Brynäs IF

446537 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks

« · 837234 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - IF Malmö Redhawks
Dryga 28 minuter istid för Snöängeln ikväll.

Ja ni såg väl när Nic gjorde Snöängeln efter 3-2 målet.
Kommentera

Bissett19: Om vi säger så här så skrattade jag något så förbannat och undrade vad han sysslade med :-)

Tror MIF klarar sig i KS om dom inte åker på någon onödg förlust i början så att det mentala börjar spöka som förra gången dom skulle leka hem KS.

De har ju vetat om att dom skall spela där och har bara värvat inför KS. Och Dave King har nog en och annan räv bakom örat.
Kommentera

Bicek och Hauthonen producerar ju verkligen numera. På dom fem matcher efter uppehållet har dom gjort nio poäng (3+6). Bicek har stått för 5 (2+3) och Hauhtonen för 4 (1+3). Viktigt inför slutspelet att vi får igång dom som ska producera.

Annars var det skönt att vi vände och vann idag, synd dock att det vart efter sudden då en vinst efter ordinarie tid hade varit perfekt med tanke på kampen om att komma trea i serien. Även skönt att Angell äntligen fick göra mål igen och att Hulkkonen satte in ett par sköna pärlor på ett par rödhökar. Viktigt att få igång det fysiska spelet som innan slutspelet.
Kommentera

Falken: Angell hade lite tur där, var nog mer menat som ett pass men den tar på skridskon på backen och styrs in. 2-0 målet till MIF så ser det ut som dom har trissan fastsatt i ett gummiband ;-)
Kommentera

Har vi hört detta uttalande av Boork förut efter ännu en kryssmatch??

"- Men vi är svårslagna, och vi räknar med att det ska lossna framåt,"
Kommentera

Falken: Ja Hauthonen och Bicek har kommit igång bra offensivt. Defensivt lämnar de fortfarande en del att önska.

Hauthonen var dessvärre ingen höjdare vid tekningarna idag. Jag hörde att Angell fick pris som Brynäs bäste, något jag inte håller med om. Widing och Björne var riktigt bra idag. Även Sunken gjorde en bra insats, hoppas att det är en start på en gryende toppform från han sida.

Seg första period, ett tag trodde jag att det blivit något fel på evenemanget och att det var rinkbandy jag hamnat på. Jag tror minsann att Boorken får börja med att skälla på spelarna INNAN match så de är med från början.

Skottstatistiken lurar dem som inte sett tillställningen. MIF hade 8-10 skott som stök tätt utanför stolparna.

Annars var det som vanligt, Brynäs ligger på men skapar inte så mycket, lägen fanns i massor men ingen ville ta avslut. 50-60% av dagens skott var plockpotatis i form av fösare eller lätta nedlägg på mål som gick rakt ner till en helt oskymd Korhonen.

Skönt att Brynäs kan vända matchen till seger i sudden, men den borde ha vunnits under full tid.
Kommentera

Bissett19: Ang Boorks snack om att ta över Sjöddas spelaransvar.

NrFemmaNamnPosMålAss+/-SkottUtvIstid
291Rodrigo LavinsLD0000221:35
82Nicholas AngellRD10-14028:25
33Daniel JohanssonLD0002025:38

Kul att höra att Lind är på bettet igen men han går väl sönder lagomt till slutspelet ;-)
Kommentera

65selander: Glöm inte:

4 Linus Morin RD 0 0 0 0 0 01:02............:)
Kommentera

Bissett19: Så han fick spela ändå ? Halleluja..
Kommentera

GävleLasse: eller som TTs utsände uttrycker sig:
"Brynäs pressade och pressade, men är extremt ineffektivt"

Kul i varje fall att Bicek och Hauthonen så sakta börjar leverera.
Kommentera

Bissett19: Ja han blev nog bänkad efter hans räddhågsna ingripande i offensiv zon.

En forward lyckas peta loss pucken till Morin som nästa i panik spelar tillbaka den till forwarden som omgående får på sig en närliggande rödhök.

Morin hade all tid i världen att hålla pucken eller passa den till en FRISTÄLLD lagkamrat...

efter det ingripandet såg jag inte till honom mer.
Kommentera

Huss: Ineffektivt är kvällens understatement...
Kommentera

Kasst av Boorken att inte ge Morin & Alcén mer speltid. De gjorde inte bort sig när de spelade och när fan ska han ge dom chansen om han inte gör det hemma mot Malmö.
Kommentera

men en målskytt som Gynge hade suttit finfint nu, eller hur Prosten ;-)
Kommentera

Falken:
skön smäll av Hulkkonen...!!! ligger ute på HL Highlights...
Kommentera

tjugo8: Synd att de inte fick med Angells propp i 2:a. Han hoppar över en hukande lagkamrat för att proppa en malmöit med en openicetackling.

Den tog fint :)
Kommentera

GävleLasse: De hade inte Nolanders tokbrutala charging med heller. Borde det inte vara livstids avstängning för en sån livsfarlig tackling eller nåt?
Kommentera

HF: Bland det värsta man sett på en hckey-rink. Har nog aldrig sett spelare så förvånade...
Kommentera

HF: Berätta mera så vi radiolyssnare kommer med i matchen ;-)
Kommentera

65selander: Enligt uppgift så kommenterade web-radion situationen. Sen om du halvsover framför den är väl inte direkt mitt problem ;-)

Men kort kan jag väl säga att det är nog första och enda gången en spelare blivit utvisad för charging när han backade. Dvs vi på läktaren behövde inte lägga ner allt för mycket krut på att idiotförklara pajasen i svart-vitt, det klarade han så bra själv. Helt horribelt hur borta han var på slutet. Först en massa tveksamma Brynäsutvisningar sen skulle han kompensera detta med, om möjligt, ännu mer tveksamma Malmöutvisningar. Samtidigt som han missade en del solklara för båda lagen.
Kommentera

65selander: "en sak som är positivt ikväll är väl att dom inte ger upp efter 2-0 i arslet."

Viljan var det absolut inget fel på för tex Widing, Björne, Molin, Angell mfl kämpade på bra men kunnandet, var finns kunnadet i dagens Brynäs? Taffligt är nog det ord som beskriver hemmaliret igår. Passningar satt INTE på bladet, skotten satt INTE på mål och tekningarna vanns INTE.
Kommentera

* Måndag
* Match mot fetjumbon tråkMIF
* Snöoväder på ingång
* Brynäs i formsvacka
* Sjödda, Bäckis och Månsson borta
Ändå bestämmer sig undertecknad + kompis för att sätta sig i bilen och åka upp till Gävle för att se matchen, hur är man funtad igentligen!?

Så vad händer? Brynäs åker ut som yra höns och låter MIF göra två mål på sina tre första skott inför alltför några åskådare. Gonatt!

Det här var en ovanligt jobbig match att se. Brynäs försöker verkligen men det funkar bara inte. Varför skjuter ingen!! passa passa, ner i hörnet om och om igen, inget tillstymmelse till spelidé bar dump and chase men i hörnen gör man som bekant inga mål och när väl målchanser dyker upp och då snackar vi rena frilägen så saknas kylan. Oj, vad jag led av att se vårt kära Brynäs stappla på... samtidigt som malmöspelarna såg stora starka och trygga ut (?) den där Fedorov gjorde ju vad han ville där ute, såg ut att ha lekstuga i offensiv zon.

Härligt att Lind sen lyckades göra mål på en halvträff i öppet mål och att domarn bjöd på 5mot3 i 1.59 så att kvitteringen kunde komma. och att Angell gjorde mål på en passning (vad annars?) och inget skott (ingen skjuter ju som bekant). Vi blev glada till slut och vi kunde ge oss utt på moddiga sladdriga vägar i 0 sikt =)

Det lossnar snart! Det måste lossna snart!

Men s
Kommentera

Anemyr: åjo tekningarna vann dom iaf med 35-27 ;-)
Kommentera

Anemyr: Nästa måndag är det min tur att göra samma resa, dessutom kommer Jompe på besök ända från Sveriges baksida...
Kommentera

Huss: lycka till med vädergudarna! ...och hockeygudarna ;)
Kommentera

HF: Det hördes klart o o tydligt på webbradion vad ni tyckte om Claesson när han passerade eran sektion;)
Kommentera

Huss: Anemyr du och Jompe väljer då era resor, fast å andra sidan så är risken stor att jag också skall upp mot HV. Skjutsen är klar det är bara El Bosso som skall tillstyrka någon timmes ledighet.
Kommentera

65selander: Du ser, en självplågare till bland oss....
Kommentera

Bissett19: "vi älskar claesson" vare de du hörde? ;)
Kommentera

Bissett19: Sektion M är att lita på =)
Kommentera

Man fattar att BIF gjorde en riktigt bra !!!!??? match igår iaf om man kollar GDs spelarbettyg.

Poängligan
Målvakter:
Robert Kristan 2
(Daniel Sperrle)
Förstafemman:
Peter Nolander 1
Rodrigo Lavins 1
Lars-Erik Spets 2
Mads Hansen 1
Andreas Dackell 2
Andrafemman:
Nick Angell 2
Antti Hulkkonen 2
Jiri Bicek 2
Janne Hauhtonen 2
Ove Molin 2
Tredjefemman:
Jörgen Sundqvist 1
Daniel Johansson 1
Daniel Widing 3
Mikael Lind 2
Björn Danielsson 2
Fjärdefemman:
Daniel Hermansson 2
Jonas Almtorp 2
Sebastian Karlsson 2
Extra back:
Linus Morin spelade ej
Extra forward:
Johan Alcén -
Snittbetyg: 1,79

Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.
-: Spelade för lite för att bedömas.
Kommentera

Huss: vi är ett märkligt släkte... mycket märkligt
Kommentera

Lunkan: inte ens en 3:a så långt ögat når... nu kanske ni anar våndan jag genomled igår på läktarn? det gör ont i själen
Kommentera

Anemyr: Widing kvitterade ju ut en trea,sen om det var befogat det får ni som var på plats avgöra.
Kommentera

Anemyr: Vi sparar segrarna till slutspelet, starkt att bränna upp till Gefle en måndag för att se MIF respekt!
Kommentera

Bissett19: En godkänd av 21 inte så illa pinkat.
Kommentera

Lunkan: "starkt att bränna upp till Gefle en måndag för att se MIF respekt!"

Vi får ge Anemyr betyget 6: Landslagsklass.......;)
Kommentera

tjugo8: Hockey är så mycket mer än open ice tacklingar, kolla in Herman där har du allt man kan begära fart finess stil kraft you name it.
Kommentera

Bissett19: Helt klart där ligger man i lä själv vill jag minst ha en 3a eftersom jag orkade lyssna på sportradion.
Kommentera

Lunkan: En 1:a på mig eftersom jag gav upp och glodde på dom andra matcherna på TV. Återkom först i 3:e
Kommentera

Bissett19: jo man tackar =)

men min chaufför skall ha all cred som höll släden kvar på vägen bland alla långtradare...
Kommentera

Bissett19: jag missade att Widing fick en trea men det var han värd, han var en av få brynäsare som såg ut att väga lika mycket som rödhökarna

tittade just på matchbilderna på svt.se hm... ingen fjäder i hatten för 1-0 målet direkt, hela laget samlat och ändå får kille glida rakt in mellan backarna (eller var det skyltdockor jag kunde inte riktigt urskilja...) och stänka dit den.
Kommentera

Anemyr:För mycket silkesvantar på Molin o Bicek där.Han ska aldrig få vandra in i Brynäs zon så enkelt.

Svenska Fans har lagt upp en intervju med Dackell o Angell efter matchen.OBS Reportern är något högljudd;)

www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=2356&cat=0&list=all
Kommentera

Jädrar i min jultalg vad det spekuleras, divideras, svettas och våndas i de böcker vars lag nu är inblandade i den nedre streckstriden, där det gäller att undvika den sista KS-platsen.
Man känner igen tongångarna och hur dom har det och är rätt så nöjd med att slippa vara inblandad, om man säger så.... :-)
Kommentera

Huge: Vilken kanonbild på Hautonen BIF har på sin startsida idag!!!!

Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår??? Vad får man kräva? Det verkar som om spelarna tyckte det skulle bli lika tråkigt att spela mot MIF som publiken som inte kom.

BIF kan inte dominera matcher, inte ens mot sämre lag. Hur ska det då gå i slutspelet mot bättre lag? Jag tycker inte BIF har ett "gå långt i slutspelslag". Laget faller ihop samtidigt inte bara nån enstaka femma eller dyl. Det kommer att bli mer fysiskt i kvarten oavsett domarnivåer och då vette f-n om BIF räcker till. Det ser faktiskt lite löjligt ut när BIF spelar sin "utanfarthockey" och där kan skillnaden mellan fågel och fisk ligga.Bäckis och Månsson höjer inte tempot direkt,när dom är tillbaka. Månsson har varit rktigt dålig på slutet,tar på sig alldeles för mycket jobb. Puckkåt är tyvärr ordet.

Allt detta kan ju vändas till nått bra, men jag tror att även Boorken måste gå ner på folk i matcherna för att få tempo. 1:a linan blir ju iskall innan nästa byte.
It´s not over until the fat lady sings!!!
Kommentera

aphac: "Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår???"

Rätt!!
Kommentera

aphac: Ja, är man dysterkvist så krävs det alltid vinst, alltid klapp-klappspel och stehhård offensiv plus tempo i 60 minuter.
Nåt annat tycks inte duga.
Herregud, blir man trött eller blir man trött på det evinnerliga gnället och klagandet? Var finns nyanseringen och hänsynstagandet till omständigheterna?
Nu har vi ex genomgått en stenhård träning med sikte på att vara i form till sluspelet börjar. Huvuden och ben är har ännu inte riktigt hämtat sig, men det är på G. Diverse sjukdomar och skador har härjat vilket bidragit till att det måste kastas om i femmorna och det blir allmänt lite stökig vad gäller laget generellt.
Det viktigaste just nu är att vi fått till det i defensiven och att vi fortätter att gnugga på och är svårslagna, genom att inte vika ner oss det minsta. Hade varit betydligt oroligare ifall vi hade börjat svikta på denna viktiga punkt. Det ser även ut som att Bicek och Hutten börjar komma igång.
Istället för att se ljust på framtiden och vara glada för att vi mer än väl infriat försäsongens förväntingar så gnälls det i sedvanlig ordning på det mesta.

Att dessutom börja bua, kan man väl till viss del förstå. Men då har jag bara förståelse för om det är 7-8åringar som buar bara för att dom inte får se några mål.
En någorlunda kunnig publik inser att buande knappast hjälper för att få igång ett lag som man anser spela dåligt.
Kommentera

Citat: "aphac: "Rätt eller fel att bua ut BIF i 1:a igår???"

sylf: Rätt!!"

Personligen ser jag inte grejen med att bua ut sitt eget lag, sånt kan man göra efteråt. Under match hörs det tydligt ändå vad fansen tycker om spelet (tyst = tråkdåligt spel, ramsor/applåder = bra spel). Men det är ju min åsikt, andra får gärna tycka vad de vill.. ;P
Kommentera

Huge: "Att dessutom börja bua, kan man väl till viss del förstå. Men då har jag bara förståelse för om det är 7-8åringar som buar bara för att dom inte får se några mål.
En någorlunda kunnig publik inser att buande knappast hjälper för att få igång ett lag som man anser spela dåligt."

Hade du betalat 250:- och tagit dig till rinken trots busväder så hade säkert du med blivit besviken över spelarnas agerande.

Sitt du i ditt enskede och var positiv. Du som varit i LA EN gång den här säsongen, inte ens den gången betalade du inträde...

Att du fortsätter att vara "nyanserad" med att sylla på allt från varma puckar till mjäll gör ju inte saken bättre.

Försök förstå att folk blir besvikna...

Selander orkade ju inte ens lyssna på webbradion, du har säkert tappat intresset ett antal gånger under säsongen och gått ut å satt på kaffet eller någonting annat för att du inte ids lyssna längre.

Många av oss "negativa gnällspikar" sitter eller står där match efter match.
Kommentera

Huge:

"Nu har vi ex genomgått en stenhård träning med sikte på att vara i form till sluspelet börjar. Huvuden och ben är har ännu inte riktigt hämtat sig, men det är på G."

1. Jasså, det är det som pågår i Forumet...
Ja, överträning brukar ge stora utslag på POMS-test... här behövs inte ens ett POMS-test...

2. Hur har magister Huge tränat inför slutspelet... (förutom stenhårt)?

Ankan - The playful Duck
Kommentera

« · 837234 · »