att det är bara du som kommer med dem. När Boork skall förklara tappade poäng så är det andra saker som kommer i dagen. Slarv, okoncentration och liknande saker. Tvärt om så har han hela tiden pratat om att det blir bättre och bättre. Hur länge skall det behöva bli bättre för att Brynäs skall vinna? Den träningsdos som du verkar tro att Brynäs gått igenom måste vara för att få till en formtopp strax efter midsommar. Det skulle vara skoj att få en liten utveckling på den biten. Du kanske kan ge om ovetande en lektion i detta?
Kommentera

sylf: Du får väl gå och se en annan pjäs eller ngt där du garanterat får valuta för din entrepeng.
Jag betalar för att jag vill se MITT lag spela och då tar jag det onda med det goda sas: ibland är det upp och ibland är det ner. Finns ingen anledning att öht hetsa upp sig över ngt som är fullt normalt.
Kommentera

Huge: "Jag betalar för att jag vill se MITT lag spela"

Gör du???
Kommentera

Huge: "Du får väl gå och se en annan pjäs eller ngt där du garanterat får valuta för din entrepeng."

Exakt det tänk som en klubb som Brynäs,eller nåt annat lag, ens får tänka.Brynäs MÅSTE se till att bjuda på underhållning i 27/28 matcher per säsong, annars kommer inte publiken att dyka upp.Även om det inte är i form av klapp klapp så åtminstonde i form av ett stort jävlaranamma och en vilja att vinna.
Kommentera

GävleLasse: Jag har ju redan svarat på hur jag ser på alla de som reagerar med besvikelse:

"Jag tycker bara att den övervägande delen av inläggen härinne andas simpelt gnäll som inte samtidigt är parat med försök till nyans eller hänsynstagande till omständigheterna."

"Den träningsdos som du verkar tro att Brynäs gått igenom"

Ja, spelarna själva och även Boork måste väl ha stått och ljugit och hittat på allting om att man kört hårt under upphållet för LG Games.¨
Tror du inte det?

Jag är ingen expert på hur man formtoppar ett lag men jag kan tänka mig att Boork med ca 25 års erfarenhet av hockey på elitnivå har åtminstone en LITEN aning om hur man ska gå tillväga.
Tror du inte det?
Rent fysiologiskt så utgår jag ifrån att man vet hur kroppen reagera på hård träning och hur lång tid det tar att återhämta sig och få en uppstuds, sas. Svårigheten är väl att varje spelare reagerar individuellt olika på hård träning och då gäller det att spelarna känner sig själva och att man tillsammans med tränaren kommer överens om vad som är bäst.

Mht till ovanstående vill jag påstå att din anmärkning om formtopp lagom till midsommar är antingen ett försök att raljera över Boork om att han inte skulle ha en aning om hur formtoppning går till, eller så är du bara helt enkelt okunnig och vill ha ett svar. Mitt svar var ett försök att ur min lekmannamässiga synvinkel ge ett besked.
Kommentera

sylf: ""Jag betalar för att jag vill se MITT lag spela"

Gör du???"

Ja, iaf de gånger jag ser matcherna LIVE.
När dom går på TV så betalar jag förstås via abonnemanget på den kanal där matchen visas.
Men du kanske går in gratis och därmed undanhåller föreningen pengar?
Just en snygg kassör... ;-))
Kommentera

sylf: jag är helt emot att bua ut mitt lag, det är min åsikt

det tjänar ju ingenting till, det är ju snarare så att det gör ju saken ännu värre, spelarna blir än mer nervösa och blir ju ännu skrajjare att ta initiativ.
Kommentera

Huge: Men du kanske går in gratis och därmed undanhåller föreningen pengar?
Just en snygg kassör...

Du som moderator, börjar du inte ta vatten över huvudet nu?????
NÄ,du är alltid saklig och kan därför inte ta bort dina egna idiotiska inlägg!!!!!!!!!!
Kommentera

Huge: Nej hela mitt resonemang bygger på att boork har vid upprepade tillfällen sagt att man är på väg uppåt och sviterna efter den tunga träningsperioden är förbi. Men hur många matcher förlorades INNAN uppehållet. Men de kanske var slitna i förberedande mening då.

Alltid är det nåt.

Att spelarna har dålig inställning och är bekväma emellanåt finns tydligen inte i din bok "1001 bortförklaringar."

Det kan inte vara lätt att ständigt leva i förnekelse.

"Jag är ingen expert på hur man formtoppar ett lag men jag kan tänka mig att Boork med ca 25 års erfarenhet av hockey på elitnivå har åtminstone en LITEN aning om hur man ska gå tillväga."

Ändå så ger du dig på att förklara, om än på ett lekmannasätt hur Boorken har tänkt och planerat. Är det nyans?
Kommentera

Bua ut sitt lag är vedervärdigt. Fy skäms !

Vilkorslös kärlek är sann kärlek..finner inte ord för hur patetiska ni som försvarar buandet är.

Brynäs ligger trea så beröm och respekt är vad de förtjänar.

Boorks och lagets målsättning i slutspurten var 5 av 8 vinster och nu har vi vunnit 2 av 4 inte illa pinkat tycker jag.
Kommentera

aphac: " Men du kanske går in gratis och därmed undanhåller föreningen pengar?
Just en snygg kassör...

Du som moderator, börjar du inte ta vatten över huvudet nu?????
NÄ,du är alltid saklig och kan därför inte ta bort dina egna idiotiska inlägg!!!!!!!!!!"

Oj, vad många utropstecken...
Det där med ironi är inte din starka sida va?
Eller menar du att en moderator inte får skämta härinne?
Sylf vet precis vad jag menade men trots den dubbla smileyn så lyckades du missförstå det hela kapitalt.
Kommentera

GävleLasse: "Att sitta hemma och koka ihop ursäkter är något du gjort till en konstform. Det roliga är att det är bara du som kommer med dem."

Problemet som du och dysterkvistarna gör är att ni blandar ihop mina försök till att förklara varför man ex förlorat en match, med att det skulle vara ngn sorts ursäkt (underförstått: bortförklaring).
Det som är absolut roligast(?) är väl ändå att du inte kan se skillnaden mellan de båda sakerna.
Men du kanske tycker att det aldrig finns några förklaringar till varför saker och ting går som dom går, ex varför man förlorar en match?
Om du hade varit lite mer objektiv så hade du dessutom riktat dina ögon mot alla som ALDRIG förklarar en förlust annat än med: "Jävla skitlag och vilka skitspelare vi har" eller liknande "analyser".
Det är ju faktiskt bara denna kategori av analytiker som jag främst vänder mig emot i min kritik, när jag talar om deras onyansering och överdrifter.
Kommentera

GävleLasse: " Den träningsdos som du verkar tro att Brynäs gått igenom måste vara för att få till en formtopp strax efter midsommar. Det skulle vara skoj att få en liten utveckling på den biten. Du kanske kan ge om ovetande en lektion i detta?"

Vet inte riktigt vad du menar.
Menar du att den träning vi hade under uppehållet har varit felaktig eftersom den enligt din mening ännu inte gett ngt resultat, eller sannolikt inte heller hinner ge ngt resultat förrän till midsommar?

Enligt min mening så har den bara börjat ge resultat så smått.
Och vad är det du vill ha en lektion i?
Jag gav i ett tidigare inlägg mina ytterst blygsamma lekmannasynpunkter på hur jag såg på formtoppning, men inledde före det med en helt fristående reflexion om att Boorken med sin erfarenhet sannolikt har rätt bra koll på hur saken ska skötas.
Formtoppning kan ju vara lite svårt att bedriva, speciellt i nuläget när det är så komprimerat matchschema och man har fullt sjå med att koncentrera sig på själva matcherna. Uppehållet kom ju då iofs lägligt vad gäller vila för spelarna, men det är ju inte säkert att det kom så lägligt vad gäller formtoppningen, eftersom uppehållet låg där det låg och de som försökt formtoppa just under uppehållet kanske hade tänkt sig starta toppningen vid en annan mer lämplig tidpunkt. Nu fick man sas göra det bästa av situationen och köra hårt när tillfälle gavs, även om man som sagt kanske hade velat vänta en aning med den hårdträning som så småningom ska utmynna i en formtopp.

Det verkar som sagt att du har farhågor för att formtoppen ska komma för sent, men du verkar å andra sidan inte har några belägg eller bevis för att så skulle vara fallet. Lagets lilla, men enligt min mening dock skönjbart allmänna förbättring vad gäller spelet, tycker jag visar på att toppningen så smått är på G.
Kommentera

Huge: "Problemet som du och dysterkvistarna gör är att ni blandar ihop mina försök till att förklara varför man ex förlorat en match, med att det skulle vara ngn sorts ursäkt (underförstått: bortförklaring).
Det som är absolut roligast(?) är väl ändå att du inte kan se skillnaden mellan de båda sakerna. Men du kanske tycker att det aldrig finns några förklaringar till varför saker och ting går som dom går, ex varför man förlorar en match? Om du hade varit lite mer objektiv så hade du dessutom riktat dina ögon mot alla som ALDRIG förklarar en förlust annat än med: "Jävla skitlag och vilka skitspelare vi har" eller liknande "analyser"."

Med tanke på att du kallar så många för Dysterkvistar så blir det svårt att sära på begreppen. Du får väl sätta dig och hitta på något mer passande namn på sådana som du menar i det här fallet.

Vad gäller formtoppningen så verkar även du ha svårt att förstå ironi. Vad jag menar är att Brynäs kommit ifatt såpass mycket från den tunga träningen att den knappast kan ses som ett skäl till att laget förlorar.

En annan sak som slår mig är bristen på andra lags lägen och bidragande orsaker när Brynäs vunnit. Då är det endast bra spel och smart coaching som gjort at Brynäs vunnit. I det fallet brister du rejält när det gäller nyans.
KAN det vara så att Brynäs vinner på grund av att motståndarlaget har skador, befinner sig i ett tyngre skede i sin träning eller någonting annat som gör att prestationen på isen sjunker?

Vid ett flertal tillfällen har man sett dig beklaga dig över att personer (mig inkluderad) inte varit nöjda trots att vi vunnit. Då har det hetat " Ni dysterkvistar är ju inte ens nöjda när vi vinner". Om du tänker efter så kanske Brynäs spelade dåligt, visade tendeser till detaljer i negativ bemärkelse. Du kommer väl ihåg mina ord om gryende ineffektivitet och oskärpa i de avgörande momenten när vi mötte DIF borta. Detta tyckte du då var totalt befängda ord och så det som tillfälligheter.

Det har varit samma visa i varje match sedan dess.

Som sagt var, du är absolut inte kungen av nyans på något sätt.
Kommentera

GävleLasse: Har inga större problem med ditt försök till ironi i det här fallet. Jag var bara lite osäker på vad du menade men mitt svar visade väl att jag hade uppfattat dig rätt ang vad du menade?

"Vad jag menar är att Brynäs kommit ifatt såpass mycket från den tunga träningen att den knappast kan ses som ett skäl till att laget förlorar."

Jag försöker som sagt resonera nyanserat, vilket enligt MIN mening betyder: i detta fall att BÅDE den tunga träningen, skador, sjukdomar, bra motstånd, otur, tillfälligheter osv osv, är orsaker till att vi förlorat.
Du ser tydligen bara den tunga träningen som orsak, och det är ju detta enögda resonemang jag ofta vänder mig emot, både vad gäller dig och andra, även i andra sammanhang än just debatten om den tunga träningen.

Ett exempel på vad jag menar. Du säger:

"KAN det vara så att Brynäs vinner på grund av att motståndarlaget har skador, befinner sig i ett tyngre skede i sin träning eller någonting annat som gör att prestationen på isen sjunker?"

Självklart så är det så, det är ju det jag hela tiden försöker säga.
Men det måste ju innebära att samma faktorer måste kunna spela in när vi FÖRLORAR? Eller....?
Min poäng har ju hela tiden varit att många mer eller mindre nästan uteslutande bortser från dessa faktorer när vi förlorat. När jag då försöker påpeka och förklara en förlust med dessa faktorer, ja då är det helt plötsligt bortförklaringar och ursäkter det handlar om.
Ser du inte min poäng i sammanhanget?

Ang formtoppningen och den tunga träningen, så tycker jag som sagt att du drar lite förhastade slutsatser bara för att vi inte börjat vinna omedelbart efter träningen. Uppstudsens första verkningar kommer ju lite olika hos resp spelare iom att alla reagerar individuellt på träningen, vilket jag var inne på tidigare i ett försök att debattera lite mer konstruktivt. Det bortsåg du ifrån och valde istället att koncentrera dig på att ge svar på min åsikt att boken överlag känns gnällig.
I kombination med den just avslutade tunga träningen så tillkom ju dessutom lite småskador och sjukdomar på tunga(!) spelare, vilket också spelar in när man talar om orsakerna till förlustern efter uppehållet.

Sammantaget känns det som att du ofta drar för snabba slutsatser av saker och ting, istället för att försöka se det hela i ett lite längre perspektiv.
När vi ex vann 7 raka så var det inte en normal händelseutveckling sas, för nästan vilket ES-lag som helst. Fine, det var kul och bara att tacka och ta emot när det flyter på. Tänk om du också kunde resonera likadant när vi nu går lite tyngre (men trots allt tagit lite pinnar här och där). Dvs: fine, nu går det lite tyngre ett tag, men ändå ingen panik och anledning att slå på stora katastroftrumman. 7 raka vinster och sen 10 raka utan trepoängare men dock med ett par tvåpoängare och en del oavgjorda.
Ngt att egentligen hetsa upp sig över, när spelet generellt sett ändå varit bra och nu även börjar se ännu bättre ut efter uppehållet?

"Som sagt var, du är absolut inte kungen av nyans på något sätt."

Nä, och det har jag heller aldrig påstått. Jag säger bara vad jag själv tycker om andras försök till ev nyansering.
Liksom du och andra säger vad NI tycker om MINA försök.
Det är väl bland annat det som liksom är vitsen med hela forumet...
Kommentera

Huge: Vem fan har slagit på katastroftrumman? Inte jag i alla fall. Det JAG har påvisat när jag inte varit nöjd med spelet har varit detaljer i spelet som jag inte funnit tillfredsställande. På detta kontrar du med att jag gnäller och liknande. Så det måste alltså tolkas som att så fort man skriver något som inte faller dig i smaken så är det gnäll. Hur nyanserat är det?

En annan intressant sak är att jag i ett tidigare inlägg skrev om dilemmat topplagen har den här säsongen. Vad skall prioriteras, topp 4 placering kontra formtopp till slutspelet. Vad Boork och Brynäs valt är ju uppenbart så givetvis skall detta tas med i resonemanget.

Men VAD är det jag har haft synpunkter på egentligen? Bristen på avslut, Oskärpa i passningsspelet och klent försvarspel.

Att skjuta kan man väl göra när läge kommer även fast Bäckis, Månsson, Sjödda och Salle är borta..

Sluta att sortera in personer i fack som "dysterkvistar" och adressera till de personer du menar istället så elimininerar vi risken för missförstånd..
Kommentera

GävleLasse: "Katastroftrumman" var ett symboliskt kraftuttryck för att förstärka min ståndpunkt: att du känns som en person som övertolkar många saker och många gånger även oroar dig i onödan.
Dina oftast sakliga synpunkter på detaljerna i spelet har jag för det mesta inget att anmärka på. Bara ibland...

"En annan intressant sak är att jag i ett tidigare inlägg skrev om dilemmat topplagen har den här säsongen. Vad skall prioriteras, topp 4 placering kontra formtopp till slutspelet. Vad Boork och Brynäs valt är ju uppenbart så givetvis skall detta tas med i resonemanget."

Visst ska det tas med.
Om jag förstått dig rätt så tycker du att man valt fel och borde ha satsat på att i första hand försöka bli bland de 4 första. Stämmer det?
Kommentera

GävleLasse, Huge: Bara jag som tycker att det här käbblet bara är trist och meningslös läsning? Jag ser mycket lite av allmänt intresse i era diskussioner. Ta det i bubblor eller brev istället. Eller fax.
Kommentera

Jompe: Vem tvingar dig att läsa?
Kommentera

GävleLasse: Du missar poängen, Herr Moderator. Det här är en chatsida där man diskuterar hockey. Det finns regler för vad man bör skriva om och hur man bör skriva. Finns längst ner på startsidan. Om du kollar igenom de reglerna ska du se att långa stycken ert babblande, enligt reglerna, bör skötas i bibblor eller brev.

Vad är det för hållning av en moderator att använda utrymmet här till vilka diskussioner som helst, och sen fråga kritiker vem som tvingar dom att läsa?
Kommentera

Huge: Jo jag tycker att man borde satsat på en topp 4 placering. Som det känns så har brynäs spelat stabilt utan några större dippar rent formmässigt under säsongen. Med tanke på att Brynäs inte värvade/förstärkte laget innan fönstret stängde så visade man signaler på att man inte vill göra en rejäl satsning för att gå hela vägen till guldet.

Det hade varit bättre att satsa på en topp 4 placering och säkrat den extra hemmamatchen och ett på pappret svagare motstånd i kvarten.

Jag tror att Brynäs gott kan krångla sig vidare till en semi oavsett placering, men jag tycker att man kanske skulle ha värderat den ekonomiska biten lite mer. Ett förlorande Brynäs fyllder ju definitivt inga läktare i LA och med en stundande prishöjning så känns det extra viktigt att ha ett vinande lag i första hand. Skitsamma om man inte går hela vägen i ett slutspel.
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig, Lasse. Och det gör jag inte för att vi är lite av "antagonister" sas.

Mitt senaste inläggs sista halva innehöll ju ex ett sakligt försök till debatt om formtoppningen och du har i stort svarat lika sakligt. Visst blir det lätt "käbbel" ibland, men vilka inlägg härinne innehåller inte BARA käbbel eller nonsens?
Att kategoriskt avfärda våra duster som käbbel tycker jag känns lite orättvist, måste jag säga. Bättre då att själv försöka delta i "våra" debatter och ta fasta på det mer konstruktiva och därmed kanske lyfte nivån till en i eget tycke acceptabel nivå.
Kommentera

Jompe: Ja här är det ju full fart på diskussionen i stort. Men visst, vi gör som du föreslår och fortsätter vår diskussion via mail och bubblor.

Det enda som händer att vi får en väldigt inaktiv GB..

Men det är väl värt det bara du slipper läsa vår diskussion...
Kommentera

Huge: vi fortsätter via mail...

Så kan jompe och de andra sitta å läsa lunarinlägg från matcherna istället..

;)
Kommentera

« · 837338 · »