Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

« · 1291175 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
MarcusElving: Jo i Aik så är dom det, för då kan dom leva på sin rutin och smartness.......
Kommentera

MarcusElving: Kahnberg, Järnkrok, Somervuori är en riktigt bra andrakedja i övriga lag. Hur skulle resten av laget se ut om dom här spelarna hamnar i samma kedja? Skulle övriga kedjor gå in för att spela 0-0?

Brynäs har inte material för att matcha övriga lags förstakedjor.
Kommentera

Jajjen: Jag tycker att du underskattar dessa spelare en aning, för att inte säga mycket!

Somervuori 44 poäng förra säsongen, Kahnberg 20 mål! Definitivt förstakedjamaterial i många lag. Järnkrok som han har producerad hittills och i slutet av förra säsongen??

Bara ett exempel:

Kahnberg-Järnkrok-Somervuori

Rödin-Granström-Silfverberg

Två bra toppkedjor, helt klart! Inte i nivå med HV71 kanske, men ändå två riktigt bra kedjor som kan producera.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: I Brynäs är det två bra kedjor. Helt klart. Men i ett bra elitserielag? Njae. Men det förklarar varför du och andra är besvikna.
Kommentera

Jajjen: Vi ska väl ställa det absolut bästa laget vi kan på benen i vilket fall?

Rödin-Hansen-Dackell är en fjärdekedja, kanske tredje i andra elitserielag..

Redigerad kommentar

Kommentera

Skitsamma, nu är det som det är. Vi har lite spelare borta och får gilla läget. Det är bara att hoppas att Dackell kommer igång snart. Han kan ju, det har vi sett förut.. Men är karln slut? Startsträckan börjar bli lite för lång nu...

Kommentera

Lindström: Ser att Czarnecki har bytt tillbaka till de vinnande backparen som han splittrade inför förra matchen.
Kommentera

Lindström:

Ärligt talat, dig skulle jag vilja träffa och diskutera med öga mot öga då de flesta inlägg och frågor jag skrivit till dig blivit besvarad med ignorans, alt. du läst in något jag inte alls skrivit.

Men för att svara lite kort:
Rätt mot bänkade Ja.
Unga taggade belönade med bänk, Nej, men blir dem det i den utsträcning du påstår?
Rätt att "gulla" med vissa och slarv bort unga hungriga? Nej, men vart går gränsen?
Nordan, han har underpresterat, helt klart. Men han har kapacitet och alternativet att skeppa iväg han, vad skulle det kosta och vad kan vi få istället?

En personlig åsikt, 10 omgångar är spelad, vi ligger på slutspelsplats och det mesta känns lite darrigt. Känns det igen? Lugna ner er för satan och läs ett inlägg från en kille som har lite koll.
Kommentera

MarcusElving:

Har vi några problem framåt egentligen? Visst kan man ifrågasätta Dacke i en producerande kedja likväl som man kan hävda att hans närvaro i en förstakedja pga av han s bärande roll i dagens Beynäs är viktig. Men det spelar egentligen mindre roll för offensivt är ju Brynäs bättre än på flera år.

Varför leta fel offensivt när problemen är defensivt?

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: Bra att försaka en hel trupp för att några favoritspelare ska komma igång?

Vad ska Nordan skylla på? Han har haft en hel sommar att rehab köra och komma ikapp konditionsmässig.
Har han gjort detta?

Hansen har inte lirat i Norska landslaget för han skulle komma ikapp med kondition å rehab köra pga skador.
Har han gjort detta?

Dags att NC visar att han inte godtar "Kul att vara med" nivån som några spelare visar upp.

Det minsta man kan begära av en spelare är att han visar viljan, för hur trött eller sliten man än är måste viljan finnas.
Kommentera

tompap71: Vad exakt har HF koll på enligt dig??
Kommentera

tompap71: Konstigt kanske att när Brynäs hade seriens bäste målvakt så anföll de inte och nu när de fått seriens sämste målvakt så har de slutat att försvara sig. Borde det inte vara tvärt om?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Inte alls, geniet i båset har en plan. Bara vi som inte fattar den.
Kommentera

Lindström: Varför skulle Hansen vara en flopp? Tycker du han har varit sämre än tidigare?

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Förra året hade han ivf en skada som förklarade hur illa det såg ut.
Kommentera

Lindström: Ja men på vilket sätt har han floppat? Vad har du för förväntningar som han inte införlivat?
Kommentera

Zzz: Att han skulle spela som han gjorde år 1, då han var riktigt bra.
I år kan han inte skylla på att han är sliten eller skadad då han har tackat nej till landslaget som jag skrev, för att just komma ikapp.

Svar nog?
Kommentera

Lindström: Jag tycker Hansen är precis lika bra nu som tidigare innan han var skadad. Typrisk tredje center, men defintivt ingen förste center. Defensivt stark och viktig i boxplay.
Men vissa tycker att alla spelare som inte är snabba på skridskorna och producerar framåt är årets flopp ja då lär Hansen bli det varje år.

Redigerad kommentar

Kommentera

om vi inte kan matcha motståndarnas förstalinor får vi väl börja tänka om,

Hansen-Granström-Dackell.
Hasen och Dackell ska in och spela defensivt och se till att deras första lina inte gör mål och granström ska in och reta upp allt och alla och få dom ur balans..

Eero-Järnkrok-Silferberg
Denna kedja är en riktgit bra andra kedja i ES och det är denna som producerar, keep the good work up!

Rödin-Nordquist-Kanhberg
Kahnberg och Rödin har båda speed, får Nordah några matcher och träningar med dessa grabbar tror jag dom kan lyckas..

Wännström-Larsson-Sandin
Mr.W har haft mycket fart det jag sätt av honom, Larsson ser lite yr ut på isen men tar nån match att acclimatisera sig och inte bara 5min en match sen 5 min tre matcher senare.. Sandin har bra fart i år och borde kuna kompletera denna kedja bra.. :)

extra : Larutizen/Rensfeldt och Rodhin När/om han kommer tebax

Första kedjan möter deras första lina och spelar boxplay. Andra och tredje linan spelar powerplay och Fjärde bara gasar! :)

Första Defensiva linan Sundqvist och Andersén.
Andra Powerlinan : Johnsson och Carlsson
Tredjelinan : Ekholm-Bertilsson
Fjärdebackpar Sundström-Berglind
Kommentera

Brynäs vinner med 3-2 idag !

Eero, Silfver och Lasse Jonsson hänger baljorna.

6300 pers på läktarna!
Kommentera

HappyX3: Kedjan med Hansen-Granström-Dackell är för långsam. Ser gärna Dackell - Hansen - Lauritzen som ett defensivt block. I övrigt helt ok.
Kommentera

Ikväll ä ja optimist! Sitter bänkad i Läkerolen och tror på "täppa till tusinen" bakåt och "ketchupa" framåt..6-2 till oss och vi kommer att vädra morgonluft härinne! Kämpa Brynäs..
Kommentera

Roxio: Idag blir det text-TV. Ska se om man får en bättre överblick därifrån. Och morgonluft? Kommer aldrig att hända. Inte ens om vi går obesegrade genom elitserien och slutspelet.
Kommentera

Jajjen: Ne nu ska man ner å förgrundå å få i sig en bit mat innans det bär av upp till LA.

Tror på 4-2
Khana
Hansen
Ekholm
Dacke (i tom kasse)

6643 per på plats som blir imponerade av nya jumbon!
Kommentera

tompap71:

Att Brynäs har dom gnälligaste supportrarna rår det inga tvivel om...
Kommentera

Lindström: Härligt med lite optimism inför nedsläpp. Själv tror jag som jag skrivit tidigare på vinst med 11-8.

Fick ja välja så hade jag formerat laget enligt följande:

1:A
Lars Jonsson
Dale Clarke

Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Andreas Dackell

2:A
Jörgen Sundqvist
Simon Bertilsson

Eero Somervuori
Calle Järnkrok
Anton Rödin

3:E

Niclas Andersén
Mattias Ekholm

Sebastian Wännström/Magnus Kahnberg
Alexander Sundström
Emil Sandin

4:e
Jonathan Carlsson
............................
Johan Larsson
Mads Hansen
Jakob Silfverberg
Kommentera

70 Rodrigues:

Han ser i alla matcher, de flesta på plats och med tanke på hans position i supporterklubben och att han är en välkommen gäst på sätraåsen så anser jag att han har bättre koll än de flesta härinne.
Kommentera

arnio:

Ja det borde det, och nej det borde det inte. Beroende på hur man ser det.
Anfall är bästa försvar, eller ha bästa försvar pga en världsmålvakt.

OBS jag lägger ingen värdering i om det är rätt eller fel.
Kommentera

tompap71: Koll på vad, laget, matcherna, eller situationen här i våran GB??
Kommentera

Lindström:

Som sagt, dig vill jag träffa öga mot öga och diskutera, för att skriva här funkar inte för mig för att beskriva vad jag menar på rätt sätt för att du ska förstå vad jag menar. Jag kommer åka ner till matchen mot AIK den 28:de, jag föreslår en fika då, nåt ställe på stan före matchen om du vill då jag kommer ner till Gävle runt kl:13
Kommentera

70 Rodrigues:

så där jävla dum är du inte.
Kommentera

tompap71: Vad är det du vill ha sagt med inlägget, vad i hans blogg är så insiktsfullt, verkar som om du behöver träffa även mig face to face :-)
Kommentera

Senast Linköping tog en trepoängare i Gävle var den 28 februari 2007!

Andreas Pihl spelar inte för Linköping men Kahnberg lirar för Brynäs!

Enkel vinst för brynäs kan tyckas.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Jag kan va me o göra Faceoff:)
Kommentera

Elitseriens +/- efter 10 omgångar, från botten:
-9 Clarke, Dale, BIF
-8 Nordquist, Jonas, BIF
-8 Printz, David, DIF

Hur länge har Brynäs råd att ha tålamod med Clarke och Nordquist?

70 Rodrigues: HF är ju klockren! Verkar vara en sund, klok och helylle brynäsare. Känner du inte igen dej?
Kommentera

Jajjen: Håkan är en kanonkille, men nu var d ju inte det d gällde.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag vill ha sagt att han har en bra koll på laget eftersom han följer dem på nära håll, han har uppenbarligen en grym koll på HS Brynäsbok eftersom han beskrev den klockrent och eftrsom han förmodligen syns på kansliet betydligt oftare än vad både du, jag och de flesta andra härinne så räknar jag med att han har en hyfsad koll på vad som händer runtomkring laget. Han är dessutom en bra kille.

Vad gäller face to face förutsätter jag att det är mörkrost jag får bjuda dig på?
Kommentera

tompap71: Kaffe, nä du, jag vill ha en riktigt rökig single malt :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Se där, som jag sa, så dum är du inte, får jag då kanske föreslå en en 18årig ausentoschan (kan vara felstavat)
Kommentera

tompap71:

Var ju tvungen att hämta flaskan o kolla...Aushentoschan stavas det.

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: Va fan var riktiga män nu och ta en pilsner i stället.
Kommentera

arnio:

Riktiga män dricker pilsner OCH njuter av en härligt rökig singel malt.
Kommentera

tompap71: Det funkar :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Så här skulle jag vilja se laget.

Svedberg

Rödin-Nordan-Kahna
Jonsson-Sundqvist

Somervuori-Järnkrok-Silfverberg
Clarke-Andersén

Sandin-Larsson-Lauritzen
Ekholm-Berglind

Dackell-Hansen-Sundström
Carlsson-Bertilsson

När Granis kommer tillbaka så tar han Larssons/Lauritzens plats.
Fjärde kedjan är en riktig defensiv kedja, vilket behövs.

PP1: Somervuori, Järnkrok, Clarke, Ekholm, Sandin/Granis
PP2: Kahna, Nordan, Jonsson, Lauritzen, Rödin

Sen måste NC våga spela Berglind i PP.

BP1: Dackell, Hansen, Sundqvist, Jonsson
BP2: Sundström/Granis, Järnkrok, Carlsson, Andersén
Kommentera

70 Rodrigues:

Gillar den, annars är favoriten den lite udda 15åriga Glennmorangie, tyvärr är den svår att få tag på här ute i bushen där jag bor. Det är ingen Illay men jäkligt bra ändå.
Kommentera

tompap71: Oban är min favorit, Lagavulin, Laphroaig, och Bowmore funkar d med :-)
Kommentera

hahii:" Sen måste NC våga spela Berglind i PP.

BP1: Dackell, Hansen, Sundqvist, Jonsson
BP2: Sundström/Granis, Järnkrok, Carlsson, Andersén"

Varför är då inte Berglind med i någon av dina två förslag på PP-uppsättningar?
Kommentera

hahii:

Vi gör mer mål än någonsin, visst, Nordan och Dacke går trögt just nu men va fan spelar det för roll när vi fortfarande är med efter tio omgångar? Det är inte nu vi ska vara på topp utan när det börjar lukta Le Mat.
Så länge vi håller oss flytande tycker jag det är skit detsamma om gubbarna är trögstartade, låt dem köra på så länge och dribbla inget med det offensiva. Däremot kan jag undra varför Cz ändrar varje backformation bara för att Andersén blev sjuk?
Kommentera

hahii: PP1: Somervuori, Järnkrok, Clarke, Ekholm, Sandin/Granis
PP2: Kahna, Nordan, Jonsson, Lauritzen, Rödin

Sen måste NC våga spela Berglind i PP"

Varför är då inte Berglind med i någon av dina två förslag på PP-uppsättningar?

Prova förresten Nils Oscar Coffee Stout (riktigt smarrig öl)
Kommentera

70 Rodrigues:

Lagavulin och Bowmore köper jag rakt av, Laphroaigen duger, men där är klasskillnad, lite simplare i mina smaklökar. Oban har jag skam till sägandes inte smakat.
Kommentera

« · 1291175 · »