Brynäs IF

728231 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back

« · 1723353 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
Huss: Zanetti o Nörstebö borde ju också vila egentligen, men vi kör slut på dem också, vi har ju inte tillräckligt med skador😠. Med tanke på värvningar.
Kommentera

Huss: Kris eller inte är av sekundär betydelse, det enda som betyder någonting för mig inför varje match är att vi har chans att vinna. Även om chansen är 1/100 så finns chansen och därav lever mitt hopp. Den dag jag ger upp på förhand är också den dag jag slutar att följa Brynäs men den dagen kommer aldrig att komma.
Hur det än är så är ju vinsterna när man är helt uträknade på förhand de skönaste vinsterna och ju längre förlustsviten blir, desto skönare blir nästa seger, skam den som ger sig.
Kommentera

Huss: Bra formulerat. Skulle bli mkt förvånad om inte BZ är i full gång med att leta nån forward som ligger nånstans mellan Rödins standard och det vi redan har i laget. Det är nog vad vi realistiskt sett kan kräva och förvänta oss i det här läget.
Sen vete fan om ditt krissnack stämmer.
Vi måste i nuläget realistiskt sett ändå räkna med att det kan bli play-in.
Något som säkert de flesta ändå hade haft som ett fullt tänkbart scenario när vi startade säsongen.
Modos läge kan möjligvis betecknas som ngt av en kris, då dom ändå riskerar kvalspel med allt vad det innebär.
Men att inte riskera "mer" än att i värsta fall få spela play-in ser jag inte som nån kris direkt. Däremot som en stor besvikelse, då det såg så lovande ut innan skadeeländet återigen drabbade oss likt en obegriplig förbannelse som verkar vila över laget.
Kommentera

Huge: Vad vet Peter M som inte jag vet?
"varken Anton Rödin eller Anssi Salmela kommer att återkomma mer denna säsong. "
Kommentera

KulaShaker: Konstigt sätt att avslöja det på isf...
Kommentera

KulaShaker: Han är nog lite ur i mössan bara, Anssi tränar snart igen.
Kommentera

Huge: Ingår mina resor till Gävle i dina medgångarkrav också?

Jag tror knappast spelarna sitter och läser HS. Det känns därmed rätt poänglöst att sitta och ösa beröm och stöd när de förlorar (ja, välförtjänt också) mot årtiondets överlägset sämsta motstånd. Den tid man lägger på att följa laget, pengarna man åsidosätter varje år för resor, biljetter, medlemsavgifter, Brynäs-gear från shoppen, och numera fansens värvning, ger mig rätten att gnälla lite när det går som gör ju just nu.

På samma sätt som jag ALLTID är snabb med att erkänna att jag haft fel, som efter segrarna mot Frölunda. Grabbarna ska all heder när de tar grymma segrar, men de borde också få höra när det går uselt. Det är det enda sättet att förbättra sig på.

Jag är så förbannat less på din "positiva-vibbar-kumbaya"-attityd. Vet inte hur många gånger man måste påminna dig om att det är professionella spelare vi pratar om, och inte ungens knatteskola. De kan ta kritik, att bara ge dem uppmuntrande ord är bara kontraproduktivt eftersom risken finns att de lutar sig tillbaka. Genom kritik kan de förhoppningsvis ge sig fan på att motbevisa en.
Kommentera

KulaShaker: "Vad vet Peter M som inte jag vet?"

Tjaa, säg det.....

Bortsett från en bra krönika så är han antingen väldigt välunderrättad eller så gissar han bara.
Och om han nu gissar så känns den ändå inte helt uppåt väggarna.
Jag är orolig för framförallt Salmela, hoppas min oro är obefogad.
Kommentera

Huge: Jag tror nog han skrivit fel bara.
Kommentera

Brynäsgubbe: "Jag tror knappast spelarna sitter och läser HS."

När spelarna uppenbarligen och av allt deras bloggande och twittrande att döma verkar vara väldigt aktiva på nätet, varför skulle dom då helt plötsligt vara ointresserade av att läsa vad som står på diverse hockeyforum?
Du är bra naiv om du tror att spelarna är ointresserade av att höra vad fans tycker och tänker.
Vissa skrattar nog bara åt den "kritik" (läs: skitkastande onyanserat gnäll utan konstruktivitet) som vissa sysslar med, andra tar säkert åt sig mer än man tror.

"Den tid man lägger på att följa laget, pengarna man åsidosätter varje år för resor, biljetter, medlemsavgifter, Brynäs-gear från shoppen, och numera fansens värvning, ger mig rätten att gnälla lite när det går som gör ju just nu."

Och vem har förvägrat dig rätten att gnälla då?
Isf har väl jag lika stor rätt att gnälla på dig och tycka att du är en gnällig medgångare, hur jävla många resor du än gör eller hur mkt du än stöttar via diverse köp i shopen.
Visa lite stake istället, stå upp för att du är en medgångare.
Det hade kanske hedrat dig och gett dig lite mer respekt.
Själv är jag motgångare och det står jag för, skäms inte ett dugg..... :-)
Kommentera

Brynäsgubbe: Det du säger är alltså att spelarna är professionella nog att ta kritik men inte beröm? :)
Kommentera

Sen är det ju skillnad på gnäll och gnäll också. Som jag skrev tidigare så kan man gnälla utan att trycka ner och förnedra. Den supernegativa bitterheten som lyser igenom många inlägg är så jävla trist att läsa.
Kommentera

dAVydov: Så länge vi skiljer på sak och person så är det ju bra att gnälla/ge kritik.
Problemet här på HS är ju att många istället för att ge saklig kritik rent ut sagt mobbar spelare och ledare genom att ge öknamn, kalla dem för idiot osv.
Kommentera

eltifoso: ja men en skada på Nygren som gör att han blir borta 2-3 matcher gör ju inte ett skit för er. Du skrev att ni varit hårt skadedrabbade, vänta då tills ni blir av Med Gulas i 20 matcher och Nygren i 25 matcher. Sedan blir ni av med en toppcenter i 2/3 delar av säsongen. Lägg till en skada som gör att Tollefsen bara spelar 5 matcher denna säsong. Då snackar vi hårt skadedrabbade, 3 spelare från ert första PP + en defensiv general. Då kan ni jämföra er med oss!
Kommentera

Huge: tror du spelarna sitter här inne och läser? Om det skulle vara så då hade förmodligen Porseland redan hängt sig i gavlerinkens tak. Skulle han läsa att någon här inne vill lägga fansens värvning på att bryta hans kontrakt så skulle han nog inte må sådär jättebra direkt.
Klubbarna har ju möten om sociala medier och sånt; vad man får göra och inte osv...
Kommentera

Chris11: De har nog vettigare saker att göra än att läsa här.....
Kommentera

Chris11: Ja, det är ungefär som att Unibet skulle vara här inne och läsa Lejonkräks usla matchtips och basera sina odds på det.
Kommentera

munkas: Vad är det för fel på mina tips?? Jag tippar 3-2 ikväll, vad tippar du?
Kommentera

Huge: Då får du förklara på vilket sätt jag är medgångare. För att jag är förbannad när vi förlorar och glad när vi vinner? Låter rimligt du...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ok, 3-2 är väl rimligt. Men förra matchen tippade du väl 7-1 till BIF? Trots att vi saknade 4 ordinarie backar och hade en formkurva sämre än Vilda Väsbys. Det känns inte så seriöst, lite som dina inlägg överlag. -Jag tror vi kan vinna guldet, -Vi behöver inte Rödin, vi klarar oss bra ändå, -Vi har absolut chans att ta SAIK i en kvartsfinal... o.s.v. Men du kanske bara är ute efter att vara oseriös och dryg på flit?
Kommentera

munkas: Tips? Torsk med 1-4 efter de två ordinarie bjudningarna och sista i öppen kasse. Carlsson målar igen för Brynäs.
Kommentera

KulaShaker: Med mål av Sweatt, Harju och Granström - skulle inte förvåna :)

Tänk om vi kunde grisa till oss en vinst ikväll. Hade varit otroligt välbehövligt.
Kommentera

Bra statistik inför ikväll. 6 poäng på 9 senaste matcherna är sämst i SHL, trodde aldrig det kunde bli så illa...
Kommentera

Chris11: Dålig statistik skulle jag vilja påstå.
Kommentera

munkas: Munkas munkas MR seriös du är ljuger ju..
"Det känns inte så seriöst, lite som dina inlägg överlag. -Jag tror vi kan vinna guldet, -Vi behöver inte Rödin, vi klarar oss bra ändå, -Vi har absolut chans att ta SAIK i en kvartsfinal"

Påståenden helt tagna ur luften!! Jag har ju förespråkat att vi ersätter Rödin och att vi tar in backar från Allsvenskan för att täcka upp därbak..jag har dessutom sagt att vi kan slå alla lag utom SAIK (innan Rödin blev skadad iofs...) seriöst
Kommentera

Låt oss sammanfatta vilka vi har borta idag igen:

Anton Rödin: C och SHL:s bästa forward
Lukas Kilström: A, men nu vikarierande C
Simon Bertilsson: A
Jörgen Sundqvist: Vikarierande A
Anssi Salmela: SHL:s bästa back
Daniel Mannberg: Killen som ger 110% varje gång han är på isen, viktigaste spelaren i BP.

Det bästa är ju att vi spelar en halvsjuk Zanetti och en Nörstebö som egentligen borde vila ikväll.
Kommentera

Enligt radiosporten så kommer Niclas Andersén tillbaka till Brynäs i Februari :O
Kommentera

Chris11: Lyckas Bz med det så är han Gud igen😃😃
Kommentera

Chris11: Åh, herregud vad välkommet det skulle vara!
Kommentera

dAVydov: Ja det skulle vara underbart, så kanske Porseland får lämna i samma veva?

Kanske presentaras ikväll på matchen om vi har tur ;)
Kommentera

Chris11:
Ja, det borde betyda spiken i kistan för Porse....
Kommentera

kexxet: Får vi tillbaka Niclas så har vi en oerhört stark backuppsättning. Men skulle ju behöva en forward också, hugg nån jävel från KHL så är vi med i leken igen BZ
Kommentera

Chris11: Å fyfan vilka vilka sköna nyheter ( om det är sant) där tändes ett litet ljus i mörkret, måtte dom inte gå ut med att Salmela är borta hela säsongen bara!
Kommentera

Forsberg 1978: Pratade nyss med Bengtzén och han sa att rehaben följs enligt plan på Salmela. De "tror absolut att han kommer tillbaka".
Kommentera

Chris11: Fan, du kommer med för många bra nyheter på en gång :) Måste sätta mig ner en stund.
Kommentera

dAVydov: Konstigt om det nu stämmer med Andersén.
BZ är ju enligt vissa tomtar härinne handlingsförlamad och borde avgå.
Märkligt att inte nån av dessa tomtar isf har känt till att BZ jobbar för fullt och dessutom verkar kunna landa Andersén.... :-)

Allvarligt: Wahlman har haft rätt förr och han känns trovärdig som källa, mkt pga sin ställning som insatt hockeyjournalist.
Skulle kännas ännu säkrare om det hade kommit från Mr Madhawk, men han kanske vill ha ryktet lite mer bekräftat innan han går ut med saken.
Om det stämmer så borde inte Andersén vara speciellt dyr heller. Min gissning är att han isf av både hockeymässiga och sociala skäl VILL hem igen och då har valt att avstå en del ekonomiskt för att blidka sin nuvarande arbetsgivare sas.
Hur som: vilken present det skulle bli efter allt jävla skadestrul vi haft så här långt.
Kommentera

dAVydov: Haha, skönt att det ljusnar upp lite i dessa tunga och mörka tider. Hoppas nu bara att det är sant!
Kommentera

Huge: Jag tror nog att det kontrakt han har med Brynäs sedan tidigare gäller isåfall. Någon som har koll?
Kommentera

Vad kul det vore med Andersén, han ska förstås vara i Brynäs och inte tramsa i AHL.
Kommentera

SWEATT: Förmodligen så är det så
Kommentera

Ska bli intressant att se om vi kan steppa upp sedan senaste matchen som jag personligen tycker är en av våra 2-3 sämsta matcher för året.
Håller tex inte alls med Bulan om att vi är bättre och i många lägen undrar man om vi ser samma match! :)

Ska bli intressant att se om vi kan ta ett ruggigt formstarkt Luleå på hemmaplan.

Det måste bli bra mycket mer fart idag än senast samt att vi måste komma till mycket mer lägen då jag inte tycker vi skapar så mycket heta chanser mot KHK. Enda heta chansen i tredje perioden är väl egentligen PWs "köksväg".

Nu är det upp till bevis. En trepoängare idag tack.
Känslan säger 2-3. Men hjärtat säger 4-3. Jobba!
Kommentera

Chris11: Oj vad skönt får nästan sätta mig ner och öppna en öl!😃
Kommentera

Vi ska inte ropa hej än. Wahlman påstod under förra säsongen att Ekholm skulle hem till Brynäs. Tidigare påstod han också att Staffan Kronwall var nära Brynäs. Ett rykte som Sundlöv senare sa var helt påhittat.

Jag hade varit betydligt mer uppspelt om t.ex. Madhawk kom med denna nyhet. Nu får man nog ta fram ett ganska stort saltkar!
Kommentera

Skrubben: Ryktet gällde en spelare som stämde in på Kronwall men även på Eklund.
Kommentera

SWEATT: Ja, nån form av avtal borde ju finnas mellan Brynäs, Andersén och hans nuvarande arbetsgivare, som gör att vi har förtur på honom.
Inte för att jag tror att det spelar nån roll i hans fall, känns som att det bara är Brynäs som gäller om han nu vill hem.
Nu är det bara att hålla tummarna för att Skrubben har fel och Wahlman för en(?) gångs skull har rätt....
Kommentera

SWEATT: Jo. Men ryktet om Ekholm då? Han skrev då att flera källor hade kommit med den informationen.

Detta gör mig liiite tveksam till hur pålitliga hans källor egentligen är. Men jag hoppas givetvis att jag har fel!
Kommentera

Skrubben: Bara att hålla tummarna. Vilken defensiv förstärkning för oss.
Kommentera

Skrubben: Det gör mig ingenting om Ekholm gör Andersen sällskap.
Kommentera

Lunkan: Aftonbladets rubrik: Luleå saknar två tunga namn. Färjestadsnivå på deras skador.

Brynäs saknar första och andra backparet. Har det nånsin hänt inom ishockeyn? Worldwide.
Kommentera

« · 1723353 · »