Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-MODO 11/12 -08

« · 1098822 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MODO 11/12 -08
Hård: Som grädde på moset vann DIF och SSK håller ledn nere i Linköping!

TACK BRYNÄS!!!!!!
Kommentera

sylf: Första perioden okej men sen dog allt.. som vanligt.. 3 poäng på lördag annars är det en skamm!
Kommentera

21olsson: Det blir inga poäng på lördag, DIF kommer att kämpa ner ett uddlöst jävla skitlag som Brynäs! Nu vann dom dessutom ikväll och har säkert fått blodad tand. Sånt kan inte BIF stå emot.

AVGÅ SUNKLÖVSIDIOT ELLER VÄRVA!!

Eller förresten, skit i det, blir ju ändå bara pannkaka.
Kommentera

Detta måste vara det sämsta lag någonsin i Brynäs. Ett gäng inkompetenta sargspelare som inte fattar att man ska stå framför mål, stora delar av matchen (säsongen) tre spelare bakom mål och en vid blålinjen.
Kvalserien here we come, garanterat.
Kommentera

sylf: Fanns inte mycket att vara glad över idag. Värdelösa i PP. Widing kör på i gamla fotspår och skjuter från kanterna. Han är sönderläst sedan Dackefejden. Vik in på mål istället.
Kommentera

sylf: Förutom Röglematchen så sög hela den här jävla omgången, Timråkvittering i slutet, HV gör en sen vinnare, LHC bommar 39 av 40 skott och Ragnarsson har gått in i en jävla pakt med satan!

SATAN!!
Kommentera

Curre: Visst är det så, det här laget är inte bättre. Gör inga mål över huvud taget och har ett försvarsspel där man lever på en man, Markström. Vi kommer att ligga på kvalplats nån gång vid nyår och då kommer dom aldrig tillbaka, då sitter spelarna med blöjor och skiter ner sig igen. Precis som tidigare år. Jävla sopor!!

SSK 3 p
DIF 2 p
TIK 1 p (minst)

Det drar ihop sig!!
Kommentera

sylf: TIK 2 p!!!!!!!!!
Kommentera

Vi stannade på en 6:e plats men förlust på lördag och hissen fortsätter nedåt.
Kommentera

65selander: Hissen går, tåget har lämnat perrongen, kvar står 22 muppar och Sunklöv och kammar sig med osthyveln.
Kommentera

rafalski: Ja W&W turades om att överträffa den andre i allt som kan vara fel. Jag tror nog ändå att Wanvig vann kampen när han åkte på lädret i sista bytet innan han blev bänkad. 5 nummer för stora skridskor eller bara pinsam?
Kommentera

sylf:

HAHA skall vi hämta opp er med vårat tåg från Leksand ??
Kommentera

mattias - 74: Tåg nr 24596053? :)
Kommentera

Gusten:

Fan fan fan,vilken skitmatch.
Nån som vill köpa mina biljetter tills Lördagsmatchen?Mkt billigt,fyra kokta o en pucko räcker.....

Strecken kommer närmare:

1 Linköpin 31 15  7  9  1  89- 79  53 
2 Frölunda 32 14 7 11 3 85- 74 52
3 Skelleft 32 13 9 10 3 96- 81 51
4 Färjesta 32 15 5 12 0 78- 71 50
5 Luleå 31 13 9 9 0 87- 80 48
6 Brynäs 32 12 9 11 3 71- 79 48
7 HV71 32 10 13 9 4 89- 88 47
8 Modo 31 11 6 14 4 88- 97 43
9 Rögle 32 12 6 14 1 87- 96 43
10 Timrå 31 9 8 14 7 85- 89 42
11 Södertäl 32 9 9 14 3 76- 85 39
12 Djurgård 32 8 10 14 4 82- 94 38
Kommentera

Hård:

Snarare nummer 3 :)
Kommentera

Bissett19: 75kr... ståplats kostar ju bara 60 när man är med i en supporterklubb. Jefla ockrare. Nä godnatt nu skall jag ha feberyra och drömma om en vår i KS ;-)

Kommentera

mattias - 74: Nej vi vill ha ett eget tåg, ert suger ju galla.

Är det här ert?
Kommentera

Gusten:

* asg *
Kommentera

Gusten: *ASG*

Tyckte jag såg Huokko längst bak i tåget:-)
Kommentera

Hemma efter matchen.. Eller vad ska man kalla det..

Maken till ICKE coachning..
Varför fick Molin, Widing å Johansson spela alls för idag.
INGEN AV DOM SKA HA LÖN..

Satt bakom båset, tycker fan synd om te x Silferberg mfl.
Varför inte försöka vinna matcher genom att spela dom heta spelarna????
Mina 240:- idag kunde jag ha slängt istället. Fan i mig det sämsta jag sett på mycket mycket länge.

Hur fan kan MOLIN bli matchens hungrigaste spelare? Gjorde fan inte ETT rätt på 60 min.

Fy fan vad dom stank idag.
Kommentera

1-0 efter två perioder var i åtminstone ett för lite. Hade det på känn, efter två och så blev det. Synd att det var just Svanberg som fick två fina lägen i skottsektorn, efter fint spel.

Wanvig får ta på sig det första, såg trött ut hela matchen. Widing, det andra.

Håller annars inte med er som säger att Brynäs var dåliga. Modo, har iofs varit under isen ett tag. Men betoning på VARIT. De är ett bra lag, svår att komma åt, apropå Brynäs spel ute i hörnen.

Modos backuppsättning, en av de vassaste i serien.

Sedan apropå hur "dåliga" Brynäs var. Hur många chanser hade Modo i matchen? Fem stycken ungefär på hela matchen när det brände till åtminstone lite. Två satt.
Kommentera

Gusten: Belfour kostade ju som alla vet en del. Hittade en bild på Leksandsspelarnas nya sponsrade bilar.
Kommentera

MickeB: Brynäs i sin tur måste ha 312 chanser för att göra ett mål.

BRENDL KOM TILLBAKA!!

SUNKLÖV STICK ÅT HELVETE!
Kommentera

sylf: "Tyckte jag såg Huokko längst bak i tåget:-)"

:) Hittar du Huokko så hittar du stinsflaggan!
Kommentera

sylf: haha den där bilen ser ju ut att ha kommit direkt ur Janne
Kommentera

MickeB: Håller med. Det lustiga är att alla gnällkärringar som hittills i sedvanlig ordning sågat laget, istället hade hyllat laget om vi snott åt oss extrapinnen i sudden.
Det är på den nivån många analyser ligger härinne, tyvärr.

Svanberg som du säger, bra idag och passar mot spelande motstånd som Modo. Krizan gör ju en idioträddning på hans första jätteläge.
Och det är väl just ineffektiviteten som fäller oss idag (igen, höll jag på att säga...)
Vi skapar tillräckligt med chanser för att nästan döda den här matchen redan i första.
Men dom är som du säger ett klart bättre lag än vad tabelläget visar.
Stabila backar och när Krizan sen gör en riktigt bra match så blir dom jobbiga, speciellt när vi inte får nån utdelning.
Och när vi inte lyckas dryga ut ledningen så kommer den klassiska kvitteringen som ett brev på posten.
Sen gör Markan kanske sitt enda lilla misstag på i sudden när han backar in på linjen och lämnar plocksidan öppen.
I övrigt inget att anmärka på för hans del i en lite småhafsig match mellan två jämna lag där tillfälligheter avgör.
Kommentera

sylf: Brynäs hade väl inte så mycket chanser de heller. Ungefär 7-8 st. bra lägen, c:a 6 avslut och 2 ggr de spelade bort chansen så att säga, i sista momentet.

Men Brynäs är stabila, att offensiven inte är deras styrka, är ingenting nytt. Ofta har de vunnit den här typen av matcher tidigare på hemmaplan, åtminstone i sudden. Denna gång loosade de istället, för första gången i sudden.
Kommentera

Huge: "istället hade hyllat laget om vi snott åt oss extrapinnen i sudden.
Det är på den nivån många analyser ligger härinne, tyvärr."

Glöm det, nån jävla form av underhållning krävs för en hyllning. Spelar Brynäs så här (vilket man iofs gjort i många matcher men vunnit ändå) så är det inte konstigt att man tappar publik. 1 och 2 mål på hemmaplan duger inte, oavsett poängskörd.
Kommentera

MickeB: Förstår i varje fall att man inte bänkar spelare som inte har ett rätt. Utan man bänkar dom som försöker göra något frammåt.
För vad jag vet så måste man göra mål för att vinna inte försvara sig i 60min varje match.
Kommentera

Huge: Ja, Brynäs fortsätter att tugga poäng iaf, vad är det två förluster på de senaste 13 eller något sådant.

Modo, var och är (om krizan ofta spelar som idag och Modo spelar som ett lag, som idag) en av mina guldkandidater. Så ingen skam att kryssa mot dem, fast man varit ineffektiva i matchen.

Säger något om att Brynäs är stabila om än inte världens mest spännande lag att titta på.
Kommentera

Surt att det inte blev 3 pinnar. Tyckte det såg riktigt bra ut efter 1:a perioden. Men Brynäs klarar ju inte av att ta sig in på mål och det viktigaste av allt, göra mål. Blir mest snurr runt sargerna, så jävla tråkigt.

Spel runt sargen, passning upp till Lasse Jonsson som skjuter utanför i ett skitläge, sen får vi kontring på oss. Man sitter och skriker på läktaren: SKJUUUT. Men pucken slängs ner i hörnet även om spelaren kommer med fart över blå mot slottet. Piss.

Man måste kunna göra mer än ett mål på hemmaplan för fan.

Föresten, Timander var inte bra idag. Första dåliga insatsen jag sett av honom på mycket länge. Drog på sig skitutvisningar, hade problem med småkillar som Lauritzen och Ove längs sargerna. Plus en hel del felpass.
Men vad spelar det för roll när Brynäs inte kan göra mål öht.
Kommentera

MickeB: Spännande??! Hade varit mer spännande idag att tittat på en hög med hund skit i 62 minuter. Sen hade ju inte det kostat 240:- heller..
Kommentera

Lindström: Är det Sandin du syftade på då?

I övrigt, Widing har någon sagt att han ska bryta in mer, håller med, istället för att skjuta i vinklarna, där en av hundra går i mål.

De ska de göra oftare tycker jag överlag. Ta initiativ att bryta in på kassen, dra på sig utvisningar om inte annat, när det blir så mycket rundspel efter sargerna, som det blev även efter Modos kvittering.

Däremot när Brynäs leder har jag större förståelse för rundspelet efter sargerna, och försöka hitta målchanser via det spelet, då det är "säkrare" än att förlora pucken i det spelet än om man försöker såga sig in i skottsektorn.
Kommentera

MickeB: Njea inte var Sandin så märkvärdig idag, men Alcen var het idag, han kötta på bl a
Kommentera

Lindström: Ja men du får titta på detaljer i spelet och kolla matchningen eller njuta av den kollektiva laginsatsen då, om finliret uteblir, vilket det ju gör, uteblir alltså, när Brynäs spelar.

Men om du vill, kan säkert Brynäs, lika lätt som man tänder en lampa, börja spela finlir, men jag går hellre hem med poäng, än 4-7 i arselet.

Brynäs är ett defensiv lag, spelar efter sina resurser, för att överleva, tills bättre tider kommer (om de kommer) Ingen nyhet precis..
Kommentera

MickeB: Instämmer till fullo i det du säger.
MEN varför gör man inget när Molin åker sina bandy svängar, Widing inte lyckas slå EN passningen eller ta emot EN. Jonsson klarar helt plötsligt inte av att slå en passning på bladet eller för den delen rensa pucken ur zon efter 3 försök.

Ska man inte som LEDARE vakna till i båset?
Kommentera

MickeB: Ja, våra invändningar mot Widings spelsinne får väl mer och mer bärighet eftersom.
Vet inte hur många vinkelskott han drog iväg idag istf att nån gång emellanåt försöka bryta in, antingen på ut- eller insidan.
Det behöver ju inte alltid resultera i mål, utan skapar dels allmän oreda och gör även att backen blir lite osäker om vad han ska hitta på nästa gång.
Alltför enkelspårigt tyvärr, men ligger som sagt i Widings natur, som det verkar.
Att börja yra om att allt ska gå framåt i alla lägen vittnar om dålig kunskap.
Varje situation måste bedömas noggrant och det är inte bara att tuta och köra framåt i alla lägen, som många tycks tro.
Och som du säger: vid ledning med 1-0 efter två perioder och i en i övrigt jämn match, gäller det att vara extra noga med avvägningarna.
Var sak har sin plats och tid.
Kommentera

Lindström: "Njea inte var Sandin så märkvärdig idag, men Alcen var het idag, han kötta på bl a"

Nä, men för fan, vad skrev du nere där då, tyckte det lät som du var kritiskt till coachningen, att de tog bort spelare som försökte något framåt. Sandin bänkades efter Modos kvittering, vad menade du då?

Ja, Alcén piggare än på länge, även Vas, men två 90 kilos killar, som ska trycka sig på mål tycker jag. Få med sig lite utvisningar åtminstone då. .
Kommentera

Vet inte om man ska analysera Widing så mycket i den här matchen. Hörde något viskande uppe i LA om att Widing spelade med brutet finger och mest var med för att bidra med fart och stressa backar osv. Han sköt väl knappt ett slagskott.

Vet dock inte om det är sant men, Herrarna som viskade om detta hade suttit i någon sorts VIP och samtalat med Sulku innan matchen. Vem vet?
Kommentera

Lindström: "MEN varför gör man inget när Molin åker sina bandy svängar,"

Du menar bandysvängen som resulterade i smörpasset till Dackells mål?
Nä, där håller jag med dig: varför gjorde Modospelarna ingenting?

Allvarligt talat: du tycks tro att det bara befinner sig 1 lag på banan, men motståndarna har faktiskt en tendens ibland att spela djävlit tajt och bra försvarsspel.
Eller du kanske bara tittar på det egna lagets spel?
Isf förstår jag hur du resonerar...
Kommentera

Hur ska Brynäs kunna göra mål i powerplay när Ove Molin styr powerplay från blå?
Kommentera

MickeB: Lung i stormen, andas!!
Du frågade om jag menade Sandin å jag svarade;
Njea inte var Sandin så märkvärdig idag, men Alcen var het idag, han kötta på bl a"

Å då menade jag att Alcen mfl var heta å SKAPADE NÅGOT.

Tycker du att Molin & Widing var bättre än Sandin tex?? Börja med att svara på det.
Kommentera

När Markan pyser iväg räcker det inte med att göra en kasse för poäng och två kassar för vinst. Läge för att chansa med Jocke Eriksson i kassen nån av matcherna under JVM.
Kommentera

Huge: Ja med Widings vinkelskott är ju något de behöver prata om, tycker jag. Men däremot var han ovanligt bra ikväll, på hans ofta största brist, dvs "first touch" , för att ta fotbollsterm, mera rejäl där än vanligt.

Ikväll var det Wanvig som var blek och drog med sig hela den kedjan, tycker jag.

Sedan har du ju rätt med det här tuta och köra, klart att det handlar om en balans, men mer än de övriga ska denna kedja tuta och köra mera iaf.
Kommentera

Lindström: Sandin var bra i powerplay men inte i 5mot5.
Kommentera

Huge: Men det var ju lite lustigt att du tog upp det passet.
Det berättigar Molin 20-22 min per match. Att vara Osynlig i 21 min sen slå ett pass när vi dessutom spelar med 6 killar. Som renderar till ett mål?

Tyckte mig höra att att många var glada att bli av med Brendel då han såsade runt en massa å INTE var en lagspelare..
Kommentera

MickeB: Widings vinkelskott är bara bra för honom. När han gör försöker sig på passningar slutar resulterar ofta i livsfarliga kontringar åt det andra laget. Han inser sina begränsningar och det är bra.
Kommentera

Peja: Det kan jag hålla med om, men han gjorde ivf försöka att spela hockey.
Kommentera

Lindström: Alla som var glada att bli av med Brendl började gorma om det när vi låg etta i serien efter 5-6 omg. Nu är det nog annat ljud i skällan. Runt 20 kassar hade han lätt hunnit med till dags dato, undrar hur många poäng det hade inneburit.
Kommentera

Lindström: För att enbart verka stirra på vårt eget spel så ser du ovanligt lite av det Molin gör på isen.
Att han var totalt osynlig i 21 minuter är inte ens värt att kommentera.
Stirra lite mer nästa gång så ser du att han gör mkt i det tysta, sas.
Att beskylla Molin för att såsa omkring var ngt av det mest befängda jag hört på mkt länge.
Eller tror du på fullt allvar att CZ ger honom den istiden pga lathet?
Kommentera

« · 1098822 · »