Brynäs IF

728228 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 112227 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65 Selander: Varifrån får du online rapporteringar?
Kommentera

Det bara fortsätter. Var ska detta sluta mån tro. Klackarna i taket och lyckan är stor
Kommentera

HARDY: Om nu leksand skulle vinna denna "tränings match" vilket dom nog inte gör så kan ni väl få den lyckan i sånna fall...bättre o vinna sen när det gäller!!!
Kommentera

Brynäsfan:
Dagens match har ju hitills gett en bra fingervisning om hur det kommer se ut i serien i år. Leksand är och förblir före Brynäs hela denna säsong.
Kommentera

HARDY: 3-1 till Leksand nu 16.29 målskytt okänd
Kommentera

HARDY: dröm å glöm
Kommentera

4-1!
Rosén!!
Kommentera

Nu tar det sig sa mordbrännaren! Nu du Hardy nu ligger vi i överväxlen. HEJDÅ LEKSAND!
Kommentera

t0rre:

Varsågod och vinn NU, vi får se i premiären!
Kommentera

Ur SvD: "Nyförvärven är sex till antalet och namnkunnigast är backen Christer Olsson. Christer spelade tidigare i Brynäs och kände att han behövde en nytändning för att orka satsa vidare. ---
- Det fanns inga andra alternativ än Leksand, säger Christer Olsson."

Vem var han osams med egentligen?
Kommentera

Hur stor är den största Leksands segern genom tiderna ?? Med en fortsättning i samma takt som första perioden haft lär det väl sluta med tvåsiffrigt !!!!!
Kommentera

Fan! verkar som våra killar bara är 3 spelare på isen hela tiden, annars hade leksand haft greppet eller?
Kommentera

Fan! verkar som våra killar bara är 3 spelare på isen hela tiden, annars hade väl leksand aldrig haft greppet eller?

rätta! :D
Kommentera

HARDY: Jag och Hardy befinner oss i samma rum. Någon som vill att jag cyklar över honom efter jobbet?
Kommentera

KJELLEMAN67: Nej låt hardy vara glad nån gång under hockeysäsongen, alla vet ju vart de hamnar i serien ändå.
Kommentera

Apropå Solings skada, de som hoppades på Lunkan kan jag bara lugna med ett "pust, tur att han inte är tillbaka".
Såg Tumba/Botkyrka spela 2-2 mot VIK igår och Lunkan såg ut som en blåval på skridskor konstant snurrig av alla snabba motståndarforwards (speciellt nr 14, han hade talang den grabben).

Efter Bergs övergång till klubbdirektörsposten ser styrelsen (med några få undantag) ut som rena rama Jurassic Park. Skrämmande !

Vem skulle passa ihop med Molin/Larsson nu efter Solings skada ? Nu ställs verkligen SK på hårda prov, speciellt med det checkkontot som klubben förfogar över...
Kommentera

KJELLEMAN67: Du kan tracka honom efter premiären istället, låt leksingarna vinna nu då, det lär ju bli den enda vinst de får mot Brynäs denna säsong...
Kommentera

The mac: Han är ändå inte glad för Elfsborg ligger under mot Sundsvall. Lasse Nilsson sköt över från TRE meter, bra gjort.
Kommentera

Det är bra att Brynäs mörkar formen lite inför premiären som är bra mycket viktigare. Sen håller en förlust oddsen lite högre för oss som kommer att spela säker tvåa i första matchen.
Kommentera

lindberg: Så sant som det e sagt!!!
Kommentera

Brynäsfan: Någon som vet vad det sår mellan Brynäs och Leksand?
Kommentera

Brynäs ska aldrig behöva förlora mot dagens Leksand. Jag menar, kolla deras laguppställning! Skamligt om vi torskar. Särskilt som Esko sagt att dagens match är viktig.
Kommentera

SM-Guld: Vi ligger under med 4-1
Kommentera

1-6... Fan tro't...
Kommentera

passbie: Är det slut eller?
Kommentera

Tågny: Nope, spelet fortgår...
Kommentera

passbie: Vadå, 1-6? Vet du nå´t som inte jag vet?
Kommentera

VA!!!
Kommentera

Huss:
Lunkan är "over and out" när det gäller spel i Elitserien. Men Hussen, Blåval, det var lite styggt :-)
Du gör mig nyfiken på nr 14 i T/B, vem var det, kolla upp det blixtsnabbt!

Sedan funderar jag över skillnaden nu när Berg sitter som ordförande mot när han slutar efter 22/9, är det mindre Jurassic nu menar du!?
Man känner historiens vingslag vina över gatorna i ett höstmörkt Gävle...
Fantasilöst, på gränsen till skrattretande, skulle jag kalla utnämningen av Berg till Brynäs nästa klubbdirektör...
Henning som ordförande skulle jag ha velat sett för flera år sedan, DÄR brinner ett Brynäshjärta...

"Ersättare" för Soling?
Två namn som finns i klubben, ett utanför:
Alt 1. Flytta upp Berka med Janne & Ove (Vässa på Anger-Miettinen istället)
Alt 2. Upp med Niklas Danielsson (Uppsala 84:an) bredvid dynamiska duon och Brynäs har spelat in ännu en lovande junior till nästa säsong.
Alt 3. Kyösti, låt ynglingen få chansen att sätta smörpassen från Jan-E och Ov-e...

Alt 2. är den mest offensiva lösningen, men den som kräver mest guts, tyvärr en bristvara nu för tiden...

Alt 1. är beroende på vilken status Duon skall ha sitt kanske sista Brynäsår...

Alt 3. är så enkel, så enkel...
Kommentera

ruppe: 1-7... om inte folk behagar driva med mig... Man kan ju alltid hoppas... :/
Kommentera

passbie: Vad är det för rapportör du har igentligen? Brynäs kan ju knappast ligga under med 7-1.
Kommentera

Tågny: Enligt en Mr T på superstars.com... och varför skulle han sitta och ljuga för alla leksingar på chatten?
Kommentera

Tågny: Joo du, det kan dom och det är lika bra du vänjer dig för det är så här det kommer se ut i derby matcherna i år.
Kommentera

1-8 och slut. Ska bli intressant att läsa tidningarna i morgon. Vad fasen kan ha hänt???
Kommentera

Brynäsfan: Jag tycker det är skamligt, jag att låta Leksand, som knappt vunnit tidigare på försäsongen, utklassa Brynäs. Jag menar, vi ska inte tro att vi är så himla bra bara för att det flutit på så fint hittills i höst, men att göra en sån slät figur i näst sista träningsmatchen känns inte alls kul. Nu får ju LIF allt självförtroende inför premiären den 23:e. Pinsamt!
Kommentera

Bright: Jo fy fan o få torsk av leksand är ingen merit! Räknade med ombytta siffror ikvällens match.....men det ordnar sej säkert till slut tror vi tar dom lätt i premiären!
Kommentera

passbie: Stämmer det är vi tillbaka på ruta ett. Det är ju nu resultaten ska börja komma. Inte i augusti. Drygt en vecka kvar till premiär och stortorsk mot årets blåbär. Det är inte sant!
Kommentera

Var inte ledsna.
Det kunde ha blivit mer... PISK!!!
Kommentera

Brynäsfan: Bedrövligt är ordet,fattar inte puckona att det här ger drygskallarna råg i ryggen inför premiären.
Kommentera

Kan man säga annat än, stackars, stackars, stackars lilla Aspen...
Han kommer inte att få det lätt i vinter, uppenbarligen!
Kommentera

Lättare debut kunde han ju ha fått iaf...
Kommentera

Eller roligare ska vi väl säga...
Kommentera

Lilljanne: Lägg där till att vi blåbär som du kallar oss saknade 5 st ordinarie.
Kommentera

Brynäsfan: Nej, sämre än så här kan det väl knappast bli i elitpremiären. Men "tar dom lätt", som du tror, kan vi nog inte hoppas på då heller. Nu gör backbeståndet mej orolig igen. Det som annars överraskat positivt tidigare i höst. Och nu rasar nog Brynäs i rankingen. Mycket tråkigt att man ska skamfila försäsongen så här när det gått så bra tidigare. Och utan att veta hur han spelat ikväll måste jag säga att Johan Asplund inte ger det minsta förtroende mellan stolparna. Tyvärr...
Kommentera

Samen: Kunde inte sagt det bättre själv. Gissa om jag tror att en viss nybliven lagkapten vid namn Christer kommer att mysa på vägen hem i kväll... :)

Blåbär... Man kan ju undra hur ni spelat om ni hade haft decimerat lag som vi hela upptakten... sämre troligen...

F ö, är ni rädda för skador i en match mot Leksand, ska ni _aldrig_ ge er på att träna mot Loukko Rauma... :-)
Kommentera

Samen: Det förstärker ju bara intrycket av att det är en av idrottshistoriens största skrällar Långshytteborna bevittnat ikväll. I klass med Lake Placid 1980. Men 5 ordinarie i Leksand betyder väl inte särskilt mycket. Var det Knattarna, Kalle och farbror Joakim?
Kommentera

vojne vojne...............1-8.......:-(
Kommentera

Lilljanne: Nej Leksand saknade Foppa, Hedberg, Näslund, Sundin och Lidström
Kommentera

Ja säger det, Aspen suger hårt. Han och hans jävla returer! HAn är värdelös! Sälj han till valbo eller nåt. Med Ram imål hade det varit iallfall snyggare siffror. Jaja, ta det hela med en nypa salt. Leksand är antagligen laddade till max mot storebrorsan Brynäs.
Dem gör en bra match kanske men vad hjälper det när dem ändå åker ur serien i vår. Jag svär att det kommer ske. Christer Olsson kan väl dra nåt gammalt över sig. Saknar ahn inte et dugg ärligt talat. Faktiskt inte, tyckte han var lite slö, som Djoosen fast uatn Djoosens passningar.
Kommentera

prosten: Det finns dom som har det värre, Timrå loosade mot Mora med 4-3!.

Nu vet inte jag hur spelet gick i kväll eller om det var Brynäs kända genomklappning iaf så skall det bli intressant att läsa om matchen i morgon. Enl hemsidan så är det backarna allt läggs på
Kommentera

« · 112227 · »