Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

« · 244551 · » Till forumet


Brynäs IF-Linköpings HC
Så här ställer Brynäs upp i morgon:

Målvakter: Ram(Lundström)

1:a Sjödin-Pekkala Miettinen-Anger-B Danielsson

2:a Johansson-Laitinen Molin-Larsson-Karjalainen

3:e Andersson-Rehnberg P3-Kyrö-Nylander

4:e Mattson-Karlsson Floberg-Wågström-Bergqvist

Var är Danielsson, Rönnqvist o Jobs någonstans?? Jävligt märkligt att inte dom finns med i laguppställningen tycker jag!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues:
skulle vilja säga bedrövligt att de inte är med

pinsamt att de inte är med

jisses
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Hade velat sett N Danielsson istället för B Danielsson, Jobs istället för P3 o Rönnqvist istället för Bergqvist!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Kedjan med Molin, Larsson och Kösa har ju inte presterat ett skit. In med en glad junior tillsammans med Molin och Larsson. Kan bli hur bra som helst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues: Har du sett att vi får hjälp imorgon av
Black Orange www.obbk.nu/blackorange/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
LUNDSTRÖM 6: Black Orange? Låter som ett katastrofläge i USA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: jag förstår inte varför GP tjatar med samma kedja hela tiden. Det är ju som du skriver , inte mycket som händer när dessa herrar är på isen.

Anser GP att Juniorerna är slitna? Jag menar de är ju dom som har spelat tävlingsmatch senast och borde vara i bäst form (trots förlusten)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: dom har ett bra drag på sina matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
För jävligt att dessa herrar inte finns med i laget i morrn.Dom enda killar som visat ett uns av vilja lämnar man på sidan.Undrar när det ska gå upp ett ljus för tränarduon att det inte går att lita till det gamla gardet.

Sportchefsfrågan diskuteras hejvilt,med all rätt.De som tackat nej är om jag förstått det rätt.Persson,BJ,Näslund om han ens hann bli tillfrågad.Och även nu det senaste namnet som hade varit den bästa lösningen.Vem det är KAN jag inte säga,tro mig,jag skulle göra det direkt annars.Men det kommer var så säkra.När väl Bäckis morsa har börjat jobba så kommer det.

Tips till i morrn.
BIF-LHC 1-3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Sylf: Näslund har nog inte blivit tillfrågad men han har meddelat tidigare att han ej vill arbeta med hockey igen. Han har hästar i Malmö
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
nu jävlar gäller det att brynäs ska utklassa lagen i kvalserigen.
dom ska ta hemkvalserien och dom måste skärpa sig med
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Nu är det dags att förbereda sej för en lång, sömnlös natt. Semester i morron för att slippa en massa störande skitsaker inför kvällen. Dom närmsta veckorna avgörs hur resten av året ska bli. Fira midsommar och jul eller bara deppa.

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Just nu känns det som kvällen före julafton när man var liten - fast tvärtom.

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne: Vet inte om jag mådde dåligt före Julafton iaf ;)

Nä fy f-n vad nervös man kommer att vara i kväll. I Kväll förväntar jag mig att alla i Brynäs krigar från första stund till sista.

Om 4:e linen får spela i kväll så tror jag att dom gör 3p på isen.
Hungriga Tigerungar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65 Selander: Later som om Du har nerverna pa utsidan skjortan redan... Jag kommer att dra in till jobb kanontidigt imorgon bitti for att se hur det gick. Det ar rena NHL-tider om man ar i HK.

Det som bekymrar mig mest ar att matcherna kommer att fa precis den karaktar som vi har mest problem med--matcher dar vi ar favoriter och forvantas fora spelet. Dessutom ar det ju visserligen sa att vi bor ha fordel av ett hogre matchtempo, men det ar alltid lattare for ett motstandarlag att sanka matchtempot an den ar for det snabbare laget att halla tempot uppe.

Jag tror inte annat an att vi vinner ikvall och att vi klarar kontraktet utan storre problem (knappast mer an en, hogst ta forluster), men det kommer att bli nervost.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe: Jag måste säga att jag tycker att både du och många andra här verkar väldigt säkra på att Brynäs ska leka hem Kvalserien utan några större problem.

Det är en väldigt farlig inställning, ni kan bli väldigt besvikna. Kvalserien är ett helvete, det är inget man glider igenom. Jag skulle inte vara så kaxig om jag var i era kläder, för jag är inte särskilt kaxig nu heller...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lilljanne:
Jag är tyvärr lite negativ, Lilljanne. Det kan bli ett deppigt år.
Alla signalerna finns där. Signalerna som gör att prestationen leder till degradering.
Jag hoppas naturligtvis att så ej blir FALLET!

Men, faktum kvarstår:
- Ett lag i generationsväxling där de som skall bära upp laget inte orkar med (pressen) längre.
- Skakiga målvakter
- Tränare utan tålamod
- Få spelare som kan göra skillnaden (typ Dackell 95/96)
- De unga, lovande, fräcka och fräscha spelarna får inte spela
- En trött organisation runt laget
- Dåligt stöd från omgivningen (sponsorer, kommunen, publikt)
- osv.

Det krävs ett smärre mirakel om föreningen skall klara av det här.

Vem skall kliva fram och visa vägen?
Vem skall avgöra matcherna?
I matcher som inte betyder något kan Anger stänka in någon puck, klarar han det i matcher när det gäller?
Eller skall vi lita till Nylander...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe: Jag håller med... Är hjärtligt trött på alla som tippar 6-1 hit och dit innan varje match, och sedan sågar laget hårdast av alla när det går dåligt...USCH!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo: Instämmer i din analys. Jag tippar 1-2 i kväll, vi har helt enkelt förbannat svårt att göra mål...Ove har gjort 7 eller 8 under hela säsongen, skandal... Det känns inte bra, helt enkelt. Vi får sätta vår tilltro till att lagn underifrån är så pass mycket sämre, att det ändå går vägen trots ett sargat BIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe:
Naturligtvis har du rätt Bobbe, man får åtminstone hoppas att laget har realistiska förväntningar på sig själv och spelet i kvalserien med eller utan hjälp av flygvapenkillarna.

Det mentala spelet kommer att avgöra kvalserien.
Leksand kraschade med ett lag som mycket påminner om årets upplaga av Brynäs.
AIK var demoraliserat och åkte ur.

Hur skall Brynäs som inte åkt ur Elitserien klara att hantera kraven från sig själva, media och publiken?

Den enklaste passning kommer att bli svår, öppet mål kommer att missas...
Vem hjälper laget (tränarna, spelarna) att hantera den situationen?

En sak att tänka på i kvällens match:
Ser spelarna ut att ha kul där på isen? Lyser de av spelglädje?
Ler de i båse`t? Peppar de varandra i med och motgång?
Eller är de likbleka?
Det ger oss en signal om statusen på spelarna!

Usch.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe, claesw: Jag var val en av de som igar varnade alla som tippade 6-1 eller mer till brynas idag. Jag tror vi vinner idag opch jag tror vi klarar KS. Jag gor det av tva skal, ett fornuftsskal och ett kansloskal. Fornuftsskalet ar att vi trots allt har spelat i ES i ar. Vi har slagit Timra, FBK och HV borta och har alltsa en betydande kapacitet i laget. Vi bor (obs bor) ha en mycket stor chans att klara KS. Kansloskalet ar jag tror det ar viktigt att alla, fran publik till spelare och materialare, utgar fran seger. Upp med egot nagra snapp nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
claesw, gordo, Jompe: Även om vi håller på olika lag så är vi i "samma" situation till stora delar. "Skönt" att höra att det finns realister uppe i Gävle också! ;) Personligen tror jag att både Brynäs och LHC håller sig kvar, men det kommer bli betydligt mer nervkittlande än många tror.

Jag tror inte att kvällens match är så viktig. De kommande omgångarna är däremot väldigt viktiga, det är mycket tungt att tappa poäng mot de "sämre" lagen. Nåväl, den som lever får se. Om några timmar bär det av med bussen till Gävle, väl mött där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo: Usch och fy på dig, du ligger förmodligen smärtsamt nära sanningen i dina flesta hypoteser. Men det känns inte bra att du"luftar" dom samma dag som kvalet börjar.

Allt stöd åt "pojkarna" (all makt åt Tengil)

"Surfa" genom KS
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe:
Samtidigt läser man i AB att endast 2800 biljetter hade sålts i går...
Man hoppas ju på full hall, men det kanske är en utopi?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Tordan100: Exakt. Fy, gordo. Vem behover hora att kejsaren ar naken nar han ska ut och paradera? :-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo: Jag vet inte, tycker bara det ar skit att folk inte drar upp pa asen nar det galler en sa viktig match. Det kan var att de koper pa plats. Sjalv har man val giltigt forfall (jag lar kastas i karantan i sju dagar nar jag kommer hem...) men annars ar det "alla till Gavlerinken".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe:
Ärlighet varar längst, Jompe :-)

Hur är det med viruset, förresten?
Här saknar vi Virus!
Hos dig smittas man av det...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo: Det dar ar ett gammalt ordsprak som vi annu vantar pa att se bevisen for. Jag kan (tyvarr) ge en massa exempel pa oarlighet som varat alldeles otroligt lange.

Viruset...situationen ser litet battre ut idag. De har identifierat viruset nu, vilket ar ett genombrott. Myndigheterna i HK ar djavligt stolta over att viruset inte uppstod har utan i Guandong, en annan provins i Kina. Problemet ar mest att ta sig harifran; det racker med en infekterad manniska pa planet for att alla (inkl besattningen) ska smittas. Haller man sig lugn och undviker folksamlingar (inte latt i den har stan) bor man klara sig. Viruset smittar i princip om folk som har sjukdomen hostar eller nyser pa Dig; det ar darfor det i princip bara ar sjukhuspersonal som drabbats.

Annars tycker jag fortfarande att Virus hade blivit en fortrafflig sportchef!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo:
Enligt folket i Aftonbladets undersökning
Vilket lag vinner kvalserien i hockey

Ställningen just nu:
AIK (13.7 %)
Brynäs (36.9 %)
Hammarby (13.7 %)
Linköping (11.8 %)
Rögle (10.6 %)
Skellefteå (13.4 %)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe: Borde inte du göra dig förtjänt av smeknamnet "Virus" nu?

Lunkan: Ni får gärna ha pressen på er... bara vi slipper! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
bobbe: "Lill-Virus" ar ett smeknamn jag skulle bara med enorm stolthet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe:
Tur att smittskyddsläkare Jompe har koll på läget.
Det är inte förkylt ännu alltså...

På din skrivning låter det som om Virus är ute ur bilden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lunkan:
Således följande ordning i tabellen:
1. Den gamla damen
2. Gozzi och Boork
4. Krobbe
5. Melin 2
6. Melin 1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
gordo: Det hoppas jag inte (vi talar sportchef nu, eller hur?)! Jag har sett att nagra har varit arga for att Virus inte ens kontaktats, men det tror jag inte pa. Sjalvklart tar man en kontakt med en kille som Virus om han ar tillganglig; allt annat vore tjanstefel. Jag vet inte ett dyft om vem eller vilka som ar aktuella nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Jompe:
Ok.
Blev orolig ett tag där.
Självklart är Virus det bästa namnet i dagsläget.
Sedan behövs det ett till namn som assisterande sportchef med uppgift att växa in i kostymen.
Jag tänker främst på namn som Näslund, Djoos, Wikegård.
Profiler i rätt ålder.
Hellre Djoos eller Wikegård än Näslund i och för sig.

Det verkar som om många underskattar Djoos i detta forum.
Förstår inte riktigt varför.
En profil i åtminstone Hockey-Sverige.
Han har klart för sig vad Brynäs borde stå för.
Kan föra Brynäs vidare till det nya.
Förstår talanger och deras behov!
Men han behöver inskolning.

Wikegård är rätt namn om Brynäs vågar sticka ut hakan!
Engagerad! Bred ledarerfarenhet. Kan Brynäs som gammal spelare och Gävlebo.
Viljestark nog att ena starka spelare som skall vinna SM-guld!
Förmedlar "power" och det är inte fy skam ens i Brynäs!
Ev tränare under Virus ledning (ev med GP som assisterande) och sedan ta över Virus position som SC (sportchef)!
Mums!
Det som talar mot är att han i tidningarna uttalat sig vara trött på att bryta upp familjen och lägga kraft på att införa sina idéer i ännu en förening. En skaplig platsannons det också.
Människan vill ju bli sportchef (i Skansen)!
Plocka upp honom blixtfort!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
FY FAAAAN!!

Man mår dåligt. Det man gått och väntat på en dryg månad inleds ikväll. Är man glad för det då? -Nej! Ångest var ordet......

Hoppas inte spelarna känner samma sak.

SLUT UPP IKVÄLL NU OCH FYLL G-RINKEN TILL BRISTNINGSGRÄNSEN!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Håller med...
Magen är som en stor boll :S
Ska man sitta hemma ovetandes eller lyssna på radion ich kallsvettas... ångest är ordet!!

Funderar på att åka till returmatchen den 4/4...eller, vet inte!!

Skulle inte Hockey vara kul :S
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
65 Selander: ojoj.. det gjorde ju saken inte bättre :) ... funderar på att låsa in mig i badrummer hela kvällen med hörselproppar och duchen på för fullt så jag inte hör nått alls ;)
Skämt och sido.. ska nog våga lyssna... trots magont och svimningskänslor!!

tack tack
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Hörde på radio östergötland nu och Bendelin säger att spelarna i LHC beter sig som travhästar och bara vill iväg och starta nu! Det lyser i ögonen på dem och han säger att han får hålla tillbaka dom lite....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Beezer66: Det låter bra tycker jag, 2,3 matchstraff i matchöppningen skulle inte sitta helt fel :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gust:
Ja, P3 kan inte var svår att sätta igång... det är bara att dra huvan i första svängen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lycka till i kvalserien. Brynäs hör hemma i elitserien så se till att fixa detta nu!

/Hassebo - stenhård Timrå IK kille!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Ha det så bra alla ni som inte har möjligheten att se matchen ikväll, nu ska jag dricka bärs!!!!

Tips: Brynäs IF-Linköpings HC 6-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
70 Rodrigues:

Vänner!

Med tanke på LHCs tjuvknep att kalla in högre makter slog det mej att min gamla vapendragare, tillika shamanen prosten köpt säsongsbiljett till Gavlerinken under KS!

Vad detta kommer att leda till förstår nog alla i detta forum; Inga förluster på hemmais!!!

LHC har en biskop, Brynäs har prosten.

PS Enligt mycket säkra källor. Dvs jag. Kommer han även att utöva sina besvärjelser på bortamatchen mot Bajen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Så nu har man firat sin uppvästorts SM-GULD klart och kan inrikta sig på den trista helvetiska kvalserien...Ja de är strax tid för att knalla till Gavlerinken och se BIF ta 3Poäng...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Lycka till i KS och se till att hålla er kvar i Eliten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Fan jag tror jag kreverar!! Hoppas dom får första målet
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gust: Det brukar dom ju få .......NOT
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gust: Ja, nu är anspänningen inte nådig.....
Kommentera

« · 244551 · »