Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15

« · 1708164 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 29/10-15
Vi är klart bättre än botten. Känts jäkligt skönt efter dom senaste åren. Men vår spets är för liten för att rå på dom bästa. Vi behöver två riktigt bra femmor. Var hittar vi pengarna? 10.000 medlemmar (nästan) borde kunna bidra.
Kommentera

Forsberg 1978: Frölunda har bara förlorat en match denna säsong så det borde vara dax igen 👍
Kommentera

Skrubben: Så sjukt stolt med denna vändning men minus idag är starten och velandet med målvaktsbytena även domarna får ett stort minus för dom missar för mycket!
På lördag drar vi 4 bröder och en brorson till Scandinavium HUA!!!
Kommentera

Helt sjuk match. Egentligen ska vi inte kunna vända en match där vi ger motståndarna 4-1 i handicap. Starkt av oss att vända, men slutresultatet kanske säger mer om hur fantastiskt dåliga Modo är, snarare än att vi gör en bra match.

Oavsett hur vi tog ur oss svackan, så är det ändå viktigast att vi tagit oss ur svackan. Nu hoppas vi att spelarna har fått lite mer självförtroende för att kunna bygga vidare på detta och hitta tillbaka det spel vi hade innan svackan.
Kommentera

Perfekt att möta Modo i denna match för att få ett trendbrott. Ser riktigt illa ut för Modoiterna alltså.
Kommentera

Vi börjar som ett lag utan självförtroende men med några skandaldomslut emot oss i andra så kändes som vi blev förbannade och visade hur mycket bättre än modo vi är. Tycker ollas visar kyla i många lägen. Sen syntes det att porseland lyfte rejält efter målet.
Kommentera

Ska man ligga under mot något lag med 4-1 så är det mot Modo man bör göra det. Tycker nästan lite synd om dom. Ett lag helt utan strategi och självförtroende. Sen tycker jag det är stort av Pudas och kliva in och göra en P-12 insats idag för att ta bort lite tyngd ifrån Porselands axlar. Det lyckades!
Hoppas nu vi kan skrapa ihop tre hela kedjor och 3-4 backar så vi kan spela av matchen på lördag utan att behöva lämna WO.
27 poäng på de 16 inledande matcherna är ändå klart godkänt.
Kommentera

Var aldrig orolig😂😂😂😂
Kommentera

bradberry: Idag har Pudas en nattsvart match i defensiven,framåt funkar det bra. Tycker inte att han varit underkänd defensivt sett tidigare,inte totalt sett. Det har varit lite valpigt nån match,men han debuterar ju faktiskt i SHL också.

Tycker än så länge att Pudas är en spännande och ganska lovande värvning.
Kommentera

Davey85: Domarna har valt att inte dra det hela vidare.
Kommentera

Pettisbif:

Som vanligt så undrar jag om du lever i ett annat universum än oss övriga.
Kommentera

Pettisbif: Tycker du är onyanserat hård i kritiken mot Pudas. Kallar man sig riktig supporter och benämner en spelare i egna laget "så äckligt dålig". Skärp dig för fan och bespara oss dina "äckliga" laguppställningar...😜
Kommentera

bifhjärta: Såklart ska det bli smolk i glädjebägaren med en skada som renderade i 0 min på botbänken (spelar ju ingen roll nu iofs)!
Är iaf otroligt stolt över Brynäs idag som visar en sju jävla moral med en sjuk vändning som kommer få mig att sova riktigt gött! Hoppas det inte är alltför allvarligt med Westerholm?
Kommentera

bifhjärta: Lööke? Varför inte plocka in en 40årig transatlant som the Heart of hockey gör en gång i veckan.
Kommentera

Hälge: Tro fan det alltså. Jävla fan.
Kommentera

Kopparjimmie: Ja, ligger i sängen och ser matchen. 0-2 efter fem minuter. Ser mörkt ut, det här vänder vi aldrig....😡
Kommentera

Hälge: Helvete!!!! In med Lööke nu då?
Kommentera

Carl Lejonkräk: "vad säger ni, visst var det en huvudtackling på Westerholm?"

Den tar klart i huvudet. Svagt återigen av domarkåren.
Kommentera

Pettisbif: En bedrövlig match i 25 minuter. Sen spelar vi riktigt bra. Sex mål framåt, noll bakåt.
Kommentera

Powerfade: Det är ju detta som är så sjukt rent ut sagt. Inte ens en utvisning, men som senare renderar i en avstängning. Liknande har hänt förr, då kan man fråga sig hur i helvete 4 domare totalt kan missa en utv/situation som senare visar sig resultera i en avstängning?! Har dom någon uns av självinsikt, SHLdomarna? Hade det hänt mig om jag vore domare hade jag gått ut offentligt med en fet ursäkt och skämts ihjäl. Snacka om att misslyckas kapitalt i sitt yrkesutövande...
Kommentera

Hälge: FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! Brynäs och skador alltså!
Kommentera

Någon skrev att Porse är en hemsk värvning. Vad fan är då inte Pudas...! Så äckligt dålig är han! Blir alltid nervös när han har pucken både i defensiva zon men även på blålinjen. Man blir mörkrädd av hans sätt att spela hockey ibland.

Fö en bedrövlig match av Brynäs som möter ett helt trasigt Modo som är ännu sämre. Felix behöver vila! Tavlor på tavlor och känns nervös. Dags att ge Starky mer förtroende. Det växer han utav. Samtidigt som Felix tid kommer.

Kul att Sondre äntligen visar klass. Bra värvning av Sundlöv. Dock har jag så otroligt svårt för Alcén.. hotar ingenting offensivt och är helt uddlös. Är för mig en stor jävla gåta att inte Lööke får spela ist för honom. Visst han sliter på bra i bp men det kan lilväl Lööke med göra.

Hoppas det lossnar för Porse iom målet. Tror det gör det. Han spelar bäst med Salmela har jag öagt märke till. Sen måste jag även ge plus till paret Sunkan - Kilas som är hästlängder mycket bättre i år än tidigare säsonger. Riktigt kul att se deras utveckling under Bulans tid.

Sen drömmer jag mig redan nu till kommande slutspel. Tänk vilket grymt bra lag vi kan mönstra då.

Starky - Sandström

Salmela - Porseland
Rödin - Scott - Johnson

Bertilsson - Zanetti
Ollas - Vrana - Olden

Kilström - Sundqvist
Brodecki - Enterfeldt - Lindblom

Westerholm - Westerholm - Mannberg
7e:Nörstebö
13e:Blomqvist
Kommentera

Repris av matchen på Cmore Live 2, detta ska återupplevas men nu framför TVn!
Kommentera

Powerfade: Tycker Mannberg varit bra nästan hela säsongen,så även ikväll. Han gör mycket nytta där ute.
Kommentera

Zappaholic: Jamen absolut. Håller med om det!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja blir det inte avstängning på den så är det skandal. Det skulle ha varit 5+Game direkt.
Kommentera

Powerfade: Hur är det med Westerholm? Någon som hört nåt? Eller han kanske rentav fortsatte matchen? Jag tappade kollen där.
Kommentera

Davey85: vad säger ni, visst var det en huvudtackling på Westerholm?
Kommentera

Davey85: Tycker att du glömmer Mannberg med. +3 ikväll
Kommentera

Brynäsgubbe: "Detta var en enormt viktig seger med tanke på motståndet i nästa match. Räknar nog inte med något där."
Men vem vet, det kanske bara är Brynäs som kan slå Frölunda den här vintern? Men visst blir det svårt, för att vara allvarlig.
Kommentera

SWEATT: Glömde Sondre. Han var riktigt bra idag. Är detta vad vi kan vänta av oss honom så ser det riktigt lovande ut.
Kommentera

Well, they tried... 😂
Kommentera

Vinsten idag var inte bara viktig sportsligt. När det för en gångs skull kommer riktigt mycket folk till arenan hade det varit katastrof om man inte spelat upp sig såhär. Vändningen var viktig somfan för fortsatt publiktillströmning!
Kommentera

SWEATT: Måste säga att vi har ett allt tydligare kapital i Sondre Olden. Går från klarhet till klarhet. Hoppas han håller sig hel och frisk framöver.
Kommentera

Vi ligger på en 4e plats. Trots 4 förluster senaste 5. 4p upp till 2a plats. Så sköna 3 poäng idag!! Godnatt Brynäsbröder
Kommentera

Davey85: "Johnson,Rödin,Lindblom och Sunken får mina plus idag."

Tycker även att Sondre var bra idag! Och Porseland gör sin bästa match i Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Ja,Brynäs vinner väl alltid med tur mot Modo. Hur många raka segrar har vi mot dem nu? Vet att det är minst 10 st.
Kommentera

Clarence: Detta var en enormt viktig seger med tanke på motståndet i nästa match. Räknar nog inte med något där.
Kommentera

Powerfade: Starkt men också "onödigt" kan man tycka. Ligga under med 0-3, dessutom hemma och efter flera förluster, är aldrig acceptabelt. Hoppas vi kan påbörja en trend åt rätt håll nu!
Kommentera

Davey85: Ser i cyklopboken att JFK tycker vi gör en dålig match. Tur för honom då att vi var kassa, annars hade vi väl vunnit med 14-4 :-)
Kommentera

Bellman 6,0: Verkade vara bra tryck o bra med folk i klacken också! Hoppas verkligen det går bra nu med PoW och Torstenbö:(((
Kommentera

Inte konstigt man vart förbannad i början när man sen ser hur vi totaldominerar och leker med Modo i ca 40 minuter.

Starkt att vända och förbannat skönt med 3 poäng igen.

Johnson,Rödin,Lindblom och Sunken får mina plus idag.

Synd att Cykloperna återigen kommer undan med huvudtacklingar.

Älska Brynäs.
Kommentera

Zappaholic: Nån som har kvällens publiksiffra? Såg hyfsat bra ut.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hörrudu Brynäsgubben, är det ok om jag skriver att sista 35 minuterna spelar vi väldigt väldigt bra ishockey? ;-)
Kommentera

Dalrt: Modo är ett skämt....
Starkt av Brynäs att komma igen efter att ha gett Modo ett 3 måls handicap.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Med all välmening Carl men varför håller du på och stökar i Modoboken???

Underbara 3 poäng och underbart att känna glädje igen!👍🏻😀
Kommentera

« · 1708164 · »