Brynäs IF

725301 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey

« · 203884 Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: man måste inse att dom inte är bättre än vad placeringen medger.Nu är det nog barar att inse att det blir KS och ska dom klara det så måste dom skärpa sig ganska mycket annars är det nog bara att försöka ta sig tillbaka nästa år, vilket blir svårt med det spelet .
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Ja, det bevisas sannerligen av dina strutsinlägg!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues:
T o m jag tippade ju torsk 2-4 inför denna match!

Starkt, Cusken att pricka in 1-5!

Nu ska jag gå till Globen med 3 st djurgårdare, men ingen blir ju chockad om det blir storförlust, så man kan ju vara avslappnad....Vi SLOG ju (märkligt) faktiskt DIF senast (Gävle)...

Jag fattar inte hur du kan tro på 2-8, Rodriges. Inte fan gör vi 2 mål?? Då skulle det ju vara värt pengarna....nä 5-0 till DIF...
Tyvärr. OM vi börjar sätta chanserna kan det bli poäng efter BIF-FB, fär där blir det mderata 1-4.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Hade tänkt tippa 0-8 först men man vill ju inte vara en "negativ medgångssupporter"....:-)!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Vad är oddsen att Rudslätt får en framträdande roll på Torsdag ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues:
Haha! ´Jag säger det IGEN- man ska ju tippa det man tror för tusan! Möjligen kanske DIF inte är 100 % laddade, det kan hålla ner siffrorna- men problemet är att vi kanske inte går in med 190 %, det måste vi för att ha skuggan av en chans, även om DIF åker på en skridsko...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
rafalski: Han lär väl göra 4 av Djurgårdens 8 mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Så nu försöker vi slå varandra i att tippa nederlagens storlek, är det rätt uppfattat? Vad är fel i den här bilden??

Hennings ledningsfilosofi just nu tycks vara att vi ska vara lagom dåliga. Inte för bra, för då kanske vi slutar 9-10 i ES och det blir det inga fler hemmamatcher. Inte heller för dåliga, för då ramlar vi ur ES. Detta, mina vänner, är dans på j***t slak lina. Vi har två dagar kvar före spelartransferstopp och de enda indikationer vi får från klubbledningen är fem mille back.

Jag gillar att Henning går ut öppet och redovisar situationen. Det borde ha skett för länge sedan. Jag vill se det här som en ny strategi i förhållande till media och medlemmar. OK, en omvändning under galgen, säger kanske några, men lika fullt en omvändning. Mer av den varan, tack!

Men den här dansen på slak lina kan ta oss hela vägen tillbaka till allsvenskan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Man blir ju mörkrädd när man läser Arbetarbladet angående Berg vs sponsorer. Tydligen så har många tyckt han är för kaxig. Den varbölden har visat sig kostsam för föreningen. Får mig att tänka på ett gammalt ordspråk :
"bit inte den hand som föder dig"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe:
Jag tror iofs att vi grejar en ev kvalserie- lagen spelar inte så djäkla diciplinerat och det passar nog oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
rafalski: Länktips, tack. Försökte hitta texten i dagens Arbetarblad utan resultat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Ja, det passar nog ett diciplinerat spelande, målgörande lag som Brynäs!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Jag kan bara hoppas Du har rätt.

Sen blir man ju rödhårigt förbannad när man läser i GD att Pekkala levererat ytterligare en bjudning i PP. Exakt samma sak som mot Frölunda när han skulle slå en galen passning längs offensiv blå och en Frölundait enkelt snodde pucken. Varför spelar Pekkala i PP? Varför spelar pekkala i Brynäs IF?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: Pekkala är ett stort jävla skämt, fattar inte hur dom tänkte(om dom tänkte) när dom värvade honom, har han överhuvudtaget lyckats med någonting??? Och han som skulle ersätta Tuulola, Jo tjenare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: Ang artikeln ang Berg så står det under rubriken"Brynäs dyra sponsormiss"!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Håller med dig att jag räds inte en kvalserie, men det blir tufft ändå eftersom alla vill spöa Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Pekkala måste vara en av de sämsta backar som besudlat Brynäströjan, hur den karln kunde få nytt kontrakt är en gåta. Han är Tuulolas totala motsats, ett skämt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: TACK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Verkar lite förvirrat tycker jag. Åhman står bakom mkt av Djurgården Fotboll och SAIKs sponsortänk och är en person med just det knowhow som Brynäs saknar. Snarast är det väl så att majoriteten av styrelsen saknar den kompetens som behövs för att förstå de beslutsunderlag som dylika konsulter lämnar över.
I debatten här på sidan nämns "ledningen" och "styrelsen" som en enhetlig homogen massa men det finns några enstaka progressiva personer även där.

Till nästa match, bänka Larsson och Kösa.
Globenbesöket denna gång lär knappast bli roligare än det i höstas (1-7).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Ja, eftersom jag ser de flesta av Brynäs matcher vet jag vad laget är kapabelt till - och inte kapabelt till. Mina tips har gått in flera gånger i år. Jag tror givetvis på ny förlust mot Djurgården. Denna gång spelar kanske Brynäs mer defensivt - smartare om man så vill - och bara förlorar med 2-3 mål. Ett fall framåt som Huge skulle ha sagt. Tveksamt om Brynäs klarar det.

Tips: 5-1-förlust igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huss: Ja, bänka Larsson och Kösa. Bänka Pekkala också. Ta in lille-Danielsson (varför spelade inte han mot Modo?) och unge Rönnqvist. DIF-matchen är ett bra tillfälle att låta juniorerna känna på hetluften och att få visa upp sig. Låt Lille-D gå in med Kyrö och Molin med Kyrö som släpande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: lille-Danielsson fick spela några byten mot modo men många var dom inte. Jobs - Wågström - Floberg fick spela en heldel i sista perioden men då var matchen körd för länge sen iofs och dom lyckades inte skapa nått framåt. Dom två sämsta på planen var Larsson och Pekkala och Molin spelade riktigt bra han snurrade bla upp hela försvaret men nått mål blev det inte.
Jag tror föresten det var målsumpar sm snacka om att skapa chansen men inte kunna trycka in pucken. Hirch var gjorde många enkla misstag speciellt i första.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues:

"Huge: Ja, det bevisas sannerligen av dina strutsinlägg!!!"

Givet det spelarmaterial vi förfogade över inför säsongen, är mina åsikter följande:

4 långtidsskador har påverkat spelet negativt. Vad tycker du?

Eskoäventyret och handicapet vi lämnade till övriga lag, gjorde att
jakten för att komma ikapp har dränerat spelarnas mentala och fysiska status, vilket framförall har märkts i de senaste matcherna.
Vad tycker du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Kom igen Huge nog har du ett konstruktivt förslag på gång!?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
prosten: Kom igen om det blir aktuellt med KS för oss....
Se där, ett äkta (konstruktivt?) Huge-svar. ;-)
Kommentera

« · 203884