Brynäs IF

728143 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009

« · 1202287 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009
AVGÅ: Känns som att allt Boork byggde upp, rensade ut, är borta och ersatt med nytt dynga!
Kommentera

mk: Ge mig länken till där Bäclin "sågar" tack!
Kommentera

sylf: Jepp. Sad.

Ska inte Mormors kontrakt gå ut efter den här säsongen? Eller är det som i fotboll, att man lägger till extratid p g a skador och så. Tänker på typ sjukskrivning under KS och annat.
Kommentera

IN MED LEFFE NU!
Kommentera

sylf: Verkar som att Dackell gör en "Sjödin". Håller på ett år för länge.
Kommentera

bradberry: Vet inte exakt var den är .Men det var ett uttalande om att han inte utnyttjade vissa juniorer ifjol.Har för mig att det togs upp här inne oxå.
Kommentera

mk: "Var fan är Huge när man behöver han?"

Här är jag, alltid till eder tjänst!

Kollektiv kollaps rakt igenom, bortsett från sista perioden då en uppryckning kunde skönjas men då var matchen redan över för länge sen.
Initiativlöst och tveksamt överlag vilket gör att man misstänker en svacka i antågande, ngt som kanske kunde märkas redan i förra matchen.
Eller så var det bara ett tillfälligt rejält bottennapp (vårt första iår, om det nu är nån tröst...) och isf är det bara att svinga sig upp i sadeln igen på torsdag mot Frölunda. Ngt som talar för en tillfällig blackout är väl insatsen mot Timrå hemma. Laget kan ju knappast ha gått ner sig så här mkt på bara ett par dagar. Tror att det knackiga offensiva spelet hittills har satt sig lite på självförtroendet eftersom vi inte fått nån utdelning på de chanser vi trots allt skapat tidigare under säsongen.
Kan ju inte gärna bli sämre än så här och Foppa fick en mkt behaglig inskolning i sin nypremiär så Modo behövde inte anstränga sig nämnvärt för att bärga 3 pinnar.

Kommentera

mk: Definitivt! Kommentaren "in och dribbla lite" är ju ett tydligt tecken på att han tappat verklighetsförankringen.
Kommentera

mk:Dackel har varit bra vartannat år sedan han kom...
Kommentera

mk: Verkar som om Sunklöv gör en "Stalin". Håller på 40 år för länge!
Kommentera

mk: Okej, har hittat sidan men VILKET BLOGGINLÄGG?
Kommentera

Huge:" Ngt som talar för en tillfällig blackout är väl insatsen mot Timrå hemma. Laget kan ju knappast ha gått ner sig så här mkt på bara ett par dagar. "

Du menar matchen som Markström vann åt oss??
Kommentera

Huge: Det kommer ju inte som en blixt från en klar himmel direkt. Och det lär inte bli bättre...Det är nu som Dackell och Molin drar igång sitt snack om att det är tränarens fel etc... vänta bara 
Kommentera

Huge: "Kan ju inte gärna bli sämre än så här"

Wait and see, sa han Blodstrupmoen. (Flåklypa Grand Prix)

Förresten, det är inte du som är spud eller?
Kommentera

GävleLasse:

Fast han vår klart bäste spelare denna säsong tills han åkte på sin sjukdom när vi mötte LHC borta,efter det har han varit rent sagt usel.
Sen ryktas det om att han har problem med fötterna...

Dags för Dacke att ta hand om en tredjefemma och låta någon annan ta hans ansvar ett tag nu??
Kommentera

Bissett19: Sånt skall Cz se och ställa honom åtsidan. Dackell verkar vara helig i Cz's ögon..
Kommentera

Bissett19: Fötterna bara???
Kommentera

GävleLasse:

Liksom Hansen och Lauritzen...
Kommentera

Bissett19: Att Lauritzen är en favorit vet vi sedan länge. Vad gäller Hansen så är han bedrövlig offensivt.
Kommentera

När vi spelar som bäst och Markström står på huvudet kan vi sno en pinne då och då, inget eget spel utan lite duttande mellan varandra, så Jävla tråkig hockey att klockorna stannar.
Kommentera

GävleLasse:

Men lik förbannat får han chans på chans på chans att stå på blå i PP och göra bort sej...
Kommentera

rafalski: Och vad detta kommer att innebära för publiksiffrorna de kommande matcherna vet vi ju..

Snart har vi bara säsongskortsinnehavarna som går för att det redan är betalat

Kommentera

Bissett19:Visst får han det. CZ besitter inte kunskaperna att ta ut ett lag som producerar. Brynäs har ALDRIG producerat mål under hans ledning.

De matcher som Brynäs gjort mer än 4 mål i en match sedan Cz tog över är väldigt lätträknade

Kommentera

Haha, man blir faktiskt lite full i skratt efter att ha scrollat tillbaka och kollat alla blodtörstiga domedagsinlägg.
Har WW3 brutit ut?
Är vi klara för KS?
Är allt slut?
Svar nej. 
Vi gör i 20:e omgången årets hittills enda riktiga plattmatch.

Nyanserade inlägg?
Inte mkt va....?

Kommentera

Huge: Ändå så är det bara du som är positiv.. tycker du att det känns bra för kommande matcher? Men du kanske är sugen på att köpa 3000 biljetter till matcherna? Såna här insatser FÅR inte förekomma..
Kommentera

GävleLasse: Ärligt talat så är jag säker på att många fler än jag inser att såna här bottennapp är fullt naturliga för alla lag.
Handlar inte så mkt om att vara positiv utan snarare om att vara realistisk och någorlunda nyanserad i sitt analyserande.

Dags att lägga sig och ladda mot Frölunda...
:-)

Kommentera

Huge: Brynäs har gjort EN riktigt bra match i år. Lule hemma...

Sen har man ett gäng gedigna kämpainsatser. Gråa underhållningsvärden men men bra slit som givit poäng.

Sen har man *****censur*****

#%¤#¤%""%##!!!!!!!!!!
Kommentera

Huge: Men enda skillnaden ikväll var ju att MArkan var mänsklig i målet... ute på isen såg det ju ut som vanligt
Kommentera

Huge: Svammel.
Kommentera

bradberry:

Modo borta.
Kommentera

Bissett19: Spela Molin-Hansen-Dackell i fjärde. En femma som ska gå in för att spela 0-0.
Kommentera

Bissett19:"Modo borta."

- Nä! Inte hela matchen. Den sållar jag till "Gedigna kämparmatcherna". Mycket bra bortamatch kanske man får erkänna men absolut ingen frejdig offensiv.
Kommentera

Macahan: Bänka dem en match..
Kommentera

Macahan: 0-0? Har vi en femma som kan spela 0-0 så bör den vara första femma.
Kommentera

Huge: Nja, om ambitionen är att undvika KS så kanske vi ska vara nöjda. Men jag hade förhoppningar att vi skulle sikta högre än så. Handen på hjärtat, utan Markström så hade vi legat fast i botten. Snart har vi spelat halva serien och inget, absolut inget indikerar på att det ska bli bättre framåt. Brynäs är elitseriens tråkigaste lag att se på.
Kommentera

bradberry:

Det var längesen jag såg Brynäs dominera en bortamatch som man gjorde då,tror vi sköt bort emot 40 skott.
Men Luleå hemma är nog den bästa match vi gjort denna säsong,full fart från start,vunna närkamper och ett härligt spel helt enkelt.

Men men,det var längesen nu...
Kommentera

GävleLasse: Kommer nog inte hända.
Kommentera

Macahan:Nej nej, inte så länge Cz håller i rodret. Det är ju bara att kolla på förtroendet Hansen, Dackell och Molin får i PP
Kommentera

GävleLasse: Exakt. Kahnberg borde få mer ansvar i PP, verkar i mina ögon som en del drar sig för att passa honom.
Kommentera

rafalski: Och vi har elitseriens tråkigaste coach...:)
Kommentera

En bättre coach, en Bättre sportchef, som värvar bättre, och färgstarka spelare, som förmedlar någon somhelst känsla till detta döda lag. Kommer inbringa mer folk på läkraten, segrar, och på så sätt nå framgång nån ända gång.. Vi har stått och stampat på samma A-brunn i jag vet inte hur många år..

Brynäs svergies sämsta fan, ingen filosofi utan ren fakta. Men det har sin förklaring, vem vill se den här skithockeyn egentligen?..
Kommentera

Nog för att man har sett många usla matcher tidigare men den här ta fn priset.
Först i sista perioden insåg grabbarna att man får tacklas och även Foppa är tacklingsbar.
Att jag la pengar på värvningen av Nordqvist verkar vara den sämsta investeringen jag har gjort! Han skämdes tydligen så mycket att han inte behagade visa sig på Fan Corner efteråt.
Kommentera

bradberry: Vet tyvärr inte hur man länkar. Men det är inlägg 276.
"från gävle 2". Där hörs att dom inte har samma syn på hur hockey ska
spelas.
Kommentera

Jag förstår att Brynäs har lite publik. Ikväll fick de att gratis dragplåster (Foppa), men den extrapubliken som var där idag lär inte komma tillbaka på ett bra tag. Chockerande dålig match av Brynäs. Verkligen patetiskt att man inte forecheckade hårdare under matchinledningen när Modo hade så uppenbara problem i egen zon.

Tycker egentligen att det var två dåliga lag men Foppas enorma spetskompetens avgjorde till deras fördel. Han fick dock för mycket utrymme, bara Bertilsson och Granström tryckte ju till honom rejält.
Kommentera

Hade det varit i Italien så hade jag bergsäkert trott att matchen var köpt. Modo pröjsar upp med en halv mille om Brynäs inte åker över egen rödlinje och inte tacklar Foppa.

Istället för att håna Cz efter matchen tycker jag mest synd om honom, han tar time out och pratar i periodpauserna om att gå på mål och avslut men spelarna verkar bedövade både i kropp och skalle. Tragiskt att se hur man kan bära Brynäströjan och gå in och vila sig genom en match.
Kommentera

Aj aj det här var inte bra. Inen offensiv overhuvudataget, inget passningsspel, inga tacklingar, ingen fart, inget målvaktsspel, Kahnberg? Nordqvist? Dackell? Markström? Eero? Var Brynäslaget förgiftat eller var det lagfest i måndagskvällen eller?

Rödin, Bertilsson och Granström kan sträcka på sig annars kan de bara skämmas allihopa och de borde nästan be om ursäkt till alla som betalat för att se skiten.

Jag bojkottar nu, tänker inte titta igen förren de tagit en trea.

Men men allt är snabbt förlåtet om de rycker ihop sig och börjar vinna men ingenting tyder på att brynäs kan rå på några andra lag än Timrå, Rögle och SSK.

Maken till spel utan offensiv har inte setts på år och dag. Brynäsarna verkar vara nöjda med att lägga ut pucken ur zon och åka och byta, ibland gav de tom. pucken till modospelare och alla fem åkte och bytte.
Knappt en målchans förren det stod 0-4 och Modo slagit av på takten.
Det ända glädjeämnet är väl möjligtvis målet som var riktigt fin men det räcker ju inte med ett om man släpper in fyra.

Visst när jag tänker efter så var brynäs bra första tre så det får dom väl ta med sig till nästa match och det är ju alltid något.
Kommentera

arnio: Ett mål framåt räcker ännu mindre om man släpper in fem.

Kommentera

GävleLasse: Att spela Hansen i PP är så dumt att klockor ringer..
SNÄLLA, Kicka Czarnecki INNAN det är för sent !!!!

Hur många uppspel från back till forward som leder till anfall har ni sett dom sista matcherna..? INGA...Kanske för att Lasse saknas men man saknar ju helt linjer för uppspel...Ofta får forward komma ner och hämta puck och på egen hand försöka tråckla sig igen 3 man innan röd...det går kanske 1 gång på 10...men knappast så effektivt !

Därför vänder jag mig till dig Mr Fleming......Mr Fleming...var du än är, vem du än är...KOM HIT...vi befinner oss i en nödsituation !!!!
Kommentera

« · 1202287 · »