Brynäs IF

727177 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF

« · 314139 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ford Prefect: Det blev Miettinen som fick sätta den istället. Nytt ass till Lind för vunnen tekning om jag tolkade kommentarerna rätt.
Kommentera

Härliga 3 poäng !!!!
Kommentera

HurrA! Två raka vinster.
Kommentera

Ford Prefect: Fan va kul det är med hockey nu :) Ska bli jävligt intressant att se matchen på lördag.
Kommentera

Kommentatorn yrar om att det är synd om luleå ??!! Vaddå synd om ?
Kommentera

Smart av Kupan att plocka ett par minuter nu när matchen är avgjord...hehe han vill verkligen vinna busligan :)
Kommentera

Är inte busligan vikt för Malmös spelare?
Kommentera

Hutta: Inte om Kupan får bestämma ;)
Kommentera

Hutta: Får gratulera till segern.
Nästa gång får ni göra det :)
Kommentera

Förstår inte varför man skrev långtidskontrakt med Molin.
Och nyförvärven sen:
Korhonen, vem är det? En andremålvakt från Finland....
Kuparinen och Björck. Aldrig hört talas om namnen...
Malmström. Bänknötare från Malmö...
Lind och Casselståhl fick man väl mer eller mindre gratis från Timrå.
Dom ville ju dessutom hem till Gävle...

Håhåjaja......
Kommentera

Huge:kolla in Molins avslut på 4:a, om dom jäklarna behagar sända BIF-mål!?????Njuuuuut! man vet inte när det kommer sånt igen.
Det mesta var bra idag, fan vad tät BIF är i boxplay!
Kommentera

aphac:4:an, ska det vara
Kommentera

aphac: Det är lugnt, jag har laddat videon för Hockeykväll...
Verkar som om GP har börjat hitta rätt i formationerna. Fan, man är ju inte ens orolig längre när det vankas BP.
Vänta bara tills Soling kommer igång och Anger börjar hitta rätt igen.
Den senare brände väl ett par frilägen idag, eller?
Kommentera

Huge: Så det räcker att göra en bra match lite nu och då? Missförstå mig rätt: Molin är en sjujävla tillgång när han är på humör. Tyvärr är det än så länge för långt mellan gångerna.

De dagar du har rätt och jag har fel är bra dagar.
Nu njuter vi av den här segern och grälar vidare en annan dag, för nu är det sport på tv.
Kommentera

Trevlig Match att se på ikväll...man var aldrig riktig orolig när man väl gjort 1-0 för det såg stabilt ut bakåt...men PP lär man träna på och börja röra på sig...3 härliga poäng :)
Kommentera

RavenLord: Hur mycket lirade Soling? Och hur gick det för honom?
Kommentera

Lunkan:ca 4 byten och han var bättre på dessa än vad jag har sett hittills av honom iår.
Kommentera

aphac: Hoppas det fortsätter så dvs att han blir bättre och bättre!
Kommentera

Ford Prefect: Ville bara reta alla som sågat dom uppräknade, innan man fått visa ngt.
Alla spelare är tillgångar när dom är på humör, svårare är det inte.
Molin kräver nog bra omgivning, liknande den han hade med Larsson och Bissett. Lind verkar vara rätt man, ser det ut som.
Må det bli bara bra dagar resten av säsongen.... ;-)
Kommentera

Huge:Anger har svårt att få till höjdare. Alla han avslut ska gå längs isen,målisen låg redan i v-ställning när han kom fri idag och då sköt han på benskydden. Molin stänkte upp sin i krysset ur samma läge.
Kommentera

aphac: Soling är nerkörd för tillfället.
Kommer lagom till slutspelet.... :-)
Kommentera

Lunkan:Det såg ganska bra ut,framförallt hade han en hel del puck i dessa få byten.
Kommentera

aphac: Anger vågade inte avsluta när han va så gott som fri med målvakten,istället höll han i och hamna nästan bakom mål och försökte hitta Brynäsaren som kom borta vid andra stolpen...Dåligt självförtroende i avsluten måntro ?
Kommentera

aphac: Verkar som att Anger är lite som Bambi på hal is ibland.
Han skall nog inte komma helt ren, då hinner han nog tänka för mkt.
Hellre lite studspuckar och snabbt uppdykande chanser som han kan hugga på.....
Man får heller inte glömma bort att Henriksson är minst i klass med Liv och Lundquist.
Markus verkar dock inte heller var tappad bakom en vagn.... :-)
Kommentera

Huge: Och här var det klackarna i taket. :)

Om vi ska förstärka laget så vet jag en spelare som lär vara billig just nu. Rydmark! Inte en sekund på isen i kväll. Kan nog få han för ett paket Gevalia.
Kommentera

RavenLord: Bäst i serien i PP. Jo, nog behöver de träna allt. ;)
Kommentera

Hong Kong: Häda icke! Den dag Daniel Rydmark spelar i brynäströjan slutar jag följa laget, det svär jag på.
Kommentera

Ford Prefect:
Ja fortsätter dom spela PP som idag så leder dom inte länge till
Kommentera

Ford Prefect: Dessutom är Rydmark skadad enligt hockeykväll. Kan förklara att han inte spelade.
En annan anledning kan vara att han är värdelös...
Kommentera

WarhawK: Det lät så på hockeylive också. Tamt, orörligt, men när de väl rörde på sig så smällde det till. Molins mål i PP var riktigt stiligt. Personligen tyckte jag bättre om det än straffen.
Kommentera

Fan vad bra alla hjältar var idag. Kyrö inget mål men vad han slet och hade bra fart på skridskorna, Molin behöver jag inte nämna. Och Henrik Malmström var grym idag, vinner allt efter sargen, jagar på allt och alla och får för det mesta fast pucken, ett fynd.
Kommentera

Ford Prefect: Jag håller med dig. Jag verkligen avskyr Rydmark. Men det är roligt och att han är petad.

För övrigt vad jag kan läsa så var det en trevlig match i Gavlerinken.
Kommentera

Ford Prefect: Jo dom leder pp ligan :) men idag var dom orörliga..5 mot 3 fick de inge avslut alls om jag minns rätt
Kommentera

Hong Kong: Klart det är roligt att han är petad. Och det är roligt att det går dåligt för Malmö. Tyvärr vann dock Linköping. Man kunde ju önska att båda lagen kunde gå poänglösa av isen...
Kommentera

Ford Prefect: OVE, OVE, OVE MOLIN.

Lulekickan sitter och hårdraggar på Selander, men som alla vet så viker han aldrig från sin stora kärlek till Brynäs.
Kommentera

Ford Prefect:
Jo men i det andra PP lägena hände det inte mycket alls . Inte ens i 45 sek 5-3 spel
Kommentera

Ford Prefect: Tycker inte något av lagen var värda poäng i kväll. Norrena såg till så Linköping fick tre poäng. Sååååååååå roligt det blir att gå till jobbet i morgon.
Kommentera

westerlind: Gammelsmurfen kan fortfarande. Men jag har ingen lust att vänta 13 matcher på nästa show. :)
Kommentera

westerlind: Vet hon vem Selander är?! :-))
Kommentera

WarhawK: Det diskuterades tidigare ikväll, det där med 5 mot 3. Det verkar genomgående vara svårt att hålla tempot uppe med två man mer. Det är inte bara Brynäs som har problem med det. Jag har sett Timrå två gånger på canal+ i år och de lider av samma sjuka. Man sänker tempot istället för att höja. Tror det är lika för de flesta lag.
Kommentera

Ford Prefect:
Jo men dålig rörelse och dåligt tempo passar på alla PP i dag utom det som det vart mål i
Kommentera

Anneli: Nu vet hon det - hon la på.
Kommentera

Ford Prefect: Satt och tänkte på det också. Hörde lite på radion av första perioden på väg till Malömatchen. Och det var just när Brynäs spelade 5-3. Vet inte om man slappnar av och tänker "men det här är lugnt, det fixar sig". Som du sa, det är ofta man ser att det inte blir utdelning.
Kommentera

Då var man hemma från Gävle och ännu en seger! Snygga mål av Molin och imponerande spel av Malmström, ger järnet i varenda byte. Folktomt i början men det tog sig efter ett tag i 3:e perioden började tom den äldre mannen framför mig (som hittills bara antecknat alla händelser flitigt i matchprogrammet) att klappa händerna..
Kommentera

Hong Kong: Hörde du, Brynäs vann? Selander och jag firar på skarpen just nu:

prosten: FULL FART FRAMÅT BRYNÄS!
Kommentera

lindberg: Jag fick träningsverk i händerna efter allt klappande.
Kommentera

westerlind: VAA! vann Brynäs? Om nu någon orkar titta bakåt i gästboken så kan ni ju se vem som tippade 4-1 i kväll. :)))))))
Kommentera

Såg att Lind hoppade upp på första plats i poängligan :)
Kommentera

Hong Kong:
Varför skulle jag orka det? Jag blickar framåt - det luktar SM-guld redan nu. Ååh, vad härligt.

(Selander ligger och talar i tungor bredvid mig.)
Kommentera

westerlind: Snälla...berätta inte vad han säger. Ber på mina bara knän..skona oss.
Kommentera

« · 314139 · »