Brynäs IF

723812 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!

« · 906339 · » Till forumet


Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Laget i eftermiddag!

Målvakter: Sperrle(Korhonen)

1:a Sjödin-Johansson Salmonsson-Hansén-Dackell

2:a Carlsson-Sundqvist Hermansson-Karlsson-Alcén

3:e Hietanen-Kankaanperä Widing-Hauthonen-Månsson

Extra: Sundström
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
70 Rodrigues:

2-3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
70 Rodrigues: Man kan ju undra varför Gynge flyttades från sin kedja igår för att sedan bli petad i dagens match. Attitydsproblen? Det har ryktats en del om just detta hos den killen.

Molin, Molin, var är Molin. Han fick visserligen en puck på munnen i tisdags och tvingades åka upp och sy samt uppsöka en tandläkare. Men det borde ju inte påverka så mycket nu. Bara han inte kläggar igen på läktaren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Bissett19: 4-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: 7-1
Kommentera


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: dysterkvist
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
70 Rodrigues: Många har sagt att om bara Salle får gott om istid i en bra lina så kommer han till sin rätt. Dags för honom att bevisa det idag. Han ersätter väl Brendl i linan med Hansen och Dackell, men storspel idag och han tar ett stort steg mot en säkrare plats i laget.

Annars undrar man hur Boork och mormor ska kunna göra en vettig utvärdering av försäsongen med alla de olika kedje- och backkombinationer man provat. Självklart måste man prova olika uppställningar, men försäsongen bör väl succesivt leda fram till de formationerna man sen vill spela med. Den här säsongen vill jag se mer kontinuitet i formationerna än som var fallet förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Eftersom crackis är ute på dåligheter får väl jag tippa 4-3. För helvete.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Tror de har har koll på ett ungefär. Att det ändras så mycket nu är väl att de drar sticka om vem som inte får spela ;-)

Det märks att det är stor trupp annars så skulle vi skrika rätt ut eftersom Molin inte verkar ha tillfrisknat ännu
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: åja, det är ju ändå i stort sett samma formationer som har spelat. Det är ju mycket tack vare Brendls frånfall som Boork har ändrat lite. Mot Leksand så gick ju Molin in på hans plats och tränade även i den kedjan i veckan. Sen hände ju "puck-på-munnen-incidenten" och Boork "tvingas" ändra igen.

Salle är en av de som ligger lite löst. Han är för ojämn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Crackis sitter väl på sunkstadium och håller hand. Fick skicka fortlöpande info om matchen igår eftersom han var på väg ner och skulle fiska tångräkor eller om det var finnkampen. Fast det kanske är en sån där kakbuffé på "G" igen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Precis. I försvaret är väl Hietanen och Kakan ganska klara, och Sjödin och Nolander likaså. Framåt är väl linan Brendl-Hansen-Dackell ganska tydlig, precis som Widde-Hutten-Mördarn.

Lind verkar storspela ihop med i princip vem som helst som kan hålla en klubba i isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Crackis är i 031-land, käkar muffins och sliter med finnar och tångräkor. Sicket liv en del lever.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Jaså du hade den digitialt. Jag har (vad jag tycker en snyggare variant). I det briljanta mediet over-head-see-trough-A4. Där stryps ett par Bartholomews representerandes elitseriemotståndare. Hade tifogruppen varit aktivare hade de hamnat på flaggor för länge sedan. Ännu ett elegant trådbyte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Ja Lind har övertygat. Jag tror att det skulle passa bättre med Brendl i den linan. Jag vill ha Molin i en offensiv roll tillsammans med Dacke och Hansen.

En offensiv Molin drar alltid extra publik til LA... Vem vill se en ikon spela defensivt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse:

Bart är smart
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Brendl behöver någon som kan leverera smörpass och det gör Lind minst lika bra som Hansen, om inte mycket bättre. Bra idé.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Hur går snacket med 3 femmor till match, är Boorken fortfarande positv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Jag har upplevt det som att Brendl inte hittat sin position tillsammans med Dacke/Hansen.

Sen vil jag se Sundström mellan Widing och "Mördarn"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Får hoppas att Skröder är på bättre humör än han har varit hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Ligger Salle löst? Bra, jag köper hans tröja!
Brynäs IF–MoDo HK 2–4 empty net goal. Dystergren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Mickis: Jag vet inte. Jag gissar att de kommer att sätta sig och utvärdera det hela i veckan. Vi lär få se slutsatsen i nästa vecka.

Med tanke på att de vunnit många matcher under försäsongen så tror jag att de kommer att prova det i starten på försäsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: i starten på säsongen skall det vara...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Ja det kan funka så länge alla i laget ställer upp på det. Men jag hoppas att Boork plockar med mer folk till match med tanke på skador och dyligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Att det funkat så bra med tre linor under försäsongen tror jag delvis beror på att matchtempot alltid är lägre då, jämfört med seriespelet. Jag gillar idén, men jag tror att när seriespelet är igång i normalt tempo blir det tufft att gå runt en hel match på tre linor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Mickis: ja det måste han ju göra. Ett matchstraff, en skada i samband med att någon spelare har en mindre bra dag skulle ju göra det omöjligt att ändra en matchbild.

Personligen så är jag fortfarande inne på att ha med fullt lag och genom AKTIV COACHING se till att man har de för dagen hetaste spelarna inne på isen maximalt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: De kommer att knäa med tre formationer i ES, däremot nu under försäsongen så blir det mer intensitet vilket ger mera flås hos dom som får spela. Mindre viloperioder = Flås.

Inte ens jag förstår det där men det låter bra iaf ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: När börjar matchen? swehockey säger 13.00, brynas.se säger 13.30.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Sundsvalls hemsida säger 13.30
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Sitter själv och svär men det är nog som Frisco skriver. Jaja då får man väl plocka lite skräp under tiden ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe:

Från IFSH:s hemsida:

"Lrdag 8 september
13.30 Brynäs IF–MoDo Hockey, Gärdehov"

Sa det till 65:an när vi pratades vid,men han var övertygad att det var 13.00.

Envisa Lappar;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Bissett19: Lappjävel... Är född i Osby och döpt i Kristianstad. Så det så. :-)
Torshälla hmpff
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Osby?? Är det du som är Kicki Danielssons farsa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Inte vad jag vet? men morsan stack när jag var ung och falukorv är ju gott. Det ligger i generna kanske :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Morsan stack.......Mot Bollnästrakten med en mikrofon i arslet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: jag tror att jag läste något om att Gynge fick dubblera mot sundsvall, Spets fick ju ljumskproblem och fick kliva av. Jag hoppas att det var orsaken till att Gynge fick vila.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Nu skall du inte sitta här och kaxa. Lasta barnvagnen och koppla hunden. Det är match nu :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Angel: är det så måste man ju i så fall undra varför inte boork/östblom tog ut fler spelare. Så skall det absolut inte behöva vara..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf:

Vinn inte för mycket på försäsongen, det är ett ontt ecken. fråga oss leksingar :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
mattias - 74: Till skillnad mot er så kan vi hantera detta :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Där satt han. Dacke 1-0 på straff :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: det ska bli intressant att få se skotten efter första..Någon som har hört nåt om matchbilden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selandersylf: Utnyttjande av straffar brukar inte vara vår bästa gren. Kul om vi lyckas gnugga in några varianter man kan nyttja framvärtes.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: det skriver jag gärna under på. Till alla andra matcher (så vitt jag vet) har det funnits en eller två extr aspelare, men inte mot sundsvall...det är i sanning obegripligt. Idag verkar det som om Sundström är extraspelaren dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: 3-10 i skott säger nog det mesta :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Angel: 3-10 i skott efter första... det bådar inte gott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Brynäs mäktade alltså med två skott och en staff i första perioden. Strålande. Ingår straffar i skottstatistiken, 20?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: jag har för mig att inte ens målen räknas med...inte säker men jag tror att det är så.

Jag tycker att andrafemman för dagen ser väldigt svag ut.
Kommentera

« · 906339 · »