Brynäs IF

724882 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF

« · 312939 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Vad fan är det som händer med oss broder, vi börjar ju bli positiva, fan vad konstigt det känns, nästan lite obehagligt :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Det är det som gör att jag tror på en torsk i morrn.Men med rätt vilja kan dom vinna 8 av dom närmaste 10.Faller på otur och dålig domare i 2 av dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Dax att ta ett snack med moderatorn för sidan..tydligen har någon stulit Sylf och Rodrigues nick. Snart kommer väl Huge och spyr galla över laget också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hong Kong: *ASG*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hong Kong: Vänta bara till dom torskar igen :-) då är vi tillbaka i gammalt gott slag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Halleluja broder!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Torskar??..Det enda som behövs är att dom släpper in första pucken i morgon, så kommer neggovibbarna som ett brev på posten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Usch vad långtråkigt det börjar bli.....
Rodrigues, Sylf och alla andra dysterkvistar börjar ju tro på laget.
Det är nå´t som inte stämmer här.
Och jag känner mig arbetslös.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hong Kong: Rädd för det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Nu fattas det bara att du säger som det är angående Kupan också så tror jag på din frälsning.
Kom igen nu....KUPAN E KUNG!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Huge: Det är medicinen jag äter, du kan vara lugn, du lär nog få arbeta snart igen :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Fentanyl ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
God natt alla bröder o systrar!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Citodon o Voltaren!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues:
ska du redan hoppa ibingen..trodde stenhårt på att du skulle passera 600 inlägg ikväll..det är nästan så vi andra har slagit vad...;0)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Kalas bandage då håller väl du ställningarna här imorn kväll o ser till att vi rockar hem storslam ;-) vi höres en annan dag ska upp om 4timmar!!!Hu huj!! TIPS 6-2!!!Till BIF såklart!!!Ha d!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Godmorgon alla spammare och lösdrivande personer!

Jag fick en uppenbarelse i natt, Cartman i Southpark pratade i tungor till mig om kvällens matcher.

Modo - Timrå slutar med extrapoäng till MoDo

Brynäs - Luleå Klar seger till Brynäs i en stökig match där Sundlöv
kastar vattenflaskan efter Anger

HV 71 - Frölunda HV vinner hemma
Leksand - Djurgården Här svamlade Cartman, men han tror på DIF (bra att ha en buffert nedåt till strecken)

Färjestad - Södertälje FBK ångar på för att totalt tappa självförtroendet i slutspelet

Mif - Linköping Extra poäng till MIF, direkt efter slutsignalen så kommer Ekobrotts myndigheten och gör razzia på kansliet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Nicklas Danielsson kommer lånas ut till sin moderklubb Almtuna from fredag.

Se länk
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Världsklass: Synd att han inte får mer istid i Brynäs men det är ju bra att han får spela i AS under dessa två veckor. Om inte BIF kallar hem han i förtid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65Selander: Känns lite tråkigt ändå, anledningen till att han inte fått så mkt speltid är väl att GP så sällan vill spela med 4 kedjor, Danielsson har ju inte gjort bort sig direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
lindberg: Tittar man på facit så går det ju hyfstat att rulla på som vi gör nu, men det måste slita på dom som jämt får spela. Och då är det nog bra att låna ut lite spelare så att dom får lite tempo iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Världsklass: Det är så jävla synd att han inte kan göra nåt mål, för då tror jag att spelet skulle från Nicklas sida skulle bli bättre och mer jämnt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65Selander: Väldigt synd att Nicklas Danielsson lyfts ur A-truppen. Killen har otrolig potential. Jag hoppas att detta inte blir mer än två veckor. Nicklas är en av våra egna produkter och det vore enormt trist om det skulle gå dithän att han går till någon annan ES-klubb för att få mer istid där, och sedan utvecklas till en riktigt bra forward där. Jag förstår att GP måste ställa det för dagen bästa laget på isen, och att det kan innebära mindre istid för spelare som Nicklas och Rönnkan. Men killarna måste förr eller senare lära sig att ta ansvar och få spela i andra femmor än fjärdefemman. Nicklas åkte bort sig ett par gånger mot Frölunda men uträttade faktiskt rätt mycket positivt framåt också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Jag tycker att det är en skandal att man plockat bort N Danielsson, förstår inte Brynäs rädsla att matcha fram yngre killar??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65Selander: Det är sådan här behandling av dom yngre spelarna som gör att dom sedan väljer en annan klubb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Jag håller med dig jag. Om killen kunde ha fått fortsätta spela med Lind som han ju gjorde under försäsongen så hade han satt ett par pytsar, det är jag övertygad om. Återigen visar Brynäs upp slapptasken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Ja det är tråkigt, men killarna gör inga mål och jag tror inte att vi har råd att bänka "bättre" spelare för att låta de yngre spela.
Men jag hoppas att N.D och P.R kan kliva fram lite mer ikväll och kanske göra nåt mål, det skulle nog betyda en del för sjävlförtroende.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: Åh! Nu kommer det där "vi har inte råd att"-snacket igen. Varför har vi inte råd? Soling uträttar inte ett skit, men honom har de duttat runt i alla kedjor för att försöka få det att lossna. Han har fått betydligt mer istid än ND och PR. ND och PR däremot, som behöver en rutinerad kedjekompis, får vackert lalla runt i ett fjärde ytterforwardspar, eller en fjärdekedja. Hur ska de kunna uträtta nåt? Soling har ändå varit med såpass länge att man ska kunna kräva att han får något gjort.

Vi har inte råd att bänka Soling, Anger, Molin eller vem det nu må vara när de spelar som krattor, men vi har råd att förstöra vår egen framtid...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Nja det var nog inte riktigt så jag menade, men jag håller med om att äldre spelare får lite fler chanser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Tanken är väl att N.D ska få upp matchtempot under en kortare tid i AIS inte att vi ska förstöra våran framtid....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: Ta det inte personligt. "Vi har inte råd att bänka den eller den"-resonemanget är som ett rött skynke för mig. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis:
Hoppas att Soling nu repar sig och visar lite tåga. Skulle man bänka Molin så får väl han migrän resten av säsongen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Prosten: Vi får väl se va? Varför spelar inte Soling i Almtuna? Alltså, visst - det är inte fel att killen får istid i en lägre serie och kanske får jobba upp självförtroendet, men faktum kvarstår: Soling och Anger har flyttats runt och spelat med banne mig alla de etablerade spelarna i laget. Och inte har de uträttat nåt mer än vad ND skulle ha gjort om han fått samma chans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Nejå jag tar ingenting personligt. Jag tycker att det vore bättre att köra på 4 centrar för då kan alla spela och om man sen under matchen märker att man måste gå ner lr flytta om så är det bara att bänka den som är minst het för kvällen. Man kan inte blunda för att Molin, Lind, Miettinen var jävligt bra senast, men att ha två centrar i samma kedja?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Jag mötte Lassie! (inkl. en förklaring på Solings formsvacka?) Vem står man bredvid och betalar sin pizza på den lokala pizzerian igår kanske? Jo då Jonas Soling :P

Är det så man kommer ur sin formsvacka? Toppa med lite ost och skink pizza och ett par folköl ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Nicklas skrivs som junior och kan då med kort varsel flyttas mellan lagen. I det här läget hade ett farmarlag vart kanon ner med Soling så han får hitta tempot och självförtroendet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Arthur Dent: Vart köper ni pizzan då? Pizzahouse lr?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Problemet med Soling är väl tyvärr av en den arten att en utlåning knappast gör susen. 1 års frånvaro sätter sina spår. Men jag kan hålla med dig att en petning av Soling nog hade varit på sin plats lite tidigare. Anger kommer att komma igång nu när han inte behöver dra runt på Soling.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Prosten: Ja kommer inte Anger igång så måste han bli petad han med.
Skulle inte förvåna mig, att om Soling börjar göra mål så hamnar Anger i en svacka och tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: haha ... stadsdelen stämmer men inte pizzerian ;) Så man kanske ska se det som att han sponsrar den lokala resturangbranchen bara. Lägga på sig några extra kilo...det är en lång säsong som sagt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Arthur Dent: Ahaa då pratar vi Bella Italia.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Hade det varit Frölunda så hade dom placerat Danielsson med ett par rutinerade killar o han skulle få spela där tills han lyckades.Hur kommer det sig tror ni att Brynäs inte har fått fram någon junisstjärna på bra länge?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: För att Frölunda har lite bättre juniorer än vad vi har.
Och hur lät det här när Jocke fick stå mot Frölunda?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: det är väl lite så oxå att man vil väl kanske inte riskera nåt den här säsongen i och med att det nästa gick åt skogen förra gången. Men nog tycker väl jag oxå att man ska släppa in lite "juniorer" som får chansen dom med. Det behövs ju verkligen nån som kommer fram annars vete fan om inte det inte blir kris inom hockeyn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
maria29: Självklart så ska juniorerna få spela, men det är ingen av dom som kliver fram och tar för sig ordentligt. Men om vi kan vinna några matcher på raken och få det lite mer förspännt så kommer juniorerna att matchas hårdare tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: Var Frölundas juniorer bättre innan dom fick chansen, eller efter?
Har för mig att dom spelade i jämbördiga juniorlag, och därmed borde ha varit ungefär lika bra...

Anser faktiskt att Frölunda inte har bättre juniorer, utan är bättre på att föra fram dom och ge dom en bättre möjlighet att utvecklas och etableras än vad Brynäs gör med sina...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mickis: Dom är väl "rädda" för att göra bort sig och bli bänkade. Om man inte satsar på juniorerna kanske dom tröttnar. Men som tränare får man inte var feg att prova.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe:
Det här med egen produkt kan man alltid resonera kring.
Almtuna tom U-16
VIK 1 år
Brynäs därefter...

Sedan kan man fundera över om det någonsin skall komma fram spelare via sparsam matchning på bänken.
Någon mer som ser mönstret (och skillnaden mot tex VFHC) de senaste åren:
Mårs, Jobs, Floberg, Östlund, Andersson, Rönnqvist, N Danielsson (kanske går att lägga till M Karlsson till den listan snart också, den nye blivande Tuulola...?)

VÅGA!
Annars utvecklas inte juniorerna ett jävla skit.
Det går inte att ha andra krav på juniorer än etablerade spelare, men de skall åtminstone inte ha högre krav på sig än de etablerade (Anger, Soling är också inne på mål bakåt!)

Framtiden är nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
gordo: Och inte Har det gått bättre för Anger och soling.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
gordo: Dom har ju bänkat Soling nu iaf.

Fast om tendensen står på sig att J-spelarna inte får spela i A-laget så kommer nog alla så småningom söka sig till andra klubbar innan dom knyts upp till A-laget.
Kommentera

« · 312939 · »