Brynäs IF

728097 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06

« · 657637 · » Till forumet

Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06
Imorgon smäller det igen, ska bli intressant och se ifall Almtorp kan fortsätta att jobba på lika bra som mot HV 71 senast!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06
70 Rodrigues: Almtorp fick nog lite luft under vingarna senast, han måste helt enkelt upp i samma klass imorgon om Brynäs ska ha någon chans. Jag skulle vilja ha ut lite mer av Malmström, han har haft en mellansäsong såhär långt, kanske dags att byta kedjekamrater för att få fart på honom.
Och så måste Honken givetvis vinna matchen i matchen mot Norrena.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror tyvärr att Linköpingspelarna bestämmer nästan helt vem som vinner imorgon. Är de taggade från start så har vi inte en chans. Fisåker de så kan det finnas en möjlighet om chanserna tas.

Men jag är pessimistisk. Tror tyvärr att det kommer ett bakslag efter 4 utan förlust. Speciellt med tanke på skadeläget.
Kommentera

Jonas: LHC är ju bra mycket tyngre än HV 71, men om vi mot förmodan kan sätta våra chanser samt äga mittzonen som sist så finns det möjlighet till poäng!!
Kommentera

Jonas:

glöm inte att Linköping redan är proppmätta och väntar på slutspel, och dessutom har en dalande formkurva.
Brynäs är i stort poängbehov och är därför mer motiverade.
Motivation slår klass, därför får ni mitt tips mot Lhc.
Kommentera

70 Rodrigues: Lite statistik:

Målsnitt Brynäs under säsongen: 74/37 = 2 mål per match
Målsnitt senaste 4 matcherna: 7/4 = 1,75 mål per match

Säger allt. Om Brynäs möter ett lag som kan göra mål eller lättar det allra minsta på trycket där bak så blir det förlust. Säg 1-3.

Jonas
Kommentera

Seabiscuit: Tack för det förtroendet. Lycka till själva. Men ej för mycket :-)

Jo, men det är skillnad på en andra och en tredje plats i sluttabellen.
Kommentera

Jonas:

jo visst är det så, men om jag vore koach för brynäs eller mora så hade jag sökt sammarbete med den andra parten för att slå ut dif från slutspelsplatsen:)
Kommentera

Jonas: LHC fick ju 8:an förra året i kvarten och det gick åt helvete. Dom kanske medvetet lägger sig 3:a, 4:a i år för att få en duffare kvartsfinal och därmed inte riskerar råka ut för underskattningsspöket?
Kommentera

Seabiscuit: Tur att inte du är coach då :-)
Kommentera

Stigsson: Kan ju va så, men att riskera Färjestad i kvarten (om Luleå tar sig samman lite) är nog inte kul heller.
Kommentera

Seabiscuit: "jo visst är det så, men om jag vore koach för brynäs eller mora så hade jag sökt sammarbete med den andra parten för att slå ut dif från slutspelsplatsen:)"

Skulle vara bra om det kunde vara så. Men dif lever nästan helt på sin ålderstigna förstafemma och så några gamla Brynäsbackar! Och får de ej ordning på ekonomin så undrar jag om de inte är på nedgång framöver. De har iofs gjort det väldigt bra i år. Även Mora har ju överraskat positivt än så länge.
Kommentera

Jonas: Vi har förvisso några tunga skador Dackell o Lind,men LHC kommer ju till Gävle utan Väälivara,Musse Håkansson och Fredrik Emwall.........
Kommentera

Bissett19: Lind må vara borta men vi har ju inte saknat honom speciellt mycket då vi tagit en hel del poäng utan hans medverkan. Dackells frånvaro kan bli tyngre, främst i BP och defensivt.

Håkansson och Emvall är två spelare som verkligen har bidragit till Linköpings framgångar. På det så verkar det som att Norrena är i en grym formasvacka då han släppt in en hel del mål. Kanske blir han en lättare nöt att knäcka än Liv som var ruggigt bra i måndags.
Kommentera

Bäckström är uppsatt på laguppställningen iaf. Vi får väl 1900 om han står där eller ligger hemma och snörvlar.

Kommentera

65selander: Lag uppställningen är den från i måndags!!
Kommentera

70 Rodrigues: vilka j-ä pajasar, korrektur läser dom inte innan dom lägger ut ;-)
Kommentera

Linköpings lag mot Brynäs imorgon:

Målvakt: Norrena (Fransson)

Första backparet: Pihl - Norgren
Andra backparet: T.Johansson - M.Johansson
Tredje backparet: Luoma - Holmqvist

Första formationen: Torkki - Peltola - Tarvainen
Andra formationen: Mårtensson - Söderström - Eriksson
Tredje formationen: Blomdahl - Andersson - Soling
Fjärde formationen: Samuelsson-reserv-Lindström

LHC saknar Välivaara, Håkansson och Emvall, 3 mycket starka namn, så det kan kanske gå ändå :-)
Kommentera

70 Rodrigues + 65 Selander:

Har fått förklarat att eftersom laget inte är klart förrän efter värmning på matchdagen väljer man att lägga in truppen från föregående match...
Kommentera

rackham: Såg på hemsidan att Spets ev. går in på Dackells plats, intressant och se hur det går. Dvs, ifall det nu blir så.
Kommentera

70 Rodrigues: O här är Brynäs lag imorrn:

Laget senast mot HV71
Målvakter
Johan Holmqvist
(Markus Korhonen)

Backpar
Tommy Sjödin – Martin Öhrstedt
Rodrigo Lavins - Daniel Johansson
Jörgen Sundqvist – Niklas Andersson

Kedjeformationer
Andreas Dackell - Björn Danielsson - Mattias Månsson
Ove Molin – Nicklas Bäckström - Henrik Malmström
Daniel Hermansson - Jonas Almtorp – Brian Felsner
Lars-Erik Spets - Joakim Gellerstedt

Avbytare
Backar: Daniel Casselståhl, Mikko Kuparinen

Det är saxat från Brynäs hemsida,men enligt Hockeyligan är det frågetecken för "Bäckis" pga förkylning,vi får hoppas att han spelar!!

Kommentera

Bissett19: Det var alltså laget mot HV,men ändringen blir förmodligen att Spetsen går in på Dackells plats,o då lär det ju bli spel med tre kedjor o då får förmodligen Gellerstedt stå över!!
Kommentera

Bissett19: Hade hellre sett Felsner som center mellan Månsson och Danielsson och Spets i 3:e med Hermansson och Almtorp!!
Kommentera

70 Rodrigues: Felsner är ingen centertyp!!
Kommentera

Bissett19:
Felsner är nog trots allt mer center än Danielsson. Man tager vad man haver... tills Mormor har "någon" med sig hem på sparken!
Kommentera

Bissett19: Felsner är Center från början och är defenitvit mer center än B Danielsson.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej!
Kommentera

Bissett19: Han är då skolad både vänster och center
Kommentera

70 Rodrigues: skoja lite med dej Tony,visst kan väl Felsner lira center,men jag tror Boorken ser honom som en kille som ska böka runt sargerna o vara inne på kassen göra livet surt för motståndarna!

Men Danielsson har väl skött sej hyggligt på centerpositionen,så han lär ju få fortsätta med det tills Lind är tebax eller om Sundlöv lyckas hitta nån tills nästa fönster!!
Kommentera

Verkar som Bäckström blir borta imorgon och Aarnio också enligt Hockeyligan men enligt Keb spelar han...
Kommentera

GävleLasse: "Lind må vara borta men vi har ju inte saknat honom speciellt mycket då vi tagit en hel del poäng utan hans medverkan. Dackells frånvaro kan bli tyngre, främst i BP och defensivt."

Brukar inte Lind kampera ihop med Dackell i BP?
Isf vill jag nog påstå att Lind är minst lika oumbärlig i dessa lägen som vad Dackell är....
Kommentera

Huge: Rent resultatmässigt så har det inte märkts då vi släppt in väldigt lite mål bakåt under de matcher Lind saknats. Men verkligheten kanske inte är trovärdigt nog som bevis för dig ;)
Kommentera

GävleLasse: "Men verkligheten kanske inte är trovärdigt nog som bevis för dig ;)"

Jorå, det är den absolut.
Och rent resultatmässigt så ser det ju de facto inte ut som om Lind har saknats speciellt mkt.
Men det skulle jag vilja påstå beror mkt på att Honken storspelat, och därigenom kompenserat för Linds frånvaro av defensiv kompetens, sas.
Mao: Linds frånvaro kanske inte märkts så mkt i antalet insläppta mål rent siffermässigt, men att han definitivt saknas i det defensiva arbetet som ju bäddar för hur mkt man släpper in.... ;-)
Kommentera

Huge: "kompenserat för Linds frånvaro av defensiv kompetens, sas.
Mao"

??????? Färgglada piller?
Kommentera

Huge: Jag är benägen att hålla med sylf. Detta var inte ett av Dina mest tillgängliga inlägg. En pilsner med kollegorna på väg hem från jobb, kanske? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: LHC's 1/2 kedjor ser i vanlig ordning vassa ut. Men 3/4 kedjorna skrämmer man inga barn med. Helt klart är laget vingklippt då man brukar mönstra 3 st riktigt bra kedjor. Tror dock inte att BIF reder ut detta, det lär bli en hedersam förlust.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
JanT:Så Soling skrämmer inte dej?
Kommentera

JanT: "Tror dock inte att BIF reder ut detta, det lär bli en hedersam förlust."

Vafalls har du gått över till den mörka sidan :-)
Det blir 3-2 till Brynäs i morgon, alt 2-1 min Kebab delade på sig innan jag han se slutresultatet.
Kommentera

Bissett19: hehe platsar han ens i linköpings 4 kedja jag trodde han spelade i b-laget=)
Kommentera

bif 90:
Jantunen och Soling borde spela ihop i LHC för då kan dom vara barlejon.
Jag vet att det var ett dåligt skämt igen...
Kommentera

Bissett19: Soling skrämmer definitivt inte mig...Men han kanske genomgår en total förvandling i morgon och hittar formen från 2001.....
LHC's "nye" målkung gör hattrick i Gavlerinken.

65selander: Det är bara det att jag har svårt att tro på ännu en svit med 5 matcher utan förlust. Att dessutom slå 2 ur de fyras gäng på raken är lite väl magstarkt för årets upplaga av BIF. Däremot är jag helt säker på att det blir minst 3 poäng på vår lilla dalaturné.
Kommentera

65selander: hehe ne men solen börjar gå ner för soling snart spelar han väl i juniorserien
Kommentera

bif 90: Solen går ju som sagt upp för att sedan gå ner :)
Kommentera

Bissett19: "...en kille som ska böka runt sargerna o vara inne på kassen göra livet surt för motståndarna!"

Hallå? Nå'n koll på Felsner öht?
Han är ju knappast känd för sitt fysiska spel. Felsner är en sniper. Får han ett läge så smäller det. I nätet, inte i sargen. Av en puck, inte en spelare.
Om Brynäs använder honom som du beskriver det är nog 11 lag i ES ganska nöjda.
Kommentera

Bäckström fanns med på Brynäs träning idag på fm, så han spelar. Spets går in på Dackells plats annars så ser det ut som i måndags när det gäller laguppställningen.
Kommentera

Formtabellen efter Rosno Cup:

Formtabellen Ma V ÖV O ÖF F Mål P
1 Djurgårdens IF 7 5 0 0 0 2 25 - 19 15
2 Linköpings HC 8 3 0 3 2 2 30 - 23 12
3 Frölunda HC 6 4 0 0 0 2 21 - 15 12
4 Luleå HF 7 2 1 5 4 0 19 - 20 12
5 HV 71 7 3 1 1 0 3 20 - 16 11
6 Färjestads BK 7 3 1 1 0 3 20 - 17 11
7 Södertälje SK 7 2 1 3 0 2 24 - 24 10
8 Mora IK 7 2 1 2 0 3 16 - 18 9
9 Brynäs IF 7 2 1 2 0 3 10 - 21 9
10 MODO Hockey 7 2 0 2 1 3 16 - 19 8
11 Leksands IF 7 2 1 1 0 4 17 - 23 8
12 Timrå IK 7 1 0 2 0 4 16 - 19 5
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror på 4-1 till Brynäs....
Kommentera

arnio: 2-4 blir det, tyvärr!!
Kommentera

Mhhh?!....Bäckis verkar spela!.....Jag tror på vinst 3-2!

Ni kommer väl ihåg förra hemma matchen mot LHC! 5-2!

(fast det är inte lätt att glömma 8-1 förlusten heller)
Kommentera

Vi har 9 poäng på de 5 senaste matcherna mellans LHC bara har 5!
Kommentera

« · 657637 · »