Brynäs IF

723896 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 810358 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Paddan: Modo hall of fame? Det hade väl räckt med en garderob till den?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Paddan: Blev väl en bar istället :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Om jag minns rätt så fanns det i ursprungsplanerna för vår arena en tanke om att inrätta ett "MoDo Hall of Fame" men de planerna verkade ha tynat bort helt när väl bygget startade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Personalen får alltid höra utav mig att det fattas prylar på väggarna. Men det är som vanligt att tar några år ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Det har ju bollats en del idéer här om Hall of fame och andra varianter på att hylla sin historia. Nu har vi barer som liknar cykelrum och totalt själlöst runt om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Dream Team: Läste det i gårdagens pappersbilaga. Vi får väl se vad som händer inom snar framtid nu när det har vädrats i tidningarna också
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Men klubben verkar göra lite för att bevara sin historia. Åtminstone i den nya arenan.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968568,00.html
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Jaha då är man i Gävle, känns lite surt att man inte kan hoppa av nu. Tror inte HF blir så glad om man bankar på dörren nu. :-)) På återseende du hockeyhistoriska stad
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Det är en klassiker,varför tänkte jag oxå på D.J när jag såg klippet??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jag ser att Danne Johansson har puckfipplande kollega i Dallas. Jag trodde Johansson var oslagbar vad gäller fipplande med pucken, men det finns de som är värre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse, Huge: Bröder. ju mer jag läser av era inlägg desto mer övertygad blir jag att jag överhuvud taget inte borde loggat in här idag! :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Men vänta.. det är mer än så... Hela tre kronor tillfaller Brynäs IF om jag inte minns fel. 1/23 av kostnaden till Brynäs IF och 22/23 till Curt Berglunds söner.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: En annan kommer nog att satsa på ett Brynäsmål på MAX...

69 spänn varav hela 2 kr till Brynäs...

Big Meal - Shitty deal!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: *skrattar*

Ja, det låter bra.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Ett "unhappy meal" på Makkedånkan... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Spenat till Danne, Knäppkorv till mig.
Frågan är vad vi skall beställa till Jompe?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Då får ni ändra menyn till spenat i så fall... så den gör lite nytta ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Ja, en frisk person skulle nog inte stå ut härinne speciellt länge... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Topp!!
Får jag bjuda med Danne? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: hehe.. don åt person med andra ord ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: :-)) Jag sade inte att Huge fick välja. Jag sade at jag beställer.

Knäpp, självklart. Vanligt blir för duurt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Ja, BSkv kommer med 1 buss och Stockholm kommer nog också med 1 buss tror jag. Det kommer bli bättre tryck imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Kommer BSKV och Brynäs Stockholm hit i morn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: "Men jag beställer :-))"

Jag hör redan frågan, ska du ha knäpp eller vanlig ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
1800 p g a Travet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Någon: Är matchen kl 15 eller 18 imorgon? Brynäs hemsida säger kl 18, Hockeyligan säger kl 15.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Brynäs har inte förlängt med DJ sen Boork kom in i klubben och jag är villg att satsa en middag i LA på att de inte kommer att göra det heller."

Föreslår att vi försöker kolla upp detta. Jag är en man av mitt ord och skulle det visa sig att Brynäs under Boork förlängt med Danne Johansson ska jag förstås med glädje se dig på middag i LA.

Men jag beställer :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
lindberg: Ok, tack... då var det tidigare än jag mindes. Jag får skylla på att tiden går så snabbt när man blir gammal ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: mars 06 var det dags för nytt kontrakt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Nej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Är det någon som har hört någon siffra på sålda biljetter till i morgon?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jag noterade att Morin spelade med Nybro ikväll så det betyder att Brynäs har 7 backar i nuläget.

Jag noterade även att Jonte Calrsson som harvat i J20 deltog på dagens träning. Han bildade backpar med Hulkkonen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Jag är till 99% säker att Brynäs förlängde med DJ under sommaren/sensommaren. Tyvärr så har de tagit bort mycket av historiken när det gäller nyheter på brynas.se i samband med bytet av "kostym"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
när man sitter rak i ryggen blir ett 'e' lätt ett 'ä'.
streckstrid menar jag ju...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Gusten:
En liten hållen tumme och välspänt ankare för er mot Miffo.
Vill inte ha de också inblandade i nån sträckstrid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Hoppas Salle har konserverat formen trots sjukdom. Han har varit väldigt på G senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Han ansluter till träningen iaf. Sen får vi se om han spelar. Bättre han kör mot Malmö hemma och vilar mot MoDo borta...vi SKA ha tre pinnar i morgon!

Allt detta sagt om han orkar vill säga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Bäckis ansluter till morrondagens träning.Nu börjar konkurrensen på forwardssidan hårdna ordentligt igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Låter gott, när du skriver alla är Bäckis listad för match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Alla tillgängliga för spel imorrn.
Se Länk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: "Brynäs har inte förlängt med DJ sen Boork kom in i klubben och jag är villg att satsa en middag i LA på att de inte kommer att göra det heller.
Nu lär ditt nästa inlägg bli att Boork inte verkat särskilt bunden av kontrakt och sånt tjafs när han organiserar truppen. Vad jag ska svara på det inlägget får jag fundera på en stund."


Enligt Gävlelasse så har han förlängt under Boorkens tid, så nu får ni ta och reda ut begreppen. Enligt mina egna beräkningar så har Danne kontrakt tom säsongen 07/08. Boorken kom väl hit inför säsongen 05/06 och om din teori stämmer innebär det att man isf skrev ett 4-årskontrak med Danne. Tveksamt om det stämmer. Jag lutar åt att Lasse har rätt och ägnar mig också åt att fundera en stund.
På vad jag ska beställa för mat när det är dags.

Att sedan Danne mer eller mindre blommade upp när Boorken kom, kan ju också kanske säga ngt om deras relation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Har man ramlat av hästen så skall man upp genast. Jag åker endast upp för att se han på plan i morgon
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Det var ett helt annat läge då. Idag så drog han på sig utvisningar och bidrog till att USA kunde vinna. Även fast den första utvisningen var det mest löjliga jag sett så blev det ett PP som jänkarna gjorde mål på.

I förra JVM så gjode Bäckis flera mål och assist. I år hade han det tungt, det i samband med all press från media och annat så blir det annorlunda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Gick han inte in dan efter JVM förra året och avgjorde mot Luleå? har för mig de. Då borde han väll också vart besviken. Det var väll när han kom hem då som vi startade den där segerraden vi hade.

Fast jag tycker gott han kan vila i morn, förra året var vi ju mer illa ute än vad vi är nu. Men en eller högst två matcher bör väll räcka?

Malmö bör vi ju alla fall ta utan Bäckis. Mitt tips blir 6-1.

Förresten, nån som har koll på biljettläget? har tyvär inte skaffat biljetter än. Bör man göra det på förmidagen i morgon eller räcker det att komma upp till Läkerolen en dryg timme innan, nån som hört nått?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Jag skulle tro att han börjar på bänken, och kommer in om vi ligger under.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Han lär ju inte spruta av självförtroende direkt,men han har ju gjort godkänd turnering,dock ej mer.Nu får Leffe o Ösblom lite jobb,sätt Bäckis i en mot en träning med D.J så kommer självförtreondet tillbaka rätt fort;)
Skulle inte förvåna mej om Bäckis spelar imorrn,Boorken har ju överraskat förr;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Äh kan hela lulekedjan lira så kan Bäckis det också. Han kan behöva skaka av sig det där...upp på cykeln igen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Gusten: Jag tror inte att Bäckis kommer att vara med på ett par matcher. Det är en grymt besviken Bäckis med dåligt självförtroende som vi får hem.

Han behöver lite distans till det hela...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Gusten: tror han skulle behöva en själv så han kom i gång
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Ryggsäcken innehåller torkat renkött och pilsner samt en ask Terva Leijona
Kommentera

« · 810358 · »