Brynäs IF

724864 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 379849 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Rent hockeymässigt så skulle Sjödda definitivt inte göra bort sig på isen en säsong till. Han är våran klart bäste back. Men det kanske inte funkar att spela en säsong till när han ska tillträda sitt nya jobb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Makkan: Det är väl ingen naturlag som säger att Sjödda absolut MÅSTE bli Sportchef i Brynäs just i år?
Han behövs mer PÅ isen än utanför....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det är just det som är så skrämmande. Intet ont om Sjödin, men att han vid snart 39 års ålder är den som Brynäs-laget verkar stå och falla med kan ju inte anses rimligt - egentligen. Sen till de som tror att Casselståhl blir nån slags frälsare vid sin comeback, förvänta er inte för mycket nu. Jag gillar också Danne och tycker att han är en god spelare och en betydelsefull ledartyp i laget, men med honom åter på isen blir inte försvaret plötsligt toppenbra utan bara betydligt mindre dåligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Jag förväntar mig inga mirakel av Cassel. Jag var inte överdrivet imponerad av honom före skadan, och han lär inte ha blivit bättre av att inte spela på ett par månader. Men raset började när han försvann, och jag undrar om inte hans inverkan på lagmoralen är större än någon kunnat tro. På samma sätt som man en gång underskattade Anders Huss betydelse och gav honom kalla handen.
Det var efter finalen -95 och året därefter stod Brynäs med ett stjärngäng utan ledare som tvingades kvala...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Ju mindre dåligt, ju bättre.Ang Sjöddas ålder så tycker inte jag att det spelar nån roll.Det finns levande bevis för att man inte behöver bli sämre bara för att man nått en aktningsvärd ålder.Huvudsaken att dom är bra.Ta såna som Messier,Larionov,Lemieux.Dom skulle dominera fullständigt i ES.Nordmark vart ju utsedd till matchens lirare mot LIF.........Hmmmm,kan hålla med om att det är skumt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Sjödin är oerhört viktig på isen. Dock undrar jag om inte man kan få en Zetterbergeffekt, eller Huseliuseffekt, om han slutar. Minns hur alla trodde det skulle gå åt fanders för Timrå när Zetterberg åkte över Stora Pölen. Samma misstag hade experterna gjort när Huselius tog samma båt. Kanske kan Brynäs backar få samma uppsving den dag Sjödin lägger grillerna på hyllan. Man kan ju hoppas åtminstone. Som det är idag så spelar Sjödin non-stop i viktiga lägen, och då blir det ju lite svårt för någon annan att kliva fram.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Spelar roll vad som står i prästbetyget. Karl´n är vår nyttigaste spelare, så varför göra sig av med honom som aktiv, om det inte absolut är nödvändigt.
Vad är det som skrämmer dig? Är det åldern, eller...?
Vi står och faller nog inte med Sjödda, men han är iaf otroligt viktig.

Angående vårt försvar: vi har släppt in minst mål (19) i BP hittills.
Säger väl iaf ngt om vårt defensiva jobb....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Glöm inte Ragnar Skanåker. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Ligger nog en del i det du säger, men jag tror att det är lite skillnad på forwards och backar i detta fall. Det är betydligt svårare att ersätta en bra spelande back än en bra forward, enligt min mening.
Med Huselius var det väl iofs så att Frölunda helt enkelt öppnade stora börsen samtidigt som man redan hade en bred och bra trupp.
I fallet Zäta blev ju Timrå så nedskrivna efter dennes flytt, att Kenta lyckades få spelarna till stordåd genom lite av "vi-ska-visa-dom-djävlarna". Plus att dom lyckades med sina på papperet mediokra värvningar.
Sjödda och Danne är väl de enda riktigt spelande backarna av klass i laget, så att helt plötsligt bara bli av med den ene kan kosta mer än det smakar. Om vi inte lyckas få hit ngn riktig klippa förstås, ngt i stil med Tuulola eller dylikt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det är inte skrämmande på något sätt att Sjödda är så bra vid sin ålder. Tvärtom, är det bara att imponeras. Han är ett unikum och får gärna spela flera år till för mej. Vad jag menar är bara att är man såpass gammal som 39, borde det kanske normalt finnas yngre spelare i en backbesättning som är bättre. Hur många lag har en 39-årig spelare som är bäst?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Eller Charlie Chaplin....Som blev farsa vid typ 75 bast,bara det ett aktningsvärt slit :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Det enda negativa med åldern är väl isf att en yngre spelare som är en hörnsten i laget förmodligen har fler år framför sig på samma post. Å andra sidan är kanske risken i dessa fall att spelaren blir proffs därborta eller ngn annanstans.
Det "problemet" behöver vi iaf inte bekymra oss i Sjöddas fall... :-)

Håller med: inte många lag som kan skryta med att ha en farfar som är bäst. En legend ytterligare i vår anrika historia....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Visst är det svårare att ersätta en skicklig back än en skicklig forward, det håller jag med om. Och framför allt en så rutinerad spelare. Men samtidigt så är gruppdynamik rätt komplicerade saker, och det går nog aldrig att förutsäga hur en grupp ska fungera. En spelare kan hålla en annan tillbaka, oavsiktligt naturligtvis. Det har visat sig mer än en gång hur en eller ett par spelare blommar ut när någon annan försvinner, för att det finns en plats att fylla.

New York Rangers har i flera år visat vad underskattning av gruppdynamik kan leda till. Man kan inte bara ösa in stjärnor i ett klubb och förvänta sig att vinna. De ska fungera som grupp också, och det är bevisligen svårare än många tror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Håller helt med, och det måste kanske bli försök till en balansgång mellan de båda sakerna.
Rangers är ett stort skämt, enligt min mening. Men NewYork-borna är nog inte intresserade av hockey egentligen (om man inte håller på Islanders förstås..). Dom vill se stjärnor och glamour, det verkar vara det viktigaste...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: HALLÅ !!!!!!!!!!!!!!! Skulle Rangers va ett skämt ???? Dom är ALLTID bäst.Hillbilliesarna ute på landet begriper sig inte på hockey.Dom som håller på Islanders är muppar med lillebrorskomplex.Rangers har stjärnorna,pengarna,glamouren,publiken,vänta bara ska du se att dom har laget också :-) fan,det är ju bara 9 år sen dom vann den åtråvärda bucklan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Men det kan lika gärna bli så att om Sjödin lirar ett år till. Så kommer åldern ifatt och allt går så mycket snabbare. Finns många spelare som skulle ha hoppat över det sista året.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Nej det är ingen naturlag att Sjödda ska sluta. Men Sjödda själv har tidigare sagt att så skall bli fallet efter den här säsongen. Jag hoppas givetvis att Sjödda spelar en säsong till. Men vem ska göra sportchefsjobbet när han spelar ? Det är en nyckelposition så att en sportkommité ska sköta det ett år till kanske inte är så lyckat. Eller ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Maurice Rozenthal klar för leksand. Men honom slipper vi möta ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Ja de har pengarna och glamouren. De har värvat stjärnor och förvandlat dem till medelmåttor. Att de har publiken bevisar att New Yorkarna inte begriper sig på hockey.

Nej du, Rangers är ett skämt och det är med illa dold glädje jag noterar att de missar slutspel år efter år.

(Fast det hör ju inte hemma här egentligen)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Lugn,vi köper in nåra stjärnor till och går till slutspel.Vad gäller hockeykunnande så finns det INGENSTANS i USA,det lilla som möjligen existerar är just i NY,Boston,Chicago,Detroit(original six)Kunnandet finns i Canada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
5 minuter till Nedsläpp,KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Förvånar mig inte. Jag har inte höga tankar om USA till att börja med. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: 1-0 Björn D!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
lindberg:
Snyggt mål av björne precis när PP var slut
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
2-1 miettinen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
3-1 nylander 10 sek efter 2-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Enligt telefonrapport från O´Learys verkar det vara hög stämning, allt enligt rapportör Westerlind. Till och med Rodrigues har varit positiv hela tiden och skrek tydligen i högan sky när Brynäs gjorde 4-1.
Trodde han, bara det att det var reprisen på 3-1-målet man visade...:-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
okey brynäs är inte spec bra men Leksand borde lägga ner verksamheten som det ser ut i dag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
4-1 björne igen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
WarhawK: ojoj, mycket viktigt med seger idag om de andra resultaten står sig, Malmö, SSK och Modo leder, Luleå har oavgjort mot LHC.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
lindberg:
5-1 malmström
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ack så skööönt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
MYCKET skön seger,dessutom en övertygade sådan.Enda darren kom när LIF just reducerat.Enda smolken i glädjebägaren heter som vanligt FBK!!!!!!!!!!!!!!!!! självgoda muppar !!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Det finns fler smolkar: Timrå, Frölunda och LHC.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: FBK vill man se i kvalserien..kan bli svårt med tanke på de poäng man samalde första halvan av serien. Serieledare är de inte länge till iallafall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Visst,men den viktigaste var dansbandsmupparna.Vinst för dom och det hade i det närmaste varit klart med nytt kontrakt.Man kan ju knappast klandra TIK för att dom inte vinner borta mot Modo,eller VF som möter ett av de bästa lagen just nu.FBK däremot möter ett uselt MIF hemma och klarar inte att vinna.Skrämmande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Att säga att matchen på lördag är viktig är ju ett understatement som heter duga......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Grattis till tre pinnar. Väldigt viktig match på lördag mellan våra lag.
Hoppas att man får träffa några av er i Coopacabana.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Segern var ju ganska viktig,men resultaten i sej är ju INTE bra,va fan håller FBK på med???VF?.......hörde på radion att Frölunda var helt odugliga i två perioder!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Det här måste ha varit största segern för säsongen va? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Motivation slår som bekant oftast klass, speciellt när det börjar osa katt mot slutet av serien.
Dessutom har FBK alltid haft djävligt svårt mot Malmö, så jag är egentligen inte så där jätteförvånad måste jag erkänna....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Nyss hemkommen och det är bara att bocka och buga för Björn Danielsson, trevlig fint vid 4-1 att vid öppet mål skjuta i stolpen för att få bort målvakten och sen sätta den på returen...
Strålande femma med Ove Anger och Björne.
Pigg insats av Mattias Karlsson.

Lycka till i kvalserien Leksand!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Varför har dom bytit intro?
Är det nån över sju år som tycker att larvet med tigern är kul?
Nästan så man håller med LIF vad är en tiger mot en stjärna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
lindberg: Tänk på att Modo ledde med 20:poäng 99, men vilka vann SM_GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gavlerinken: Jag tycker att det fattas mycke STATUS QOU
And eye of the Tiger,säg det till Håkan på shopen.ellerMicke Sundlöv
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
5-1, helt lysande! Hde sedan resultaten i de andra matcherna gatt var vag hade ju saker sett annu battre ut. Kanonharligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Match efter match efter match rular Björne!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Tre poäng mot Leksand skönt!!!
Tack GP och hela laget!


Vi ses på bussen upp till Luleå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Inget nytt från andra sidan kölen i ämnet Machulda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Självklart så var jag positiv igår, alla jobbade och slet för varandra, tog/gav stryk framför dom båda målen.Igår spelade dom hockey....
Kommentera

« · 379849 · »