AVGÅ: "Vad talar för att foten "helt plötsligt" skulle börja hålla?"
Tja, kanske att han såg bra ut i de matcher han först spelade med Modo och även senare i Karjala Cup. Tyckte inte att han såg ut att besväras av foten nämnvärt så det är väl dom här båda tillfällena som man måste titta på. I övrigt blir det mest spekulationer.
Det som i övrigt kan påverka negativt är kanske det du tar upp: hans tjurighet. Den kan både vara en tillgång i det här läget men även en nackdel.
Kan ju tänkas att han vill försöka hjälpa sitt Modo så oerhört mkt att han väljer att bita ihop trots att skadan kanske är mer kännbar än vad vi andra tror.
teddykgb:
Man kan ju säga att Mormor spelar högt.
Om det blir kocko med Kokko, så kan ju Mormor bli Kocko eller Jockmocks-Jocke.
Kär släkting har många namn... = )
Redigerad kommentar
AVGÅ: "Jag tror att just Foppas come back kommer att vara till deras nackdel."
Stämde till stor del när det gällde lockoutsäsongen men i dagens läge håller jag inte riktigt med dig. I de få matcher han spelade i Modo den här säsongen tyckte jag mig märka en klar uppryckning hos laget i övrigt och det känns som att övriga spelare har insett att Foppa ensam inte kan rädda laget. Men allt hänger som sagt på hans berömda fotproblem, som man ny tycks ha fått skaplig ordning på. Håller foten så blir han absolut en jätteförstärkning. Men vad händer mentalt hos övriga spelare om spelet börjar funka och Foppa helt plötsligt bara tvingas sluta?
Måste vara ett otroligt marigt läge som ledningen har att ta ställning till.