Brynäs IF

727760 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back

« · 1723599 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 29/1 - 30/1 Back to Back
munkas: andersen i all ära, men vi behöver en producerande forward mer. Om man ser till helheten.
Kommentera

munkas: Hahah, härligt att se vilken kappvändare man kan vara :)

Igår var allt skit. Bengtzén hade misslyckats med sitt lagbygge från grunden. bla bla bla...

Idag tror du helt plötsligt på topp 6!! 😃
Kommentera

Skrubben: Nänä, jag har inte kritiserat Bz:s lagbygge. Jag konstaterade bara att laget som spelade mot KHK inte hade något i ett slutspel att hämta. Jag hävdar fortfarande att om vi inte får in en forward med lite målsinne så kommer vi aldrig nå semi.
Kommentera

munkas: jaja, jag skrev det inlägget med glimten ögat 😉
Kommentera

Skrubben: Jo, misstänkte det. Sen kan jag ju tycka att "hopp om topp 6" inte direkt är att slå på stora trumman. Hade jag börjat gaffla om SM-guld hade det varit något annat.
Kommentera

Undrar vad som hänt med Ollas, han har gått ner sig otroligt mycket efter skadan. Kommer ju knappt framåt när han ska jaga ikapp puckarna. Tråkigt att se.
Kommentera

varulf: Jag är nog beredd att säga tvärtom! Tycker man ska säkra upp bakåt och bygga upp ett stabilt backspel innan man täcker upp en ersättare åt Rödin!
Jag vet att hockey handlar om att göra mål men vi måste få bort alla dessa misstag bakåt och börja bygga en riktigt producerande offensiv därefter !
Kommentera

Chris11: Tycker Enter också ser seg väldigt seg ut emellanåt. I Karlskrona sist såg han trött ut i slutet på andra redan..:/
Kommentera

Så vad tror vi om matchen imorgon? Finns det någon bensin kvar tro?

Har Brynäs vunnit båda matcherna i en back to back någon gång?
Kommentera

Brynäsgubbe: "Har Brynäs vunnit båda matcherna i en back to back någon gång?"

Nope
Kommentera

Brynäsgubbe: Funderade också på det..men har för mig att vi har gjort det men komme inte ihåg motståndet? Tjugo8 brukar väl ha rätt bra koll på sådant? (Vart är han nuförtiden förresten)
Tror absolut vi kan ta poäng imorgon. Det positiva med att spela hemma idag är att Luleå får en extra resa som såklart påverkar då vi istället kunde vara hemma och "vänta" inför kvällens match. Visst kommer Luleå gasa på mer men inte världens enklaste att bara trycka på on-knappen sådär..
Kommentera

Skål för tre poäng,hockeylovers !

Älska Brynäs IF.
Kommentera

Skrubben: "Har Brynäs vunnit båda matcherna i en back to back någon gång?"

Nej vi har aldrig spelat back to back mot Modo.
Kommentera

bifhjärta: lite dåligt tränade kanske..? Enterfeldt gör ju mycket av det hårda jobbet som han ska tycker jag, men han ser trött ut ibland. Ollas däremot har gått ner sig rejält, tyckte han inledde bra och jobbade stenhårt osv men nu blir det inte så som man hoppas. In i gymmet några vändor så blir det bra ska vi se ;)
Kommentera

Zanetti på eftermatch intervju, han är inte alltid på topp i matcherna men har endå blivit lite av en favorit, grymt bra intervju personlighet och alltid gladast vid mål, nästan som man kan tro att han införskaffat sig en riktig brynäsanda redan ;)
Kommentera

Charles: Zanetti är en liten favorit. Vill se han i Brynäs med ett A på bröstet.

Bra inställning,allround.
Kommentera

Slog mig precis att Brynäs var 8-1-1 de första tio matcherna. Helt galet. 8 segrar, 1 fulltidsförlust och en övertidsförlust.
Kommentera

Tack, Brynäs! Nu är helgen räddad.

Oavsett vilket lag Bulan ställer upp och oavsett motstånd är Brynäs alltid med i matcherna, aldrig utspelade. Jämför det med Jonssons Brynäsupplagor.

Dags att ge Porseland cred också när han äntligen förtjänar det. Han var helt ok igår.
Kommentera

Chris11: Tycker du är ute å seglar lite vad gäller Ollas. Gör ett jättejobb och är jobbig att möta. Egentligen är han väl ungefär den spelare nu som när han kom till Brynäs. Sen hade han ju en helt otrolig säsong för två år sedan men i grund och botten är han nog mer av en grythund än en glamourlirare...
Kommentera

Mittzon: Bra insats igår. Fast skillnaden från tidigare matcher som förlorats är inte så stor. Skillnaden är att vi inte bjöd på en massa enkla misstag som ger ett lag som inte kommit in i matchen några gratismål.
OK, Luleå såg väldigt bleka ut igår och hade verkligen problem att få fast pucken i vår zon. Men samtidigt så var vi ganska uddlösa framåt. Visst, två stolpskott, men man vinner inga matcher på att vara nära att göra mål.

När det gäller målvaktsspelet så gjorde Felix en bra insats och jag hoppas att han får förtroendet några matcher framöver. Vi har Luleå, Modo, KHK och Örebro som kommande matcher. Jag ser gärna att man kör med Felix under dessa matcher. Larsson i Luleåkassen visade verkligen hur viktigt det är att göra "idioträddningar", exempelvis som den han gjorde i samband med att Broddan lurade upp Harju på läktaren som serverade en av tvillingarna en räkmacka. Fast på nåt sätt fick Larsson ut en plock och räddade. Mål där och det hade varit spiken i kistan. Nu vann vi ju i alla fall men jag tror att ett mål där hade varit väldigt värdefullt. Inte minst för Brodeckis självförtroende.

När det gäller Porseland. En kille med såna meriter och säkert en lön därefter skall man kräva mer än en OK insats av. Fast det gick åt rätt håll i alla fall, hoppas att han fortsätter i den stilen.
Kommentera

Powerfade: Mm, Porseland ska ju leda den här vingklippta backuppsättningen nu när Salmela är borta. Han är på sin höjd lika bra som Ersson - en spelare helt utan pojklandskamper som inte ens var tilltänkt för A-laget innan massa backar blev skadade. Lucas Carlsson är redan mycket bättre än Porseland. Om Andersén kommer tillbaka ser jag gärna att man försöker bli av med Porselands lön. Ser mycket hellre att man fortsätter satsa på Carlsson även när de skadade backarna är tillbaka. Carlsson har en frejdig och entusiastisk spelstil som behövs, han ser möjligheterna där ute på isen.

Angående Ollas, jag tycker att han har tappat lite i skridskoåkningen efter skadan, men förhoppningsvis kan han få tillbaka den så småningom. Han är definitivt en stommespelare som man bör behålla. Nörstebö, Brodecki och Alcén är också spelare som jag hoppas blir kvar många år framöver, utöver "de givna" som typ Scott förstås. Visst har Brodecki haft en tung säsong men det finns mycket hockey i grabben och jag hoppas man har tålamod där.
Kommentera

Peja: Jag håller med på alla punkter. Det är helt klart rätt väg att gå att satsa på sina egna produkter. Det gör Brynäs juniorsatsning mer attraktiv för de stora talangerna.

Tvillngarna kan man göra sig av med, precis som Porseland. Lucas Carlsson är som du säger en mycket bättre back. Det Brynäs behöver är en bra PP back. Gunderson om Salmela inte blir kvar?

När det gäller tvillingarna så tycker jag att man låser sig i formationerna i och med att de verkar paras ihop hela tiden. De är inte vassa nog för att bilda toppkedja och inte rappa/bra nog för en tredje eller fjärdelina. Vi har ju även Lööke som knackar på. En spelare som jag tror skulle passa bra i en andra- eller tredjelina. Alcen, Mannberg och Blomman bildar ju en väldigt bra fjärdelina. Alternativt att man kör in Enterfeldt i fjärde.

När det gäller Brodecki så har jag skrivit förr att jag har full förståelse för att man har gett honom så många chanser. Det är en investering för framtiden, en blivande franchisespelare som det heter på andra sidan pölen. Han har haft ett tungt år men jag tycker att han gjorde många bra insatser igår. Kanske det svänger. Olden? Jag vet inte, han har aldrig känts som en brynäsare utan mer som en spelare som kommer och går. Visst en bra hockeyspelare emellanåt, men han har aldrig gjort intryck liksom. Han är en "Almtorp".
Kommentera

Powerfade: Vore idiotiskt att göra sig av med tvillingarna, som jag ser det.
Varför det, när dom har fixat övergångsperioden sas och börjar bli lite mer etablerade stabila SHL-spelare?
Den typ av spelare som du själv väl alltid velat ha i laget och som inte kostar oöverstigliga pengar i drift? Dom är dessutom målfarliga och skapar mkt, att det gått trögt i produktionen hör nog isf mer samman med att hela laget haft det jobbigt med den biten under en längre tid.

Porseland har inte varit nån katastrof som många vill ha det till, men heller inte motsvarat förväntningarna ledningen har haft. Lär sannolikt få flytta på sig.
I nuläget, med alla skador, är han självskriven då vi inte har många alternativ kvar bland offensiva spelande backar.

Olden är mer svårbedömd. Borde passa bra i Bulans hockey men verkar inte få till det. Känns i nuläget som att han är en större missräkning än vad Porseland är, så det blir nog inget nytt kontrakt här heller.
Kommentera

Har ni sett backarnas istider från gårdagens match?

Pudas - 25:22
Nörstebö - 19:52
Zanetti - 21:16
Carlsson - 18:01
Porseland - 13:35
Ersson - 12:50

Bertilsson, Salmela, Kilström och Sunken är borta samma match, och trots det spelar Porseland bara 13:35. Det talar verkligen sitt tydliga språk om vilken ENORM dunderflopp han är. Porseland ligger alltså i tränarnas ögon på samma nivå som Marcus Ersson, en spelare som inte ens platsade i internmatchen i somras.
Kommentera

Skrubben: Ja se på fan. Han står nog utanför truppen när det börjar komma tillbaka backar..KHK sist var nog droppen för Bulan.
Kommentera

Konstigt att matchen börjar 16 idag... ungefär 18h efter matchen slutade igår så släpps pucken för nästa match. Oerhört knepigt att det är så
Kommentera

Huge: Nu menar jag efter säsongen. Någon/några måste ju lämna för att göra plats åt de juniorer som är tillräckligt bra för att satsas på, typ Boqvist, och även för att göra plats åt nyförvärv. Det går inte att behålla alla. Problemet, som jag ser det, med tvillingarna är att de egentligen bara levererade i början av säsongen. De är ojämna över en hel säsong, inte längre särskilt unga och som Powerfade beskriver det varken spelare för toppkedjorna eller fjärdekedjan. De tillför ingenting i special teams heller.
Kommentera

Powerfade:
Som jag ser det har Olden inte fått nån rejäl chans att visa upp sig. De få minuter han vart med har mer karaktären av "spridda skurar" i fel omgivning. Om han skulle fått tre matcher i första eller andra linan tror jag han lyckats på ett helt annat sätt.

Han har behandlats så märkligt att jag är ganska säker på att det ligger nåt personligt bakom hans få framträdande på isen!
Kommentera

Huge:
Skillnaden på behandlingen är ju framför allt att Porseland fått spela hur mycket som helst även när han inte förtjänat det, med olika spelpartner men med samma skrala resultat. Olden har inte fått nån chans alls tycker jag!
Kommentera

Peja: Jag tror Porseland, tvillingarna och Olden är rökta. Tyvärr är det bara Porseland som innebär större utrymme i budgeten. Sen är det väl alltid risk att tappa Scott och Salmela. Där kan vi snacka löneutrymme. Men också stort kvalitetstapp.
Kommentera

Mittzon: Alltid spännande när BZ ska ut och värva 👍
Kommentera

bradberry: ja kanske, men han känns trög och stapplar fram som Anttila i Örebro. I defensiven är han bra men i offensiven blir det mycket tok. Känner inte igen honom. Kanske blir han bättre nästa säsong om han blir kvar...
Kommentera

Det är ett dilemma med tvillingarna i att man ser dom som just tvillingar och antagligne inte kan separera dem.

Om man hade isolerat dem båda så hade Pontus varit rökt men Pathrik hade ändå varit intressant att ha kvar, men tror inte det går att få behålla bara honom.
Kommentera

Häftigt att Deutsch, Ersson och Boqvist alla har bröder i J18..!
Kommentera

bifhjärta:
Deutsch som spelade med J-18 gick väl till Modo i höstas?... var det inte nåt snack då när brorsan inte fick kontrakt med a-laget?
Kommentera

Vad har alla för känsla om dagens match? Luleå lär vara ruggigt revanschsugna.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja ikväll blir det tufft men kan vi kriga som igår så kan det bli poäng dock en skön känsla i.o.m vinsten igår!
Kommentera

Brynäsgubbe:
Real Dataspel får gärna fortsätta bygga en förlustrad... risken är väl att dom är rejält revanschsugna, hemmaplan också... men nog skall väl Brynäs kunna få till en jämn match tycker jag, det var en imponerande inställning igår!
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tror på vinst, 1-0 till oss och målskytt blir Bogqvist.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst är poängen viktigast, men visst skulle det behövas mer mål? Finns inget bättre än att vråla i lycka när nätet rasslar till....1 till 3 mål per match är för dåligt! Hockeynördar kan se andra värden än mål i en match, men den breda publiken vill se mål .....Mer mål tack!!!
Kommentera

Gamnacke: nån som är tillbaka från skador/sjukdom idag?
Kommentera

bifhjärta: tänkte närmast på mannberg. Vet inte hur länge en hjärnskakningstrappa tar att slutföra, men det skulle vart skönt å han gnuggandes med ikväll.
Kommentera

Nu kör vi kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Forsberg 1978: NU GÄVLAR KÖR VI!!!!!
Kommentera

Luleå HF - Brynäs IF 0-0
Kommentera

LHF har på 3 min idag spelat bättre än va dom gjorde på 60 min igår.
Syns ivf vilken plan LHF har idag, smälla på allt
Kommentera

Hur länge hade Sunken och Kilström tänkt vara sjuka?
Kommentera

« · 1723599 · »