Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back

« · 1722983 · » Till forumet

Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Va fan vi vänder blad nu och fokuserar på Back to Back mot Luleå som kommer bli en svår nöt att knäcka! Kan vi knäcka dom hemma?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Forsberg 1978: Tror ni vinner ganska komfortabelt. Revanschlystnaden segrar, Bulan är dessutom kung på vad han gör

Tippar 6-1 men tuffare i returen
Kommentera

eltifoso: Inte med samma Lag som vi hade igår då blir det knappast poäng. Men om Jörgen o kilas är tillbaks kan det nog gå att åtminstone ta poäng hemma .
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Jag önskar jag kunde vara lika naivt positiv som dig inför varenda match oavsett skadebekymmer och annan skit. 👍
Jag hoppas så klart på 2 segrar men jag tror på 0 poäng.
Jag hoppas så klart att jag har fel ☺
Kommentera

Ingen Kilas eller Zanetti mot Luleå i helgen...står i GD
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fel, Ingen Kilas, ingen Sunk varken hemma eller borta mot Lule..Zanetti spelar ju..
Kommentera

Carl Lejonkräk: toppen! Detta blir säsongens tuffaste helg för min del...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Förbannat! Kan vi rulla på fem backar? Vill verkligen inte se mer av #8 om han inte skärper sig ordentligt. Tar hellre in en junior till isf.
Kommentera

dAVydov: Vi kommer nog inte ifrån att Porseland spelar, vad som finns bakom Ersson vill jag inte ens tänka på. Vad gör Viktor Berglind nu för tiden? Kan vi låna honom två matchet?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Antar det. Då gäller det fan att han spelar så enkelt och säkert som han bara kan. Han får gärna slå icing varje gång istället för det han brukar göra.
Kommentera

Forsberg 1978: Två torsk o med 7-2 i båda.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan man inte låna in någon back med kort varsel från allsvenskan?

Vore intressant med en intervju med BZ för att veta hur dom tänker?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja om så blir fallet så blir jag ju inte överaskad direkt. Om man säger så...
Kommentera

Men vad är det för fel!? Har Kilas och Sunken dragit på sig digerdöden eller? ALLT går med oss nu, precis ALLT.
Kommentera

Forsberg 1978: Bengtzén verkar ha gått o gömt sig😠
Kommentera

70 Rodrigues: Han har väl sagt att han spanar ersättare till Rödin. Det ska ju vara en toppspelare och de växer ju inte på träd.

Eller vill du se en intervju där han inte har nåt att säga?
Kommentera

Zappaholic: Vill se att han visar sig o säger något oavsett😃
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs kan väl fylla på med ett gäng backar från u16, billigt och långsiktigt👍
Kommentera

Rossa: Börjar dina köpeargument ta slut så du måste bli så barnslig att börja yra om U-16?
Kommentera

Zappaholic: Alltid tecken på bra nivå när man går in och hånar ens förmenta favoritlag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Marc Zanetti tydligen heller "redo" men måste spela. Detta är ett jävla skämt. Varför ens delta i SHL längre när varje jävla säsong förstörs av skador.
Kommentera

Brynäsgubbe: tamejfan bibliska proportioner på skiten. Hemsökta i 4 år.
Kommentera

Hur fan är det möjligt att Brynäs IF är den enda klubb som säsong efter säsong drabbas av denna "otur"? Finns inget annat lag som drabbas på samma sätt😠😠😠😠
Kommentera

70 Rodrigues: Färjestad har väl inte direkt varit skadefria i år. HV hade väl också en period med många borta.
Kommentera

KulaShaker: Skador, men inte på lagets mest tongivande spelare. Det är ju inte direkt 1:a säsongen vi drabbas på det här sättet😢
Kommentera

Brynäsgubbe: Värva eller inte, svår fråga. Det är ju alltid en chansning och med lite otur står man där med ett dyrt nyförvärv som inte tillför ett skit. Samtidigt kan man ju krasst konstatera att laget vi har just nu inte kommer ta sig någonvart i vare sig play in eller playoff. Det är knappt man ens vill se skiten, så jävla dåligt är det. Vi saknar en målskytt och jag tror knappast att lösningen stavas Salmela eller en genomrostig Bertilsson. Dessutom verkar det som om i princip alla forwards tagit ett steg tillbaka sen i höstas. Som det ser ut just nu har klubben tagit beslutet att inte chansa med några värvningar, med andra ord är det färdigspelat efter play in eller 4 matcher in i kvartsfinalerna.
Kommentera

Är det någon som vet när vi hade alla spelare tillgängliga senast,
d.v.s. en skadefri trupp? Det lär vara rätt många säsonger sedan.
Kommentera

KulaShaker: ja Färjestad har som vanligt varit hårt skadedrabbat på spelare
Bara okunnigt att inte kalla Nygren, Ryno och Tollefsen för nyckelspelare plus alla andra

Men som sagt skador drabbar alla lag, bara att bita ihop.

Ni tar Luleå imorn av bara farten, sanna mina ord
Kommentera

eltifoso: Av bara farten från de fyra raka torsken menar du? Eller vilken fart? Finns ingen fart i Brynäs just nu så långt ögat når.
Kommentera

eltifoso: Jag har bettat 500:- på Luleå.. jinxen är total, så poäng tar vi.
Kommentera

eltifoso: Och Nygren har varit borta halva säsongen som Salmela? Ryno missar 2 månader som Rödin? Tollefsen har missat hela säsongen som Bertilsson? Nja vi har det nog lite tuffare än er. Sedan har ju ni en mycket bredare backsida än oss så det gör ingenting om ni blir av med tollefsen ett par veckor...
Kommentera

70 Rodrigues: Nästa säsong. Då jävlar är vi tamejfan skadefria och kan gå långt i slutspelet!!!

(Så har jag sagt senaste tre säsongerna 😂)
Kommentera

Skrubben: Vi ökade i alla fall försprånget till HV ikväll, alltid något 😉
Kommentera

Haha, det är fullständigt ramaskri här inne. Kaos. Går bara att skratta (och gråta?) åt eländet.

Vi hade verkligen behövt en seger ikväll, för grannsämjan och humöret och allt dedär...
Kommentera

Chris11: Lägg sen till tidigare säsonger som bl.a handikappat Ollas och Enterfeldt. Varje omgång har Brynäs fler spelare borta än motståndarna. Varje omgång. Färjestad är ett skämt. Som vanligt.
Kommentera

Chris11: Diskussionen var inte vem som hade haft flest väl?
Påståendet var att Färjestad inte haft skador på någon nyckelspelare

Vilket jag enkelt motbevisade ! Case closed... Glömde dessutom Holtet som till och med fick avsluta sin karriär.

Enkelt att överdriva inne på ett forum, men blir inte ett mer dant påstående för att det upprepas, eller får många likes

Sanningen är att Färjestad har haft och har skador på nyckelspelare, denna säsong precis som alla tidigare.

Men för att återgå till tråden , så bör ni vinna ikväll ganska komfortabelt!

Samt du borde betala din skuld om det inte är gjort ännu

Fredagsmys framför Brynäs inte viker ni ner er en match till?
Kommentera

eltifoso: Äh knip igen. Ledsen för de bryska ordvalen men varenda kotte vet vad som händer ikväll. Kan vi inte slå Karlskrona är vi chanslösa mot seriens hetaste lag just nu. Och det är bara så provocerande att höra dig hymla om att vi vinner komfortabelt och inte bör vika ner oss igen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Såklart att vi inte kunde slå Karlskrona för det kunde ju inte ens serieledande SAIK, Karlskrona är seriens just nu bästa lag så du ska nog tagga ned (-;
Kommentera

Carl Lejonkräk: Okejdå, så vad vinner vi med tror du? 6-2, 9-1, 10-3?
Kommentera

Brynäsgubbe: Bara för att eltifoso överdriver åt ena hållet behöver ju inte du göra det åt det andra.
Att gnälla som en bebis och ge upp innan matchen ens har spelats, är ju faktiskt ännu mer provocerande, speciellt mot alla vi som är normala supportrar, inte kastar in handduken vid minsta motgång och som istället försöker stötta laget när det verkligen behövs.
"Medgångssupporter" är visst den rätta termen för det du representerar...
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi kan inte veta med säkerhet att Brynäs kommer att förlora, större under har skett. Att vara otrevlig är bara otrevligt och onödigt. Kan Karlskrona slå Saik så finns nog vissa möjligheter att vi kan slå Luleå också. Modo vann visst mot Frölunda i Skandinavium också i vinter så det är absolut inte alltid som resultaten blir som man tror på förhand.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Va gör en sån som Brynäsgubbe här? För det är ingen som har Brynäs i sitt hjärta, eller han har nog inte hjärta alls=)
Men så uppenbart han bara skriver massa skit och jävlas, går det inte ta bort en sån?
Gissar han sitter med Färjestadströja långt in i en skog vid sin dator.
Kommentera

jorgens3: Lägg av med sånt skitsnack som att vissa inte är riktiga Brynäsare bara för att dom har en annan åsikt för det blir bara löjligt! Eller vad gör dig till mer Brynäsare än t.e.x Brynäsgubbe?
Kommentera

Så jävla surt att vi bara har 3 av de tilltänkta ordinarie backarna hela denna helg oxå, som om inte måltorkan vore nog liksom. Oerhört tröttsamt......
Kommentera

Huge: Fine, tar tillbaka det. Tror stenhårt på seger istället. Lever jag upp till dina supporter-krav nu?
Kommentera

Jag är säker på att vi är alla är lika mycket brynäsare. Alla lider som fan i tunga tider som dessa. Det gäller dock att tänka på hur man kommunicerar denna frustration. Själv försöker jag hålla en mer konstruktiv nivå, snarare än destruktiv och förnedrande.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du är medveten om att du precis jämförde oss och våra chanser med KHK/Modo? Enl ZappOHolic så är det ju krislag... ;-)
Skämt åsido, det ser inte bra ut. När offensiven inte fungerat sedan i december har vi förlitat oss på ett ramstarkt försvar istället. När det nu bygger på Porseland, en 20-årig norrman som borde köra rehab, en halvsjuk amerikan som kör på sin inställning och ett par 18-åringar så är våra vinstchanser inte direkt stora mot SHLs formstarkaste lag. Låt oss hoppas att vi kommer ut med någorlunda heder i behåll efter helgens back to back. Sannolikt blir det två raka förluster men därefter bör vi kunna hämta luft och komma ur krisen.
En meriterad forward vore nog inte så dumt ändå, men inte till vilket pris som helst.
Kommentera

Brynäsgubbe: Inte alls. Du lär nog fortsätta att leva upp till de klassiska medgångarkraven: ge upp på förhand, gnäll på allting när det går tungt och stötta laget/spelarna bara när det går bra och inte behövs.
Att du nu försöker inbilla mig att du via nån sorts läpparnas bekännelse har ändrat inställning, gör tyvärr saken bara än värre.
Kommentera

« · 1722983 · »