Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey

« · 330322 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
De är för många "kärringar" i laget, låna Johan Lindström från Mora och skicka "fattig-lappen" Anger till Mora.


M.V.H Larry!



Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Huvudet under armen gav 2-0.
Kanske man borde gått in med BÅDE huvud och fötter under armen? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Vi var där !!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Larry: Det är för många "kärringar" i laget, låna Johan Lindström från Mora och skicka "fattig-lappen" Anger till Mora.

20 Lindgren: Konstigt — du var ju inte med till [färg=purple]Karlstad[/färg] i torsdags. Det var precis den traden vi då bestämde att Brynäs skulle göra! Bara för P att sprätta bort ANGER och plocka fram de gamla namnbrickorna med LINDSTRÖM att sy fast på tröjorna (vi har ju en vit också) nummer 27.

Ingen som fick med sig Lasse Wannbergs laguppställning och såg vem laget utsett till [f]A[/f] efter Casselståhl? Dags att använda symaskinen där också — Casselståhl kommer ju inte tillbaka till spel under 2003-04!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: "Vi var där !!!!! "

Hjälper nog tyvärr inte. Enligt "Konspiration 58"-teorin har nog matchen aldrig spelats. Allt, även publiken, är fejkat.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Anger håller nog bara igen för att spara sej till sin kommande karriär i Montreal Canadians. Hur fel känns det inte att i samma mening nämna Montreal och Anger?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Tyvärr så faller den teorin eftersom jag och Wernblom hade en skärmytsling på plan.

Jag blev så lack att han bossade omkring på våra kinderägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Till Casselståhls A har gått till Daniel Johansson som firade detta med att göra en likadan match som alltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lilljanne: Men hallå kan man inte hålla redan på nycklarna i en pajas serie hur f-n skall man hitta till rinken i Montreal.

Fast han kan ju bli en nyckelspelare som Westerlind säger ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lilljanne: Att just jag fick den passningen. Har du kollat favorit-NHL-lag på min presentation eller var det en ren lyckträff?

Hur fel det [u]inte[/u] känns? Jag besvarar inte nekande frågor. De känns så retoriska...
Å andra sidan kanske han vilar sig till att göra en Micke Samuelsson i play off? Skjuta 7+2 på 11 SM-matcher och till slut komma in i NHL...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Ren lyckträff! Jag tror det är lika sannolikt att Everton köper över honom som att Montreal gör det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lilljanne: Jag fick just en vision för 2004-2005. Claes Niklas Folke Anger går som ende Elitseriespelare i strejk för högre lön. Ingen av de 14 Elitserieklubbarna nappar dock på hans krav. Claes Niklas Folke drar då över pölen och tar en plats i Pennsylvania Penning Placers; ett nystartat WHA-lag!
Bra odds på att den visionen slår in, va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Ja vafan, har modo kunnat vinna ett SM-guld, så...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Westerlind, Tony , 65Selander å alla andra:

Tack för det bästa bemötandet, alla kategorier, på en borta match! Vi åtgälldade gästfriheten med att ge er en pine. Vi ses på Lucia, stay metal!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Huge: Visst ledde vi med 2-0 men man måste kunna förvalta det på ett bättre sätt,det har liksom vart typiskt på nåt sätt att just BIF har tappat sådana här ledningar förr eller hur???Tänk efter nu noga visst har det vart många sådana,undrar om inte BIF leder där vad det beträffar tappade ledningar under dom senaste 2åren,finns det ingen statistik på sånt har nån statist orakel koll på d????Nä nu måste vi börja vinna igen så vi inte börjar tappa mark.Tur att ssk o mif är så rötna för tillfället ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Observant: Brynäs spelade hockey dom 1:a 10 min, sen var det MoDos match. Försvarsspelet var under all kritik. Det enda positiva med den här matchen var väl att Miettinen var lysande samt att Soling o N.D fick pyttsa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Men om man ser till spelet i sudden så tycker jag att extrapinnen skulle ha stannat i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Det skulle aldrig ha behövt blivit någon sudden!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Men då hade vi inte fått nån poäng alls ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Hade dom fortsatt spela som dom inledde dom 1:a 10 min så hade det blivit 3 poäng. Dom låg alldeles för långt ifrån Modokillarna, tacklingarna och fighterna framför dom båda målen lös med sin frånvaro. Nu kräver jag att det blir 6 poäng på dom nästa 2 bortamatcherna
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Så sant, så sant. Dom första 10 var kanon, men sen tycker jag att domaren bjöd in Modo i matchen.
Jag nöjer mig med 3 poäng i nån av bortamatcherna om vi sedan krossar Lif på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Själv kan jag ta en förlust mot Lif om vi krossar lhc och mif. Jag tolererar inte att Malmö och Linköping vinner några matcher alls, annat än mot varandra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Ford Prefect: Vi slår även Leksand, och det med 7-2..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Ja det skulle smaka det. Hoppas folk ställer upp med röstresurser så vi kan smälla masklacken på käften.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lumber Jack: Tack själv broder! Skitkul att träffa er och ser fram emot att snart göra det igen.Ni fixar väl VIP-biljetter till oss på Lucia :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: VIP-biljetter i Kempis behövs inte. Där möts man vid MB:ns baklucka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Tycker att Vinnerborg var lika katastrofal åt båda hållen. Fattar inte att karln får vara verksam i elitserien???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Frisco: Just det, Lord Calvert med cola, visst var det så??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Men utvisningen på Nyllet var allt annat än självklar. Och det var då som Modo kom in i matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Äntligen fick du rätt angående "Kupan"! AB tyckte "nästan" att Kupan själv fick stå för Modos sista mål. Han fick dessutom bara en tvåa i spelbetyg. Men jag säger som jag alltid har gjort. Han är ju så söööt.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Snarare Lord Calvert som nedsköljes med Cola. En Sollefteåspecialitet. Colan kan skippas. Det viktiga är att det är Lord Calvert. Whiskyn som brukar vara slutsåld på systembolaget i Sollefteå. Beror det på priset eller smaken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Jag fattar inte vad karln höll på med vid MoDos segermål, knappt att en junior gör ett sådant misstag, men matchen var förlorad sedan tidigare, dom slutar ju för fan att spela efter 10 min, varför undrar jag. GP måste se till att grabbarna är på tå hela tiden...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Jag tycker nog att dom var med i alla fall i 30 minuter innan dom började irra runt som vimsiga flugor. Och javisst ska BP ta tag i dem då1 Men i slutänden är det i alla fall spelarnas ansvar. Sjödda kanske borde ryta i lite mera!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Jag menar naturligtvis GP och inte BP !!! Och jag menar ! och inte 1. BP!!!! Det känns som om jag drack något olämpligt igår trots att jag inte gjorde det....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Selander drack nog för dig också tror jag, snacka om att grabben fick gamnacke så fort han satte sig i bilen på väg hem, han, och ungarna var så söta där dom satt i baksästet o sov :-) Han kommer naturligtvis att försöka dementera detta, men jag lovar att det är sant :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Vad ska han dementera? Att han är söt? Den dementin köper jag. Försöker han dementera att ungarna är söta så bevisar det samtidigt att han var full. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Det är inte lönt att han försöker dementera! Vi hade honom i baksätet i 100 mil till Vojens! -Är vi framme snart? Gud så lång tid det tar...Och 100 mil hem - zzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Tänk att Soling fick göra sitt första mål igår! Tror du att det lossnar för din "lookalike" nu? Det var så rörande att se honom! Glad som ett barn på kalas!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Skrev redan innan gårdagensmatch att Soling skulle göra mål och att det skulle lossna för honom. Är övertygad om att vi kommer få se den gamle Jonas Soling framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Jag tror som du. Nu kommer han igång! Vår egen fotomodell och målröjare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Vilken jä... kombination! Fotomodell och målröjare. Låter som om jag pratade om någon i ett gayhockeylag!!! Föga troligt att Soling skulle gilla detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Jonas Solings första mål först i går? Nä, just det du var inte i Scaniarinken sista september. Där bjöd Airtä på en riktig drag-show innan han lade pucken i tomt mål. (Hoppsan, där blev det gaykoppling igen.) Wanhainen lika yr som Molin just då. Vilket språk kommer förresten Solings andranamn Airtä från?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Finland kanske???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Observant: Statist?

Tvåmålsledningar är för små att arkivera. Jag har bara Brynäs tappade tremålsledningar mellan 1975 och 2004 i databasen. Samt givetvis även våra upphämtade tremålsledningar samt upphämtade tremålsunderlägen och vända tremålsunderlägen. Sörrö (för att citera 64 Kenne).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Troligtvis från hans hemland. Vilket det nu är? Och visst, jag hade fel om första målet. Men vi kan väl enas om att det var hans första i Gavlerinken denna säsong i alla fall? Hur uttalas Airtä?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Antagligen som det låter. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Ford Prefect: Det låter ju vettigt! Ajrtä då ungefär.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Ja, vi enas om det!

Ska jag lägga ut spelarnas andranamn här kan vi hålla på länge och "debattera"...
Jag vill bara nämna mitt favoritnamn i Brynäs genom tiderna. Favoritnamn, inte favoritspelare, alltså. Han är sportchef i TV4+:s kvällsunderhållnings hemmalag AIK, har visst italienskt påbrå och han heter
Anders Gottlieb Louis Gozzi.

Så bra namn att jag tryckte in det i BIF:s årsmöteshandlingar 2002-03 bara för skojs skull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
20 Lindgren: Vad heter Henrik Rhenbberg i andranamn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Anneli: Första frågan är vad han heter i efternamn.
Kommentera

« · 330322 · »