Brynäs IF

727831 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Linköpings HC 27/9-14

« · 1630155 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC 27/9-14
70 Rodrigues: *asg* Dina föräldrar måste vara syskon med varandra😂😂😂
Kommentera

Huge: Såklart😃
Kommentera

70 Rodrigues: Ska upp till Gävle idag, du kommer väl till Gavlerinken så att vi kan få språkas vid en smula och uppleva gamla minnen?  ;-)
Kommentera

Huge: Tyvärr inte, har dottern på besök, däremot så ska jag upp i november. Krävs lite planering nät man bor 70 mil ifrån hemmaborgen😃
Kommentera

Fan vad skönt, då kan alla JA-SÄGARE skylla kvällens kommande förlust på den långa bussresan😉😂😂
Kommentera

70 Rodrigues:
Det finns ju NEJsågare som skyller frånvaro från Gavlerinken på dottern.. En riktig Brynäsare hade förstås tagit med dottern på lördagsmatch... hehe...
Kommentera

Huge: jag tror nog, efter att ha sett SAIK-matchen idag igen, att vi kommer vända runt detta. Laget gör en bättre insats än vad jag tyckte igår direkt efter matchen. Vi matchar SAIK bra i matchen, defensiven är bra, fyra bp utan mål vittnar om detta.

Individuella misstag fäller oss, samt det faktum att vi är på tok för dåliga framför motståndarmålet.

Jag fortsätter vidhålla, med emfas, att Ollas är grymt viktig för det här laget.

För övrigt är det många som säger att SAIK vinner enkelt över oss och går på halvfart. Jag tycker inte de är bättre än så här. Tyvärr är vi, än så länge i serien, inte så bra som vi ska vara.
Kommentera

Auchinleck: Som sagt, jag är på plats i november. Önskar att jag vore miljonär, då hade man varit på plats oftare. När jag bodde i Stockholm så såg det annorlunda ut, då var jag på plats väldigt ofta😃😃😃
Kommentera

Huge:Se till att ha regnkläder på dig ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Sen är det ju inte helt okomplicerat att åka på hockey med ett helt gäng småknoddar i huset. Jag åker några gånger om året, fast jag bor i Sthlms-området.
Kommentera

Zappaholic: Individuella misstag fäller oss, samt det faktum att vi är på tok för dåliga framför motståndarmålet."

Ja för att vara bra framför målet så måste man vara där. I det avseendet så känns tappet av Granis extra tungt. Han har ju inte ersatts med en annan grythund.
Kommentera

70 Rodrigues:"Fan vad skönt, då kan alla JA-SÄGARE skylla kvällens kommande förlust på den långa bussresan😉😂😂"

- De flyger väl ändå för böveln!😄(?) Såg ngt om landning Rörberg 01:30-tiden...

Kommentera

Powerfade:

Ollas, Olden, Brodin är alla bra vid motståndarmålet...

Håller med om att vi saknar ngn halvsmutsig jävel som är billig i drift...jag förordade Rodhin...

Ser Bz samma behov är jag övertygad om att han har ett bra kartotek på den typen av spelare, och till en rimlig penning

Kommentera

Tydligt när Sebastian Enterfeldt är vår bästa spelare vad som är fel. Vi har för veka forwards i övrigt. Vilket gör hela laget osäkert, man vågar inte fylla på framåt för man litar inte på varandra.

Veka forwards:
PW
PW
Brodecki
Lindblom
Lööke
Lindgren
Blomqvist

Även om några av junisarna gjort det bra så kvarstår faktum att de inte är grymma i närkamperna. Med så här många veka så genomsyrar det alla femmor. Sen har varken Rödin eller Scott kommit upp i nivå heller.

Målvaktssidan är bra, backsidan behöver en kreativ pjäs och vi får hoppas att Djoos håller. Det är framåt vi behöver tyngd. Ollas, Brodin och Olden har det. Men någon gr(an)is har vi inte längre. Saknar t o m Widing.
Kommentera

Titta på guldåret när vi hade Widing, Granström, Johansson, Lavander. Det är ändå en spelartyp som Sundlöv har underskattat i år. Annars hade man behållit Widing som ville spela med oss. Tyckte det var rätt att ta ut honom då man gjorde det, men inte nu när vi tappat alla grisar.
Kommentera

honken21:

Tycker Lööke o Lindblom klarar sig som man kan förvänta eller tom över förväntan av juniorer vad gäller de fysiska kamperna...

De övriga håller jag med om...

Kommentera

Känns som man är tillbaka i normalläget för en brynäsare (i modern tid). Räkna poäng till kvalstrecket och undra när sportchefen ska förstärka laget.

Till jul åker Brynäs ledande spelare för att lira en internationell juniorturnering. Får hoppas att Brynäs inte har för många matcher dom veckorna.

honken21: Juniorerna gör många bra saker men också fler misstag än en etablerad spelare. Dyrt i längden för ett lag där seniorerna inte är tillräckligt bra.

Zappaholic: Ta med ungarna. Viktigt att indoktrinera dom tidigt.

Kommentera

Zappaholic: Väl talat, även om jag tycker att att SAIK är bra och absolut inte vinner enkelt, sett till spelet i stort alltså.
Att dom sen fick ett par enkla mål stämmer förstås.

Sen blir man lite bekymrad över GD:s rubrik: "Starkbaums supertavla sänkte Brynäs"
Det var ju ironiskt nog efter tavlan som vi jobbade vidare, kvitterade och sen var på väg att ta över matchen.
Kan inte ens säga att tavlan indirekt sänkte oss, det var andra saker och som du redan pekat på.
Kommentera

Czarnecki i topp med Vita Hästen, kanske vi hade kunnat göra i SHL om vi hade Czarnecki istället för TJ i båset :-) NZ tog usla Brynäslag till slutspel. Får se om TJ kan göra detsamma denna säsong!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky:
Får vi se se mer än ett Brynäsmål i kväll? Får vi överhuvudtaget se något Brynäsmål i kväll? Spänningen äro olidlig.
Kommentera

Härligt Lökke😃😃😃
Kommentera

Kihlström växer tycker jag.
Kommentera

maddog1970: Hela Brynäs växer tycker jag!
Kommentera

maddog1970: JAAAAAAAAA!!!!

Sweatt! Rättvist och viktigt!

Kommentera

maddog1970: Här ska det vara mål!! Fem mot tre i över 1.30. Allt annat är tjänstefel
Kommentera

Zappaholic: Nordan bollar gris i 20 s....
Kommentera

Lindström: Bedrövligt PP
Kommentera

Lindström: Uselt! 
Kommentera

SÄMSTA PPet genom tiderna?
Sen 2-1 som ett brev på posten.

BÄNKA Nordan & Rödin i PP, in med junisarna.
Kommentera

Powerfade: Pissigt PP, nu vänder LHC.
Kommentera

munkas: så typiskt Brynäs att släppa in ett sent reduceringsmål
Kommentera

Fick se Brynäs göra i alla fall 2 mål.
Tyvärr är Brynäs PP så sjukt dåligt att jag har svårt att sätta ord på hur dåligt det är.
Hoppas trots min negativa inställning på 3 pinnar.
Kommentera

Hur vore det om alla skrev i rätt matchtråd😃
Kommentera

70 Rodrigues: Alla dessa jävla trådar. Varför inte ha en tråd. Punkt.

För övrigt är jag vit man 40+. Jag skriver var jag vill :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

www.nhl.com/ice/blogpost.htm?id=32015
Markström "klarade" Waivers. Ingen annan NHL klubb plockade alltså upp honom "gratis"! Vad innebär detta? Fortsätter han at fightas med Jocke Ericsson i AHL eller vänder han hem till europa? 
Kommentera

Att inte göra mål i 5 mot 3 kommer nog att kosta oss matchen.
Kommentera

HappyX3: "Markström "klarade" Waivers. Ingen annan NHL klubb plockade alltså upp honom "gratis"! Vad innebär detta? Fortsätter han at fightas med Jocke Ericsson i AHL eller vänder han hem till europa? "

han ägs fortfarande av Vancouver men blir dumpad till AHL.

Kommentera

Vad är det för jävla mes kladd när Sunken får handskar i ansiktet 10 ggr??
Kommentera

Lindström:Leksand fortsätter ösa in mål!
Kommentera

Zappaholic: Skönt med en buffert neråt i tabellen
Kommentera

maddog1970: ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIIIIIGEN!!!
Kommentera

Lindström: Yeeeehaaaa!
Kommentera

Nordqvist som har en hållhake på TJ, så att han får spela PP VA?????!! :-)
Kommentera

maddog1970: Nordan briljerar!!!
Kommentera

Zappaholic: Trodde han skulle börja leta pass i stället för att avsluta
Kommentera

maddog1970: Tvåmålsledning...hur länge ska det hålla?
Kommentera

Brodin är ruskigt opolerad med klubban. Nästan i klass med Björn Danielsson.
Kommentera

« · 1630155 · »