Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009

« · 1202081 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009
Jajjen: Du har rätt i det. Alla lag kan göra en skitmatch, men nu har Brynässpelet sett dåligt ut flera matcher i rad. Kvällen uppvisning är ett rent lågvattenmärke. Det är inga dåliga spelare vi ställer på isen men om en sådan trupp kollektivt underpresterar match efter match efter match måste man fråga sig vad coachen gör, Jag tror Dackell var inne på något i en paus när han sade att alla håller tillbaka. Vad beror det på?

Usch, så dåligt.
Kommentera

Som lök på laxen tar Timrå minst en pinne. 4 poäng till kval. Det blir 5 månader av sömnlösa nätter till. Fan vad jag längtar till sommaruppehållet.

Nästa omgång väntar ett revanschsuget Frölunda och därefter ett SSK som är bättre än Modo.
Kommentera

Hur många överbetalda skitspelare krävs det för att fördärva kvällen för 6000 betalande supportrar?
Kommentera

När Markström är mänsklig så förlorar vi, så enkelt är det, och så kommer det förbli sålänge CZ är vi rodret.. Vänj er:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag skäms! Fast egentligen är det Czarnecki & Sundlöv som bör skämmas - de har inte haft ETT rätt hittills! Rätta mig gärna om jag har fel.
Kommentera

Gurra88: CZ tränade laget förra året. Då spelade Brynäs slutspel.
Kommentera

Jajjen: Gjorde dom? Har för mig att vi kom in på sista plats till slutspelet och åkte ut i fyra raka. Är det att spela slutspel?
Kommentera

Anders Berg:

Avgå CZE OCH Sundlöv?

Kommentera

AVGÅ: Japp! Per definition.
Kommentera

Fan, idag är man så förbannad att det helt enkelt inte finns ord för vad man tycker om Brynäs just nu. Bast skulle bara vilja kräkas ut "väl valda ord", men ingenting kommer. Man känner mest tomhet och uppgivenhet. Håller på att bli likgiltig, för i en mycket mörk tunnel syns i denna stund inget ljus.
Kommentera

Jajjen: Jo, det är sant, "per definition".
Kommentera

Nu måste det till förändringar, orkar inte se skiten längre. Möblera om i laget, allt kan bara bli bättre.
Kommentera

Hej hej, som MODOit är jag väldigt ödmjuk ikväll. Vi hade riktigt mycke tur ikväll, och framförallt i början. Ni körde över oss och hade oss i ett skruvstäd. Hade ni fått utdelning som godkännts hade vi haft en helt annan match. Med Lars Jonsson i uppställningen hade ni säkert fått oss i underläge. Man får ha lite förståelse att ett lag som är så ungt som ert då svänger det en hel del i matcherna, och idag fick vi enorm utdelning på våra chanser.

Kul att se era juniorer, riktigt imponerande! Rödin är ju en framtida superstar om han håller sig på jorden och inser att stenhård träning är nyckeln.
Kommentera

MoDo kommer nog börja en viss klättring i tabellen. Södertälje verkar ha en bra moral i laget och ger sällan bort enkla poäng. Rögle är förvånansvärt starka på bortaplan och Timrå blandar och ger. Det jag undrar är vilka av dessa lag som ska vara bakom oss när säsongen är slut. Samtidigt är det så att om MoDo börjar klättra nu så måste vi ha ett lag bakom oss från de som ligger ovanför oss nu om vi ska nå slutspel. Djurgården, Luleå, Skellefteå eller Frölunda. Nej, vill inte ens tänka tanken. Jag trodde verkligen att man skulle få slippa räkna på poäng och oroa sig för kvalstrecket den här säsongen. Usch!
Kommentera

spud: Du vet inte mycket du, men snäll är du i alla fall.
Kommentera

Att frånvaron av Lasse Jonsson, enda elitseriemässiga backen, betyder mycket är känt. Men det dom visat efter uppehållet är nåt annat: viljelöst, ointresserat, lojt. Det ser sämre ut än under Boorks åttamatcherssvit utan seger för två år sen. "Relationsproblem" igen?
Kommentera

@ s k icke medgångssupportrar: Det här är resultatet när man vägrar att ta tydliga signaler på allvar och vidtar nödvändiga åtgärder. Vi s k "medgångssupportrar" har sett det här komma för länge sedan, och vi har inte sett det värsta än om inte åtgärder vidtas.

Om vi har en sjuhelsikes tur, så undviker vi KS. Hamnar vi i ingenmansland skall vi vara gladare än vårkossor. Slutspel, forget it!
Kommentera

AVGÅ: Jag grundar mina uttalanden på det jag sett av BIF iår, dvs dagens och föregående match mot BIF, då vi blev totalt överkörd.
Idag reste vi oss och ni måste nog förstå att Peter Forsberg är den enda orsaken till att vi vänder. Killen är en av världens bästa spelare i en liga som inte är i närheten av den kapaciteten.
Kommentera

spud: Driver du med oss?
Kommentera

Nyss hemkommen från Läkerolen.

Intryck:

+
Foppa

-
Brynäs
Brynäs uteblivna offensiva kompetens
Brynäs defensiva yrande i egen zon
Brynäs matchplan
Brynäs spelidé
Brynäs överdrivna (jodå!) respekt för #21
Brynäs ledarstabs oförmåga att ändra en matchbild
Brynäs oförmåga att komma in på mål
Brynäs "förmåga" att låta motståndarna komma in på mål
Brynäs jävlaranamma (frånsett första 10 min

Frågan lyder: När ska klubbens ledning inse att Czarnecki inte är mannen att leda Brynäs?

AGERA!
Kommentera

spud: Så nu räcker det. Tack för titten och återgå till ditt eget forum.
Kommentera

Jajjen: Nej verkligen inte, ni körde över oss i första och vi får ett mål som är otroligt jobbigt för ett ungt lag att få efter en så fin period.

Ryck upp er.
Kommentera

Jag vet.. sätt upp en bild på sig själva i omklädningsrummet med tre ledord, som om de vore 5 år och gick i förskolan.. Funkade ju sist..haha
Kommentera

spud: Seriöst, det är inte roligt. Finns det ingen mod. som kan skicka tillbaka den här figuren, som uppenbarligen såg sin första hockeymatch idag, till sitt eget forum?
Kommentera

Seriöst. Vem ska ta över efter CZ? Bäcklin? Nått måste hända.
Detta är fruktansvärt! Ingen verkar lyssna på CZ.
Två time-out på två matcher och ingen reaktion.
Mao. Spelarna lyssnar inte på tränaren. det enda som återstår då är
ett tränarbyte. Tyvärr. Forza Brynäs! Ge aldrig upp.

Quiting is for losers!!
Kommentera

spud:
Jaha, såg inte matchen... men det var kul att höra att siffrorna är missvisande..bådar gott inför fortsättningaen alltså :)
Kommentera

Horace76c: He, he...

Är det det där som kallas "Selektivt inläggsläsande"?

:-)
Kommentera

bradberry:
Muahaha ;)
Kommentera

mk: En variant är att lägga pengarna vi får över på LJ's skada till en tränare som vågar. För min del så skiter jag helt i om vi spelar KS i vår. Men det är dags att det händer nåt nu. Något radikalt.

Cz bort och ett kungörande att Sundlöv kliver av direkt efter den här säsongen. Då kan vi vara på rätt väg.

Kommentera

Horace76c: Jag sa inte att siffrorna var missvisande, det jag sa att det skiljer väldigt lite mellan succé och fiasko. Och idag hade vi en världstjärna och utdelning i viktiga moment vilket vägde över till en klar seger.
Kommentera

spud: En god regel är att ta reda på bakgrundsfakta innan man ger sig in i en debatt. Inte bara reflektioner från senaste veckan. Dina inlägg ter sig som att du landat på jorden efter att fötts på Mars eller något. Brynäs har "hängt löst" i 10 år nu och du tror att du kan muntra upp oss genom att skriva totala osanningar om en match som flera av oss just sett med egna ögon. Det retar bara upp folk, och tas som ironi och häcklande från din sida, så lägg av.
Kommentera

GävleLasse: Åt helvete med Cz, visst, snubben fyller ingen funktion i båset. Men det finns det inga stålar till. Vad göra? Ta ur egna leden? Bäcklin?
Att Sunklöv måste bort innan det sjunkande skeppet rätar upp sig igen är glasklart, han har misslyckats i allt han tagit sig för vad gäller lagbygge. Den här säsongen skulle det tas ett ytterligare steg i rätt riktning, så kommer inte att bli fallet. Sunklöv värvar Kahnberg t.e.x, en spelare som fått foten i VF, en klubb vars placeringar Brynäs siktar på, hur bra är det? Huge nämde tidigare de bra värvningar han gjort, Timonen, Philips och Bommen. Philips var det Dacke som tog hit, Timonen hade nån polare i laget, Bommen spelade väl 10 matcher eller nåt. Brendl var en bra värvning, vad gjorde han av honom? Annars har han enbart misslyckats och måste snart ta konsekvenserna, så stort Brynäshjärta han har enligt egen utsago!
Kommentera

AVGÅ:
Du förstår att det är just det han gör va?? (Häcklar och är ironisk)
Kommentera

sylf: "Brendl var en bra värvning"

- Brendl var det ju Boorken som greja ju...
Kommentera

Horace76c: jo, men man vet ju inte, har aldrig sett ufot förut, så det hade ju kunnat vara en rookie som verkligen trodde på det han skrev. Man måste ju vara snäll då, man var ju rookie själv en gång i tiden ;-)
Kommentera

sylf:Timmonen var det Miettinen som fixade. Tommi är visst gudfar till Timmonens barn.
Kommentera

bradberry: Ja, du ser......Boork grejade, Sunklöv grejade bort!

BOORKEN KOM TILLBAKA!!!!!!
Kommentera

Horace76c: Ne jag var verkligen inte det.

Men visst, vill ni sitta och tycka synd om er själv och att allt är miserabelt så fine. Men märkligt att det bara finns plats för en åsikt i denna bok.
Kommentera

sylf:Ja Bäcklin skulle kunna funka. Fast han har lite fel egenskaper som person. Han är för snäll..

Flygis?

Kommentera

GävleLasse: Fan, det blir bara dyngan kvar till Sundlöv!!

Jonsson, Widing?? Hans desperation efter avdankade 82:or!!
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag vet, har vuxit upp med killen! Tror inte han är man att leda laget, inte än!
Kommentera

sylf: Två fingervisningar om CZ. Han tycker inte att Brendel saknas!
Bäcklin kritiserar nästan öppet CZ uttagningar i tv ( ok i wikegårds blogg men ändå) Tror inte Aero tänkte sig det här spelet när han ritade på.
Sen om Bäcklin är redo? Vet ej. Men det kan inte bli sämre +
att det är den billigaste lösningen.
Kommentera

Czarnecki medger i alla fall att det var årets sämsta insats.

Hävdar också att man hade en offensiv matchplan.

Hm...
Kommentera

sylf: hans hockeykunnande betvivlar jag inte en sekund.. men han är nog lite för grön och snäll för att leda Brynäs m,ed dessa överbetalda herrar...

Kommentera

bradberry:" Czarnecki medger i alla fall att det var årets sämsta insats."

Ja, och i nästa match ser vi Hansen på blå i PP igen. Herman åter i 1:a linen. Finns inte ett dugg han kan göra längre, allt han gjort har blivit sämre och ingen av spelarna tar honom på allvar.
Kommentera

GävleLasse: Nej, han har varit tränare i 100 år, varit i klubben länge. Han kanske skulle behöva en typ Mengele vid sin sida?
Kommentera

sylf: Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork, Boork!
Kommentera

bradberry: Hur många sämsta matcher få man ha per säsong?..

Var fan är Huge när man behöver han?

Kom med en bra förklaring varför det blev som det blev.
Alla vi andra sitter här som fågelholkar och inget fattar!
Kommentera

sylf: Ja en Mengele skulle vara perfekt. Han kanske kan ställa rätt diagnos på skadorna med
Kommentera

sylf:

Eller dej kanske?Gå med piska i båset o kallar dom Bajskorvar när dom kommer tebaks efter ett dåligt byte;))

Sammanfattning av kvällen:
SKITMATCH!!!
SKITBESVIKEN!!
SKITLAG!!!
Kommentera

« · 1202081 · »