Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey

« · 418831 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mickis: Honken står garanterat i morron.Annars skulle han inte ha stått i genrepet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: Nej det är sant, jag hade faktiskt glömt att det var match mot leksand i fredags:-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Rooster23: Som dom övriga säger är Honken hetare, men även en bättre målvakt än Korhonen. Och så stod Honken mot Leksand i den sista tränigsmatchen, det tyder lite på att TJ kommer att välja Honken som målvakt imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Falken: Personligen tycker jag att Karhu är bättre än Honken men jag tror också att Honken står mot MoDo bara för att skrämma upp Sedinarna lite
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
dreamland: Så här spelar mOdO i morrn.

Saxat från mOdOs hemsida:

Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Michael Zajkowski).

1:a femman:
7 Jesper Damgaard,
6 Tobias Enström,
17 Fredrik Warg,
21 Peter Forsberg,
15 Andreas Salomonsson.

2a femman:
5 Hans Jonsson,
43 Lars Jansson,
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl.

3:e femman:
3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin,
39 Per Svartvadet,
27 Alexander Steen,
22 Joakim Lindström.

4:e kedja:
18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
23 Magnus Hedlund.

Extraback:
8 Oscar Hedman

Extraforward:
4 Jan Öberg.

Kommentar
- Brynäs har vi mött tidigare under försäsongen. Då ledde vi klart med 3-1, men släppte onödigt till oavgjort och tappade turneringssegern där. Så lite revanschlusta finns allt.

- Vi får se upp med Brynäs forwardsbesättning, där många kan slå till när man minst anar det.

- Visst har det varit aningen turbulent de sista dagarna innan vi riktigt vetat vilken trupp vi skulle ha. Vi har dock koncentrerat oss bra på det vi ska göra. Osäkerheten har funnits, nu gäller det bara att forma ett lag som fungerar av alla bra namn.

- Det räcker inte bara att ha ett stjärnspäckat lag på papperet, det finns det många bevis för, inte minst senast i World Cup.


Noterbart om laget
Inga skador. Mattias Wennerberg i full träning efter sin axelskada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Ja snart kör Elitserien igång,Ska själv glutta lite på hur Mora klarar sig mot FBK....
Lite dåligt att inte ha full omgång i premiären dock tycker jag så imorgon är det riktig premiär för en själv då BIF möter MoDo
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Mora såg rätt pigga ut efter en nervös start men gissar på at FBK tramparigång mer och mer och sätter några puckar för chanser har dom skapat trots det sömniga spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Laget imorgon enligt hemsidan

Målvakt: Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

1:a femman: Tommy Sjödin, Daniel Casselståhl, Andreas Dackell, Micke Lind, Björn Danielsson

2:a femman: Daniel Johansson, Mikko Kuparinen, Vesa Viitakoski, Tommi Miettinen, Mikko Luovi

3:e femman: Niklas Andersson, Sebastian Sulku, Jakob Johansson, Ove Molin, Henrik Malmström

Avbytare: Mattias Karlsson, Nicklas Danielsson, Jonas Soling
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
"...Malmö och Brynäs som verkligen allt mer framstår som de fattige kusinerna från landet." Anrell.
Hur rätt har han inte. Desto mer imponerande att den ene av kusinerna hänger med år efter år efter år efter år... Alla snackar om att Leksand inte borde kunna vara ett elitserielag eftersom kommunen är så liten (nu är dom ju inte det heller). Men ännu omöjligare är att ett lag utan pengar kan lira i högsta serien varje år, det är det ingen som tjatar om. När andra lag måste värva spelare som Aki-Petteri Berg eller Niklas Wallin för att hänga med, spanar Brynäs mot Arboga för att förstärka laget (se´n är det en annan historia att BIF inte hade råd att köpa loss Björkman, han måste ha varit jävligt dyr. Det är väl bara en tidsfråga innan Arboga köper Dackell).

"Det är också talande att Brynäs har fler supportrar utanför än i Gävle. Jag tror att det är ganska ovanligt. Men på bortamatcherna är stämningen märkligt nog högre, tycker han.
- Det är mycket bättre då, ett helt annat tryck. Men i Gävle verkar folk tycka att det är lite halvnördigt att stå på läktarna och jubla. Det är konstigt..." Supporterklubbens ordförande.
Analysen är klockren men deprimerande. Snacka om att föreningen har problem när stödet är större på bortaplan. Kan man inte få dispens för att spela alla matcher borta?

Idag betalade jag in till 1500-klubben. Jag undrar om jag är klubbens huvudsponsor nu.

Imorron spöar vi köpelaget.

KÄMPA BRYNÄS
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lilljanne: [köpelaget] Hehe. Det ordet menar du inte ens:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Fattar inte hur TJ tänker när han spelar Nicklas Andersson istället för Mattias Karlsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Om Brynäs ska någon som helst chans att ta 3 poäng krävs ett jävla skitjobb under hela matchen. Forchecking högt upp i banan, rejäl skridskoåkning plus ett Boxplay som fungerar 100%.

Håll på glömma de viktigaste: Inget jävla finlir i avslutslägen gäller speciellt i Powerplay!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lilljanne:
På gränsen till vansinnigt roligt, Lilljanne :-)
Eller tragiskt om man hellre vill använda det ordet.

Hur som helst är det förmodligen lättast att knipa tre poäng mot Modo i morgon innan de fått upp farten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
pastorn:
Andersson är mer följsam än Karlsson. Så enkelt är det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Gamla Brynäsare verkar i alla fall vara i form! Johan Tellström tremålsskytt ikväll......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Tycker ni skulle behållit Adam Andersson som gick till Mora, han påminner om Tommy Sjödin men något vekare, kanske var han bäste back i dag i Mora? vad säger min kompis Tommy nu rå?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
TD: Adam är ett litet Djoos-ämne (från Mora förresten), dock mycket vekare som du nämner. Verkar göra framsteg med mera ansvar. I Brynäs var han som bäst femte, sjätte back vilket sargade självförtroendet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Djoos från Mora alltså.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
pastorn: Jag hade nog också hellre sett Karlsson i stället för Andersson med från start men det är ju möjligt att dagsformen är bättre på den senare. En annan sak som jag reagerar på är att Soling ställs utanför de tre kedjorna. Det måste ju vara på grund av att han varit sjuk? Jag tycker han har sett het ut på försäsongen och borde lira i tredje i stället för Jakob Johansson.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
HF: Soling har haft feber om jag inte läste fel och det florerar ju en del förkylningsmojänger i luften nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65selander: lite märkligt kan tyckas att J.J tar en ytterforwardsplats är inte han center!? Men tydligen tycker TJ att han är bättre än ND (vilket jag iof kan hålla med om allmänt) även på kanten
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lunkan: Att inte ND spelar i tredje beror väl på att den ska agera checking-line och vara defensiv. Då passar inte riktigt ND in.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
HF: Hoppas mycket på Malmström i år en klar favorit i BIF med sitt uppoffrande spel.

Vad får vi se ikväll fågel fisk eller mittemellan? Vår största chans är en bra start och att modos nhl gubbar inte kommit igång.

Viitakoski måste visa lite klass tycker han varit allt för anonym på försäsongen. Sen måste Tommi M komma igång. Ove har varit bra men måste sluta ta idiotutvisningar.

Intressant artikel om mOdO se länk
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lunkan: Ska vi ha skuggan av en chans måste alla spela på topp.Om alla gör sin bästa match nånsin kan vi ha en chans till poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf:
Nja, det räcker nog att vi lirar hyfsat för att ta poäng- hissa inte MoDo FÖR mycket...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: Modo kommer,om dom får behålla laget,att vara ett topplag.För att Brynäs ska rå på dom krävs att alla spelar på topp,krigar i varje byte.Annars blir det inga poäng,så enkelt är det.Glöm inte att Brynäs gjort skitresultat på försäsongen,förutom Mästarcupen,då de andra lagen fortfarande tänkte på badbyxor och grillad flintastek.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: Brynäs har ett tillräckligt bra lag för att spöa modo. Det som oroar är att Jonsson inte har fått ihop laget, vilket försäsongens genomklappningar visar. Torskar vi ikväll är det för att vi är dåliga, inte för att modo är nåra halvgudar. Det är troligare att vi vinner mot modo än att malmö spöar hv med 5-1 borta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: Börjar redan nu få ståpäls och det är 8 1/2 timme kvar till match. SKönt att serien är igång. Var och satt in platserna med min sambo på TPS matchen och nu skall man väl bara ut och trängar med 5000 (6000?) andra hungriga i periodpauserna för att få sig en pilsner och korv.

När det gäller matchen hoppas jag att MoDo spelar ett offensivare spel och går upp högre i plan än senare årgångar gjort (speciellt på bortaplan) för att Brynäs har ju så erbärmligt svårt att anfalla mot ett samlat försvar i mittzon. Blir det ett defensivt MoDo som väntar ut Brynäs blir det nog 1-5. Är MoDo däremot offensivare så att vi har möjlighet att vända spelet mot dem så blir det jämnare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
96 Artisten:
Precis. Glöm inte heller att det är bättre att möte en småseg Foppa o Näslund (m fl) nu än senare på säsongen.

3-1 till BIF sålunda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jag väntar mig inga under. Men jag misströstar inte tvärtom. Bif kan skrälla det är bara och se på Mora som spelade 1-1 mot färjestad. Bara för att Foppa finns med så behöver modo inte vinna. Har sett sånt förr, i WC t ex.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Lundberg74:
Men snälla...(känner mig på hugegt idag)- snacka inte om att skrälla, det är två lag med nya killar som möts i säsongens första seriematch. Skrälla....suck.

Det här med Aftonbladet-terminologin sprider sig som en löpeld- nu baserar man kraftfulla omdömen om lag och idrottsmän enbart på deras senaste insats- efter mål är Zlatan en stor världsstjärna som alla ska hylla till höger och vänster. Får han sitta på bänken i någon match tystnar plötsligen alla hyllningar ska ni se. Kan det verkligen vara så att man ena dagen är en världsspelare/topplag och nästa dag en medelmåtta/bottenlag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: mOdOs resultat imponerar inte heller bla förlorade dom mot LIF med 5-4 dock utan nhl tomtar men ändå! bara nhl gubbarna gör inget lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Hoppas att det blir hårt o tufft ikväll o att proffsen inte ska tro att det bara är att gå in o dominera, det är bara att smälla på utav f-n!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jag hade faktiskt visst hopp om matchen i kväll men såg nu att det är Lahti som dömer. Den förbannelsen sitter i för alltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70Igor: Får han forfarande döma?? Han är helt klart Sveriges sämsta domare. Undrar om han vågar vara tuff mot proffsen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Ett under att han får döma,uslare finns inte.Dessutom har han alltid haft nåt emot Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf/70Rodrigues

Skönt att se att ni är på humör inför em resa upp till Gavlerinken!

Gör som jag skit i domarn, sämre än dom som dömde Can-Cze finns det ju iaf inte :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
65selander: Vi håller på att ladda som bäst:-) Käkar taggtråd och spöar hunden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Sitter och laddar inför matchen ikv. Dansar med matchtröjan på mig till musik =)...


Får se matchen via C+ ikv mne det komemr bli stämning, det kan ja lova...

De som ska dit, heja fram vårat lag till en förudmjukande seger mot detta Modo!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
The Dude: Hur dansar du annars då ? utan musik?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
sylf: ja du, ja dansar alltid ja.. ja tänker musiken i huvudet å börjar dansa, ja e förbaskat bra med ska ja säga =)...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
The Dude: Hur kan en seger bli förödmjukande? Jag undrar om nån törs vinna då...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Dream Team: Det är kanske därför Brynäs sällan vinner nuförtiden då! :0)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
claesw: "Glöm inte heller att det är bättre att möte en småseg Foppa o Näslund (m fl) nu än senare på säsongen.

3-1 till BIF sålunda."

Jag tror som dig. Nolaskogsarna har onekligen ett bra lag på papperet, men jag är inte så övertygad om att de spelat ihop laget ännu. Sen säger jag som Tomas di Leva: "Brynäs är ju ändå alltid Brynäs".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
hoppas att C+ filmar från läktaren nu när det är världspremiär för Brynäs tifogrupp ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Föresten roligt att omsättningen ligger på 73.850 kr. Och än är det inte över...kanske överstiger 100 innan matchen startat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Tror Brynäs vinner idag, har en sådan känsla och tror stenhårt på den. Det blir 4-2 till vårt kära Brynäs.

Snart är det ju även dags att åka mot Gavlerinken, jippi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Jag tror - tyvärr - fortfarande på de 3-6 ikväll som jag tippaderedan i förra veckan. Är det nån här som är så gammal och nött att han/hon minns den förfärliga smällen mot Modo -93 i G-rinken? Var det inte så att en viss och mycket ung P Forsberg redan då var med på isen och förmörkade vår tillvaro? Var det 2-9 det blev? Brrrr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Clarence: 3-8 va?

Jag var där men kommer inte exakt ihåg resultatet har förträngt det
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
Clarence:
3-10 blev det va, i direktsändning....
Kommentera

« · 418831 · »