Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

« · 1545332 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88: Ja klaga på domare ska jag erkänna att jag gör. Jag utgår från att du aldrig uttryckt ett negativt ord om domare?

I nuläget leder vi med 3-0...är vi uddlösa menar du?

Var lite glad istället :-)

Kommentera

Zappaholic: Har svårt med folk som inte ser sitt egna gnäll..Tydligen skillnad på påhopp och påhopp

Snyggt mål, i vårt första godkända PP i matchen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: " Har svårt med folk som inte ser sitt egna gnäll"

Den godbiten platsar helt klart bredvid ditt berömda "Det här måste vara det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen"......

Kommentera

Gurra88: Klart det är skillnad på påhopp och påhopp...eller är du så totalt fyrkantig att du inte kan se det?

Jag kan bara konstatera att jag inte tycker du har någon vidare värst bra koll...massa gnäll fast vi gjort tre framåt och släppt in noll bakåt. Ska bli intressant att notera när du är nöjd med någonting!

Kommentera

Zappaholic: Gurra88: Vi leder med 3-0 nu tycker jag vi är glada och snälla:-)
Kommentera

Huge: Av vilken anledning då? Jag inser mitt gnäll, därför så klagar jag inte på andras gnäll. Zappoholic klagar på folk här inne men är inte ett dugg bättre själv. Eller räknas kränkande ord på domare in som påhopp?
Kommentera

foppa78: Jag är nöjd och glad!! :-)

Snäll är jag också...innerst inne

Kommentera

Zappaholic: Så kränkande ord mot domare är inte påhopp och är fullt tillåtet.. Märkligt
Kommentera

Gurra88: Jo, kränkande ord mot domare räknas också som påhopp.
Problemet är bara att jag inte kan hitta nåt kränkande i det Zappaholic skrivit så här långt.
Han ju tvärtom berömt domarna, men du kan väl visa mig det som isf skulle vara kränkande.
Kommentera

Gurra88: Tror inte jag skrivit det någonstans...jag skrev bara att det är skillnad på påhopp och påhopp. Men jag tänker inte hålla på och käbbla med dig, det leder bara till spammande av forumet. Däremot tänker jag fortsätta klaga på meningslösa diskussioner så kan du klaga varje gång jag kränker en domare.

Asså, den här diskussionen vi har nu, så jävla meningslös ;-)

Kommentera

Huge: Tror Gurra88 scrollat bakåt och lusläst och hittat påhopp på domare...vilket är fullt möjligt, det ska jag erkänna.
Kommentera

Zappaholic: Vet mkt väl att du säkert har gjort nåt övertramp.
Det komiska är dock min poäng: Gurra anser att hans ständiga gnäll på allt och alla samt personliga påhopp på spelare/ledare/andra skribenter är att jämställa med din framtoning och det du generellt skriver härinne.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt hans "självinsikt", som han skryter med att han har....
Kommentera

Skulle sitta fint med ett par snabba mål nu så man kan luta sig tillbaka och sippa på en kall!
Kommentera

Gasa på nu boys! Vi säger 5-0 va!? :)

PP på dirren!
Kommentera

För övrigt den tråkigaste tredjeperioden någonsin, men Brynäs spelar smart och disciplinerat. Det räcker gott.

Skönt å se att Honken är tillbaka i gammal fin form med :)
Kommentera

90Steen_: ...och bara därför.

Ängsla inte till det nu!
Kommentera

90Steen_: Jaha, nu blev det mål som det så ofta blir när ett lag ska spela av en sista period. Nu behöver laget samla sig och hålla tätt!!
Kommentera

Huge: För att inte tala om din framtoning mot skribenter här inne
Kommentera

Zappaholic: Krävs nog ett renare samvete om man ska ifrågasätta folk här inne för påhopp.
Kommentera

Gurra88: Ok, vi säger så. Du har rätt, jag har fel. Alla nöjda och glada. Nu går vi vidare och släpper det hela...tack.

Kommentera

Zappaholic: Helt riktigt!
Kommentera

Gurra88: Nu bör vi hålla undan och ta tre väldigt välbehövliga poäng. Tycker vi kontrollerat denna match fint fram tills för några minuter sen.
Kommentera

Nu vill ja ha fyran!
Kommentera

16 skott är ju bara för dåligt, men man ska inte klaga nu:)
Kommentera

90Steen_: Skit i skotten :-)

Jag tar 16 skott på mål och en 3-1 seger alla dagar i veckan!

Kommentera

90Steen_:

Nä va fan, se det som att vi var jävligt effektiva istället, 3 mål på 16 skott är inte illa. :)

Kommentera

Zappaholic: Trots det skitnödiga spelet dom sista 8 min så har vi järnkoll på detta underbara 3 poäng! Gott nytt år på er!
Kommentera

Zappaholic: Jo det är sant, men det visar samtidigt att vi sjunker för djupt och släpper in Luleå. Vi hade ju trots allt 7 skott på första 10. Idag löste det sig, Honken skötte sig utmärkt och vi spelar disciplinerat i sista.

Underbart med 3 poäng - vi hänger på tåget!
Kommentera

En bra start av er inför stora publikfesten och 2-0 efter bara sex minuter. Därefter jagade Luleå resten av matchen mot ett hemmalag som kämpade emot och lyckades.

Bara att gratulera till vinsten.

Kommentera

fy fan vilka underbara 3 pinnar! Sen skiter jag fullkomligt i hur det var med statistiken. Viktig vinst!
Kommentera

Gurra88: " För att inte tala om din framtoning mot skribenter här inne"

Ja, när det inte funkar med att försöka debattera sakligt utan att du och andra kastar skit som svar, så tvingas jag ibland ner i er sandlåda.
Vet att det inte är fruktbart, men mänskligt.

Finns ett bra ordspråk som du borde lära dig:

"Som man ropar får man svar"

Kommentera

Sven.Savage: Tackar Sven...en skön revansch efter fiaskot uppe i Delfinen och respasset i Kalle Anka Cup! ;-)
Kommentera

Huge: med andra ord är du inte ett dugg bättre själv. Om du varit det hade du låtit bli att vara folk med påhopp.
Kommentera

foppa78: Bra analys, även om det skitnödiga spelet såg värre ut än vad det var. Lite kul att höra Fredriksson på CMore, som gjorde ihärdiga försök att pumpa upp nån sorts upphetsning över Luleås sista försök att vända matchen och att vi var riktigt illa ut.
Vilket vi de facto aldrig var, som det kändes.
En i stort sett felfri defensiv med Honken som sista och säker utpost gjorde att Luleå fick smaka lite på egen medicin idag.
Otroligt sköna pinnar, som du säger.
Nu kan man fira nyår på Skansen med glatt humör...  :-)
Kommentera

Gurra88: Nä, jag säger ju det: sluta med dina påhopp på både mig, andra skribenter och spelare/ledare så får du samma bemötande tillbaka.
Svårare är det inte.
Gott Nytt År på dig, din jävla smålänning...    ;-)
Kommentera

Zappaholic: Tar hellre 3 pinnar i ES än en vinst i ET, trots pengarna.
Känns som att Luleå är lite på nergång efter en lång tids fint spel, rätta mig om jag har fel min gode Sven.....
Kommentera

Bra match idag och en jävligt viktig seger.

Kommentera

Sven.Savage: Du missade någonting. Ingenstans i ditt inlägg kan jag läsa ordet "Pölsa". *

* Pölsa är en klassisk svensk maträtt som enligt min åsikt serveras bäst med kokt potatis, inlagda rödbetor och ett stekt ägg. Sven Savage påstår dessutom att Pölsa och Brynäs stavas likadant på teckenspråk. Ett påstående som är helt befängt, korkat och felaktigt. Många döva tar det t.om som en förolämpning att en "hörande" sprider lögner om "deras" språk på internet. Det har Sven Savage gjort nu i över 10 år, spridit lögner och förolämpat folk...

Kommentera

micke: Hoppas du var ironisk mot Sven nu....
Kommentera

Huge:Kanske... Har Sven varit ironisk i 15 års tid? Förmodligen, men vem vet...
Kommentera

Huge: Haha. Fantastiskt kul att du på fullaste allvar tycker det är alla andras fel och att du bara svarar med samma medel. Jag har en försenad julklapp till dig. Den innehåller självinsikt. Varsågod och God fortsättning
Kommentera

Zappaholic: Färjestad sköt väl 16 skott mot oss senast och vann också? Kanske det är melodin.
Kommentera

Stark match av Brynäs. Spelarna kom ut taggade och fullföljde många närkamper. Det märktes att man hade gett sig fan på att vinna den här matchen. Sen stämde inte allt i 60 minuter, men det förväntar jag mig inte heller. Skrattretande att en skribent sågade Brynäs första period.
Kommentera

Kanon inställning av 99% av laget och tre viktiga pinnar!!

Men att inte Tommy markerar att några av dom sk. bärande spelarna inte levererar är skrämmande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: 99%?
Kommentera

arnio: Ja om man tittade på matchen så såg man tydligt att 2-3 spelare i Bif inte spelade för laget.
Kommentera

Lindström: Det blir 86%
Kommentera

Blizzard: Kan ju vara att någon av dom höjde sig i nån period men sett till hela matchen inte vart ES mässiga.
Kommentera

Jahaja, då är vi bäst i Europa nu eftersom vi slog europamästarna "blink"
Kommentera

Lindström: "Ja om man tittade på matchen så såg man tydligt att 2-3 spelare i Bif inte spelade för laget"

Synd att du inte tittade på matchen då.
Vi som såg den märkte nämligen att alla slet hårt i 60 minuter och gjorde ett bra dagsverke för laget.

Kommentera

« · 1545332 · »