Brynäs IF

723888 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 810854 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: jo det va något åt det hållet att det va person angrepp eller liknande. så fort det är något klacken ifrågasätter så är vakterna där och tar grejjerna, det är iallafall känslan ja har fått i vinter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Någon som vet varför Almtorp inte var med idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Peja: Kanske var bänkad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Petad isåfall. Han var inte ens ombytt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Peja: Okej, var han inte ens med på värmningen eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Vet ej. Men spearkern sa innan matchen att BIF hade fått ett sent återbud på uppvärmningen (Angell). Han sa inget om Almtorp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Peja: Okej, jag kom lite sent så jag hörde inte. Vad var det med Angell då? Sjuk igen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Peja: Almtorp var aldrig med på den officiella laguppställningen, så han fick väl vila idag.Angell sträckte sej på uppvärmningen enligt killarna på webbradion.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Widing då? Var han bara bänkad eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Han var bänkad hela matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det där med klackfrågan håller jag ej med de ansvariga. Att ha en flagga som är förbjuden at ha och blivit varnad ett antal gånger innan denna match att slänga iväg den. Ändå inte gjort det måste göras något åt.

Publikvärdarna har i många tillfällen betett sig konstigt men denna gång handlade de med vilja.
Att en person(inge namn) vart slagen på toaletten av poliser är mer tragiskt och borde tas upp, men inte att vara tyst i en period. Tror ni Publikvärdarna eller Poliserna bryr sig om vi är tysta? Nej absolut inte däremot drabbar det laget på isen som inte gjort ett pi*s.

Ta upp saken med gällande personer istället för att straffa allihopa.

Vissa själar försökte starta något den andra perioden men blev borttrummade plus utvisslade på grund av detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Här står om lite vad Boork tyckte om matchen.

Brynäs coach, Leif Boork, var inte helt oväntat, lite mer snacksam.
- Självklart var det skönt att vinna, speciellt eftersom vi förlorade senast vi spelade hemma. Det var en hård match och jag tycker Malmö är ett betydligt bättre lag nu än vad de var under början av säsongen. Jag hoppas att Malmö fortsätter att ta poäng framöver.

Leif hade många spelare i sitt lag som han var nöjd med, men givetvis fick målvakten Kristian extra beröm efter det att han hållit nollan mot Malmö.
- Han har gjort två riktigt bra matcher nu, och räddar oss flera gånger ikväll. Sen är det även roligt att Jiri Bicek börjar komma igång på riktigt. Vi har flera spelar i laget som är på väg upp. Jag tycker att vi överlag gör en stark match. Vi spelar tätt och bra man mot man.

Taget ifrån Malmös hemsida.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Kul att det börjar stabilisera sig. 10 poäng ner till LHF är en rejäl lucka.
Noterade du förövrigt med med vilken pondus DJ rensade bort malmöiter framför kassen på HS highlights? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Den som plockade ut en kille var en publikvärd som brukar vara på den här sidan ibland samt är engagerad i suporterklubben. Jag sitter på långsidan och såg rätt bra vad som hände. Publikvärden får syn på någon i klacken och går dit och plockar ut honom tillsammans med vakterna, såg inget konstigt i själva ingripandet. Dat som hände sedan och vad det berodde på vet jag inte, men jag förmodar att de hade fog för sitt handlande. Vad det gäller att ståplatspubliken var tyust efter det så kan jag meddela att det inte märkets ett dugg, lika tyst som vanligt från ståplats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Verkar vara "tur" att jag inte åkte med upp till Gävle idag. Tråkig att läsa att det har varit stökigt på "vår" läktare i LA.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Dagen gigant var Daniel Johansson. Spelade 2-0 och var nästan felfri hela mtachen, härligt Danne, vi behöver flera som dig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Publiken kommer var så säkra, vi behöver ju inte ligga över budgeterat antal åskådare i varje match och framåt vårkanten så kommer åskådrna att strömma till.

Hur är det förresten med den extra hemmamatchen vi ska ha? eller är det två? Vilka spelar vi mot?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sniper: Men du kan väll inte säga att det var dålig stämning i tredje? Jag tyckte det var helt okej då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Provocerade en aning, tycker att ståplats var helt ok idag, men jag märkte inte at de protesterade och var tysta. Det var det jag syftade på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sniper: Hehe okej. Nä det kanske är svårt att märka, tråkigt att det ska vara så tyst på vanliga vardagsmatcher. Hoppas på bättring!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
JanT: Ja DJ var bra idag. Nu har han visat att han KAN, så nu ligger ribban lite högre i fortsättningen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bissett19: Almtorp som var målskytt senast måste vara krasslig eller nåt. Annars låter det konstigt att man bänkar en kille som i allra högsta grad varit med att fixa segern uppe i Luleå.

Jag såg aldrig vad som hände med Angell bara att han sa nåt till Thelin när han klev av från värmningen.

Skitskönt och lika snyggt mål av Bicek idag. Jag hoppas verkligen att det lossnar för honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Saxat från Kebbans krönika:

"Backen Nick Angell sträckte sig i ryggen under uppvärmningen och tvingades klä om till civil klädsel och sätta sig på läktaren. Synd då han var i kanonslag i lulematchen i torsdags."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Okej, tillbaka mot Modo då kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Är den uppe i knähöjd nu? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
JanT: Ja högre kan man inte lägga den när det gäller DJ. Det är när man ser honom göra såna här insatser som gör att man blir upprörd när han inte spelar på samma fina sätt i matchen efter. Jag vet att Boork har snackat (påpekat) för DJ att han måste vara rejälare på träningarna.

Det vill nog till att tuffa till sig för DJ annars kan det vara han som får flytta på sig när Boorken skall bänka någon.

Sen får man ha dagens motstånd i åtanke, det var ju inget höjdarlag som var på besök. Förvånansvärt bleka tycker jag då MIF har imponerat på bortaplan under den här säsongen.

Min kung för kvällen heter Dackell, som var grym idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Sen så var ju Kristan bra också. Starkt att hålla nollan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
brynasaren: Givetvis var Kristan bra, fast han verkade ha såpa i plocken vid ett flertal tillfällen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Ahlbom:
När jag stod vid publikvärdarna på förra matchen så nämndes det mellan dom att det var en banderoll på gång, då sa någon av dom " gå upp och ta bort den".
Sen nämndes det att vissa i L-gruppen skulle portas från arenan och även vissa andra.
Det verkar som att publikvärdarna har fått order att rensa bort sådana saker.
Det nämndes även då att dessa 2 pinnars flaggor ska rensas bort.
Vad jag känner så är det att "vissa" vill rensa undan saker, för nu ser dom som sitter i resurangen vad som händer på ståplats.

Nä nu får nog BT ta och sätta sej ner med Brynäs och Arenabolaget och prata med dom. Det är på tiden att dom förstår vad det betyder för Brynäs att ha en levande ståplats för sitt platts är tyst som graven.
Det skulle nog vara att vissa skulle behöva att åka på studie besök på en del andra Arenor och islador, inte för att sitta utan för att besöka deras ståplatsläktare och se vad som görs där för att få fart på publiken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Lundström 6: Förra hemma matchen? va inte det Tommys Banderoll dom nämnde då? eller hade dom hittat fler på Ståplats?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Ahlbom: Stämmer innan dom såg vad som stod på den, så ansåg dom att den skulle kastas ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: " Nu har det varit under budgeterade 6000 tre matcher på raken vilket jag tycker borde vara en väckarklocka."

Ja, man kanske borde ha flyttat på jul och nyårshelgerna till juli. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Håller med, Kristan såg darrig ut. Men man ska kanske inte klaga, han höll ju nollan :)

Sjödda hade ingen bra kväll, han såg seg och nonchalant ut. Han hade några fippelsekvenser i egen zon som hade kunnat vänt tillställningen
Bäste back var nog fan Sunken, han såg ut att ha ätit taggtråd. Höll rent framför Kristan och agerade rejält. Hoppas han fortsätter så.

Bicek-Lind-Månsson ser mer och mer ut som en komplett kedja, Bicek kanske blir vad vi förväntade oss till slut :)

Dackell lysande som vanligt!

Alcén gjorde en bra match, kul att se att han får chansen den breda forwardsuppsättningen till trots.

Sen måste jag faktiskt säga att det var lite hemmadomarvarning på Persson, minst två tillfällen så höjde han armen efter det att publiken gapat. Kan man boka honom till nästa hemmamatch? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Gusten: Din gamla finnmarksbo. Helt enkelt så är det som mot Luleå, spelet är "grett" men ändå inte. Förutom att vi vann mot Snapphanarna så är det viktigaste att Bicek gjorde mål, tror även att Bäckis kände av den ljuva sötman.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Gusten: Det jag menar är att vi ställer dig i diket din sopa
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Gusten: Rättelse. Det är inte jag som har dragit upp stöveln. I bland så lossnar fotsulan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
arnio: När det är 55 omgångar har hälften av lagen 28 hemmamatcher. Det sades att 2005-2006:s topp-6-lag skulle ha 28 bortamatcher 2006-2007. Brynäs hamnade sjua och fick därmed 28 hemmamatcher.

Vi har tre hemmamatcher 2006-2007 mot HV, Malmö, Färjestad, Skellefteå, Djurgården och Linköping.
Vi har tre bortamatcher 2006-2007 mot Timrå, Luleå, Frölunda, MoDo och Mora.

Martinsson: SM-slutspelets kvartsfinaldatum föreligger såsom:
K1 mån-tis 5-6 mars kl19 (när det skojsamma valet avgjorts där seriesegraren pickar lag 7 eller 8, runner-up lag 6 eller 7/8 och trean lag 5 eller 6/7/8)
K2 ons-tors 7-8 mars kl19
K3 fre-lör 9-10 mars kl19/kl15
K4 sön-mån 11-12 mars kl17/kl19 och som brynäsare ska man inte titta bortom fjärde kvartingen. Andra lags supportar kan notera
K5 tis-ons 13-14 kl19
K6 fre 16 kl19
K7 sön 18 kl17
S1 ons 21 kl19 (enligt hockeyboken är det inget val till semifinalerna utan högst placerade kvarvarande lag möter lägst placerade kvarvarande lag)
S2 fre 23 kl19
S3 sön 25 kl17
S4 tis 27 kl19
S5 tors 29 kl19
S6 lör 31 kl15
S7 mån 2 kl19
F1 ons 4 kl19
F2 fre 6 kl19
F3 sön 8 kl17
F4 tis 10 kl19
F5 tors 12 kl19
F6 lör 14 kl15
F7 mån 16 kl19
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Lindgren DU som kan all story sedan "Tigern" åt sin första lunch på Pigalle. Kan inte du fixa lite historia på väggarna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Lindgren: Ang väggarnå så är det genast bulliboma
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Buliboma är med fruktad än en igelkott i minbayfl¨nereih
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det stavas Bolibompa era puckon :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Tony: Nu snackar jag inte om en loppäten björnjävel. Nu är det en tropisk sjukdom som "sufit" ragarna får. Som kvällens felstavning så bjuder jag på "Ett steg till höger" Länge leve globariseringeng" Växthuseffektekten är något som alla behöve bemöta
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Har jag inte sagt det tidigare så får man hoppas Bicek rullar igång nu men matchen mot derbyloserna kan bli en jädrans skitmatch. Som tur är så är man i Östersund och kastar ut lite folk i arbetslösheten... Nä fy f-n för blått och lite blått hittar man hos MODO...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Jag finns tillgänglig för att utföra en måttligt stor arbetsinsats. Brynäs IF har mina kontaktuppgifter.
Lunch på Pigalle? Det gäller väl i högre grad Lars-Göran Nilsson som upptäcktes inne i 1964-baren igår (lördag) kväll. (1964 - det år Lars-Göran inte vann SM-guld... När ska 1966-gänget uppmärksammas?)
Hur kan jag vara vaken vid den här tiden av dygnet och sitta vid datorn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Du är värre än undertecknad på att skriva i gåtor. Lika bra att inte fler är vakna att läsa det nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Omröstning: HV 71 leder serien. Gör dom det även efter 50 omgångar? | Ja | Nej | Skitsamma, det viktiga är att leda efter 55 omgångar. |
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Jag hade på känn att just DU skulle komma med DEN ursäkten som den TOMTE du är ;)

OK, Du som vet allt. Varför har inte samma effekter drabbat många andra lag i Elitserien?

Brynäspuben igår besöktes av väldigt få personer även fast hemmastå var välbesökt. Men det kanske beror på julen det med?

Det som är skrämmande är att ledningen säkert är inne på samma linje som du och "tror" att publiken kommer. Att förnya sig och hitta på nya saker som gör HELA evenemanget intressant går ju inte att göra, eller?

Som det är idag så är det samma visa match efter match och det är fler än jag som reagerat, det syns på publiksiffrorna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Helt rätt som du skriver. Laget/klubben måste marknadsföra sig bättre. Matcher som den mot LHC t.e.x får inte förekomma. Knappt att en sån match som igår är godkänd trots att dom vann. Jul och nyår har alla lag, det går inte att gömma sig bakom det som vissa gör.Igår var det riktigt fina publiksiffror på alla arenor utom en!

Dackell är kung!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
sylf: Det jag tycker är mest skrämmande är att man kort och gott konstaterar att det är på grund av julen och inget annat publiktappet hänger på. De har inte ens provat att ändra konceptet och ge det en chans.

Jag tror att mycket kan bero på ledningens egna julledighet och inte på gävlebornas. ;)

Att Brynäs tror att de har fått ihop ett så bra paket i sitt evenemang att det överlever en hel säsong är oroväckande. Nu har de fått verktyget i Arenan, men klarar inte av att utnyttja resurserna som de ger.

Kom igen nu Brynäs, sluta åka snålskjuts på Arenan utan gör något av den.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Helt riktigt. Det är knappt att det går att åka snålskjuts på arenan, när det är under 7000 där så är den fan i mig inte rolig att vara i och mister helt sin "glans". Evenemanget existerar knappt. Mer såna saker som i premiären, typ de gamla guldhjältarna,upp med tröjor i taket, hall of fame etc etc. Det finns hur mycket som helst att jobba med. Fan igår satt man ju nästan och längtade efter gamla Gavlerinken.
Kommentera

« · 810854 · »