Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-MIF Redhawks

« · 362091 · » Till forumet


Brynäs IF-MIF Redhawks
På tisdag spelar Brynäs återigen en viktig match som måste vinnas, jag hoppas verkligen att alla som kan kommer dit och skriker sig hesa.Skulle vara kul om man kunde höra klacken i 60 min för en gångs skull :-) Tips 5-2 Mål: Soling 2, Lind, Sjödin och Malmström. Vi får hoppas att dom kör på som mot FBK, det ska vara blodsmak i munnen matchen igenom....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jag, Selander och Sylf planerar att åka upp till Gävle på tisdag och vi har 2 platser över i bilen, om någon Brynäsare från Stockholm eller Uppsala är intresserade av att hänga med. Skicka mig en bubbla eller ett brev?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues: Har Selander hittat hem till Stockholm före den sjätte?

Vi får hoppas att alla andra gör som er - Och kommer till Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Kom ihåg att det är helgdag - Nedsläpp klockan 16:00.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
64Waern: Vilken tur att det var någon som visste när machen började på tisdag
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Brynäs vinner Malmö, med 4-2. Målskyttar: Lind, Nicklas Danielsson, Sjödda & Miettinen.
Så vinner Brynäs:
Tufft och hårt försvarsspel, snabba spelvändningar, sätt målchanserna.
Inget jävla rundpassande i PowerPlay, när skottläge uppstår SKJUT!!!
Var nogranna i spelet under HELA matchen.



Blir de resa till Timrå på Torsdag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Larry: Otroligt viktig match som bara måste vinnas om det ska bli tal om slutspel och undvikande av kvalserien. Jag håller med om ditt tips men tippar inga målskyttar.

Jag ska med till Timrå, sen om det blir nåt är jag osäker på. Fast det verkar ju finnas intresse för åtminstonde en minibuss.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Larry: jo det kommer iaf gå en minibuss, lr 2. Ring o boka dig, det kanske finns plats vem vet ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Laget i morgon:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Kuparinen Molin-Lind-Malmström

2:a Johansson-Laitinen Anger-Miettinen-B Danielsson

3:e Björck-Andersson Soling-Johansson-Nylander

4:e Rönnqvist-Eriksson-N Danielsson

Extra back: Mattias Karlsson

Äntligen så har dom särat på Kuparinen och Björck men tragiskt att N Danielsson åter är nerskickad i 4:e formationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Fanzin: Kul att det blir lite folk från Gävle som ska upp till matchen på tors, både tikare och bifare... Tror att det kommer vara en bra stämning där (när timrå spelar är det alltid bra stämning).. Hoppas att det blir lite folk från Gävle trakten som kommer stå i Brynäsklacken (kommer själv stå där) så att vi också få lite lite tryck i hallen.. Väl mött på torsdag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues:
Jag tror och hoppas att Lill-Daniel spelar i 4:e kedjan pga av hårt matchande i JVM och att han behöver lite återhämtning. Men spelar han inte i 1:a eller 2:a kedjan på Torsdag blir jag j-----t besviken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Makkan: Vill också gärna tro att det beror på JVM. Att Lill-Daniel bara skulle vara vikarie tillsammans med Lind och Malmström tycker jag är att titta för mycket på senioritet och för lite på produktivitet. Lill-Daniel behövde verkligen inte skämmas för sig i den formationen. Det är många, många här som skrivit hur många gånger som helst att om juniorerna ska utvecklas måste de få istid i kvalificerade formationer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Makkan: Tycker att han ska spela pga just matchningen o tempot i kroppen, dessutom så har han ju producerat poäng i JVM.Vila får man göra när man blir gammal :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues: Enligt Hockeyligan spelar Niklas i 1:a med Lind eftersom Molin har fått feber igen för vilken gång i ordningen. Kan ingen ge den mannen en burk C-vitamin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70Igor: Man börjar förlora hoppet när det gäller Molin.Han är ju mer sjuk än min 4-åring :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70Igor: Det gäller att hålla ordning på Molins åkommor. Förkylning, migrän, tummen, lillfingret och så en gång till från topp på listan. Den gode Molin är inte byggd av sånt virke man gjorde vikingar av, precis. Men inget ont som inte har något gott med sig--Lill-Daniel in i förstaformationen. Han hänger två pyttsar imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues: Problemet är att vi statistiskt sett brukar förlora när den fragile Molin inte spelar. Det får inte hända imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: Vi vinner med 5-2 i morgon!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues:

Ja ni ska bara ta dom alltså. Skitsamma om det blir 1-0 eller 19-1, bara det blir vinst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues: Synd för Molin hoppas att N.D visar var skåpet skall stå. Det vore fint med en storseger i morrn tror dock på 3-2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Danne_L: Torskar vi i morgon så är det riktigt jävla illa!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
70 Rodrigues: Du och din stående tippning. Men det är klart, någon gång ska vi väl vinna med 5-2.

Synd på Molin, han brukar vara giftig mot just Malmö.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Lothar: japp det är det. Det var ett tag sedan jag såg en timråmatch. Kommer nog vara ganska mkt folk, "brukar bli så när Brynäs gästar timrå" dock inte när timrå spelar i gavleriken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
2 timmar och 35 minuter kvar till nedsläpp till en av dom viktigare matcherna på länge. Det finns bara 3 poäng. Allt annat är fiasko idag mot jumbon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
DAGENS SCHEMA

----------------------------------------------------
00:00 - 15:30 Positiva spekulationer och funderingar kring enskilda spelare, trupp och taktik i dagens match.
15:31 - 15:55 Förväntningarna stiger, alltmer positiva matchtips inför nedsläpp.
15:55 - 16:00 Nu j-vlar, idag blir det vinst!
16:00 Matchen börjar.
16:01 - 24:00 Vilket mörker.
Alla inser vilket totalt sopgäng Brynäs är: Nu kommer den härliga tiden av sågningar och förlöjliganden av allt från spelare, styrelse till korvgubbe som blandas upp med sakliga analyser på allt som är fel. Har vi tur kommer ibland en och annan positiv idé om att heja på laget även ifall vi skulle ligga under.
----------------------------------------------------

Observera att detta scenario gäller oavsett om Brynäs vinner eller förlorar - vid vinst dröjer det bara lite längre tid innan vi kommer igång ordentligt.

BRYNÄS IF ÄR DE BÄSTA!

Mvh

westerlind
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
westerlind: Sitter just nu och känner en viss oro. Den här matchen är en av dom viktigare på länge. Nu gäller det verkligen att hänga med tåget. Idag som så många gånger tidigare i år så skiter jag i hur spelet ser ut. Idag är det bara 3 poäng som gäller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Hong Kong och westerlind. Halloj gubbar. Det BLIR tre pinnar idag, no worries. Vi kommer att kompensera oss för de tre pinnar vi borde fått mot SSK hemma. Vi kommer att fortsätta det aggressiva spel som gav oss en poäng borta mot FBK.

Mif må vara något på gång men nog fasen har vi sparkat omkull större skithus än så, för att använda ett passande skärgårdsuttryck. Mif är inte och får inte vara övermäktigt motstånd. Skulle de visa sig vara det har vi inte i sluspelet att göra. Men, som sagt, detta är en akademisk diskussion. Vi vinner idag. Målsnålt men seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: Ursäkta att jag påpekar det men oavsett om ni slår oss eller ej har varken ni eller vi något i ett slutpel att göra. Förutom för att få lite extra inkomster förstås.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe & Hong Kong: Hahaha, jag håller med er - jag skiter i hur vi vinner, bara vi gör det.

Det blir 4-1. Känns bra redan nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Magnus: De som går till slutspel har i slutspelet att göra, övriga inte. Kan inte komma på någon annan rimlig definition av lag som "har i slutspelet att göra". Man kan inte sitta under strecket och hävda att man borde varit i slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: Min definition av "att ha i slutspel att göra" är definitvit att man kan vinna guldet. Något varken ni eller vi kan om inte FBK, Frölunda, DIf, HV m.fl. blir av med hälften av sina spelare eller något liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Magnus: Du vet väl vad straffet är för defaitism? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Magnus: Men nu ska det ju spelas kvartsfinaler....och då behövs det 8 lag. Men sen att alla 8 inte är lika bra, det får vi leva med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Huge: Nja, realist snarare. Däremot kan det vara roligt att vara med i slutspelet av ekonomiska skäl (för klubben), även om man blir förnedrade i en serie av FBK. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jag är ledsen grabbar och tjejer, men jag tror vi får stryk idag. Det hänger i luften.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Mickis: Oavsett, må minst dåliga lag vinna! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Magnus: Oki...då säger vi så:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
sylf och Hong Kong: Tjoho 1-0 av Laitinen genom ett välriktat slumpskott. Bra lag ska ha tur: Ju mer man skjuter, desto mer tur får man.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Mickis: 1-0 Laitinen, assist Anger. Hoppsan. Mer av den varan, tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: Ja att Laitinen skulle hänga en idag, det hade jag aldrig trott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Fram till 1987 var det bara de 4 första lagen i grundserien som fick spela slutspel. Sen dubblerade de antalet play off-lag - av någon underlig och vill jag nog tycka dum anledning. Även om lag som Brynäs därmed har större chans varje år att nå en slutspelsplats tycker jag, ärligt talat, att det bara är 4 lag som är förtjänta av att gå till slutspel och medaljmatchandet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Fan jag måste åka på kalas, typiskt ointresserade småsyskon att ha kalas samma tid som det är hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Matcherna får gärna vara slut nu...Brynäs leder och LHF,MoDo och Södertälje ligger under. Det är bara Hv71 som ska skärpa sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Gusten: Hv får ta sig i kragen,det här håller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
sylf: Satt och kollade på HV-Leksand på C+. Leksand krigar som djur över hela plan och spelar klokt. Ledningen är inte oförtjänt. Skulle tro att ett mer taggat HV kommer ut i andra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: Såg också den,LIF leder välförtjänt men man hoppas naturligtvis på att HV vänder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
sylf: Självklart, fast det är ju som att titta på Pestens IF mot Kolera AIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Jompe: LIF är digerdöden personifierat,dessutom en bottenkonkurrent,alltså rätt lätt att hålla på HV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
Vafaaaaan, Malmö dominerar i Gavlerinken...skärpning...forchecka!!!! Blodsmak!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MIF Redhawks
PP på PP men man hör inte att dom skjuter !!??
Kommentera

« · 362091 · »