Har Scott fått en enda utvisning med sig den här säsongen? Har sett honom blivit trippad, fått klubbor i ansiktet och tacklingar i ryggen utan att det har blivit någonting.
Redigerad kommentar
Lindström: JAAAAAAAAA!!!
FY FAN VAD GÖTT!!!
Så jävla starkt att kriga ner Luleå med alla skador. Nu har vi spelat otaliga veckor med ett sargat skadat lag men vi ligger faktiskt fyra i serien. FYRA!!
Personligen tycker jag laget ska ha rejält med beröm...
Var är raset?
Var är kvalserien?
Nänä, alla dysterkvistare...det här laget är bättre än så. Kanske dags även för er att börja tro på detta!
;-)
Skål på er bröder!!!
Så jäkla skön 3poängare.
4 raka segrar och ändå är det oftast negativt här inne ;-) Bra andra o tredje perioden, Nordan bra, Sweatt bra och Starky bra!
Skål!
BIF96: Mattias Modig storspelar i Växjöburen...han har släppt in sex av nitton skott och ståtar med finfina 71,42 i räddningsprocent.
Skönt att han aldrig spelade i Brynäs.
Zappaholic: Imponerande! Raset har vi väl förhoppningsvis sett slutet på. I längden går det inte att lira utan en tredjedel av laget. Tar det aldrig slut?
Men var är alla hockeyintresserade gävlebor? Publikintresset oroar mer än hockeylaget just nu.
rafalski: Ni passerar både Leksand och Luleå och ligger just nu på plats fem. Men Växjö håller på att råförlora mot HV - ligger just nu under med 1-6 mot HV med fyra minuter kvar av match och sluter den matchen så äter ni upp hela målskillnaden och passerar även Växjö och är på plats fyra! Fin belöning efter att ikväll ha slagit Luleå och än mer imponerande tidigare Skellefteå.
Fyra brynäsare bland de åtta första i poängligan.
Vem ska göra målen och poängen i det här jävla laget? Vi har ju inte ersatt Kroken och Lindholm...
Moahahahaha....
Zappaholic:
Grymt imponerad av moralen i laget. Återigen saknas halva laget och man hamnar i underläge med 0-2, att i det läget vända matchen är oerhört stort.
Kul att Nordan fick näta också, han har varit riktigt bra de senaste matcherna. En klok gubbe!
Lindström: Ja men självklart ska man inte få vara lite glad ;-)
Halva serien är spelad, man ser sällan några stora ras eller enorma klättringar efter det. Statistiskt sett.
Allt kan hända, men just nu tycker jag att vi går åt rätt håll...klart du ska måla fan på väggen.
Avd Glaset är tomt
Folk lyckas vara negativa här ändå ;-)
70 Rodrigues Kalmar är trevligt, synd att det ligger i Ryssland typ bara :) Bodde där innan, O´learys där är bra! |
Underbar seger! Starkbaum tillbaka. Sweatt från botten till briljant. Fjärde raka segern. Mer än så behövs inte.
70 Rodrigues:
David Westlund är inte ett dugg sämre än Jacobsson...
Redigerad kommentar
Lindström:
Mmm...precis...har minst motsvarande kvaliteter som Jacobsson men har förstånd att spela därefter...
Jacobssons stora problem är ju skridskoåkningen, han är för orörlig i sidled, baklänges och "tjuvar" för mkt utan att ha farten att kunna täcka upp för det...
Håller med om att Westlund förtjänar fler chanser. Han spelar stabilt både med och utan pucken. Klart rejälare än Djoos, Nörstebö och betydligt bättre i passningsspelet än Löf.
Sansad:som sagt, mitt inlägg var inte till för att ha ner Westlund. Jag känner honom personligen. Han börjar verkligen komma in i det och jag ser hellre att han spelar än Löf, Persson och även Djoos.
Men mitt inlägg var mer riktat till att försvara Jacobsson. Tycker han verkligen börjar lyfta sig och se ut som en stabil back. Han ihop med Kilström är ett riktigt bra backpar!