Brynäs IF

725298 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey

« · 203285 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
HV är fanimej helt otroliga.0-5 nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65 Selander: HIV har problem!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Men å andra sidan,kan man inte ta vara på alla de otaliga chanser som funnits att gå ikapp och förbi så kan man gott spela kval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sylf: Nu är vi ju piskade att vinna för att ha chansen, glöm inte att MIF fortfarande har en match mer spelad, fast 6p ledning om vi förlorar i dag är ju inte lätt att jaga ifatt. Jag skyller allt på Liv
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: Det luktar skämt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sylf: Nu får dom fan ta och sätta igång och pyttsa, 2-11 i målskillnad efter 2 1/2 match, ska det vara så förbannat svårt att göra mål???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65 Selander: Man orkar knappt sitta och spekulera längre.Dom är värdelösa och får stå sitt kast.Men OK,vi skyller på Liv,OCH BERG DEN DÅREN !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
NuMountain: Tåget gick i lördags BIF skulle ha vunnit då mot MIF!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
1-2 i num underläge....FY FAN !!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sylf: Framtills MoDos pinsama ledningsmål så hade Brynäs 10-1 i skott och dominerar fullständigt, men vi har ett KANONLAG och kommer vända detta.Fy fan vad jag är trött på det här laget, dom klarar fan inte av ett skit!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sylf: Jaao o det gör ju inte saken bättre att BIF inte kan vinna sina egna matcher!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Dom är direkt pinsamma,efter skotten 24-6 ligger man under med 1-2,nästan värt nobelpriset i fumlighet och okunnande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Vi får värva huge på grillorna då kanske vi kan ta det efterlängtade 10.e platsen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Om MoDo istället för Brynäs hade lett skotten med 24-6 efter halva matchen så hade dom haft en ledning på minst 4-0, inte undra på att Brynäs ligger där dom ligger!! Jag skäms!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Tro mig du är inte ensam!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: 1-3 efter tavla av Ram! Brynäs hänger inte med längre! JÄVLA SKITLAG!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: 3-1 till Modo undrar vad optimist jollarna säger nu jag undrar nu till dom NÄR ÄR DET KÖRT???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: ja vad säger man. *censur*

Har vi tur nu så vänder HV för dom har börjat röra på sig 3-5 nu till MIF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: ...det finns en och annan spelare som inte förtjänar att dra på sig den vackraste tröjan av alla...ingen nämnd ingen glömd...:-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65 Selander: Om Brynäs var värt att kallas för ett hockeylag så skulle vi inte behöva lita till andra lag för att säkra vår existens! Men vi har ett KANONLAG så vi vänder det här till något positivt genom spendera 10-15 år i Allsvenskan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Enligt en polare på plats(som gick efter 2 perioder) så är Brynäs ett lag i spillror,en sån som den högt ärade lagkaptenen sämst på isen.Modos samtliga mål är oerhört lättvindiga.Stor jävla skandal att ett lag i den här situationen kan bete sig på det här sättet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: Kan man stämma Berg för vanskötsel av föreningen?

Om Brynäsvänder detta på ordinarie tid så lovar jag att sluta äta Kebab och jag snittar ungefär en 5st i veckan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues:Då har rögle tagit 13 SM-guld i rad med roger melin innan Brynäs är tillbaka!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: När dom uppträder så här dåligt i en så viktig match så är INGEN värd att bära den vackraste tröjan av alla! Dax att ringa flygnissarna igen, nä just det, det finns inga pengar till det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: ...måste säga att jag lider något fruktansvärt med Gunnar och Micke. Den enorma pressen de har på sig, inga pengar till nyförvärv och en handfull spelare som inte håller ES-klass.

Jag tycker nog de bör planera för kvalserien redan nu...jag antar att inte många säger emot detta påstående.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65 Selander: ...man borde åtminstone använda lönen för hans resterande tid i klubben för att göra en förstärkning...eller två. Nog för att det ryktats mycket om honom som person, men jag trodde nog inte (förrän nu) att de verkar vara sanna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: Huge och claesW säger definitivt emot det påståendet, dom har inte dragit upp sina huvuden från hålen än!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: Jo jag håller med.Från ena till det andra tänk dig i den situationen som t.e.x Ove molin befinner sig i nu det måste vara oerhört tungt o tråkigt med hockey just nu för deras del det är hjärnspöket på hela laget o det blir idell förluster framöver kanske jämnt då mot Linköping!!Fyyyyfaan!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: 1-4
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: God Natt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: 1-4 och Brynäsförsvaret uppträder sämre än pojklag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: BIF har gett upp det drar iväg snart 2siffrigt!!Lysande sa sickan!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Fan va avundsjuk man blir när man ser att både Frölundas och Färjestads nyförvärv målar....det hade behövts en frisk fläkt som inte vet vad målfrossa är :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: VILKA JÄVLA SOPOR !!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Hade tänkt mig en skön stund framför Canal+ med toppmöte mellan Frölunda-FBK, men kunde inte låta bli att slå på sportradion. Vad hör man, fullständig Brynäsdominans först och en bit in i andra. Målsumpning av sällan skådat slag och ett insläppt mål i PP + sedvanlig målvaktsgroda.

Man blir så förbannad så man hyperventilerar, vilken jävla vinter detta har varit. Vet snart fan inte vad jag tar mig till. FRUSTRATION !!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: Förstår ditt lidande på sätt och vis - fast egentligen ändå inte... Det är klart att man inte önskar varken Persson eller Sundlöv denna situation. Å andra sidan ter det sig ytterst märkligt om dessa två, med lite starkare kurage, under alla dessa månader inte skulle ha kunnat slå näven i bordet och bokstavligen k-r-ä-v-t spelarförstärkningar av de värvaransvariga. När alla så länge sett vart det barkar, menar jag. I kväll dör den allra sista strimman av hopp om att undvika kvalet. Nu är det bara att inrikta sig på denna "terror" i mars-april. Och jag är rädd för att detta inte slutar nådigt för Brynäs. Laget är div 1-mässigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sylf: Undrar var Huge är??? Skulle vara kul att läsa något positivt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: 2-15 nu på 2,5 matcher,huge ??? var är du ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: 1-5 det är nästan skrattretande.Jag råkar veta att Huge jobbar nu han skulle komma in efter matchen o läsa våra pess...inlägg då passar jag på och frågar huge redan nu VARFÖR förlorade BIF idag svara på det HUGE!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: ...jag får väl agera i Huge´s ställe då :-). Jag tror faktiskt att mycket av det dåliga spelet sitter i huvudet. Får man lite vila (jag tror att det är ett antal veckor till serien börjar), ett break från lunken och de många förlusterna och få börja om från noll igen, så tror jag att vi spelar ES även nästa säsong.

Dessutom tycker jag att det på allvar släppa fram Simon Östlund, Jobs, Floberg, Mattias Karlsson och Niklas Danielsson. Några av dessa har redan visat att de klarar av att möta lag från lägre divisioner (jobs och floberg i Kiruna te x). Och som den optimist jag är så har jag inte riktigt släppt tanken på Soling...se där, ett liitet ljus i mörkret ;-).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
spookyMulder: Visst kan det vara på sin plats att nu lufta ytterligare ett par juniorer i seriespurten och inför kvalet. Tyvärr så har väl ingen junior gjort ett enda mål i A-laget än på hela säsongen (rätta mej om jag har fel). Men det har ju knappt seniorerna heller...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anger innan matchen: Jag tror vi vinner. Vi kör över dom, det är vad jag tror! Jo hej du!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Är du säker på att det var ANGER som sa det om du förstår vem jag menar ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Apropå Anger. Han verkar kunna bli hockeyns svar på den där Nilsson i fotbollen, som under två säsonger föll ur allsvenskan med både Gais och Kalmar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Efter matchen ansåg Gunnar Persson att Brynäs inleder matchen bra men faller ihop och spelar krampaktigt när Modo får ta ledningen en andra gång.-Det känns som vi är tillbaka i november, spelarna kommer inte upp i normal standard, kommenterade Persson.Och i hur många matcher har dom gjort det då undrar jag???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Nu är Huge här om inte han får hjärtattack nu eftersom han är 3siffrig då överlever han mig också många frågor o ta igen men åter igen HUGE vad har du att säga om dagens insats o förra matchen o matchen före det???KOM inte o säg att det beror på skador o dylikt o dom för jävla dåliga bortförklaringarna du har kommit med dom senaste 30 matcherna jag blir så jävla förbannad så det är inte sant voi V***U säger jag kom igen nu Huge lätta på trycket o gör mig ännu mer förbannad???!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Räkna med ett svar om 1timme ifrån huge då med 5011 rader med varför vi förlorar o ditten o dattan med bortförklaringar ifrån vår gode man det blir bara patetiskt alltihop!!PUH GODNATT PÅ er alla ändå ;-) !!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
observant: Eftersom du nämner mitt namn i stort sett varje gång du gör ett inlägg så får jag väl tillägna dig mitt svar, även om jag i vanlig ordning inte har några förhoppningar att du skall förstå vanlig enkel idrottspsykologi/fysiologi.
Efter att ha läst igenom 5 sidor med de sedvanliga invektiven och uppkastningarna över LAGET (ett lag som man säger sig stödja....hmm) så hittade jag ett (1) inlägg som försökte förklara varför vi ligger där vi ligger. Detta inlägg kom från "Lilljanne".
Du var inne på att vi gått runt på 3 femmor i stort sett hela tiden och även att vi varit tvungna att toppa laget onaturligt mycket.
Häri ligger mycket av förklaringen. De senaste insatserna är ju bara en logisk följd av vad som hänt tidigare under säsongen.
Som GP säger, det känns som om vi är tillbaka i november.
Då, som nu, är det huvudet och det mentala som spökar. Min uppfattning är att i höstas var det mest Eskos ideer som gjorde att det låste sig. Att spelarna är mentalt slitna just nu beror nog mer på dels att man är fysiskt slitna pga det som Lilljanne nämnde samt att det sliter att hela tiden spela måstematcher och aldrig kunna slappna av. Laget får nu betala för långtidsskadorna samt Eskoäventyret. En del av förklaringen ligger väl också i att en del spelare inte riktigt motsvarat förväntningarna, men sådana saker kan man ju inte heller gardera sig emot.
Hur skall man då förfara i nuläget? Ja, än är det inte riktigt kört, jag säger som L-G Jansson som svar på fråga från Skalman:
- "Är Brynäs avhängda nu?"
- "Nej, men det blir tufft!"
Om jag känner grabbarna rätt så ger dom inte upp förrän det är ABSOLUT klart att det blir KS. Ett alternativ är ju att man redan nu börjar ladda för KS, slänger in lite juniorer som dels avlastar de slitna samt även ger dem själva lite matchträning inför stundande äventyr. Vilket väljer man? Jag tror på det förstnämnda, så länge det finns en chans, finns det en chans. Det som oroar mest är som sagt den mentala statusen just nu, det verkar vara den som tyvärr, och ganska logiskt, kommer att fälla avgörandet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Frustration är vad som har drabbat grabbarna på HS Huge, det borde väl du förstå som kan "vanlig enkel idrottspsykologi".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
prosten: Jodå, den diagnosen är helt rätt ställd. En av nackdelarna (finns det fördelar?) med frustration är att man inte tänker klart, vilket bevisas av många inlägg.... :-)

Gonatt
Kommentera

« · 203285 · »