Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16

« · 1730850 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
Zappaholic: Nu förtjänar vi ett mål:(
Kommentera

Zappaholic: Förstår mkt väl att du är bekant med fenomenet "snorkel"
Är väl en sån du dagligen använder för att få luft nere i det skitkastarträsk du simmar i. Cyklopet du använder passar väl dessutom perfekt till det enda öga du har...
Kommentera

Ge mig mål nu. Överraska mig. Gör något. Kilas, sätt den i krysset.
Kommentera

Steenm: Offer? Skärp dig. Min undran gällde varför en del bara väljer att fokusera på misstag. En fullt legitim förfrågan.
Kommentera

Zappaholic: Fast lugn nu kryddan, sätt dig inte i offerläge nu. Diskussionen handlade inte om hurvida man sks vara positiv eller ej, utan om ditt klagande på uteblivna kommentarer om en i mina ögon blek 0-0-period. Jag har inget emot folk som är positiva, jag försöker så gott det går själv.
Kommentera

Helt ok första men det har vi sett förut. Andraperioden kommer visa vart den här matchen tar vägen.
Kommentera

munkas: Hört talas om snorkel?
Kommentera

Steenm: Ser rätt tomt ut i rinken, inte så konstigt med tanke på hur vi spelar. Porse, say no more.. hur dålig kan man vara??? Hahahahah
Kommentera

Seriöst så tror jag det finns en liten liten chans vi kan klämma fram en förlängning ikväll. LHC kan ibland göra ofokuserade matcher. Men om så skulle bli fallet är det väl ändå bara en pinne att hoppas på.
Kommentera

Steenm: Förlåt. Jag glömde för en sekund att vi befann oss i Brynäs forum. Det var inte meningen att vara aningen positiv. Ska skärpa till mig.
Kommentera

Zappaholic: Nej, det förstår jag, men känns lite muppigt att konstatera att det är "jävligt tyst" härinne när det faktiskt finns en anledning till det; finns inte så mkt att säga.

Och att ett misstag genererar mer tecken än en 0-0-period är inte heller så konstigt, framförallt inte om misstaget låg bakom ett mål (Lex #8).
Kommentera

Huss: ja, jag fattar inte vart han får syret ifrån??
Kommentera

munkas: "Tyckte dom zoomade in nån snubbe som stod med huvudet i marken."
Du menar att han förflyttat det från Huges rektum vilket var den senaste positionen du angav?
Kommentera

Zappaholic: Haha, ja du... Jag tänkte gå på matchen men valde att vara hemma och sticka nålar i foten istället. Men du är på plats antar jag? Tyckte dom zoomade in nån snubbe som stod med huvudet i marken.
Kommentera

Steenm: Min poäng var inte att jag hjular av glädje över ett spelövertag, jag hoppas det framgick.
Kommentera

Zappaholic: är väl nån sorts frustration som man vräker ur sig i avsaknad av mål troligen! Helt okej första period bara målen som saknas . hoppas dom kommer i andra . skulle vara skönt att få se 3 bra perioder nån gång . Kom igen Brynäs !!!
Kommentera

Zappaholic: Jag är iaf inte någon som sträcker champagneglaset i skyn av glädje efter en "ganska så bra" period. Visst, en framgång med 0-0 sett till tidigare matcher, men ishockey handlar om mål, och det har vi extremt jävla svårt med. Och om man har övertag i chanser och spel borde det generera i ett försprång någon jävla gång. LHC är säkert nöjda.

Sedan dricker inte jag champagne heller ifs... :)
Kommentera

Zappaholic: Ett övertag i spelet vinner inga matcher, det är resultatet som räknas. Så länge vi ligger i paritet med typ Malmö i skotteffektivitet så lär det inte ändras.
När det gäller misstagen, när målen inte kommer framåt så är det misstagen som avgör till vår nackdel. Tyvärr.
Låt oss hoppas att vi får några enkla baljor för en gångs skull.
Kommentera

Zappaholic: En period som såg ut som förväntat. Mitt tips med 5-0 känns fortfarande klart gångbart, inte torskar Brynäs detta..?

Men mitt tips på fullsatt verkar inte vara nära direkt
Kommentera

Zappaholic: Är publiken tyst menar du? Ledarna?
Kommentera

munkas: Det hade varit 1701 där om du pallrat ditt arsle dit istället för att sitta och apgnälla bakom ett tangentbord.

Så jävla tröttsamt...
Kommentera

Fattar inte hur 20 & 31 går före 13, sen att se Porseland glida omkring på isen är som lök på laxen.......
Odds på ett tidigt 0-1 & 0-2 och ridå?!
1,000001?
Kommentera

pjåtor: Intressant att se att när vi gör en ganska så bra period, med övertag i spelet och bra intensitet, så är det jävligt tyst. Så fort någon gör ett misstag, då minsann börjar det klagas.

Hoppas ingen av dem är idrottsledare i någon form. Hur fan skulle det se ut. Stackars spelare...
Kommentera

Hes sen igår..men tro fan att man sitter o skriker vid tvn idag ändå..! ÄLSKA BRYNÄS
Kommentera

1700 på läktarna idag?
Kommentera

19:57 0-1 eller ;)
Kommentera

munkas: Tycker vi gjort det bra hittills. Bra fart och energi. Linköping äter sig in i matchen mer och mer.
Kommentera

munkas: men det händer alltid honom, därav är ordet "oflyt" fel.
Kommentera

Steenm: Jo, men han blev ju stressad av spelskickliga forwards. Det händer alla backar hela tiden...
Kommentera

Steenm: nej men hade jag bott i Gävle hade jag gått ändå
Kommentera

Porseland......
Bulan hur tänker du???????
Kommentera

"Porseland har OFLYT på blålinjen där"

HAHAHAHAHAHAHA guess again
Kommentera

Gamnacke: Hade Linköping haft detta övertag hade det stått 2-0 till dem nu.
Kommentera

Steenm: Lite mer hjärta ändå...
Kommentera

Steenm: Men sätt lägena!
Kommentera

Herregud vilken torftig inledning. 0-0 idag?
Kommentera

Dalrt: Kanske redan klar för just Linköping?
Kommentera

pjåtor: haha hade du förväntat dig annat? Jag hade inte heller gått.
Kommentera

Helt plötsligt så får Felix extremt mycket mer förtroende än Starky. Innan var det tvärt om.

Kan det vara så att de redan bestämt att Starky ska bort. Matcherna är ändå relativt oviktiga i detta läget. Då kanske de känner att det är bättre att ge Felix erfarenheten och speltiden inför nästa säsong, snarare än att försöka skrapa ihop någon poäng till med Starky som egentligen inte spelar någon roll.
Kommentera

pjåtor: Mellon är slut...
Kommentera

bifhjärta: ser tomt ut på läktarna
Kommentera

Är det några biljetter sålda till kvällens match?
Kommentera

eltifoso: Haha, revansch...revansch... Ordet har tappat sin betydelse. Tyvärr slår nog motivation och klass omotivation och kass. Idag blir det 0-5.
Kommentera

eltifoso: fullsatt ? Sluta jinxa . det är ingen mello det är Brynäs i dålig form som spelar
Kommentera

Lindström: blir en komfortabel seger med 5-0
Har svårt att se Brynäs vika ner sig med all revanschlusta som måste finnas i truppen.

Fullsatt?
Kommentera

1-6
3209 på plats..
3 baljor av Rahimi..
5 p av Little..

Som lök på laxen så får 41 en armbåge i ansiktet med hjärnskakning & käkfraktur.

Odds på detta? Knappt 1,01...
Kommentera

pjåtor: Äh, det vänder idag! Men ingen slips i mål, tack!
3-1 (Ponthus, Jacob och Zanetti)
Kommentera

Ska de vara på det viset så visst...! Tips: 2-7. Mål: Självmål.
Kommentera

70 Rodrigues: 2-5

Mål: Pontus och Mannberg ..
Kommentera

« · 1730850 · »