Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-MoDO Hockey 2/12 2006

« · 794771 Till forumet

Brynäs IF-MoDO Hockey 2/12 2006

Startar upp en matchtråd inför morrondan,MoDo med en hysterisk form kommer för andra gången i år på besök i Läkerol Arena.Nu var det längesen vi tog en fullpoängare,är det månne dax nu?

Fyra viktiga matcher kvar innan landslagsuppehållet,varav tre är på hemmais.

28 MODO Hockey (h)
29 Skellefteå AIK (b)
30 Frölunda HC (h)
31 HV 71 (h)  

Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDO Hockey 2/12 2006
Bissett19:

Jag tror och hoppas på MoDo-vinst, oväntat va?! :)

2-4 låter som ett fint resultat.
Kommentera

Gå tillbaka till kedjeformationerna som man hade från början.
Bäckis,Hermansson och Bicek.
Molin,Hansen och Spets.
Lind, Dackell och Danielsson.
Bänka Almtorp och Widing,det var när de skulle ha en plats i laget som problemen började.
Kommentera

51 Roger: Månsson då? får inte han vara med? ;)

Men jag är lite inne på samma sak som du. I alla fall när det gäller Widing.

Hermansson - Bäckström - Månsson
Dackell - Lind - Danielsson
Spets - Hansen - Molin
Salmonsson - Almtorp - Widing

Sen kör man fjärdelinan några få byten varje period med EN uppgift. Spela fysiskt och skapa energi för laget.
Kommentera

GävleLasse: Kedjan med Widing-Karlsson-Hermansson llär väl spricka iaf,där funkar inte mycket,Widing åker o åker,men åker verkligen på fel puckar,eller åtminstone där pucken inte är,Hermansson verkar som många andra vara inne i en svacka,hoppas Leffe stuvar om ordentligt i laget nu,dax att väcka laget,varför inte som du skriver Back to basics.Man saknar energin i laget.
Kommentera

Bissett19: Jo, jag tog inte ens med Bicek i min laguppställning för jag tycker inte att han har varit den injektion i laget som man hoppats på. Visst, han försöker och arbetar. Men defensivt är han ju ingen kanon direkt.
Även Karlsson tog jag bort för han gör inte många godkända byten per match. En man för framtiden kanske men jag lever i nuet och tar "en match i taget" ;)
Kommentera

GävleLasse: Bicek är en målgörare,se vad han uträttade i Leksand ifjol,såg han spela i Finland med Bäckis,tyckte det såg bra ut,tänkte tillbaka på Larsson-Bisset.Widning skall bänkas han tillför inget, Almtorp likaså.
Kommentera

51 Roger: Men man kan inte tänka på vad han gjorde för så länge sen. Han har inte rosat marknaden på senare tid. En bänkning kanske blir en "eye-opener" för Bicek.
Kommentera

GävleLasse: Inte rosat marknaden, men tyvärr andvänds han fel idag,har ingen som lägger passningarna till honom,blir tvingad att spela mer defensivt. Såg en sak igår(igen)när en spelare har pucken och skall anfalla,möter några motståndare i mittzon.Vad händer,han vänder om passar tillbaka till en back,som tar burskydd,som sedan hammnar i en svårare situation.Har inte sett något annat lag som tar burskydd så ofta som Brynäs gör för tillfället.Tyder på dåligt självförtroende.
Kommentera

51 Roger: Det är en sak som jag med har tittat på. Brynäs är sönderlästa numera. Alla vet hur man skall stoppa Brynäs. Vi är i brygga rent spelmässigt just nu. Det ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig.

Problemet med Bicek var ju att han hamnade som tredjefiol när han spelade med Månsson och Bäckis. Jag har funderat lite på om man inte skulle börja köra Danielsson som center i fjärdelinan och spela med Bicek tillsammans med Dackell och Lind. Alternativt att spela honom tillsammans med Hansen och Molin.
Kommentera

GävleLasse: Att spela honom med Molin, Hansen, varför inte.Han är ändå en målgörare,har bevisat det tidigare,och det är få som är det idag i Brynäs.Vi har allt för många spelare typ Danielsson som jobbar,flänger runt men inget händer.Att bänka Bicek, är ett riktigt bakslag.
Kommentera

51 Roger: Brynäs är i en svacka, det är faktum
som jag skrev i en tidigare tråd så ville jag se mer Boork
och det fick vi se i Malmö, synd bara att han fick misconduct för det
det är bara att tugga på
Kommentera

GävleLasse:

Mycket tankar nu ser jag, inte bara fran oraklet Lasse =)

Med drygt 2000 mils distans till formsvackan kan jag bara lagga in nagra enkla klokheter.
Se till att ha en bra handduk, sunblock, prit och nagra bra strander, sa loser det sig... =)

Det enkla ar det svara...

Med andra ord: Relax!

Ett sa gott tips pa nagot fran andr sidan Vlarden...

Tvasiffrigt mot Modo raknar jag med!

Breezer pa dig, Lars!
Kommentera

rackham: Orakel spektakel... ;)
Kommentera

51 Roger:

Ja almtorp och widing gör inte många rätt på en match, komiskt att dom kanske sämsta spelarna i laget var dom som fick chansen att åka över atlanten och kriga om en plats i nhl. så dålig som almtorp är nu kan han sluta fundera på nhl och förbereda sig för almtuna nästa säsong. widing påminner tyvärr om soling, åker o åker men åker bara ifrån pucken, hamnar snett i verje situation. även seb karlsson och hermansson är riktigt kassa just nu.
Kommentera

Saxat från Hockeyligans Puckprat:

Brynäs laddar för publikfest
"Brynäs har bara tagit en trepoängare på de åtta matcher man spelat efter uppehållet för Karjala Cup. 2-1 borta mot Linköping. I torsdags fick man nöja sig med 1-1 mot Malmö.
- Fastän jag ändå tycker att vi gjorde en hygglig laginsats, säger Leif Boork.
Och nu ska vi försöka att höja oss ytterligare ett snäpp mot MODO. Det är ju ett speedigt och tekniskt lag som i nuläget verkar vara i det närmaste komplett.
- Vad man kan hoppas är väl att vi blir inspirerade av att spela inför fullt hus i Läkerol Arena. Det blir säkert härlig stämning, tror Boorken, som vill fundera över natten innan han nominerar laget.
- Eventuellt kan det bli några små förändringar. Men Sperrle får fortsätta i målet. Han har varit bra och dessutom är Robert Kristan fortfarande skadad, säger Boorken.
Leffe räknar inte heller med Antti Hulkkonen och Lars-Erik Spets. Även om båda börjat träna igen. Brynäs vann senast hemma över MODO med 4-3 efter förlängning. Bortamatchen slutade 3-3."

Kommentera

Bissett19: Eftermiddagens rättskipare är Robert Lahti. Hmmm.. Då lär det bli ett antal PP för Brynäs tidigt i första perioden och sedan en till Modo mot slutet av första. Sedan jämnar han ut med några fler PP till Modo under 2:a perioden. Den tredje perioden blir till Brynäsfavör när det gäller PP. Vilket kommer att leda till att Brynäs får ett par PP lägen mer än Modo sett över hela matchen. Ja, jag har sett Lahti döma förr *skratt*
Kommentera

GävleLasse: Allt är väl bättre än Brynäs lovern Sören Persson. Hade sällskap med Tobbe Rissve upp på tåget och han var måttligt glad på Sören efter torsdagens match.

Antingen så vinner vi eller så förlorar vi eller så kryssar vi, nu har jag täckt in allting förutom bombhot eller brandlarm ;-)

Kommentera

65selander: Då tippar jag på bomblarm eller brandhot, plus en klar brynässeger med 7-1
Kommentera

7-1 tror jag också, hat-trick av Bäckis !
Kommentera

Urrk, kan man hoppas på snygga siffror trots allt? Det här barkar åt pepparn känns det som.
Kommentera

Brynäs IF–MoDo HK 3–3: Man borde lärt sig att sätta sina pengar på 3–3 mellan Brynäs och mOdO denna säsong…
Kommentera

« · 794771