Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07

« · 824463 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC lördagen den 27/1-07
micke: Inget gnäll alls... Men jag tycker att det blir lite för mycket fokus på det hela. Gävletidingarna talar sig varma om detta. Att ge den skara människor som går dit match efter match och försöker skapa lite stämning nämns aldrig.

Kanske skulle det bli bättre om Gävletidningarna skrev lite positivt om dessa "kämpar"...
Kommentera

Någon som säljer brynäs ståplatsbiljetter tills idag?? hälst ungdom men vuxen kan även köpas. har behov av 2 stycken. MVH patrik
Kommentera

hlM: Blir nog svårt att få tag i.
Kommentera

GävleLasse: "Inget gnäll alls... Men jag tycker att det blir lite för mycket fokus på det hela. Gävletidingarna talar sig varma om detta. Att ge den skara människor som går dit match efter match och försöker skapa lite stämning nämns aldrig."

Förvisso, men hade nu "kämparna" bara lyckats uppbåda hälften av den entusiasm och supportande som Björkeligan lyckas med, så hade nog även dom (kämparna) fått ett erkännande i lokalmedia.
Men nog vore det väl konstigt ifall lokalmedia INTE slog upp en företeelse utöver det vanliga: 800 personer utstyrda i likadana tröjor och hattar och som dessutom för ett djävla liv och hejar på laget?
Se det istället som en uppmaning och uppmuntran till de "kämpar" du talar om, att skriverierna om ligan kanske kan få dina "kämpar" att anta utmaningen, sas.
Fast jag förstår till viss del din poäng, om att den trogna skara som aldrig får ngn uppmärksamhet, många gånger kanske känner sig lite åsidosatta.
Kommentera

Huge: Problemet med att få igång en bra klack har pågått väldigt länge och slutsatserna om varför har varit lika varierande som fantasifulla.

Vad som skall göras har jag ingen aning om. En bra start vore om 5% av dessa hockeyfestdeltagare kom på fler matcher. Då skulle vi i alla fall få ett tillskott på 40 stycken. ;)

Min analys av våra problem på "de andra matcherna":

- Ingen duktig trummis som kan hålla igång i ett stadigt tempo.
- Avsaknad av naturliga ledare som kan ta tag i klacken och LEDA den
- På tok för dålig fokus från oss i BT. Det känns som att ledningen är luttrade och har gett upp.
- Stödet från Brynäs. En rad önskemål som vi blivit lovade har inte uppfyllts. Det är inga avacerade eller dyra önskemål vi haft. Saker som skulle underlätta för oss i arbetet att stötta Brynäs.
- Positiv media som skapar ett intresse.

Personligen så har jag inte den rätta driften att själv stå och heja under matcherna. Jag vill se hockey...Och engagera mig för spelet. Därför är man lite jävig i sammanhanget. Så frågan om jag är rätt person att komma med en lösning.

Ett problem är det i alla fall...
Kommentera

Till de det angår:

Jag såg en film från klacken publicerad på arbetarbladet.se tror jag att det var så viss publicitet får ni.
Vill ni få mer publicitet så krävs det att ni åtminstånde är en bra klack.

Skitkul med Björkeligan och Hockeyfesten tycker jag.
Kommentera

arnio: Klockren analys...

"Vill ni få mer publicitet så krävs det att ni åtminstånde är en bra klack."

Ja klacken kanske skall strunta i att göra nånting alls och utse EN match nder säsongen och köra som hockeyfesten...
Kommentera

GävleLasse:

kul med stämmning i arenan men trumma kan vi vara utan tycker jag. Otroligt irriterande med ett evigt trummande under matcher.

Att publiken klappar åt bra prestationer och buar ibland, kryddat med lite Brynäs, "klapp, klapp, klapp" räcker i alla fall gott för mig.
Kommentera

arnio: Vad DU tycker är i sammanhanget totalt ointressant...
Kommentera

GävleLasse: Tack för den Lasse.
Kommentera

GävleLasse: Ja, du har helt rätt. Problemet är kanske att man öht aldrig fått igång ngn riktig klackkultur, som många andra lag har lyckats med.
Svårt att säga vad detta exakt skulle bero på men det är väl som sagt en kombintion av många saker, bl.a några av de du pekar på (föreningens agerande eller snarare brist på agerande, osv osv).
Utan att jag öht själv egentligen är engagerad i saken, så tror jag att ditt påpekande om avsaknad av ledning och organisation är en av de avgörande faktorerna, men har man å andra sidan ingen större supporterskara att leda så blir det ju lätt ett tillstånd av moment 22.
Kommentera

3-1 tror jag i alla fall att det blir i dag.
Kommentera

Huge: "Utan att jag öht själv egentligen är engagerad i saken, så tror jag att ditt påpekande om avsaknad av ledning och organisation är en av de avgörande faktorerna, men har man å andra sidan ingen större supporterskara att leda så blir det ju lätt ett tillstånd av moment 22."

Problemet är ganska enkelt att peka ut när det gäller BT.

Det är för få personer som är villiga att hjälpa till så rsultatet blir att det är en väldigt liten skara människor som åker på att göra för mycket. När arbetsbördan blir för stor så försvinner glädjen i det och det dör ut.
Kommentera

GävleLasse: "Ja klacken kanske skall strunta i att göra nånting alls och utse EN match nder säsongen och köra som hockeyfesten..."

HEUREKA!! Jag har löst den Gordiska knuten.

Eftersom ni har jätteproblem med klacken, både vad gäller antalet supportrar som verkar vara intresserade av att gapa och skrika på matcherna och även vad gäller ledning och organisation, så har jag ett radikalt förslag som dessutom kan förverkligas utan några som helst problem: den tappar skara "kämpar" du talar om ska naturligtvis moltiga sig igenom exakt ALLA matcher dom går på. Gärna iklädda samma utstyrsel
(företrädesvis ngt mörkt och dystert). Man går mao tvärt emot den gängse normen för hur en supporter ska uppträda. Sen kan man ju göra det till en gimmick att 1 gång om året helt plötsligt börja gapa och skrika utav helvete. Denna gång ska aldrig förannonseras, vilket skulle skapa ett intresse från ex media och övriga: när får vi se dysterklacken(!) öppna käftarna?
Mao: en form av antisupportande som ändå de facto är en form att supportande....
Kommentera

Huge: Får beklaga bristen på korrekturläsande ang mitt inlägg...
Kommentera

Huge: jag hoppas att du förstod ironin i mitt inlägg som var riktat till arnio som än en gång slog världen med häpnad över sin enorma insikt i klackproblemet.
Kommentera

GävleLasse: Absolut. Och det var väl därför jag svarade med samma mynt, sas....
Kommentera

Huge: jo jag hade det på känn...;)

Jag tror att ett av de stora problemen med "draget" på matcherna är bristen på en naturlig samlingsplats. Tittar man på andra arenor så har hemmasupportrarna egna barer. Inte i LA... SPONSORERNA har en egen bar men det är tydligen inte hemma supportrarna värda. Man kan ju tycka att Sponsorerna borde kunna hålla sig på hela den våning som är avsedd för just sponsorerna...
Kommentera

GävleLasse: Slog världen med häpnad?

Förlåt att man tycker lite i en gästbok.
Jag har ingen som helst insikt i problemet med klacken och har aldrig påstått att jag har det heller.

Även om vi har olika åsikter om hur viktig en klack är så finns ju ingen anledning att vi skall vara otrevliga och elaka mot varandra.
Vi älskar ju alla Brynäs och det skall förena oss och inte göra oss till kombatanter.
Kommentera

arnio: "Jag har ingen som helst insikt i problemet med klacken och har aldrig påstått att jag har det heller. "

Och ändå så kommer du med synpunkter...;)
Kommentera

GävleLasse: Jo en sådan Pub vore bra.
Kommentera

arnio: Jo jag tror att det skulle vara en bra start i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: nä jag har inte kommit med synpunkter om problemet med klacken.
Kommentera

arnio: "kul med stämmning i arenan men trumma kan vi vara utan tycker jag. Otroligt irriterande med ett evigt trummande under matcher.

Att publiken klappar åt bra prestationer och buar ibland, kryddat med lite Brynäs, "klapp, klapp, klapp" räcker i alla fall gott för mig."
Kommentera

arnio:kan hålla med om att trumman kan vara mycket jobbig om den dunkar på i ett kör.Men men det ska ju vara något som låter ;)
Kommentera

RavenLord: Att trumman känns annoying beror till största delen av den som trumman inte fixar jobbet på ett bra sätt.

Idag kommer det trummas ordentligt...Av personer som KAN trumma..
Kommentera

GävleLasse: Jag har som sagt inga synpunkter på problemet i klacken, inte heller några insikter.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gävle, Jantelagens vagga.
Kommentera

Jag ska på matchen i eftermiddag, kommer ni?
Kommentera

Skitkul med hockeyfesten! Lägg ner allt gnäll! Snälla! Gå dit, njut och skrik av full hals istället. Det skulle jag göra om jag inte bokat upp mig sedan länge.

Ang den ordinarie klackens problem: Jag ser lösningen på det hela i Brynäs breda trupp och eventuella skador. Ett par spelare står ju numer alltid utanför laget. Varför inte skicka upp dessa på läktarna att köra igång publiken. Tänk er Lind, Bicek och Hauhtonen i matchoutfit som eldar på. Med ett par driftiga juniorer i släptåg. Det skulle säkert dra folk till klacken.

Läste också att Sulku är i stan och går som lärling. Han skulle kunna fungera som ständig hejaklacksledare på ståplats. Han har säkert röstresurser och bör känna till Gävle läktarkultur bra...

Vad sägs? ;)
Kommentera

Westergren: Låter ju trevligt med spelare som klackledare men tror du verkligen att de skulle ställa upp? Jag tvivlar.
Kommentera

Nä nu drar jag tlill Arenan.

Go Tigers Go Go Go.....
Kommentera

arnio: Notera de två sista tecknen. ;)
Kommentera

Jo, nu drar jag upp.

Heja grabbar friskt humör eller ngt sådant typ...
Kommentera

Jäkla drag det blir idag:P
Kommentera

Full fart från början och utnyttja LHC dåliga självförtroende är nog dagens recept.
Kommentera

skulle varit muma om Bäckis hade satt dit pucken idag.
Kommentera

Bif_FANS: Kan nästan utlova minst ett mål från Bäckis idag, känns i hela kroppen.
Kommentera

rafalski: Jag tror att cluben kommer att ge högsta prioritet åt att täta bakåt,så det kommer att bli tätt i mittzon.
Kommentera

verkar som alla Brynäsare på HS e uppe i LA nu!!:P
Kommentera

Bif_FANS: vi älskar brynäs
Kommentera

Jompe: Dom kommer nog som sagt att prioritera försvarspelet, hoppas Brynäs får hål på dom tidigt. Verkar vara riktigt bra tryck i tablettasken.
Kommentera

Jompe: Så ska det se ut, drömöppning 1-0 Dackell.
Kommentera

rafalski: Vad kul att vi fick ett tidigt mål för en gångs skull!
Kommentera

Vi som aldrig får så tidiga mål :D Riktigt härligt, och vem annars än Dacken? ;) Stackars lilla Staaaaaaaaana : D
Kommentera

FAN VAD ÄGDA LHC BLIR!
Kommentera

Det var ju nästan så här LinK öppnade mott oss den 2 jan
Kommentera

« · 824463 · »