Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 29/10

« · 604710 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Halleluja :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Antagligen så skall ha bidra med rutin i den linan. Han har ofta fått göra såna här skitjobb och det syns om inte annat på hans +/-

Jag skulle nog ha startat på 3 femmor och bytt ut Spets eller Månsson med Miettinen från start.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Då tycker jag att min uppställning var bättre :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Men Huge O JanT tycker nog att det är kanon :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Varför sätta Miettinen i 4:e linan???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja det kanske skulle vara en tanke. Signifikativt för Brynäs den här säsongen har varit tröga starter och katastrofala mittenperioder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues:

Brynäslaget
Målvakter:
25. Markus Korhonen 6+8 91,28
(1. Johan Holmqvist 9+4 93,36)
Förstafemman:
29. Rodriga Lavins 14 0+0
22. Jörgen Sundqvist 14 2+0
27. Lars-Erik Spets 14 1+0
62. Mikael Wahlberg 12 3+3
9. Henrik Malmström 14 2+4
Andrafemman:
3. Daniel Johansson 14 1+4
28. Daniel Casselståhl 13 2+1
14. Mathias Månsson 14 3+2
36. Mikael Lind 14 1+5
12. Andreas Dackell 10 2+1
Tredjefemman:
7. Tommy Sjödin 14 1+2
8. Martin Öhrstedt 14 2+0
23. Björn Danielsson 8 1+3
11. Jonas Almtorp 14 1+0
21. Ove Molin 14 0+3
Fjärdefemman:
2. Niklas Andersson 3 0+0
10. Antti Aarnio 12 0+0
19. Nicklas Bäckström 14 1+2
24. Tommi Miettinen 14 2+3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Varför inte köra med 3 femmor från början?? LHC kommer fullständigt att köra över oss då vi aldrig får upp någon fart från början!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: japp... så nu kan jag tugga purjo hela förmiddagen *ASG*

Lite oroande med Kupan dock. Vi får hoppas att Månsson kan spela, han behövs. Han startade ju säsongen bra men har fallit undan lite de senaste matcherna. Han behöver få göra ett mål igen så han piggar på sig.

Miettinen får åter igen agera "lekpappa" i 4:e linan. Det känns som att det är lite slöseri med kraft, men han lär antagligen spela i en annan formation under matchen när/om Boork går ner på folk. Vilket han kommer att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Å andra sidan känns det som om dom flesta lag vet hur dom ska göra mål på Brynäs oavsett målvakt, har ju inte gått så jättelysande på slutet!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ja, högt upp i plockhandskrysset, härligt att Korhonen får förtroendet igen, något annat hade varit tjänstefel. Har du köpt purjolöken nu :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Korhonen får fortsatt förtroende. Ett bra val tycker jag. Linköping är ju ett av lagen som vet hur man skall måla på Honken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Kul kille, Stockholm LIVE nästa :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja alla spelare har negativa sidor ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ja, det var ord o inga visor utan pang på bara men så är ju killen från Sigtuna/Märsta också :-) Hopas att dom 2:a spelarna tog någon lärdom av Björnes initiativ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Målet som Björne gör mot Frölunda borde vara bevis nog tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Rätt o riktigt, men som sagt då måste dom skjuta, inga skott, inga returer!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Jag vill se att de fullföljer i närkamperna. Det har varit för mycket tendenser att de vänder bort om en spelare hinner göra sig av med pucken, istället för att fullfölja. Feta tacklingar tänder både laget och publiken. Sedan vill jag se mer skott med folk på mål. Norrena är en vägg, väggar släpper returer...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Idag vill jag se FULL FART från början med smartness såklart, är så förbannat trött på att se laget ner i "Honkens"/Korhonens knä, dom måste börja våga vinna.Enligt vissa så är det ju inte topplagen vi ska slå så då har vi inget att förlora utan d är bara och köra så det ryker, smälla på o göra så att LHC:s killar blir irriterade o tappar koncentrationen, då kan det gå!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Tja, den "romansen" blev knackig. Jag vet inte om han vantrivdes här eller vad det var som gick fel. Nu spelar han i ett av topplagen i ES och gör tydligen bra ifrån sig. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Då kan du inte ha sett honom i hans 1:a säsong för Brynäs, sedan kom knäskadan och han blev inte sig riktigt lik, men han kommer att bli lika bra om inte bättre igen, det kan ta mellan 2-3 år innan man är med både fysiskt o psykiskt efter en svår knäskada, tro mig jag vet!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Har mycket svårt att förstå hyllningar av Soling, vad gjorde han för oss??
Inte ett skit, blev mest känd för en biltur där han inte var i körbart skick.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja att Soling skulle få bra betyg är inte konstigt, han är ju lite av en favorit hos Melin. Efter att ha sett matchbilderna så är det ju fortfarande Norrena som var den bästa tycker jag. Det är ju han som skapar all trygghet i laget, backarna kan spela ut och....ja du vet. Men ingen skugga på Soling, han kommer att bli ruggig idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Roger Melin utsåg Jonas soling till LHC:s bäste spelare i deras senaste match mot Mora, så Soling kanske är på G, hua!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Så här vill jag se laget ikväll:

Målvakter: Korhonen(Holmqvist) fast det lär bli "Honken"

1:a Sjödin-Öhrstedt Molin-Miettinen-Aarnio

2:a Sundqvist-N Andersson Danielsson-Wahlberg-Malmström

3:e D Johansson-Casselståhl Dackell-Lind-Månsson

Extra: Spets, Almtorp, Bäckström och Markus Götz från J-20.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ah då så...Jag har inte hunnit kolla runt så mycket än. Så båda blir borta, jag hade det på känn när han tog hem Niklas
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Kupan spelar inte och det är ytterst osäker vad gällande Rodrigo, allt enligt Boork o Hockeyligan :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Det är bekräftat i puckprat hos hockeyligan :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Nu är ju inte det bekräftat, det kan ju vara andra orsaker till att Niklas inte Spelade igår. Men det skulle inte förvåna mig OM han spelar idag. Den stora frågan är, vem av Kupan och Lavins blir inte med? För jag tror inte att han skulle ta hem Niklas om det inte var i yttersta nödfall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Skönt att Boorken plockar hem N Andersson till em match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Hoppas dom lämnar sina jävla pack som satt på sittplats hemma denna gång iaf..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
RavenLord:
Jag tror i alla fall att de åker direkt hem efter matchen så någon krogrunda efter blir det i alla fall inte skulle jag tro jag såg nämligen bussen ståendes här i Mora i morse och de kom tydligen hit redan i onsdags därför tror jag att de är rätt sugna på att åka hem visst är det lite småjobbigt att läsa inlägg utan punkt mellan meningarna? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Linköping och Soling på besök imorgon och på jobbet har inte snacket gått nå alls va om att Soling avgör med några mål eller att Linköping inte ska stanna på vägen hit med bussen då Soling gärna springer till skogs + funderingarna om det blir en krogrunda på fredagskvällen i Gävle som uppladdning till lördagens match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Nä nu lämnar jag er för ett tag så ni får tjafsa vidare... :-)

Själv går jag och dricker upp Alcatels pengar så att jag orkar internethetsa i natt :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
jag att vi tar LHC med 3-2 efter sd!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
65selander: Ja det var ruggigt snyggt. Kanske det ger en signal att det lönar sig att skjuta. En kul grej dock. I och med Björnes mål så är vi i delad ledning med Frölunda i antalet målskyttar i truppen ;)

Synd bara att de hänger ett eller två per säsong bara :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Vi får väl se på vad Sportchefen hittar på vid nästa öppning. Han måste använda lädret för att köpa in 1-2 fw som vet vart målet är.

Förövrigt så var Björnes skott en delikatess igår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
65selander: Ja det är där det brister. Nu när de ny inte producerar som de gjorde i början av säsongen så uteblir målskyttet, varför? Tja "de gamla" har visat säsonger förr att de inte fixar att göra mål. Jag tror Sundlöv skulle ha satsat på ett par forwards redan etablerade i ES till den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Om man tittar på matchbilderna på AB så saknade vi definitvt inte chanser men som vanligt så är motståndarnas mål för små
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
rafalski: Det finns ju en viss risk, främst bland backarna då de gick på kort om folk. Kuparinen lär vara tillbaka, så även Casselståhl.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Metal Guru: Det ända jag inte vill se mot LHC är att energin saknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja, det kan verkligen undra. Skoog, Kupan, Sulku och Lavins skadade. Niklas A utlånad och Cassel pappaledig. Ser inte bra ut med 3 backar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
rafalski:
men kvalseriespöket är förträngt..?
ännu så länge, i varje fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Vi får inte glömma hemmaspöket, passande nu i Halloweentider :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
claesw: För det första så måste vi sätta de lägen som vi får fram. Det är det viktigaste. Senad måste Boork hitta en lösning på bortaspöket.

8:a efter 14 omgångar, efter 6 hemmamatcher och 8 bortamatcher så är det inte så konstigt att vi ligger där vi ligger när vi inte mäktar med att vinna borta. Där har vi anledningen.

Jag tror att det blir väldigt tufft att slå Linköping i morgon, de har en Norrena som är het och ett bättre lag rakt över. Tillvaratagandet av tillfälligheter och noggrannhet är nyckeln till vinst imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
claesw: någonting i mig säger att det blir poäng i morrn detta på g av en viss mättnadskänsla i lhc. 2-1 kanske ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues:
Vi MÅSTE slå LHC, hur nu det ska gå till- lite anfall kanske?? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
sylf: Vi får hoppas att Lavins är tillbaka imorgon, annar så blir det lite väl tunt på backsidan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: "hoppas att offensiven blir MYCKET bättre"

Då måste Sundlöv ut och snabbhandla,för dom anfallare vi har håller inte måttet.Vi har ju tjatat om det i flera år nu och det blir inte bättre än så här.Håller vi nollan KANSKE vi kan vinna på nån ströchans som dyker upp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Har du blivit senil redan eftersom du redan har startat en tråd om denna match igår kvälls ;-)
Kommentera

« · 604710 · »