Brynäs IF

724808 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey

« · 418831 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Honken står garanterat i morron.Annars skulle han inte ha stått i genrepet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lunkan: Ja det blir riktigt härligt när det visar sig att man förhandlat lite i smyg därborta och hockeybubblan spricker i ett plötsligt poff. Miljonärerna flyger sin kos, sensationsjournalisterna återgår till att skriva om Zlatan och Modo får slita för att nå slutspel.

Det enda som skulle vara sig likt skulle väl vara jämmerdalsstämningen hos vissa i den här Gästboken.

Glöm inte att Natten är dagens mor och kaos attt bor granne med Mika Kiprusoff.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Rooster23: Jag tror också att Honken får stå imorgon. Det känns som om Honken är lite hetare just nu. Är säkert härligt för honom att få komma tillbaka i en fullsatt G-rink.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Falken: Självklart är den i morgon... Tänkte fel. Vad grundar du den tanken på då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
scim: Nä Vitryssland är Vitryssland och det är ett Land (landslag) serru och Brynäs är Brynäs dvs ett klubblag i Sverige Med Gävle som hemhörande Stad dahhhh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Rooster23: Matchen spelas imorgon. Jag tror att Honken får stå i målet imorgon mot MoDo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Rooster23: Ikväll är det nog tomt i Brynäskassen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Vem står ikväll för Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
RavenLord:

Jag förstod, jag ville bara att du skulle skriva i klartext att Brynäs är Vitryssland ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Absolut inte,men det går inte att komma ifrån att Brynäs har en taskig backuppsättning, och blir motståndet i vissa fall i världsklass så blir det än jävligare.De lag vi skulle ha bakom oss kommer att bli bättre,det är ett faktum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf:
Lugna dig lite nu, än har vi inte inlett säsongen- spar dina sågningar. Är du en sån som tror att NHL-spelare automatiskt är bra och att lag med många såna automatsikt vinner?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Falken: VI får hoppas det. Den illavarslande hänvisningen till Dackell och Honken som NHL-förvärv tidigare kanske spökar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
En sak som känns riktigt konstig är hur Sundlöv uttryckte sig i Arbetarbladet för ett tag sedan att om en lockout skulle bli av skulle BIF ta 1-3 NHL-spelare. Nu står vi här, med lockout och hittills inte en enda ny värvning av någon från NHL sedan lockouten bröt ut. Jag har en aning om att något kan vara på väg, liksom många andra verkar känna på sig eller tro. Jag hoppas innerligt på att det även är så, då det behövs förstärkningar, främst på backsidan. Så jag hoppas att Sundlöv i skrivande stund sitter och klurar och pratar för att knyta någon spelare till Brynäs innan tiden är ute på Torsdag natt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
scim: Nej jag vet men jämförelsen var sverige som MoDo (bra lag med stjärnor) och Vitryssland som BIF (Inte några direkta stjärnor och tippat bottenlag) Men kanske svårt att koppla för alla vad som för en Medelmåttigt begåvad svensk borde förstå ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
NuMo: Lika olycklig som den här j-a lockouten är för oss BIFare nu lika olycklig x 10 kommer den vara för de lag som får se sina 2-3 bästa spelare dra efter halva säsongen! Det blir en ny definition på backsmälla det. Inte lätt att motivera de som får sitta på sidan så länge proffsen stannat.

Det är i slutspelet det gäller! Måtte vi ta oss dit
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
scim: Väsby vann väl en gång i tiden mot Modo. Jag antar att det var Salos fel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
RavenLord:

Modo har mig veterligen aldrig förlorat mot Vitryssland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Ja då har man läst Gävledagblad till frukosten och sedan tagit en titt på Brynäs sida på nätet och självklart inge nytt im någon värvning,så tar man en titt på Aftonbladet och ser hur alla lag värvar och spelare som står i kö till andra lag som ex Timrå dit den finske Backen Aki-Petteri Berg vill....
Vi behöver en back hur jävla svårt ska det vara att få sponsorer till det eller befintliga att hosta upp lite mera pengar ?
Lär finnas en uppsjö av spelare som behöver istid och inte bör kräva så mycket i pengaväg,eller är de så jäkla giriga som man fått för sig med tanke på Lockouten och kravet på lönerna dvs inget lönetak
Ja trött blir man då *suck*
Men MoDo spöar vi imorgon ändå,kan vitryssland kan vi ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues:
Deras sponsorer och publik kanske upplever att dessa klubbar har något att komma med.
I Gävle lever vi i skuggan av det forna mästarlaget Brynäs, du vet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Dom har inte anställt kriminella som sköter ekonomin.Dom har inte anställt puckon som klubböverstekuckun mm.mm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: Som vanligt så saknas det pengar, jag undrar hur klubbar som Leksand, Björklöven, Mora m.fl har råd men inte Brynäs???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Det hjälper inte att vi har Sjödda och Sulku.Vi skulle behöva minst 2 backar till av högre klass än dom.Alla här verkar tro att Sulku är en världsklass back.Tänk om!! Han är en ordinär ES back.Jag sätter ett större hopp till M.Karlsson,som är stor och stark,har inget att leva upp till.Han kan, om det vill sig väl, blomma ut.Vi behöver Ragge! Snälla Sundlöv,överaska mig positivt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Vi får hoppas att Kuparinen har fått order om att proppa "Foppa". DN tippar idag Brynäs på 11:e plats, det är väl en rätt bra gissning som det ser ut nu, Brynäs lär få harva o slita ont i dom nedre regionerna återigen, tyvärr. En placering någonstans mellan 9-12 får vi nog räkna med. Hade sett mycket ljusare ut om vi haft ett försvar att räkna med, tyvärr så har vi inte det anser jag, tänk om Sjödin eller Sulku går sönder ordentligt, hua!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Hong Kong: Det är utlovat piggare ben och mer fart ikväll. Precis--viktigt att femmorna funkar, även om skadeläget innebär att en del femmor inte ser ut som de ska.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: I kväll bryr jag mig inte så mycket om resultatet. Det är viktigare och se att försäsongsträningen gett resultat. Bra fart på skridskorna och att femmorna klaffar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Resultat ikv :

Brynäs vs: Leksand 4 - 2

Målskyttar brynäs: Dackell, Soling, Sjödin och Lind

Dito Leksand: Witehall, Eriksson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jompe: Tack för de visdomsorden. De gjorde mej mycket lugnare. Brynäs vinner med 8-0 på tisdag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Clarence: BIF-Lif ikväll... 2-6!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Clarence: Brynäs-Modo 3-6? Du menar alltså att det NHL-förstärkta MoDo kommer att slå oss med 3-6? Du minns fel--det var Tjeckien som gjorde 6 mål på de svenska NHL-proffsen, inte tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
66Berglund: BIF-LIF ikväll: 4-4...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Clarence: Helt fel,5-2 till våra gunstlingar!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Brynäs-Modo, 21/9: 3-6...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
En sak som faktiskt talar för Brynäs är att Bengt Persson nu talar om ytterligare en mörk säsong i GD. Han har alltid haft fel hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lunkan: Jag tror vi kan klara oss någorlunda (gärna med en rejäl backförstärkning förstås) under hösten. Vi kan ligga och smyga runt slutspelstrecket för att sedan hugga som en kobra på de av proffsen övergivna lagen efter jul ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Det troliga är att mOdO kommer att spara sina kelgrisar till premiären hemma på torsdag vilket innebär att vi har en liten chans. Blir dock grymt besviken på att vi inte följer med i NHL racet.

Visst är det kul med egna produkter men man ska vara mogen för uppgiften också!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Swordster: Han var bara inhyrd som torped för att sänka några tikar. Tyvärr misslyckades ju han kapitalt så tiken kunde lira nästa byte trots sin allvarliga skada ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Jag har taktiken solklar. Fem snabba skott och vi har 5-0, sen alla på försvar resten av matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Hur gick det med den stora mindre intelligenta backen ni lånade i SCA-cupen? Fick han kontrakt? Hoppas inte det för i så fall får de andra lagen lekstuga i vinter...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Hong Kong: Salo kommer säkert att tappa några puckar, frågan är väl hur Brynäs nästan obefintliga försvar ska kunna klara spelare som Forsberg, Huselius, Knuble, Näslund, m.fl???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Det är för att dom tror träningen på myrar är bra, det är dags att återuppta hoppa groda som träning!

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Du kan vara lugn. Salo kommer hoppa eller flippa med plocker mer än en gång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Har ju inte skrivit på ett tag så jag tänkte köra på min neggo linje och tala om att vi kommer att få en hockeylektion på tisdag, vilket innebär att vi kommer att torska med 5-1!! Tyvärr så kommer NHL lockouten betyda missat slutspel återigen!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Jag gissar på 75% otur och 25% dåligt/fel tränade eller helt enkelt spelare som är för mycket skadebenägna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65selander: Har inte skrivit något om försäsongsträningen, undrade bara hur fan det är möjligt med alla skador som drabbar oss år efter år!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Hong Kong: Jepp just det jag menar. Om man sköter sin myrlöpning på rätt sätt så minskar chanserna betydligt att bli skadad. Om man nu inte snubblar på puckar eller får stryk det vill säga. :-)

Myrfotboll är en underskattad träningsform som vi använde ofta när jag själv var skidåkare för 15 år sedan. 2 x 45 min fotboll på myr så lovar jag att du är trött sen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Stigsson: Myrlöpning är den mest skonsamma träningen för kroppen. Den ger mjölksyreträning, styrka och kondition.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Swordster: Snarare för lite myrlöpning om kroppen inte håller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Johansson har sträckt sig, Louvi trampade på en puck och åkte in i sargen, Sulku fick fingret avslaget så det är knappast någonting man kan skylla försäsongsträningen på!

Så det är fru Fortuna som inte gillar oss helt enkelt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Swordster: För mycket löpning är ju sällan bra för ljumskar och såna saker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: För mycket myrlöpning på sommaren?

Det trodde i alla fall Cassel när jag pratade med honom förra året!
Kommentera

« · 418831 · »