Brynäs IF

723896 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 810358 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Paddan: Modo hall of fame? Det hade väl räckt med en garderob till den?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sylf: Tyvärr hade BIF redan bokat upp den garderoben, de behövde någonstans att förvara Molin mellan matcherna. Så vi fick nöja oss med en stor utställning på Öviks Museum istället.

65selander: Äh, vadå, tydligen är trycket på sportbarerna så stort att man funderar på att till nästa säsong bygga till någon extra sportbar på etage 4. Förresten, nu när ni spelar mot MIF, har ni kollat så deras busschaufför inte sitter i baren och dricker?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Håller helt med angående LA. Det är en kanonfin arena, men hur vet jag, bortsett från shopen i entren, att detta är Brynäs hemmaarena? Vi har en enorm hockeyhistoria att visa upp, men det finns inget av den i arenan. Jag tror, och hoppas, att det återstår en del inredningsarbete innan man anser allting klart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Kommer det inte upp något på väggarna i sm-baren så skall jag smyga dit lite garageaffischer, typ sprängskisser på motorblock o s v.

Det skall krylla utav historia på väggarna. Ha en vägg i entrén för dom senaste statsen. Så jädrans jobbigt kan det inte vara att printa ut från "swehockey"
Paddan du har inte sett vad Molin gör nu för tiden, tror du har mer migrän än vad han har nu förtiden ;-) Förresten så avgör han på måndag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Är det någon som har varit uppe och tittat på morgonen om Bäckis är ombytt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Det är inte bara i utsmyckningarna som det bister. Det känns lite som att det måste komma kritik innan det händer nåt och då blir det oftast ett hastverk i någon form.

Jag skulle gärna se att man tog tag i det hela och bevarade sin ärorika histora på fler än ett sätt i Arenan. Ett hall of fame skulle vara ett väldigt trevlig inslag. Ett ganska intressant tecken på hur det är ställt med "kunskapen" om vår egen historia är omröstningen på svt där Mats Näslund vann omröstningen före Niklas Bäckström om vilken spelare som är Brynäs bäste genomtiderna. Detta resultat kan endast komma genom dålig information.

En annan sak är barerna. Man måste ha ganska grava alkoholproblem om man skall komma i stämning i barerna. Kalt och totalt själlöst. Här finns det mycket att göra. Hur länge skall Brynäs skylla på Skanska och att de inte FÅR göra nåt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Jag hade funderingar på att åka upp men sen såg jag att det var nåt konstigt vitt som låg på bilen så jag struntade i det...Hade ingen lust att skrapa rutorna ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Själv har jag upptäckt att min färdkost inte går att inhandla eftersom bolaget är stängt idag. Där får man för att man är lat.

Fast torkat renkött och gammeldansk går nog säkert ner ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Ja där ser man hur det går när man har taskig planering.. Men då kanske du får uppleva en hockeymatch som du kommer ihåg då *ler*

Minnet av synen av dig i entrén för några lördagsmatcher sedan har etsat sig fast i mitt minne. Synen fick mig att tänka på den gamla klassikern Night of the living dead ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Det måste ha varit matchen mot MODO när vi firade 66Berglunds 40-års dag. Fast det var någon annan då som jag hittade på Bilagan som satt och ylade :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Jo Bilagan kommer jag ihåg. Du gled runt där i värsta "parningsdräkten"... ;)

Du vet hur det är... man kan supa utan att ha roligt ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Ang Bäckis medverkan eller inte så får vi visa vårt stöd när han travar in på isen. Tror han gör minst 2 mål ikväll om han är med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: I eget mål då, eller? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Kvällens gossedjur-
Brynäs IF - Malmö Redhawks
HD Niklas Persson, Onsala
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Peter Sabelström, Solna
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Läste Anrells bedömning av Brynäs, arenan m m i Aftonbladet. På "Feststämning" får vi lågt betyg. Kan möjligen bero på tyst minut och ett högtidligt farväl till Tommy Sandlin... Och att publiken inte är i extas (vilket den aldrig är i Gävle) kan dessutom bero på en exceptionellt svår matchstart mot Linköping. Och självklart är det Brynäs fel att kycklingfilén är "torr".

Anrells journalistik håller med andra ord sedvanlig nivå. Djupborrad brunn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Om kycklingfilén är torr så är den väl torr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Frisco:

Det kanske beror på hur känsliga smaklökar man har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Att kycklingfilén var torr är helt "Lökens" fel :-))
Tror det mer beror på att han fick betala fullt pris...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Det stod några intressanta rader på hockeyligans puckprat angående Brynäs backsituation.

Boork om backsituationen: "- Vi har litet för många vänsterbackar i laget. Därför har Rodrigo Lavins och Antti Hulkkonen fått flytta över på högersidan och inte riktigt känt sig bekväma där, eftersom vi är mer offensiva på den kanten. Det har blivit för stora blottor mellan dem och våra forwards, förklarar Boorken. "

Detta i kombination med att Morin lånas ut på nytt borde befoga ett nyförvärv av just en Högerback. Dessvärre så spelade Kronwall vänsterback när han gästade Brynäs för ett par säsonger sedan.

Skitsamma..

Staffan Kronwall ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Bäckström spelar ikväll,han kommer spela tillsammans med Ove Molin o Johan Alcén.Boorken säger till SportExpressen att man satsar på fart o teknik ikväll.Återstår att se om så blir fallet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Brynäs ställer upp enligt följande:

KRISTAN, Robert
Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 7. SJÖDIN, Tommy 3. JOHANSSON, Daniel
41. BICEK, Jiri 36. LIND, Mikael 14. MÅNSSON, Mathias

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 8. ANGELL, Nicholas 29. LAVINS, Rodrigo
20. SALMONSSON, Johannes 24. HANSEN, Mads 12. DACKELL, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

3rd Line 10. NOLANDER, Peter 22. SUNDQVIST, Jörgen
17. HERMANSSON, Daniel 33. KARLSSON, Sebastian 23. DANIELSSON, Björn

--------------------------------------------------------------------------------

4th Line 31. WIDING, Daniel 5. HULKKONEN, Antti
18. ALCÉN, Johan 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 21. MOLIN, Ove
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Tror på Torsk idag 1-4.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Skönt att Salle och bäckström e tillbaks.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Tror dem flesta e på plats i Läkerolen som brukar var inne på HS.-
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
´typiskt att angell skadas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bif_FANS: Vad har hänt Angell??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: skadades på värmningen..tror det var streckning elr nåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bif_FANS: Okej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: PP1 nu Thuresson ut, häng dit pucken nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
1.36 i 5 mot 3,jag kräver en kasse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
5 mot 3 nu!
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
inte bra pp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Metal Guru: Tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
kom igen nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bif_FANS: kom igen nu brynäs
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
känns som en typiskt match som blir Kryss elr förlust.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det blir nog 3-0 jäsp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: Eller 0-3.

Skalman säger att det är den sämsta period han sett denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: tror det med.men PP1 nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Boorken inför match:"Vi satsar på fart o teknik ikväll"

Undra om grabbarna satt o sov på matchgenomgången?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: maybe-.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Verkar vara rena klapp o klangföreställningen i LA ikväll, vi får hoppas att vi kan slita till oss tre pinnar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Mån som kan skicka länken till Bskvs gästbok.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
kom igen nu klacken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
gött at Robban e med.nu får dom ta tag i spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Undra om vi får se mål nr 100 ikväll ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
rafalski: MIF:s strategi är att först söva motståndaren, sen sänka dem med ett par snabba mål innan man åker hem. Så här långt tycks de lyckas i de avsikterna. Det är ju vansinnigt irriterande att vi sliter till oss poäng borta men har så svårt att dyrka uppp ett lag som Malmö hemma.

Kom igen nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
rafalski: Där satt den.Hansen!!!
Kommentera

« · 810358 · »