1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446539 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14
Bifbiffen: Jag tyckte att en ny back skulle in under svackan och tycker att det accentueras än mer nu när Sunken försvinner.

Jag tyckte att man skulle sitta still i båten när kraven på TJ:s avgång haglade från alla möjliga och omöjliga håll.
Verkar haft rätt.

Jag tyckte att problemet var ett spelaransvar mer än ett tränardito, vilket bekräftats av bl.a Bertilssons egna ord om orsaken. Verkar haft rätt där också.

Tycker att man ska avvakta med tränarfrågan till vi sett årets resultat, om nu inte TJ själv kliver av.
Spontant vill dock min magkänsla som läktarcoach se en ny tränare, inte så mkt för att TJ misslyckats utan mer för att det kan vara dags att utvecklas.

Se där, flera åsikter på en gång. Vad har du själv framfört för stora och intressanta åsikter, mer än att försvara Gurras klassiska citat som (nästan) alla fortfarande skrattar åt?

70 Rodrigues: Haha, touche!!
Hade förträngt honom... 😀

70 Rodrigues: Säger dessutom som biffen: det där var ju länge sen... 😊

Huge: Jag med, nästan iaf😃

Bifbiffen:"Helt riktigt. Här har Bengtzén en grym chans att spetsa truppen. Det borde varit Rajala som fick forwardsplatsen, men den chansen missade vi."

Vad menar du vadå för chans? Fanns det chans?

Bifbiffen: Först var Melin redan klar.
Sen var han bara muntligt överens med Brynäs, enligt din "källa".
Nu kan det "hända mkt på vägen" innan allt är klart.

Låter som en bra gardering när du inte har nån åsikt och det visar sig att TJ fortsätter eller att det blir nån annan än Melin....

Carl Lejonkräk: En källa har sagt att vi varit intresserade av både Bäckis och Ottawas back Erik Karlsson, men dom nobbade.
Synd, där missade Bengtzen också en chans.
Svagt....

Bifbiffen: "När vi ändå snackar tränare är det lite roligt att A.Forsberg knappt får någon kritik i Modoboken. Stoltheten efter att ha försvarat Forsbergs beteende i övergången från Skellefteå gör att ingen vill krypa till korset och kritisera honom nu. Underhållning på högsta nivå:)"

Fanns ingen i Irak som kritiserade Bagdad Bob heller så länge han hade något att säga till om. Om Forsberg fick bestämma så förlorade väl Modo igår trots massivt spelövertag. Att de förlorade skotten med 51-12 hade säkert inget med matchbilden att göra.

Redigerad kommentar

Är det bara jag som tycker att 6-2-målet sker på ett lite obehaligt sätt? Kollar man på hur Brynäs ställer upp i den situationen kan man se att Luleå-spelaren är helt öppen i slottet om nu passningen suttit på bladet, Brynäs försvar är helt uteblivet. Ett 5-3-mål där hade nog kunnat sätta en annan karaktär på matchen, men istället studsar den bakåt på skridskon och Brynäs sätter 6-2. Marginalerna är små...

Brynäsgubbe:Marginalerna är små men lite retroaktiv medstuds är inte mer än rätt, vi har ju en hel del på motstudskontot också.

Brynäsgubbe: Samtidigt hade ju inte Brynäs marginalerna med sig i alla situationer igår. Man hade kunna gjort fler mål framåt, men jag klagar förstås inte på 7 gjorda. 

Förresten lite märkligt att Jonsson envisas med att matcha Djoos i boxplay, igår kom han helt fel in i situationen vid deras 1-1-kvittering. Känns som att i stort sett alla andra Brynäs backar är mer lämpliga att spela BP än vad Djoos är, ändå fortsätter han att matchas där.  

Huge:

Nåja. Du är ganska duktig på att helgardera dig du också. Krävs en för att känna en ? :)

Johan Norrström: Absolut. Hellre helgardering än risken att stå där med byxorna nere när man försökt spika och det visar sig bli tokfel..   ;-)

« · 1639568