Brynäs IF

728126 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

« · 1534642 Till forumet

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Hemmamatch och 4 raka förluster på hemmais med 0-7(!) senaste 2. Hade jag varit i Tommy Jonssons kläder hade jag sagt till gubbarna att bara åka ut och köra så bra de kan med lite vilja och krigarinstinkt.

Saknar gamla(förra sässen) Brynäs med mer fart,glädje och frejdighet!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12
Men helvete! Snart klipper jag itu säsongskortet. Maken till uddlöst jävla fipplande var längesen man såg. In med en sniper nu bums! Agera!
Kommentera

munkas: Pöyrylä klar för Luleå.
Kommentera

sylf: Och Sundlöv sitter lugnt i båten!
Kommentera

foppa78: Japp, utan flytväst och åror.
Kommentera

foppa78: Om vi bortser från lockoutspelare så kanske det inte finns så mycket att hoppas på. Ingen här inne vet ju hur Sundlöv agerar, han kanske var med i racet om Pyörälä. Känns som om vi på kortsikt behöver en stabil back, men på långsikt tror jag även att vi behöver en riktigt bra forward om vi ska ha någon chans på topp fyra.

Säga vad man vill men varken Thuresson eller Harju producerar regelbundet och det var väll trots allt det dom värvades för.

Kommentera

Brynäslegenden:"Hade jag varit i Tommy Jonssons kläder hade jag sagt till gubbarna att bara åka ut och köra så bra de kan med lite vilja och krigarinstinkt."

Tänk att det inte är svårare än så, genialt!!!!!!

Ut och köra, det låter som Challe Berglund och han kanske blir ledig snart......hugg Sundlöv.

Kommentera

foppa78:

Ja, Sundlöv verkar försöka kopiera förra säsongsupplägget. Inte värva allt som finns på marknaden, utan låta junisarna täcka upp vid skador. 

Vill minnas att det för ett år sen var en del högljudda röster som ville sparka o låna ut folk till höger o vänster........ finns ju ingen garanti att det skall lyckas en vinter till...... men det gick ju onekligen ganska bra förra gången.

Tror det kallas kontinuitet...... nån som minns?

Kommentera

Tväst: Fast Sundlöv tog ju in Franson. Dagens lag håller inte samma klass som guldlaget. Det är ju inte så att man blickar uppåt i tabellen direkt...
Kommentera

Peja:

Det är ju lite svårt för oss som inte har insyn i det dagliga arbetet med laget att bedöma hur ambitionen verkligen ser ut, Sundlöv kan ju ha kroken ute på spelare utan att det når oss.

Oavsett när DP, SB och L J kommer tillbaka så hade det nog lugnat många Brynäsare (inklusive mig) om en defensiv back hade inhandlats...... så länge det skapas så många chanser och spelet är så pass kreativt periodvis så tycker jag man får ha lite tålamod, målen kommer så småningom.

Kommentera

Någon som vet hur biljettläget ser ut inför morgondagens drabbning?

Kommentera

Peja: Nhl pakten kan ju spela in också, kanske Sundlöv avvaktar och ser om Nhl säsongen ställs in..
Kommentera

Tväst:

Angående backvärvningar så berättade Inge Hammarström häromdagen under en sposorträff att rekryteringsgruppen jobbat ganska hårt med att hitta förstärkningar på just den biten men att det har varit väldigt svårt då det under de senaste säsongerna har rådit en rätt stor brist på riktigt bra backar i Europa.

Visst, vi kan ifrågasätta det vettiga i att spela med juniorbackar osv. men frågan är om det vore bättre att betala dyra pengar för en import som kanske bara är marginellt bättre än Djoos och Berglind t ex?

Kommentera

Jeklund: Kollade lite på ticnet lär bli 6500 minst.
Kommentera

Tväst: Bra att Brynäs inte köper spelare så fort nån är borta. Skulle Sundlöv ha handlat en spelare varje gång fansen ropar efter värvningar hade vi varit konkursmässiga för länge sen. Men den stora skillnaden jmf med tidigare år är ju att det plötsligt finns ekonomi att handla för.

Jag vill inte ha nån Pyörälä eller Beech. Det räcker att Sundlöv plockar hem brynäsarna som finns i förskingringen och som inget hellre vill än att spela för laget i sitt hjärta.

Brynäslegenden: "Nu är inte Bäckis någon sniper men han kan vara lösningen."

Nej, han är inte känd för det. Men allt är ju relativt. Hur många brynässpelare har gjort 3 mål i samma match den här säsongen? Bäckis behövde sex matcher för att göra sitt första hattrick. Brynäs har svårt att göra mål, Bäckis vill spela i Brynäs... Korkat täcker inte in Brynäs hantering av lockoutspelarna.

Kommentera

Jajjen: ja vem fan är Brynäs rädd för kan ju inte va dansbandskärringen Loob iaf!
Kommentera

Brynäslegenden:
6434 sålda...imorgon ska jag o Gävleborna dricka öl...
Kommentera

tjugo8: var vi bara Modo så är alla förluster glömda. 4-2 tippar jag och jag är tämligen säker på vinst.
Kommentera

arnio: Modo minst lika hungriga som vi idag förlust igen 0-4
Kommentera

Vad tror vi om em match, ska dom fortsätta att pissa ner hemmapubliken eller har dom tagit sig i kragen o styr upp läget o vinner?.
Kommentera

70 Rodrigues: Det är ju bara att anfalla så mycket dom bara orkar för är det för mycket snurr i våra zon så är vi chanslösa och vi får hoppas att Honken står för annars blir det nog spö!
Kommentera

70 Rodrigues: Tja i eftermiddag möts två lag som knappt vunnit någonting under de senaste tio matcherna. Brynäs har fyra raka hemmaförluster men har samtidigt fyra raka hemmavinster mot Modo. Steen saunas I Modo och err gäng spelare borta i Brynäs men jag tror att hemmaplan avgör tillslut. 4-2 till Brynäs tippar jag.
Kommentera

arnio: 10-0 till Brynäs
Kommentera

Rumpelstiltskin: Idag lossnar det. 4-2

Järnkrok, Gundersson, Harju X2

Kommentera

Slajsarn: Tunn trupp, inget självförtroende pekar mot 1-3.

Visa att jag har fel nu för fan!

Kommentera

Take44: : "Tunn trupp, inget självförtroende pekar mot 1-3.

Visa att jag har fel nu för fan!"

Glöm inte att våga in modos tunna trupp och kassa form i din beräkning. Eventuellt saknas TJ och det kan ju vara till vår nackdel i så fall. Ovisst
Kommentera

arnio: Rädd att de återigen dräller in två baklängesmål och därefter får ägna sig åt ett hysteriskt jagande. Vinner skotten med 400-3 och släpper in tredje i tom bur.
Kommentera

Så jävla viktigt WIDDE!
Kommentera

Stabilt ;-)
Kommentera

2-0 redan, det är som gjort för att tappa matchen med så mycket tid kvar ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Wtf?!
Kommentera

Lindström: Vad är det? Får man inte skämta lite? ;)
Kommentera

MarcusElving: Styrning med skridsko...
Kommentera

MarcusElving: Berglind köper korv å vips 2-1
Kommentera

MarcusElving: Nja, nu jinxade du ju matchen. Modo gjorde mål direkt för att du skrev så!!
Kommentera

Sagt det förr, säger det igen - Djoos håller inte på denna nivå.
Kommentera

Zappaholic: Flåt :(
Kommentera

90Steen_: Nu är det lite smårörigt i vår egen zon. Sortera ut, för guds skull.
Kommentera

90Steen_: Fint med 3-0..
Kommentera

Zappaholic:

Ja va fan, tre modoiter närmast Honken. Gör om, gör rätt!

Kommentera

Verkar vara skapligt med folk på plats iaf, över 7500 om man ska tro på gissningarna från gävletidningars journalister.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi leder trots att Modo varit bättre. Kan leva med det och hellre lite effektivitet framåt än konstant tryck och målsumpning.
Kommentera

Ta bort #16 från PP, så jävla dålig
Kommentera

Rossa: ett hån att vi leder men gött!
Annars spelar vi ju som en påse hundskit!
Kommentera

foppa78: Men vad fan...så jävla illa är det faktiskt inte. Vi startar upp riktigt riktigt bra och sen slappnar vi av en smula och MoDo sticker upp.
Kommentera

Rossa: 16 ser ju bättre ut än på länge! Koppla ur autopiloten nu!
Kommentera

foppa78: hån? Vi har ju varit det klart bästa laget. Har du pessimistbrillorna på?
Kommentera

foppa78:

Varför är det ett hån att vi leder? Ok att MoDo har varit bättre men vi spelar enkelt och mycket på säkerhet, ser hellre det och ledning än att vi styr spelet och ligger under.

Kommentera

foppa78: Nu däremot var det illare än sämst...Time out någon?
Kommentera

Dagens publiksiffra är 7 410

Kommentera

bradberry: Vi ser nog inte på samma match
Kommentera

« · 1534642