Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 29/10

« · 604826 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Veteranerna visar vägen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Gubben håller än!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Gör 3-1 på en gång nu!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Så där ja, 2-1, härligt Sjödin!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: 2-1, nu släpper nog nervknutarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL !!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
5 mot 3 nu, då ska det fan vara mål, me enligt webradion så är det tempofattigt från Brynäs sida!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: 5 mot 3,kanske.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
sylf: PP nu, vi får väl hoppas att dom får ett turmål :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Brynäs i ett nötskal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Sylf: Då är det BP dax då!!! Varför dessa otroligt dåliga matchöppningar, dåligttempo och hönsgård i egen zon, visst står det 1-1 men det är ju långtifrån hur matchbilden ser ut.Har precis fått matchrapport direkt från Gavlerinken och enligt den så är det ambivalent o ängsligt från Brynäs sida, enkla pojklagsmisstag avlöser varandra!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Som sagt, enligt vissa så är det ju inte matcherna mot topplagen som vi ska vinna, så då är det ju bara att köra på vi har ju tydligen ingenting att förlora, FULL FART FRAMÅT!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
1-1 tack Dackell, det kanske kan ge lite råg i ryggen o säd i brallan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
1-1 Gött Dacke
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: 1-1 heja Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
prosten: Vi kommer tydligen inte ut ur egen zon. PP nu!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
0-1 heja Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Teppo: Honken har en lindrig skada tydligen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Någon som vet varför inte Honken är med i dagens lineup? Fnurra med Boork kanske?

Fan nu kommer man ju tro att en spelare har fått sparken varje gång dom får en förkylning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues:Ja ha, då var det 90 min kvar till rakning, hua!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken:
Norrena släppte i.o.f.s inte en puck bakom sig, men hans teknik att hantera båsdörren var inte värdig en matchens lirare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Metal Guru: Fransson stod väl?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse:
"Ja att Soling skulle få bra betyg är inte konstigt, han är ju lite av en favorit hos Melin. Efter att ha sett matchbilderna (från matchen Mora-LHC) så är det ju fortfarande Norrena som var den bästa tycker jag."

Norrena var verkligen inte bäst i matchen mot Mora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Som sagt, jag tycker att min uppställning ser starkare ut, mer fart och intensitet och det är d Brynäs har saknat dom sista 7-8 omg!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Men skall man se det efter statsen så tycker jag att Miettinen skall in som center mellan Molin och Danielsson. Almtorp kan gott sitta en match å fundera på sina insatser så här långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Kom igen nurå killar, fansen törstar efter 3p !! 3 - 2 till BIF ! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Halleluja :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Antagligen så skall ha bidra med rutin i den linan. Han har ofta fått göra såna här skitjobb och det syns om inte annat på hans +/-

Jag skulle nog ha startat på 3 femmor och bytt ut Spets eller Månsson med Miettinen från start.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Då tycker jag att min uppställning var bättre :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Men Huge O JanT tycker nog att det är kanon :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Varför sätta Miettinen i 4:e linan???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja det kanske skulle vara en tanke. Signifikativt för Brynäs den här säsongen har varit tröga starter och katastrofala mittenperioder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues:

Brynäslaget
Målvakter:
25. Markus Korhonen 6+8 91,28
(1. Johan Holmqvist 9+4 93,36)
Förstafemman:
29. Rodriga Lavins 14 0+0
22. Jörgen Sundqvist 14 2+0
27. Lars-Erik Spets 14 1+0
62. Mikael Wahlberg 12 3+3
9. Henrik Malmström 14 2+4
Andrafemman:
3. Daniel Johansson 14 1+4
28. Daniel Casselståhl 13 2+1
14. Mathias Månsson 14 3+2
36. Mikael Lind 14 1+5
12. Andreas Dackell 10 2+1
Tredjefemman:
7. Tommy Sjödin 14 1+2
8. Martin Öhrstedt 14 2+0
23. Björn Danielsson 8 1+3
11. Jonas Almtorp 14 1+0
21. Ove Molin 14 0+3
Fjärdefemman:
2. Niklas Andersson 3 0+0
10. Antti Aarnio 12 0+0
19. Nicklas Bäckström 14 1+2
24. Tommi Miettinen 14 2+3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Varför inte köra med 3 femmor från början?? LHC kommer fullständigt att köra över oss då vi aldrig får upp någon fart från början!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: japp... så nu kan jag tugga purjo hela förmiddagen *ASG*

Lite oroande med Kupan dock. Vi får hoppas att Månsson kan spela, han behövs. Han startade ju säsongen bra men har fallit undan lite de senaste matcherna. Han behöver få göra ett mål igen så han piggar på sig.

Miettinen får åter igen agera "lekpappa" i 4:e linan. Det känns som att det är lite slöseri med kraft, men han lär antagligen spela i en annan formation under matchen när/om Boork går ner på folk. Vilket han kommer att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Å andra sidan känns det som om dom flesta lag vet hur dom ska göra mål på Brynäs oavsett målvakt, har ju inte gått så jättelysande på slutet!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ja, högt upp i plockhandskrysset, härligt att Korhonen får förtroendet igen, något annat hade varit tjänstefel. Har du köpt purjolöken nu :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Korhonen får fortsatt förtroende. Ett bra val tycker jag. Linköping är ju ett av lagen som vet hur man skall måla på Honken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Kul kille, Stockholm LIVE nästa :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja alla spelare har negativa sidor ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Ja, det var ord o inga visor utan pang på bara men så är ju killen från Sigtuna/Märsta också :-) Hopas att dom 2:a spelarna tog någon lärdom av Björnes initiativ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Målet som Björne gör mot Frölunda borde vara bevis nog tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Rätt o riktigt, men som sagt då måste dom skjuta, inga skott, inga returer!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Jag vill se att de fullföljer i närkamperna. Det har varit för mycket tendenser att de vänder bort om en spelare hinner göra sig av med pucken, istället för att fullfölja. Feta tacklingar tänder både laget och publiken. Sedan vill jag se mer skott med folk på mål. Norrena är en vägg, väggar släpper returer...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Idag vill jag se FULL FART från början med smartness såklart, är så förbannat trött på att se laget ner i "Honkens"/Korhonens knä, dom måste börja våga vinna.Enligt vissa så är det ju inte topplagen vi ska slå så då har vi inget att förlora utan d är bara och köra så det ryker, smälla på o göra så att LHC:s killar blir irriterade o tappar koncentrationen, då kan det gå!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Tja, den "romansen" blev knackig. Jag vet inte om han vantrivdes här eller vad det var som gick fel. Nu spelar han i ett av topplagen i ES och gör tydligen bra ifrån sig. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
kacken: Då kan du inte ha sett honom i hans 1:a säsong för Brynäs, sedan kom knäskadan och han blev inte sig riktigt lik, men han kommer att bli lika bra om inte bättre igen, det kan ta mellan 2-3 år innan man är med både fysiskt o psykiskt efter en svår knäskada, tro mig jag vet!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
Har mycket svårt att förstå hyllningar av Soling, vad gjorde han för oss??
Inte ett skit, blev mest känd för en biltur där han inte var i körbart skick.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
70 Rodrigues: Ja att Soling skulle få bra betyg är inte konstigt, han är ju lite av en favorit hos Melin. Efter att ha sett matchbilderna så är det ju fortfarande Norrena som var den bästa tycker jag. Det är ju han som skapar all trygghet i laget, backarna kan spela ut och....ja du vet. Men ingen skugga på Soling, han kommer att bli ruggig idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 29/10
GävleLasse: Roger Melin utsåg Jonas soling till LHC:s bäste spelare i deras senaste match mot Mora, så Soling kanske är på G, hua!
Kommentera

« · 604826 · »