Huge: De har kompetens för att göra ett val, men det är INGET som säger att det måste bli rätt. Hur kommer det sig då att folk sparkas hit och dit. I din perfekta värld så vet alla bäst och då behöver vi ju inte spara ledare från sina klubbar?
Så du tror vi vunnit med 4-2 med Toivanen längst fram istället? Sagt det tusen gånger, man måste vara 11 man, men det är Zlatan som gör att vi kan vinna en sån match.
gurra88
Karjala och alla andra skit tuneringar kan dom skrota i mitt tycke även skrota iden med hockey vm varje år och dom kan gärna kicka ut Mårts med mig gör det inget.
Men i en enfald tro att en spelare kan göra så man vinner ett vm guld eller ens ett SM guld är inget annat än ett skämt.
Inte ens Maradonna vann guldet till Argentina på sin tid. Han var den lilla delen som vart avgörande.
Sverige kan aldrig vinna ett stort mästerskap med en världspelare omöjligt. Hade däremot Zlatan varit med 94 och det hade funkat tror jag faktiskt vi hade haft en kalas chans att vinna.
Men tror du att Aik fick sin SM-semifinal pga Fasth och enbart pga han så kan är du ute på en väldigt tunn is. Han var den största orsaken ja men enkommet Aldrig. Med din syn så kan Sverige vinna ett VM guld med Zlatan även om resten av laget håller låg Europa klass kan säga det händer aldrig med dagens lag.
Gurra88:
Han var fruktansvärt bra ungefär som Honken var mot Modo.
Angående Zlatan trotigtvis inte då resten av landslaget är långt ifrån Zlatans kaliber.
Men som sagt var ställ Zlatan själv mot england. Han klarar säkert att slå dom passningarna till sig själv.
Det finns mer än att göra mål, du som som jag har eller håller på med fotboll vet att det finns så mkt mer än den sista sparken. Hoppas jag iallfall....
Roger Ramkvist: Det är ju precis det han va, utomjordisk. Något en elitserie inte sett på väldigt länge. Jag har heller aldrig sagt att GP inte hade en del i det, klart som fan, men med en "vanlig" målvakt hade det knappast blivit slutspel.
På tal om Zlatan, en lagsport absolut, men du tror förstås att någon annan gjort 4 mål om de fått chansen?
arnio: Ja det är givetvis viktigare, men hade funnits bättre alternativ. Plus att jag vill se en aktiv Tommy i båset likt förra året.
Nej, det fantastiska försvarsspel som GP byggt upp i AIK skördar nog ännu ett offer. 3-0 till AIK
Gurra88:
stå på huvudet... för att ha idrottat själv så är du närmast otroligt blind. Jag har inte ens sagt att han är dålig eller nått, utan jag rankar han som en av dom bästa utanför NHL. Men sanningen är att utan ett bra försvar med hjälp att ha fri sikt och rensa dom returer som man släpper då är man chanslös. Eller menar du att Karln är utomjordisk.
Så du menar med fullaste allvar att det kvittar vilket försvar man har om man spelar som fasth. Ibland funderar jag på om du överhuvudtaget har idrottat för ibland svammlar du så mkt skit att du är värd ett pris på nån gala.
Ett förslag titta på vilken skillnad ett dåligt försvar och ett hyggligt försvar göra för målvakten. Sluta se allt vitt och svart
Ibland förvånas jag av den blindheten vissa människor besitter att dom inte kan se saker för vad dom är nej istället ska dom ha nån jävla romantiskt läggning till att ge kredit till en spelare,,,sen om det är Fasth som här eller Zlatan(även om han är överlägset etta i Sverige) i fotbollen så är det samma visa. Detta är en lagsport om du inte förstått det.
Redigerad kommentar
Peja:Hahaha, men lägg ner. Så Gozzi påverkar själva spelet?? Han värvade Fasth och ska hyllas för det. Har ju inte ens lite med varann att göra. GP var en del av allt givetvis, men att använda dessa två säsongen som en måttstock på att han är en av elitseriens bästa backcoach är ju rent löjligt. Jag är uppväxt med Brynäs, och även att jag var ung i början av GP:s sejour så är jag fortfarande inte överbevisad.. Han fick ju gå, hur kunde de göra så, han är ju en av elitseriens bästa backcoach?
En dålig dag för dig Peja. Logga ut ich kom in imorgon igen
Redigerad kommentar
Inte för att jag har med det att göra, men jag måste säga att somliga av er har nog något slags rekord i att föra meningslösa debatter sins emellan.
Fast ingen kan ju klandra er för att vara inaktiva här på HS ;)
arnio:Hahahahahahha. Ja det var därför han var bäste keeper i ES två år på raken. Blev utnämnd till bäste keeper i VM och fick kontrakt med Anaheim.
Peja:Det får du absolut göra, hur förklarar du åren efter guldet 99? Varför gick det som det gick, GP har ingen del i det? Varför fick han gå om han är en av landets bästa backcoacher? Varför lät man inte honom återgår till assisterande istället för att skicka iväg honom? Ser du åren efter SM-guldet som framgångsrika?
Finns många intressanta assisterande i elitserien, Klockare, Hävelid I övrigt finns det många gamla spelare med stark anknytning som jag tycker är ett smartare alternativ likt Olausson.. Hade helst av allt sett Sjödin i båset som back-up och ett större ansvar på Tommy som jag vill se lika involverad som förra året. Åter igen GP är en medelmåtta, men det var inte jag som rankade honom, det va du, och då tycker jag man ska ha lite på fötterna än ett guld och två slutspelsplatser som argument.
"Flera backar höjde sig markant under Gunnars år i AIK och jag tycker inte att man kan klaga på hans arbete i Brynäs heller. Unga killar som Berglind och Djoos har aldrig varit bättre än vad de har varit den här säsongen."
Du har fortfarande inte insett varför de höjde sig, förklara gärna varför det gick som det gick när inte Rahm stod i målet?
Hahaha, Djoos är ju för fan 94. Inte konstigt att han aldrig varit bättre då han spelade en match förra året. Eller är du så dåligt insatt att du tror det är P. Djoos vi ser på isen? Man börjar ju fan undra
Redigerad kommentar
Gurra88:
Ja, AIK hade en fantom i målet..... håller säkert de flesta med om. MEN.... jag förstår fortfarande inte hur du kan dra så stora växlar på GPs inverkan på Brynäs defensiv så här långt. Brynäs backbesättning ansågs ju tunn redan INNAN alla skador dök upp...... det är möjligt att du har ett horn i sidan till GP sen förut, det får stå för dig, men att GP skall lastas för att Brynäs inte värvar.... har otur med skador eller va du vill kalla det...... det är ändå lite för mycket.
Huge:Hoppsan vad du har blivit kunnig då... Har du smaskat i dig en burk hockeysnuseller?
Intressant att det "fina försvarspelet" försvann helt under de perioder som Fasth var skadad...
Var GP sjuk han med kanske?
Redigerad kommentar
Roger Ramkvist: Det gör jag inte.. Men jag försöker få de som hyllar GP att inse varför han tog sig till två raka slutspel.
Utan Fasth hade det förmodligen inte blivit slutspel