Brynäs IF

723591 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07

« · 917073 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Jag skrev inte om hur bra ellere dåligt systemet med tre femmor och vilande formationer har varit. Jag skrev om att systemet tycks ha skapat en brist på harmoni i truppen och att det inte är bra. Sjödin och Dackell vill spela mycket, Boork tycker att de ska stå över ett antal matcher. Spelare som är missnöjda med coachen lär inte stå med plakat utanför Läkerolen och kräva Boorks huvud på ett fat, men de lär inte heller prestera på topp av sin förmåga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
tjugo8: Jag tackar för den lägliga skadan på Markus Kankaanperä. Det verkar vara enda sättet att få stopp på spelare av den spelskickligheten. Leif Erik Boork verkar delvis fortsätta på det som gällde på försäsongen; du får inte stå över en drabbning förrän du gjort en bra match! Dvs grovt räknat att de lirare som är inne i ett stim får hållas hemma under bortamatcherna så att de svagare får ännu en chans att göra en insats över medelschnittet.
Men jag måste skriva att jag är _/æ/£igt kluven om matchningsupplägget. Endast tiden har facit.
/Tjugonoll
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Tycker du att alla spelarna i Brynäs är lika bra eller? Varför har i så fall en del högre lön än andra?

Tyckerdu alla spelarna har samma roller? Man behöver olika sorters rollspelare i laget och när Brynäs vilar vissa spelare har man inte det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: Bästa laget spelade igår och dom gjorde en medioker insats.
B-gänget som spelade mot SSK kanske borde ha fått chansen igen?
Dom verkar ju vara bästa laget för dagen....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
tjugo8: Ingen orsak. Lite märkligt att speakern sa att Kankaanperä vilade när han rabblade upp truppen, men han var väl felinformerad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja:
tack!

lite mer info fr gävlesporten;
Finske backen Markus Kankaanperä fanns inte med i gårdagens match. Han har skadat armen och måste läkarundersökas på onsdag innan man vet hur pass allvarlig skadan är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jompe: Djävligt bra länk.
Vi tar om det igen...

Jompe: Är det inte dags att ta ned den här diskussionen om bänkningarna till lite mer sansade nivåer nu?
Vi har spelat 4 matcher av 55. Två vinster och två förluster, en av förlusterna knappt och den andra rätt klart.
Kan det inte vara så att många redan från början blåst upp sina förväntningar pga den fina starten?
Bra spel mot Luleå följdes upp med ännu bättre spel mot LHC.
Men man ska inte låta sig bedåras av ex insatsen mot LHC, en insats som enligt min mening till stora delar är boven i dramat. Att spelarna skulle ha invaggats i nån sorts säkerhet efter 9-1vinsten tror jag inte en sekund på men supportrarna och alla dom som nu högljutt börjar gasta om både det ena och det andra verkar ha drabbats av viärjuförfanbäst-sjukan pga denna vinst.
Och sen när man i nästa två matcher torskar så är det katastrof och dags för Boork att omvärdera sitt system.
Man baxnar över den kortsynthet som råder på många händer.

En annan sak: Wennerholm intervjuar BÅG om saken och denne förkastar totalt det hela och menar att man i alla lägen bör spela med bästa möjliga lag. Wennerholm kunde ju åtminstone ha ställt följdfrågan om detta inte gäller hans eget Tre Kronor.
Eller har han glömt detta:

Se länk...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Våra förhoppningar om Brynäs säsong kanske var utgick ifrån att Brynäs alltid skulle spela med bästa laget? Vilken ärthjärna som helst borde begripa att Brynäs inte har tillräckligt många toppspelare för att kunna vinna utan två bästa kedjorna + bästa backparet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: Det är ju just det som är det ironiska. Vi sparar stjärnorna för att vinna mot dde tunga lagen. Samtidigt tappar vårt B-lag poäng mot de lättare lagen. Poäng som poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jompe: Ja, sen är det ett ganska självsäkert resonemang att inte ställa upp med bästa laget i alla grundseriematcher för att ha spelare utvilade till slutspelsmatcherna. Om det går åt helvete kortsiktigt gör det även det långsiktigt. Man kan inte förlora massa matcher med "B-laget" - då blir det inget slutspel. Och om det inte blir något slutspel har det varit helt förgäves att vila massa stjärnor.

Fotbollslagen som vilar stjärnspelare gör det i samförstånd med ett läkar/fitness-team som är anställda av klubben. Har Boork någon/några med sån kompetens som han har diskuterat rotationskonceptet med? Det verkar inte så, då hade han nog använt det som argument när folk klagar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Tommy Sjödin: "Det är av matcher man bygger upp tempot i kroppen och om jag utgår ifrån min egen kropp så är det viktigt att få spela många matcher för att få upp elitserietempot. Förhoppningsvis får jag några matcher i rad nu så jag kommer in i tempot."

Leif Boork: "De som inte spelade i förra matchen kan omöjligt tappa tempo på tre dagar."

Allt enligt Aftonbladet.

Allt i laget köper konceptet? Lagkapten och coach överens om de viktiga sakerna i hockeyklubben? Boork känner Sjödins kropp bättre än Sjödin?

Herre på täppan-tävligen mellan Wennerholm och Boork är helt orintressant. men om Boork insisterar på något för att det är hans ídé och att "alla förädnringar möter motstånd" så har vi mer av ett problem. Haromin i truppen och samsynen mellan trupp och coach är viktigare än att spelarna får en matchs vila då och då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: Pekkala= Ebola? eller var det Ebolan som skapade Pekkala?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Nix, bara ryska snuvan och Hong Kong-febern. Digerdöden och klimatförändringarna är Simon Skoog och Sundlövs fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Gidde: Bergsäkert!
Snart är Danne orsaken till digerdöden och klimatförändringarna också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge:

Jag tror undermeningen är att DJ är en sopa!

Åtminstone tror jag att flertalet av de du nyss bad om hjälp kommer att tyda det så!

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huss: Och rikstönten Wennerholm är igång igen.
Nu har han fastslagit att vi minsann förlorade pga att våra stjärnor tappat tempo pga vilan.
Och inget annat.
Denna enda saliggörande förklaring passar nämligen exakt in i Wennerholms teori om att hela försöket är dödfött och borde skrotas.
Att Modo fick den öppning dom ville ha och dessutom gör en djävligt bra match i kombination med att vi gör en medioker insats bortser han från totalt.

Sen begriper jag inte vad han vill ha sagt med följande konstaterande:

"Och det Brynäs som hyllades enormt efter 9–1 mot Linköping har nu lika många poäng som Mora och Södertälje."

Nån som kan hjälpa till och tolka det han säger?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
51 Roger: Mitt i prick.
Läsvärt är också Nyströms blogg idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Brynäs gjorde en sämre insats mot MoDo,än de gjorde mot SSK,ändå spelade Boork med de bästa på isen, undrar var Arnell eller Wennerholm har för åsikter om det?Vad säger Hockeyligan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: Vaknade med den där sunkiga känslan man har i kroppen efter en Brynäsförlust. 0-1 mot Modo är ju ingen hit, om nan säger så. Jag såg inte matchen men av referat att döma spelade Modo ett stabilt försvars- och kontringsspel och gav inte Brynäs många chanser att komma till vassa avslut. Det må så vara. Men detta "topp fyra"-lag med bästa uppställningen på hemmais borde väl ändå mäkta med mer än 16 skott över tre perioder?

Alla lag kan underprestera rejält då och då, men det är nog bra att försöka reda ut vad det beror på. Att det snackas rejält bland spelarna om Boorks laguttagningar tycks vara alldeles klart. Kanske vore idé att försöka skapa harmoni i truppen, glömma den egna prestigen, prata ut, lyssna, få med alla på vagnen? Sånt som är Boorks stora styrka?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
tjugo8: Armskada men tror inte att det är så farligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Surt just nu! Känns lite grann såsom,,"skyll dig själv"..-> Typ..!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Bissett19:
"Skadade Markus Kankaanperä saknades i försvaret"

...någon som vet mer...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
wap.hockeysnack.com
Skönt att nån tar bladet från mun.Dacke i dagens GD:Vi gör en skitdålig match!Skönt o höra,speciellt efter alla Bagdad-Boork uttalanden om att vi gjorde en bra match men Modo spelade smart,bla bla bla.O apropå kvällens D.J debatt,han var inte sämre än nån annan,utan han spelade på sin vanliga nivå som den allsvensk back som han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Jag försöker inte dra ner någon i något. försöker inte göra nånting, det enda ja försöker med är att försöka tala om för dig hur dålig DJ är, som du inte verkar fatta.. men tydligen alla andra..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Du får klaga på alla men inte P-vakterna! de gör bara sitt jobb :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
JanT: Ok, vi slutar för ikväll. Om Danne gör 3 mål i nästa match han spelar lovar jag att aldrig mer yppa något negativt om honom, om inte så fortsätter pajkastningen....Och då kommer inte kritiken att begränsas till endast DJ, då drar jag in familjen också...

Jävla Jakob, din usla förbann.........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: Ja, vissa gör allt för pengar... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
aphac: Nu blir jag lite förvånad.
Du har ju bara 3 personer/saker på din "sämst"-lista.
Truppen är ju bred och det finns ju ca 30 spelare att dissa.
För att inte tala om materialarn.
Och läkaren.
Och andretränaren.
Och vaktmästaren.
Och korvförsäljarna.
Och P-vakterna.
Och lottförsäljarna.
Och.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: Touché!

Det där var nästan lite elakt...

Nu ôrkar jag inte mer idag. Läktarcoacherna svärmar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
JanT: Det mest troliga är väl att alla här inne får betalt för att klaga på Danne, eller hur? Ja, alla utom två då....

You`re like school in July

-No class!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: Varför inte ta och mejla Boork och berätta vilken genomusel spelare DJ är?

Du kan säkert tala honom tillrätta.

Han har ju inte samma överblick nerifrån båset som du har uppifrån läktaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: "Du vet lika väl som alla andra att DJ inte hänger med i ES."

Nä, jag vet inte alls lika väl som alla andra läktarmuppar.
Försök nu inte dra ner mig i okunnighetens träsk....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Du har inget till ditt försvar än ord som texttv-mupp och läktarcoach osv. Du vet lika väl som alla andra att DJ inte hänger med i ES. Däremot finns det fler spelare som också gjort misstag och dåliga matcher men DJ gör dåliga matcher efter varandra och snart kommer nog du också inse att han inte är en bra spelare.

Grejen är att Boork har flera riktigt intressanta spelare men verkar vara osäker på vilka backar han vill bänka eller inte, faktiskt.. DJ har inte vilat någon match hittills, men gör han det inte i nästa match är det tjänstefel av Boork eftersom Leffe bänkat spelare som gjort kanonmatcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
aphac: Men jag säger ju att han betalar för att få spela!

Apropå domedagsprofeter - blir det månhända nedflyttning i år?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
JanT: "Notera dessutom att DJ varit en av de backar som fått mest istid under denna period!!!"

Hur fn kan det gå till??? Så mkt speltid och så dålig?

Sämst idag: Björn Danielsson, bara fladdrar omkring och är en tunn midget.

Näst sämst: Alla BIFare som försökte skjuta men inte lyckades få pucken på mål!!!! Vad vet jag men är dom proffs eller är dom deltidsotare,byggare eller vaktmästare??

Sämst #3: "Koorken" han vet hur man tar bort självförtroende och "hetta" ur spelare.
Det blev det vanliga BIFsyndromet: Inte enstaka spelare faller ur i en match utan alla gör det tillsammans. Kanske lika bra det, för alla kan ju inte få plats i Koorkens frysbox!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Clarence: "Det här Brynäslaget är lika lite som tidigare något för toppstriden i elitserien. Sorgligt men sant. 7:a, 8:a eller 9:a blir dom i sluttabellen"

YES! Där satt den!

Clarence tror (möjligtvis) på slutspel....

Jag är förstummad av stundens allvar.

Paradigmskifte. Vi är numera ett slutspelslag i domedagsfurstens ögon...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Om man ska sammanfatta dagens match känns det ändå som att det var en taktisk seger. Boork hade inget taktiskt motmedel mot Modos taktik att stänga mittzonen. Illa, fler lag lär ta efter Modo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
JanT: Ja, jag måste erkänna att fysik och styrka är egenskaper som inte hör hemma i ett slutspel. Där är det finlir och onödiga hakningar som leder till framgång... Nej, det måste helt enkelt vara så att DJ har en hake på Boork. Någon annan förklaring finns det inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
brynästigern: Hietanen, Molin och Korhonen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: "Boork ser honom varje dag, men jag förstår inte varför han inte bänkas när han gör misstag efter misstag i varje match"

Finns bara en logisk slutsats att dra av ditt resonemang;

Boork är en tränarmupp - de 2 senaste säsongernas lyckade arbete med Brynäs IF måste vara slumpens skörd.

Notera dessutom att DJ varit en av de backar som fått mest istid under denna period.

Är det månhända pengar under bordet inblandade?

"Elitseriespelare betalade känd tränare för att få spela"???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: jag misstänker dock att fröken Huge trots allt var i LA ikväll. det satt nämligen en s.k. Bullätare/läktarmupp strax bakom oss. Han satt och sluddrade/skrek att Brynäs var bäst
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: Texttv-mupp, om jag får be.
Vill inte gärna beblanda mig med läktarmupptomtarna...

"Boork ser honom varje dag, men jag förstår inte varför han inte bänkas när han gör misstag efter misstag i varje match"

Ja, kan du tänka dig.
Att spelare gör MISSTAG i hockey.
Utan att bli bänkade...

Kanske beror på att en erfaren och skicklig tränare ser lite annorlunda på den biten än vad en oerfaren läktarcoach utan någonsomhelst skolning inom branschen gör.
Vad tror du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Jo, jag har lärt mig att Danne inte förtjänar att bära brynäströjan och att allt du säger skall tas med en lastbil salt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Det stämmer säkert att jag är en läktarmupp, men jag kan iaf se med egna ögon att DJ gör väldigt mycket fel. Det enda rätta han gjort iår är ett mål mot Mora.. Det är bra, men om du tar alla hans fel under en match så börjar man undra vad killen gör på isen.

Boork ser honom varje dag, men jag förstår inte varför han inte bänkas när han gör misstag efter misstag i varje match. Titta mot Luleå. Vem satt mest på fel sida bänken? Jo DJ.. Han hinner inte med i ES och det visar han klart och TYDLIGT. Men tyvärr inser inte läktarmuppen Huge detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: Synd, för då hade du kanske lärt dig ett och annat om hockey.
För du verkar ju inte ha lärt dig speciellt mkt av att se matcherna live iaf...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Ja, tacka fan för att man inte är en text-tv coach i alla fall...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Det är ju uppenbart att man inte kan kritisera någon spelare i Brynäs utan att du ska svara med påhopp. Tråkigt, men samtidigt har man blivit van. Du kommer alltid med många påhopp, men aldrig med några motargument.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Se det som ett sundhetstecken att din åsikt avviker, det är ett tecken på att du lever i verkligheten, inte i en påhittad fantasivärld
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Tycker det är löjligt att man inte kan ha en åsikt som är avvikande från din utan att vara en läktarmupp, eller okunnig eller vilken term du nu väljer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Nedsättande epitet?
Läktarmuppar?
Känn er hedrade istället. Plugga på så kanske ni stiger i graderna och efter ett kan tituleras "läktarcoacher"...
Kommentera

« · 917073 · »