Redigerad kommentar
Bifbiffen:"Helt riktigt. Här har Bengtzén en grym chans att spetsa truppen. Det borde varit Rajala som fick forwardsplatsen, men den chansen missade vi."
Vad menar du vadå för chans? Fanns det chans?
När vi ändå snackar tränare är det lite roligt att A.Forsberg knappt får någon kritik i Modoboken. Stoltheten efter att ha försvarat Forsbergs beteende i övergången från Skellefteå gör att ingen vill krypa till korset och kritisera honom nu. Underhållning på högsta nivå:)
Huge:"Ett klassiskt citat från gurra som alla skrattat åt, blir väl inte mindre roligt och mer trovärdigt bara för att det yttrades för flera år sen?"
Är medveten om detta citat. Sen att alla skrattar åt det är väl en grov överdrivt. De senaste 50 gångerna det nämnts i denna bok är av dig. Förstått att de flesta däremot är ganska trötta på att du tar upp det i varannat inlägg
Huge: Det hedrar att någon tycker något hellre än att som du sitta och absolut inte tycka nånting. Ibland blir det fel, ibland rätt. Vad är ditt problem med det? Våga ha en åsikt och bidra med nått här inne. Man är muntligt överrens med RM, säger min källa. Saker kan hända på vägen då de såklart inte kan skriva kontrakt redan nu. Men det snackas om att det är därför Tommy överlevde detta nederlag.
Steenm: Helt riktigt. Här har Bengtzén en grym chans att spetsa truppen. Det borde varit Rajala som fick forwardsplatsen, men den chansen missade vi.
Huge: Dessutom var det väl flera år sedan?
Du helgarderar dig som vanligt för att slippa ha en åsikt. snyggt.
Tommy kommer gå och det var därför han fick stanna i detta skede. Finns inte jättemånga bra alternativ att plocka in när nästa års coach redan är säkrad.
Inte för att vara den som är den, men i och med Sunqvists skada så kanske vi kan få in en något stabilare back som ersättare. För let's face it – han håller inte längre på SHL-nivå, och något vidare tapp i laguppställningen är det knappast. Dessutom anser jag att Westlund (iaf ännu) inte håller som en ordinarie SHL-back.
En forward (istället för Ollas) och en back (istället för Sunken) förväntar jag mig från Bengtzen nu. Det. Är. Ett. Krav.
Huge: Jaså?
Hur vet du det?
Motivera gärna varför just NÄSTA match skulle vara avgörande för om vi tagit oss ur svackan.
Har en känsla av att du kommer fortsätta säga samma sak så länge vi vinner, och börjar snacka om tillfällighet så fort vi förlorar igen...
För att sprattla till i en match, det kan alla. Det gjorde vi mot Frölunda. Luleå ska vi bara slå hemma, så enkelt är det. Det gjorde vi.
"Jaja...
Det var visst nån som innan säsongstart också sa att guldlaget var det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen, vilket visar att man aldrig ska komma med tvärsäkra påståenden om framtiden..."
Det där du hänvisar till var ju dock inte jag så vet inte hur relevant det är i denna diskussion. Anledningen att Tommy inte sparkats är iallafall att tränaren för nästa år redan är klar. Jag gillar egentligen Tommy, men det hade varit motiverat med ett byte under detta nederlag.
tjugo8: "försökte lyfta fram två lägen i matchen där jag anser att utvecklingen hade kunnat varit helt annorlunda om motståndet hade varit på shl-nivå och inte Div 1"
Men nu höll ju motståndet uppenbarligen inte mer än div1-nivå, så varför då oroa sig för två situationer som potentiellt skulle kunna ha lyft ett hypotetiskt motstånd av hög SHL-klass? :-)
Men jag förstår vad du menar: vi måste minimera misstag liknande de du pekar på, om vi ska ha nån chans i fortsättningen mot bättre motstånd än vad Luleå för dagen bjöd på.
Håller med om PaW, han har nog känt sig lite hämmad i en roll där han förväntats prestera bra tillsammans med brorsan, det har han ju alltid gjort sas.
Han kommer mer och mer, tillsammans med Olden.
I övrigt ett litet dilemma man hamnat i när både Ollas och Sunken ska ersättas, förutsatt att Sunken blir borta ett bra tag pga båtbensfraktur.
Känns ändå som att prio ett måste bli en ny Ollas och att man lånar in eller värvar en back på korttid
Powerfade:
Snygga avslut, bra PP o förutom de uppenbara vill jag lyfta Olden o PaW som verkar tycka det e skönt o slippa brorsan
I andra perioden var det Brynäs mot Lassinanti, försökte lyfta fram två lägen i matchen där jag anser att utvecklingen hade kunnat varit helt annorlunda om motståndet hade varit på shl-nivå och inte Div 1
honken21:
Klart det går
Men igår var inte det fallet, intygat av bl a hela Luleålaget...
Bra för självförtroendet o för hemmapubliken
Tråkigt att det inte på ngt sätt var en värdemätare
Luleås tränare, C, A, div läktarcoacher försöker överträffa sig i omdömen om Luleås kapitala frånvaro i denna match;
"Tror inte jag sett Luleå släppa till så mycket i modern tid. Laget hade inte ett rätt i kväll"
"Har sett en del svaga perioder i Gavlerinken den här säsongen, men Luleås andraperiod kvalar lätt in på topp-3."
Brynäs 1:a period imponerade inte, rent uselt passningsspel o hade det funnits en motståndare hade de lätt kunnat gå in där och ta greppet om matchen
I 3:e gör Kilas ett patenterat kapitalt misstag o Luleå är med i matchen
För att sekunden senare skänka bort den m att släppa Rödin fri
Där hade matchen kunnat tagit helt andra vägar
Imorgon måste allt upp många nivåer, hoppas inte grabbarna drar för stora växlar av gårdagen
Huge: Andrahandsinformation från din vapendragare
Redigerad kommentar
Överlag tycker jag nog att Forsberg får sin beskärda del och att många resonerar på ett sansat och nyanserat sätt.
Ungefär som här alltså, när det går dåligt för laget.
Sen vet jag inte om han försökte snacka bort gårdagens förlust direkt, tycker att han mer försökte peka på det man själva trots allt gjorde bra, vilket är nåt helt annat.
För att vara i hans situation så tycker jag ändå att han hanterar motgången ganska bra, med tanke på att han kommer från ett lag som legat i toppen flera år och därmed borde vara ovan med motgångar. :-)