Brynäs IF

726543 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

« · 1306670 Till forumet

Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Dags att starta upp en matchtråd.

Sandin och Sundström ut ur fjärdeformationen,Wennström och Larsson in,annars ser det ut att vara samma formationer som mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Bissett19: Sundström sjuk?
Kommentera

65selander:

Fråga Gurra.
Kommentera

Bissett19: Nu har jag ju inga kontakter med sjuksyrran i föreningen:P
Kommentera

Gurra88: Men du måste väl veta varför han inte spelar? Kan du inte ringa en av dina kontakter?
Kommentera

arnio: Du kan fortsätta göra dig lustig.. Och hade nog ringa en tio samtal och kommit fram till varför. Men det har jag varken ork eller lust till. Jag finner inte heller nån anledning till att leta information till nån dryg jävel:)
Kommentera

Gurra88: Det går visst bra att vara besserwisser ända tills det är dax att syna korten. Då är det enklast att gå till motatack och kasta skit.
Kommentera

arnio: Finns de kontakter jag sprider info till .. Men du kommer aldrig få info av någon genom att vara dryg. Lär dig de..
Kommentera

arnio: Korkat att kasta sten i glashus eller vad säger du bubbelkungen?
Kommentera

70 Rodrigues: Sorry, nu spårade jag ur igen. Åter till matchen!

Ska bli skitkul med match igen även om morgondagen förmodligen slutar i att man är pissless på Brynäs bjudningshockey. Men vem vet, någon gång ibland så överraskat tom. Brynäs positivt.
Kommentera

arnio: nja..."någon gång ibland " har nog redan inträffat. Det var väl säsongen med två gånger 2-1 på tio dagar....
Vet inte hur många gånger jag tagit Chokladkartongen i besittning och fått åka hem med svansen mellan benen...
Men kul att se Brynäs på så nära håll ändå
Kommentera

Tommy:

Fast senast Brynäs var därnere gick det okej...;)
Kommentera

– Vi möter en bra motståndare. Linköping är väldigt skickliga som lag och de har många duktiga spelare. Men, imorgon kommer våra motståndare också att ha en motståndare av första klass, säger Tommy Jonsson.

Vad ska man säga bara att be till högre makter att han får rätt?
Orkar inte med en förlust nu!!!!
Kommentera

Bissett19: Ja, det  var nice. hade konstigt nog förträngt det...Hmm...närminnet ?
Kommer av nån underlig anledning mest ihåg en massa mål i arslet...
Men som sagt, det är alltid kul att se dem. Jag har inte så många möjligheter

Redigerad kommentar

Men vet att jag såg dem vinna en premiär med 3-0 där också...2000, vill jag minnas...

Finns en del bra minnen :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78:" Men, imorgon kommer våra motståndare också att ha en motståndare av första klass, säger Tommy Jonsson."

Va fan menar han?? Tror han på fullaste allvar att ett bottenlag och KS aspirant skulle vara top class??
Kommentera

Blir torsk med 5-2..
PP ser fortfarande ut som skit, halva laget behöver inte ens ducha, då NC kör på dom vanliga tills dom går på knäna.

Målar gör; Khana å Silver.

Ska bli intressant å se om L Jonsson gör sin första tackling för året i morron och om tysken kan spela en match utan att bjuda på minst en tavla.
Kommentera

Jag har inte för mig att Linköping är tippade att gå till semifinal. Brynäs däremot ska spela semifinal till våren, därför tippar jag att NHL-målvakten spikar igen och att Brynäs vinner med 4-0.
Kommentera

sylf: Tror han menar Top Class av lagen under slutspelsstrecket??
Kommentera

sylf: "Va fan menar han?? Tror han på fullaste allvar att ett bottenlag och KS aspirant skulle vara top class??"

Men det är ju där du har grundfelet det TROR att de är bra. Och det är ju väldigt lätt att göra det. Det är bara att försöka bortförklara alla negativa saker så är man ett topplag.

Semi here we come..
Kommentera

GävleLasse: "Men det är ju där du har grundfelet det TROR att de är bra."

Ja, det är verkligen ett grundfel att som spelare/ledare tro på sig själv och sitt lag.
Nä, fram för det gamla hederliga amerikanska inställningen: ge upp från start och tro ALDRIG på dig själv eller ditt lag.....

Kommentera

Lindström: Varför detta agg mot Lasse? Ok att du inte tycker att han tacklas och slarvar lite väl mycket men det är han väll knappast ensam om? Lasse har åandrasiden en uppsida som inte många backar i Brynäs har.
Kommentera

Marc-André Bergeron e ju ledig, perfekt för vårat PP ;)
Kommentera

Zzz: Den dagen Lasse slutar att spela nonchalant med för små marginaler i egen zon så kommer han att bli en mycket bättre back. Han blandar och ger för mycket och är på tok för bekväm. Jag vill se ett mycket resolutare backspel från vår sk. "toppback".
Kommentera

GävleLasse: Sant, men samtidigt är det så som Lasse spelar. När han är i form går det hem, nu i höst har det inte gjort det. Jag hoppas landslagsuppehållet har gjort Lasse gott.
Kommentera

Zzz: Lasse måste börja använda kroppen mer och smälla på med sina 95 pannor, som det är nu så håller han på som en liten nippertippa.
Kommentera

GävleLasse:

Påtal om bekväm,är det bara jag som tycker att Jörgen Sundqvist blivit på tok för bekväm också?
Sunken har ju verkligen varit en klippa därbak dom två senaste säsongerna,men nu tycker jag han är riktigt tafflig,speciellt i egen zon.
Kommentera

Bissett19: +1 på de!!
Kommentera

70 Rodrigues: Fast det kommer aldrig att hända eftersom han inte har den spelstilen och har aldrig haft. Det finns andra spelare som har den rollen. Sen håller jag med om att han måste spela rejälare. Men att spela rejält och smälla på är inte samma sak.
En annan sak är att om alla backar ska spela på säkerhet och enkelhet, Utan backar som vågar spela på gränsen och slå dom svåra passningarna lär vi inte bli bättre. Ska alla spela som Andersén är det inte bara defensiven vi kommer att ha problem med.
Kommentera

Bissett19: Kanske är det så att Sunkan flaxade till förra året och nu spelar på en för honom mer normal nivå. För så bra som han var förra året har han väll trots allt inte varit tidigare?
Kommentera

Zzz: Andersén har inte heller levererat som han gjort tidigare. Många som blivit på tok för bekväma i sin spelstil i år.
Kommentera

Lindström: Det tycker inte jag heller, kanske hämmas han fortfarande av axeln? Det ser lite så ut från och till.
Kommentera

Zzz:

Kan man som defensiv back flaxa till på över 55 omgångar?
Tycker han gjorde en bra säsong därinnan också,kanske inte som 09/10.
Tror kanske mer det handlar om att han kanske inte passar in när det blir ett lite mer öppnare spel i kombination med lite övermod och bekvämlighet,kanske lite för många ryggdunkningar och en liten löneökning av Sundlöv också kan ha påverkat..
Kommentera

Bissett19: Nja kanske inte, men kan man gå från anonym till att KHL lagen står på kö på ett år så kan säkerligen pendeln slå tillbaka på samma sätt. Sen kan det säkert handla om övermod. När Sunkan kom till Brynäs och dom första säsongerna så var han väll mer en tvåvägsback även om offensiven aldrig varit speciellt bra. Det var väll först förra året som han blev en defensiv klippa med en enorm offervilja.
Kommentera

äääääh, nu ska vi vara positiva här, 3-5 till brynäs efter mål i öppen kasse.
målar gör eero x2
kahna
silfverberg
jonsson
Kommentera

Tips: 7-2

LHC:s tjecker har inte rosat marknaden så här långt och vi vet ju mot vilket lag motståndarna brukar vända sina dåliga trender??
Kommentera

70 Rodrigues:

Timrå?
Kommentera

Bissett19: Precis :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Pust...
Kommentera

Det va väldigt lugnt härinne för att va matchdag;)det är säkert lugnet före stormen:))Säker vinst ikväll!! Greiss håller nollan:)Calle,Silver,Bertil målskyttar...
Kommentera

faceoff:

Dom flesta håller nog på att tömma sina kräkhinkar,logga in vid 21.15 får du se....:)
Kommentera

Kvällens domare,trumivirvel.....

Referees: Persson, Sören  
    Edqvist, Wolmer

Kommentera

Kvällens domare,trumivirvel.....

Referees: Persson, Sören  
    Edqvist, Wolmer

Kommentera

Bissett19:Hoppas dom slipper tömmas ikväll:))..
Kommentera

Just ja, match ikväll! Det känns som jag har kommit av mig helt.

Nää, hoppas på vinst ikväll så vi inte blir fast i bottenträsket!

Kommentera

Påminnelse:

Viktig information för matchtråden

Att bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler. Det innebär alltså att könsord, grova påhopp på ledare, spelare, domare eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i först en varning, sker ingen förbättring kommer skribenten i fråga att få en ”utvisning” som varar under ett dygn. Bryter en skribent mot reglerna återkommande gånger så kommer en längre avstängning att bli aktuell då "utvisningen" inte gett någon effekt.

Moderatorerna för Brynäsboken

Kommentera

MarcusElving: Ja idag får vi se om Peckas drillning av frälsaren gett något...
Hoppas så klart på vinst men vidhåller mitt 5-2 tips..

Tar inte samtliga på sig blåstället och fattar att det är det som krävs i ES idag, så kommer matcherna att bli tunga fram till juluppehållet..
Kommentera

Lindström: Ja, det är dags för Greiss att visa vad han går för. Gör han en riktig toppmatch så kommer hans självförtroende att stärkas och han kommer att spela bättre framöver också. Allt som behövs är en riktigt bra insats tror jag.

Med mycket hjärta tippar jag 4-2 till Brynäs.

Kommentera

Nyström i dagens Sportexpressen:

"Vad jag däremot omöjligt kan förstå är att så många elitserielag ratade
Viktor Fasth.
Snacka om miss."

En självpåtagen hockeyexpert förstår alltså inte att flera ES-lag ratade Fasth pga skadehistoriken och att han i övrigt var ett osäkert kort.
Själv satt Nyström inför säsongen och totalsågade AIK och lagets chanser i ES. Bl.a med motiveringen att lagets målvaktssida såg mkt tunn ut.
Sen har tomten mage att sitta och yra om miss och felbedömningar från andra ES-lag.
Stor komik. 

Kommentera

Huge: Han har ju i alla fall betalt för att yra..

Du gör det gratis...
Kommentera

MarcusElving: Får han bara hjälp av utespelarna så kommer det att gå vägen. Det måste vara slut med allt nonchalant spel i egen zon. Dribblande på offensiv blå och liknande.

Gör alla vad de har betalt för så har vi en god vinstchans. Det är på våra egna misstag vi förlorar de flesta matcherna, inte på grund av att motståndarna är så mycket bättre.

Dessvärre så kostar det inget att göra en tabbe, man får precis lika mycket speltid ändå.. Ja, om man heter rätt i alla fall..
Kommentera

GävleLasse: Precis! Sedan måste vi verkligen bli 1000 gånger effektivare i PP. Där vinner man en hel del matcher också.
Kommentera

« · 1306670