Brynäs IF

723586 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08

« · 976471 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja: Jere Karalahti är fortfarande osignad, visst...han är kriminell. Men vårt backspel är kriminellt dåligt. Värva han nu. För fan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gusten:
sakta i backarna...
1 p av 15 möjliga...

LHC, det var då micke lind fällde klassiska kommentaren om publiksiffan; "Synd att inte fler vill se oss spela"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
mattiaskarlgren:

Ja Angell var riktigt dålig, livrädd när han dribblar som en primadonna i egen zon. Kanske dags att bli näste back att bli bänkad en match?

Artistkontrakt hoppas jag att Brynäs slutar med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
pastorn: Tror inte Angell haft ett bra uppspel på 2 eller 3 matcher snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: Ja just ja LHC...dom som åker Sverige runt och torskar med 0-6. Dom luggade vi på en pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Personligen fattar jag inte varför folk inte kritiserar Danielsson mer. Karln är helt värdelös över hela banan (både offensivt och defensivt) och har inte ett rätt trots att han spelar med lagets två bästa spelare. Skulle lika gärna kunna ha en minitiger på hans plats utan att laget blev sämre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gjort dem till gudar, när fan vann vi sist??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
StoltBrynäsare:

I Lördags.......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Samtidigt i denna skit måste man ta och försvara Sundlöv lite, många spelare denna säsong som rasat ihop. Fjolårets säkra backar som Angell och Sjödin presterar div 2 hockey för närvande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
pastorn: Att ge lönehöjning till en 42-åring är väl inte direkt att rekommendera för en sportchef i ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Bissett19: justefan mot luleå efter OT ja men de e svårt o klämma in sånt i minnet när de e så tjockt med förluster vettu
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja:
skriver under på det 7 dar i veckan...

liksom jag gjorde 2007-04-28 12:57
Danielsson-lite tragiskt, men tämligen begränsat register och håller inte längre på Brynäs nivå
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
HAHAHAHA av nån jävlaa anledning kraschade kebs bredband precis efter förlusten www.gd.se/brynas/brynas.jsp Hans matchkrönika dröjer tyvärr.......... jävla patetiskt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja:

När vi ändå är igång o sågar spelare s¨har jag en till.
Månsson som har tagit på sej en roll i sin kedja han inte klarar,han har blivit otroligt puckkär o håller i trissan alltför länge.Nä in o brunka Månsson,det är du bäst på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
"- Vi kommer att jobba stenhårt varje match, lovar Olof Östblom." ja det såg vi ju idag ........
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Bissett19:

Ja det har jag sagt länge om Månsson, han är en duktig grovjobbare men någon har visst gett han rollen som spelgeni. Funkar noll. Lika med Hansen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jag tror också att Månssons kladdande beror mycket på centerbristen. Lind gjorde en plattmatch ikväll, därför toppade Brynäs med Hansen och Hauhtonen som de 2 bästa centrarna/tekarna på slutet. Hansen är endast bra defensivt och Hauhtonen är ärligt talat en oförsvarbart stor flopp. Han håller inte elitserieklass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja: Håller med.Total avsaknad av spelförståelse Skicka ner karl till Väsby för fan där platsar han nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja:

Nu har alla bottenlag förstärkt sina trupper under dagen.
Mora med en Forward
SAIK med en back
O nu senast Luleå med en back.

Vad gör Sundlöv??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Bissett19: Men vad ska Sundlöv göra?
När alla andra lag hittar en spelare så är det självklart en FÖRSTÄRKNING.
Men när VI hittar nån så är det alltid en försvagning, enligt experterna härinne.
Alltså helt logiskt att behålla det vi har.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Kanske det faktum att vi missat precis varenda läge att skapa andrum i tabellen börjar ta ut sin rätt, skärpan och orket ser inte ut att räcka över 60 min i Brynäs. Vi bör med all rätt vara riktigt oroliga just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Börjar kännas helkört........................Värdelöst att hamna i fel fortsättningsserie ännu en DJÄVLA gång. Sitter i Dalarna och får skämmas arslet av mig pga att jag tycker Brynäs skall ha mina sympatier. Jag skäms över att vara anhängare av detta skitlag. Jag är URFÖRBANNAD! Känslan man har är att det inte går att rädda detta lag kvar i den högsta serien. FAN..(s)


Hoppas vid GUD att någon här i forumet kan trycka ner dessa rader i halsen på mig efter den sista omgången---------------->
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Bissett19:

Tycker inte man kan gnälla att han inte värvar nått, skitspelare i omlopp och Brynäs ekonomi är på minus efter denna säsongs dåliga publiksiffror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: Ibland är det bättre att hålla käft..'

Din kommentar var ett typexemel på  ett sådant tillfälle.


Sjödda kan börja  arbeta som fyrvakt på någon enslig kobbe ute i kustbandet.

Doffen skänker bort matchen i första perioden.  Hans överambitiösa matchning av 4 junsar oh Molin sänker oss.

1:a bytet.. Mål i arslet.
2:a bytet, totalt nedtryckta i egen zon
3:e bytet, fortsatt nedtryckta i egen zon, livsfarlig målchans men pucken smeker stolpen på "rätt sida"'

Har doffen fått nog nu? Nej, i matchens 17:e minut och Brynäs är på gång...

Doffen skickar in junisarna igen och ett mål i arlset kommer som ett brev på posten.

Jag ställer mig inte emot att man ger de unga killarna chansen, tvärt om. Men man kan faan inte köra in samtliga samtidigt.

Sen kliver ju Sjödda in i handlingen när det behövs som bäst.


 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: Precis vad jag reagerade på

Modos fjärdekedja naglar fast Molin och de fyra barnbarnen i Brynäszonen och vips var den matchen över. Kanske inte ska köra med 4 junisar inne SAMTIDIGT!!
Gusten @ Orsa Idag kl. 19:10

Är även fundersam på om det var rätt läge att ta time-out när Modo var tröttkört och slagit icing i slutskedet. Orutinen lyser igenom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: Vilken kanal går kvalserien på??
Så man är beredd i nödfall?.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gusten: Vred du av ljudet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
wap.hockeysnack.com
Machan aka vikar f-n: du är ung du, TV4 Sport går skiten på.;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Macahan: Behövdes inte, min öron blödde. Herregud vilket ordförråd den snubben har :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: "Det verkar som vi får inrikta oss på att undvika kvalserien nu" (Olof Östbom 31/1-08)

Självinsikt har han i alla fall, Östblom...

Nu börjar man lite smått undra om det är möjligt med 6 raka hemmaförluster och 2 raka hemmaförluster mot LHF?

Skulle vara svårslaget även med Brynäsmått mätt....

Slutspelståget går och vi står kvar på perrongen...

Ända hoppet idag är att LHF & MIK ser lika genomusla ut.

Slutligen; Det behöver grovstädas med handgranat på Sätråsen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
65selander: Okej, var å såg någon Vemdôvling idag. Som tur var så var det mört ute å snöa. Så man slapp se eländet ;))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Ja, de som klagar på de dåliga publiksiffrorna kan ju tänka till lite... Brynäs är ett gäng losers när de spelar på hemmaplan, det är inte konstigt att folk inte vill se skiten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gusten: Det går inte att låta bli att bli urless över det.
"nära nära" och det andra du sa, som jag inte kommer ihåg nu. Men det stämde det oxå. haha
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja: Det behövs 3p på lördag, därefter FÅR vi inte förlora på hemmaplan mot LHF!

Leif Boork! - var är du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Bissett19: Luleå fortsätter värva. Vissa har insett allvaret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
wap.hockeysnack.com
Haha. Peoblemet är med Beynäs. hinner de värva någon till innan 2400. MachanM Brynäs är ju iaf bättre än Långå. He.t enkelt jag har har åkt på många KSMatcher med Brynäs men när f-n skall ledningen försöka göra något åt detta lindansande. Det funkar kanske ett år till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gusten: Nu tycker jag du är orättvis - vi har ju elitseriens bredaste trupp!?

Börja om från början - börja om på nytt

Varför sörja - den tid som har flytt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
65selander: Haha, ja precis! I Långå fick man se mål och slagsmål. Storstryk varje match.
Sveriges genom tiderna sämsta lag måste det vara?

Är du på plats i LA den 23/2 mot VF?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
wap.hockeysnack.com
Gusten: Först byt ut vissa "e" till "r". Nu till kärnfrågan. det måste vara många år sedan Brynäs INTE förstörkte ett lag. dock med medelmåttor. Hutten tog det väl en halv säsong innan han reagera och ändå inte har kommit upp till sin tilltänkta kapacitet. Kanken... tuff i början men nu mest en innebandyspelare
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Jo det är därför vi spelar nästan hela matcherna med 9 forwards...och då är Björne och Herman inräknade...

HUR SKA DET GÅ?

Spänningen är LIDLIG!

Ps. Jag är fortfarande helt skogstokig över Mora och Luleå-matchen...och SSK...och Färjestad...och Timrå...äh hela säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Gusten: Vad säger man om Sjöddas bjudning?

Helt klart en klassiker, tio i topp, jag är mållös.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Går väl in med DJ:s självmål, heller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Macahan: Helt klart i klass med det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Så jävla jobbigt det måste vara för ts, ifjol hade han kommit undan med ett sånt misstag. Men iår.. Suck. Snacka om dålig tajming för sånt. Men jag skickar många tack till den gammle.

Om han nu tar och skriver på för TIK så är hans insats total.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
65selander: Ja, de andra lagen kryddar sina trupper med intressanta namn som förmodligen kommer att ge injektioner i spelet och även få nyfika fans att besöka arenorna. Men Brynäs är som vanligt handlingsförlamade och väntar på att Sidney Crosby tar ett flyg till Sverige och erbjuder sig spela för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: " Ibland är det bättre att hålla käft..'

Din kommentar var ett typexemel på ett sådant tillfälle."

????

"Doffen skänker bort matchen i första perioden. Hans överambitiösa matchning av 4 junsar oh Molin sänker oss."

Ja, tanken var nog god men mot ett så pass taktiskt skickligt lag som Modo gäller det att hålla huvudet kallt samtidigt som man kliver på framåt.
Svår balansgång som junisarna ännu inte behärskar.

Nu har vi torskat två raka mot lag som är klart på G och som dessutom är giftiga att möta. Bra individuellt skickliga spelare som det gäller att hålla i strama tyglar. Dom bjudningar vi stått för håller inte, men ändå har vi i båda matcherna skapat mkt framåt, men tyvärr så vill det sig inte riktigt i avsluten. En klar indikation på att spelarna känner av trycket och matchernas viktighet.
3 pinnar till slutspelsplats och 36 pinnar kvar att spela om.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja: Känns som om uppehållet kommer lägligt....

Det måste som sagt bli poäng i de 2 kommande matcherna, annars sitter vi skiten tillsammans med MIK när upploppet närmar sig.

MIK/LHF har dock tuffa avslutningar och känns i ärlighetens namn ihåliga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Bara det att det är Hermansson som startar missförståndet genom att inte få med sig pucken i första läget.
Om det nu är nån tröst, men äras den som äras bör sas....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: "Nu har vi torskat två raka mot lag som är klart på G och som dessutom är giftiga att möta."

Sanningen är väl snarare att dom (motståndarna) mött seriens formsvagaste och mest ruttna gäng: Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jag bryter härmed två månaders tystnad. Sammanfattar detta skämt till lag med ett ord.

RASSEL!
Kommentera

« · 976471 · »