Brynäs IF

726477 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 810416 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Frisco:

Det kanske beror på hur känsliga smaklökar man har.
Kommentera

Jompe: Om kycklingfilén är torr så är den väl torr.
Kommentera

65selander: Läste Anrells bedömning av Brynäs, arenan m m i Aftonbladet. På "Feststämning" får vi lågt betyg. Kan möjligen bero på tyst minut och ett högtidligt farväl till Tommy Sandlin... Och att publiken inte är i extas (vilket den aldrig är i Gävle) kan dessutom bero på en exceptionellt svår matchstart mot Linköping. Och självklart är det Brynäs fel att kycklingfilén är "torr".

Anrells journalistik håller med andra ord sedvanlig nivå. Djupborrad brunn.
Kommentera

Kvällens gossedjur-
Brynäs IF - Malmö Redhawks
HD Niklas Persson, Onsala
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Peter Sabelström, Solna
Kommentera

65selander: I eget mål då, eller? ;)
Kommentera

GävleLasse: Ang Bäckis medverkan eller inte så får vi visa vårt stöd när han travar in på isen. Tror han gör minst 2 mål ikväll om han är med.
Kommentera

65selander: Jo Bilagan kommer jag ihåg. Du gled runt där i värsta "parningsdräkten"... ;)

Du vet hur det är... man kan supa utan att ha roligt ;)
Kommentera

GävleLasse: Det måste ha varit matchen mot MODO när vi firade 66Berglunds 40-års dag. Fast det var någon annan då som jag hittade på Bilagan som satt och ylade :-))
Kommentera

65selander: Ja där ser man hur det går när man har taskig planering.. Men då kanske du får uppleva en hockeymatch som du kommer ihåg då *ler*

Minnet av synen av dig i entrén för några lördagsmatcher sedan har etsat sig fast i mitt minne. Synen fick mig att tänka på den gamla klassikern Night of the living dead ;)
Kommentera

GävleLasse: Själv har jag upptäckt att min färdkost inte går att inhandla eftersom bolaget är stängt idag. Där får man för att man är lat.

Fast torkat renkött och gammeldansk går nog säkert ner ;-)
Kommentera

65selander: Jag hade funderingar på att åka upp men sen såg jag att det var nåt konstigt vitt som låg på bilen så jag struntade i det...Hade ingen lust att skrapa rutorna ;)
Kommentera

Jompe: Det är inte bara i utsmyckningarna som det bister. Det känns lite som att det måste komma kritik innan det händer nåt och då blir det oftast ett hastverk i någon form.

Jag skulle gärna se att man tog tag i det hela och bevarade sin ärorika histora på fler än ett sätt i Arenan. Ett hall of fame skulle vara ett väldigt trevlig inslag. Ett ganska intressant tecken på hur det är ställt med "kunskapen" om vår egen historia är omröstningen på svt där Mats Näslund vann omröstningen före Niklas Bäckström om vilken spelare som är Brynäs bäste genomtiderna. Detta resultat kan endast komma genom dålig information.

En annan sak är barerna. Man måste ha ganska grava alkoholproblem om man skall komma i stämning i barerna. Kalt och totalt själlöst. Här finns det mycket att göra. Hur länge skall Brynäs skylla på Skanska och att de inte FÅR göra nåt?
Kommentera

Är det någon som har varit uppe och tittat på morgonen om Bäckis är ombytt?
Kommentera

Jompe: Kommer det inte upp något på väggarna i sm-baren så skall jag smyga dit lite garageaffischer, typ sprängskisser på motorblock o s v.

Det skall krylla utav historia på väggarna. Ha en vägg i entrén för dom senaste statsen. Så jädrans jobbigt kan det inte vara att printa ut från "swehockey"
Paddan du har inte sett vad Molin gör nu för tiden, tror du har mer migrän än vad han har nu förtiden ;-) Förresten så avgör han på måndag.
Kommentera

GävleLasse: Håller helt med angående LA. Det är en kanonfin arena, men hur vet jag, bortsett från shopen i entren, att detta är Brynäs hemmaarena? Vi har en enorm hockeyhistoria att visa upp, men det finns inget av den i arenan. Jag tror, och hoppas, att det återstår en del inredningsarbete innan man anser allting klart.
Kommentera

sylf: Tyvärr hade BIF redan bokat upp den garderoben, de behövde någonstans att förvara Molin mellan matcherna. Så vi fick nöja oss med en stor utställning på Öviks Museum istället.

65selander: Äh, vadå, tydligen är trycket på sportbarerna så stort att man funderar på att till nästa säsong bygga till någon extra sportbar på etage 4. Förresten, nu när ni spelar mot MIF, har ni kollat så deras busschaufför inte sitter i baren och dricker?
Kommentera

Paddan: Modo hall of fame? Det hade väl räckt med en garderob till den?
Kommentera

Paddan: Blev väl en bar istället :-))
Kommentera

65selander: Om jag minns rätt så fanns det i ursprungsplanerna för vår arena en tanke om att inrätta ett "MoDo Hall of Fame" men de planerna verkade ha tynat bort helt när väl bygget startade.
Kommentera

GävleLasse: Personalen får alltid höra utav mig att det fattas prylar på väggarna. Men det är som vanligt att tar några år ;-)
Kommentera

65selander: Det har ju bollats en del idéer här om Hall of fame och andra varianter på att hylla sin historia. Nu har vi barer som liknar cykelrum och totalt själlöst runt om.
Kommentera

Dream Team: Läste det i gårdagens pappersbilaga. Vi får väl se vad som händer inom snar framtid nu när det har vädrats i tidningarna också
Kommentera

65selander: Men klubben verkar göra lite för att bevara sin historia. Åtminstone i den nya arenan.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968568,00.html
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jaha då är man i Gävle, känns lite surt att man inte kan hoppa av nu. Tror inte HF blir så glad om man bankar på dörren nu. :-)) På återseende du hockeyhistoriska stad
Kommentera

Jompe: Det är en klassiker,varför tänkte jag oxå på D.J när jag såg klippet??
Kommentera

Jag ser att Danne Johansson har puckfipplande kollega i Dallas. Jag trodde Johansson var oslagbar vad gäller fipplande med pucken, men det finns de som är värre.
Kommentera

GävleLasse, Huge: Bröder. ju mer jag läser av era inlägg desto mer övertygad blir jag att jag överhuvud taget inte borde loggat in här idag! :-))
Kommentera

GävleLasse: Men vänta.. det är mer än så... Hela tre kronor tillfaller Brynäs IF om jag inte minns fel. 1/23 av kostnaden till Brynäs IF och 22/23 till Curt Berglunds söner.
Kommentera

Huge: En annan kommer nog att satsa på ett Brynäsmål på MAX...

69 spänn varav hela 2 kr till Brynäs...

Big Meal - Shitty deal!
Kommentera

GävleLasse: *skrattar*

Ja, det låter bra.....
Kommentera

Huge: Ett "unhappy meal" på Makkedånkan... ;)
Kommentera

GävleLasse: Spenat till Danne, Knäppkorv till mig.
Frågan är vad vi skall beställa till Jompe?
Kommentera

Huge: Då får ni ändra menyn till spenat i så fall... så den gör lite nytta ;)
Kommentera

GävleLasse: Ja, en frisk person skulle nog inte stå ut härinne speciellt länge... ;-)
Kommentera

Jompe: Topp!!
Får jag bjuda med Danne? ;-)
Kommentera

Jompe: hehe.. don åt person med andra ord ;)
Kommentera

GävleLasse: :-)) Jag sade inte att Huge fick välja. Jag sade at jag beställer.

Knäpp, självklart. Vanligt blir för duurt.
Kommentera

brynasaren: Ja, BSkv kommer med 1 buss och Stockholm kommer nog också med 1 buss tror jag. Det kommer bli bättre tryck imorgon.
Kommentera

Kommer BSKV och Brynäs Stockholm hit i morn?
Kommentera

Jompe: "Men jag beställer :-))"

Jag hör redan frågan, ska du ha knäpp eller vanlig ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
1800 p g a Travet
Kommentera

Någon: Är matchen kl 15 eller 18 imorgon? Brynäs hemsida säger kl 18, Hockeyligan säger kl 15.
Kommentera

Huge: "Brynäs har inte förlängt med DJ sen Boork kom in i klubben och jag är villg att satsa en middag i LA på att de inte kommer att göra det heller."

Föreslår att vi försöker kolla upp detta. Jag är en man av mitt ord och skulle det visa sig att Brynäs under Boork förlängt med Danne Johansson ska jag förstås med glädje se dig på middag i LA.

Men jag beställer :-))
Kommentera

lindberg: Ok, tack... då var det tidigare än jag mindes. Jag får skylla på att tiden går så snabbt när man blir gammal ;)
Kommentera

GävleLasse: mars 06 var det dags för nytt kontrakt.
Kommentera

GävleLasse: Nej.
Kommentera

Är det någon som har hört någon siffra på sålda biljetter till i morgon?
Kommentera

Jag noterade att Morin spelade med Nybro ikväll så det betyder att Brynäs har 7 backar i nuläget.

Jag noterade även att Jonte Calrsson som harvat i J20 deltog på dagens träning. Han bildade backpar med Hulkkonen.
Kommentera

Huge: Jag är till 99% säker att Brynäs förlängde med DJ under sommaren/sensommaren. Tyvärr så har de tagit bort mycket av historiken när det gäller nyheter på brynas.se i samband med bytet av "kostym"
Kommentera

när man sitter rak i ryggen blir ett 'e' lätt ett 'ä'.
streckstrid menar jag ju...
Kommentera

« · 810416 · »