Brynäs IF

727607 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå 6 Februari.

1236892 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå 6 Februari.
sylf: Nej, jag tycker att en del är bra. Gällande Claesson så utsåg Hockeyallsvenskans coacher honom till seriens sämsta domare i en anonym omröstning för några år sedan, men han blev ändå uppflyttad till Elitserien. Jag tycker att det säger mycket om domarbristen i Hockeysverige.
Kommentera

Hence:

Sören Persson,tjoho.
Tittar man på Modos två förstafemmor så är det ju helt otroligt att dom ligger och släpar i tabellen,men det lossnar väl ikväll;)
Kommentera

sylf: Är ju inte direkt den bästa som dömer kvällens match om man säger så... Tur att det inte blev Rådbjer iaf.
Kommentera

Peja: Alla domare är ju urusla??!!
Kommentera

Lindström: Ja, domaren var kass, men det var väl Claesson. Alla vet att han är urusel så det är ingen idé att älta :)
Kommentera

Lindström: Ja nån måste ta fighten, Rödin eller Sandin skulle jag rekomendera att ta en rejäl fight.

Till och med Bäckis fightas nuförtiden...se länktips

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Man kan ju tycka att nån hade stoppa i suspen ivf.. Sen kan ja bara hålla med, behövs nån som kan göra rent hus vid behov. I nuläget kan vi inte offra en back eller Granis med den uppgiften.
Kommentera

Lindström: Man kan ju inte annat än sakna en sån som Melkersson eller Johan Lindström...
Kommentera

arnio: Var ju synd att INGEN svartklädd stod upp förutom Rödin.
Kommentera

Lindström: Jag bara älskar grishockey...
Kommentera

Peja: Länge sedan man var så hes som efter denna match. Fy f*n vad Lule åkte med höga klubbor å armbågar mest hela tiden.
Var inte en närkamp där dom inte hade klubban i skrevet eller hackade den på nån Brynäsare.
Dommarn var nog fan det sämsta jag sett.
Sen att man kan åka över Markan 3ggr å INGEN står upp är ju skrämmande, bådar ju inte gott inför stundande slutspel.
Kommentera

Hong Kong: Luleåspelarens överfall på Kahnberg var ju betydligt värre i så fall.
Kommentera

Hong Kong: Luleå hade väl 2-3 matcher förra säsongen där de plöjde ner Markan flertalet ggr, såg inte matchen i Lördags men man kan säkerligen säga att de "had it coming"..

Redigerad kommentar

Kommentera

Var det bara jag som såg Markans rallarsving i nacken på en Lulespelare i slutminuten? Domaren såg den inte, hade han gjort det så är jag säker på minst matchstraff. Det verkar som Sundlöv har delat med sig lite av sin erfarenhet.
Kommentera

Bissett19: Inte som att vi behövde fler frånvarande. Men hoppas att någon i nämnda trion kan spela iaf.
Kommentera

Hence:

Betilsson är ju inte tillbaka förrän efter OS,däremot verkar det vara day to day på Lauritzen och Nordan.Frågetecken även på Molin i morrn.
Kommentera

Nån som vet hur det ser ut på skadefronten inför morgondagen? Spelar någon av Nordquist, Lauritzen och Bertilsson?
Kommentera

Jajjen: Det ändrades för nåt år sen.

Regel 460
4. Icing skall dömas om pucken går igenom målområdet.
Kommentera

Huss: Så här ska det se ut varje gång Brynäs spelar hemmamatch. Plus 1000 åskådare till.

Har dom ändrat icingreglerna? Anderséns puck som strök stolpen i det tomma luleåmålet i slutminuten blev icing. Sist jag lirade hockey blev det inte icing när pucken gick genom målgården.

Hedström slogs med Rödin. Forntid mot framtid. Säger lite om hur långt (ner) Hedström kommit i karriären.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har endast svarat på biljettfrågan. Sättet att boka sin plats för årskortsinnehavarna till ett ev. slutspel eller en ev. kvalserie fungerar på samma sätt som det gjort förr om åren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco: Men kom igen nu. Modo gick ut och var ballt offensiva, visandes publik, sponsorer och omvärld att 'här i övik finns bara slutspel'. Foppa tebaks, J-VM-kedjan återförenad osv. Klart det blir slutspel då!

Aldrig fel att vara offensiv och kaxig. Men, som alltid är fallet när man sticker ut hakan: man riskerar att få en smäll. Ouppbackad kaxighet har alltid renderat i smälek.
Kommentera

För att ha lite distans till senaste tidens grymma spel och gårdagens publikfest.
Hur ofta är det man i kvällspressen läser kombinationen "Bäst i Sverige" och "publiken lyfte fram Brynäs". Kan inte ens komma ihåg när det hände senast...
Kommentera

Frisco: Har du provat att klickat på din egen länk?
Kommentera

65selander: http://www.modohockey...ttinfo.cfm sen loggar du in.

Digital beställningsblankett för dig med seriekort:

Ange din kod och klicka på "Vidare"

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco: Vart står det på eran hemsida?
Kommentera

65selander:
Frisco Kommentera Igår kl. 23:13
Kommentera

Frisco:  Jag må bara gammal och blind men vart står det om biljetter till ev KS?
Kommentera

Frisco: Haha håller farbrorn på ännu?
Kommentera

65selander: Grattis, det var exakt vad som stod.
Kommentera

65selander: Men jag har ju skrivit om det. Man fyller i om man vill ha sitt kort påfyllt (ej biljetter) med matcher till en ev. kvalserie eller ett ev. slutspel.Jag tror faktiskt att du löjlar dig med flit nu.

Kommentera

Frisco: Vi Brynäsare ber om ursäkt om vi har trampat er på tårna om eran biljettstrategi. Men fortfarande så så sticker det ut att att man skall tänka på ett slutspel innan man ens har passerat strecket. 

Vore väl lika bra om man skrev om Kvalserien också ,-)

Kommentera

65selander: Det är så varje år. Har aldrig varit nåt problem. Enkelt och smidigt. Vad är problemet tycker du?
Kommentera

spud: Arbetsdagar mellan sista grundspelsmatchen och första slutspelsdagen, att tro att man kan rådda allt som har med seriekort/sponsorer/laget på dessa dagar är naivt

Hm... Näe tror inte på att man inte hinner med detta, kanske lika bra att gå ut med detta innan innan serien startar!

Kommentera

Frisco: Skön vinst idag, jag är 100% nöjd. Men hur gick det med Lauritzen?
Kommentera

Jajjen: Ni har rolig humor.
Kommentera

Jajjen: Ja men nu har vi ju inte sålt en biljett än, vilket du förstått om du var läskunnig. Ingen har tiggt, men vissa har skänkt, om du tycker det är pinsamt får det stå för dig, jag tycker det är en fin gest. Pinsamt av AB Leaf att skänka pengar till BIF.

65Selander: Det är 3 arbetsdagar mellan sista grundspelsmatchen och första slutspelsdagen, att tro att man kan rådda allt som har med seriekort/sponsorer/laget på dessa dagar är naivt. Om man då ska vara förberedda, då kan man lika gärna vara FÖRBEREDDA

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco: Nej. Det är.
Kommentera

Jajjen: Jag håller med. Det skulle det varit.
Kommentera

spud: Pinsamt att kränga biljetter till ett slutspel när kvalserien är ett troligare alternativt. Lika pinsamt som att tigga pengar av sina NHL-spelare. Hur stavas dekis? M O D O
Kommentera

spud: Tycker man skall vänta till man är klar för slutspel eller formulera om det hela om att "om" man går till slutspel.

Kommentera

65selander: Kan du inte svara på frågan, när det inte blir pinsamt för ett lag som ligger 9 att fråga sina supportrar om de vill se ett ev slutspel?
Kommentera

Frisco Skratta.. nja men var glad att ni har chansen fortfarande. Det kunde kunde varit värre för er om inte Foppa hade ställt upp för er.

Vet inte vem som ville framhäva Maratontabellen i eran GB förut men här kommer den...

1 Färjestads BK
2 Djurgårdens IF
3 Brynäs IF
4 MODO Hockey
5 Västra Frölunda HC

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: ska vi skratta nu?
Kommentera

Frisco:

Hmmm...ses i slutspelet...
Kommentera

Bissett19: Det är tråkigt när man tror på uppgifter och sprider dessa. men inte riktigt vet hela sanningen. Men nu vet du hur det ligger till.
Kommentera

Bissett19: Att du inte lärt dig vid det här laget.

Kommentera

65selander: Jag är inte obekväm det minsta. Jag loggade in på nätet. Kryssade för slutspel och kryssade för kvalserien. Det innebär att mitt kort kommer att fungera om det blir fortsatt spel efter 55 omgångar. Thats all. 
Kommentera

Poffa:

Ja vi vann tydligen ikväll igen.
Och det var jag som var uppviglaren till "debatten"...
Kommentera

65selander: Ok, men när rent teoretiskt tycker du att ett lag som ligger 9a ska göra det då?
Det är 3 arbetsdagar mellan sista ES matchen och första kvartfinalsdagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

1236892 · »