Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Mora IK

« · 494094 · » Till forumet

Brynäs IF - Mora IK
Så är det äntligen match igen i Gavlerinken, nu när vi har varit borta på en liten turné som slutade på sämsta möjliga sätt (2-5,2-3 förluster). Med tre nya spelare och som det verkar en Wahlberg som ska komma tillbaka, ska väl Brynäs kunna rubba ett Mora IK som på dom senaste matcherna har varit upp och ner. Härligt med match igen, och förhoppningsvis kommer det mycket folk!!

Blir väl lite spännande att se laguttagningen ikväll av Kyrö, då vi har som sagt fått tre nya spelare och så kan preliminärt Wahlberg spela. Nu har vi (WOW!) rätt så mycket folk att gå runt på, 7 backar och 14 forwards, om nu Wahlberg spelar och jag inte missat någon skada.

Så kom igen nu alla Brynäsare, kom och stöd Brynäs imorgon!

Laget imorgon (?)
Målvatker:
#1 Johan Holmqvist
#25 Antti Jokela

Backar:
#2 Niklas Andersson
#3 Daniel Johansson
#4 Chris Phillips
#5 Mikko Kuparinen
#7 Tommy Sjödin
#28 Daniel Casselståhl
#?? Staffan Kronwall

Forwards:
#9 Henrik Malmström
#10 Jonas Soling
#12 Andreas Dackell
#15 Jacob Johansson
#19 Nicklas Bäckström
#21 Ove Molin
#23 Björn Danielsson
#24 Tommi Miettinen
#27 Christian Sjögren
#36 Mikael Lind
#39 Vesa Viitakoski
#62 Mikael Wahlberg
#?? Jonas Andersson
#?? Ronald Petrovicky
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Mora IK
Falken: Skulle sitta fint med Wahlberg tillbaka i truppen!
Kommentera

Brynäsare: Ja, det skulle det göra. Han betyder oerhört mycket för vår trupp.
Kommentera

Falken: Hört något om Björne? Ska han vara med imorgon?
Kommentera

Brynäsare: Allstå, är jag helt borta. Men är han verkligen skadat? Har antingen totalt missat det eller så har jag förträngt det, på något sätt. Var ju på matchen mot Färjestad, och då var han ju med...
Kommentera

Falken: Ja men han var sjuk mot Luleå hörde jag?
Kommentera

Brynäsare: Aha, har missat det. Jo, men vi får hoppas att han medverkar imorgon, vore ju bra att för en gångs skull kunna gå på fyra formationer och inte slita allt för mycket på våra kära tigrar.
Kommentera

Falken: Fyra hela kedjor får vi ihop med Bäckström även om varken Wahlberg eller Danielsson spelar, under förutsättningen att Andersson och Petrovicky spelar, om jag räknat rätt? Inte helt fel att ha 14 hyggliga anfaller i truppen nu!
Kommentera

Brynäsare:
Ta det lite lugnt med lovorden tills vi har vunnit en match. Men mkt bra värvat av Mormor!
Kommentera

Brynäsare: Jo, det stämmer att vi även utan dom två har tolv spelare att gå runt på i forwardssidan, det vill säga tre forwardspar (3*3=12). Andersson spelar imorgon, det ska emligt vad jag ha hört vara säkert, så även med Petrovicky som redan kom under gårdagen till Gävle.
Kommentera

claesw: Jo men jag kan inte se att det finns några floppar eller Tyler Arnason av dom 4 nyinkomna... alla har ju hållt igång i år så dom är ju matchtränade. Ja Sundlöv har gjort bra ifrån sig!
Kommentera

Falken: Ja då måste det ju gå att få ihop fyra kedjor... tror du räknade lite lustigt där va? ("det vill säga tre forwardspar (3*3=12)") det måste ju bli 4 kedjor 4*3=12... och Bäckström gjorde ju bra ifrån sig i PP senast så han måste ju få spela. Är Sjögren tillbaka från sin skada?
Kommentera

Sätter en slant på att det blir lapp på luckan i Gavlerinken imorgon mot Mora. Dels blir det ett inflöde av Morauspporters, dels vill väl folk komma och kolla in nyförvärven.
Kommentera

Jompe:
Mora är det nya Leksand!
Kommentera

claesw: Men det vore roligare med det riktiga Leksand!
Kommentera

claesw: Exakt. Det nya Gävle-daladerbyt.
Kommentera

Brynäsare:
exakt...En av Sveriges rikaste föreningar (HV71) har ju misslyckats kapitalt med NHl förstärkningar, vilket fick Larsson att gå självmant, så snällt det heter idag:-)
Pengar behöver inte alltid betyda framgång, men det underlättar:-)
Kommentera

Brynäsare: Haha, ja du... Tänk vad jag hjärnan ibland kan bli helt slut, usch. Menade naturligtvis 4*3=12. Får ta och skylla på att man redan haft matte idag och gjort slut på krafterna, usch för skolan.

Jo, Bäckström borde få spela. Dock undrar jag vilken man ska sätta åt sidan om nu Wahlberg kan spela och Bäckström ska få tid. Tror nog det blir så, om nu Wahlberg och Sjögren kan spela att Bäckström antingen blir bänknötare eller får stå över den här matchen. Angående Sjögrens skada så har jag inte att berätta, tror nog inte den var så allvarlig och förhoppningsvis kan han spela imorgon.
Kommentera

stefan Bskv: Det har du helt rätt i!
Kommentera

Falken: Borde man inte kunna spela med 1 eller 2 reserver (och låta Bäckström vara en av dom) vid sidan av de 4 anfallskedjorna? Hur många spelare får man ha med sig till en match?

Bäckström skulle kunna göra ett par byten per period och spela mer i sista och ev. ÖT när dom andra är trötta :D
Kommentera

Är det förresten någon mer än jag som ska lyssna på LHC-HV idag?
Kommentera

Jompe:

Det blir lapp på luckan. Hörde på sportradion igår om en duktig skridsko åkare från Sandviken angående SM som gick av stapeln någonstans..?! som skulle åka till en annan tävling nu i veckan, men först skulle han besöka Gavlerinken på Tisdag för att se nyförvärven...
Ett derby skall ALLTID vara fullsatt.
Kommentera

stefan Bskv: Det vore kul både för stämningen och lagets ekonomi om det blev fullsatt imorgon!
Kommentera

Brynäsare: det borde bli det nu när vi har nya spelare för då vill ju folk se.
Vi har fyra nya va??
Kommentera

88Lindkvist: Ja - Andersson, Kronwall, Petrovicky och Bergeron. Bergeron kommer dock inte spela imorgon, men förmodligen mot HV på torsdag.
Kommentera

Brynäsare: Men kronwall ska bara spela tre matcher va?? han ska bara vara här en vecka men han kan vara till mycke hjälp iaf.
Kommentera

88Lindkvist: Yes, han spelar mot Mora, HV och Linköping. Sedan vill tyvärr DIF ha tillbaka honom innan fönstret stänger men vi kan ju bänka 1 back första matchen och 2 backar andra matchen tack vare honom!
Kommentera

Brynäsare: Hur kommer det sig att du säger att Kronwall inte skall spela i ett inlägg tidigare men nu skall han spela?

Hur säker är du att inte Slovakiern spelar i morgon?
Kommentera

Brynäsare: Om jag får bestämma så ska det va nr:3 är det nån som håller med??
Kommentera

65selander: Han ska bara spela 3 matcher...? Djurgården vill ha tillbaka honom sedan. Det är Bergeron som INTE ska spela imorgon. Slovakiern är redan här så han borde också spela. Jag måste skrivit fel?
Kommentera

65selander: Slovaken ska ju enligt vad jag ha hört spela, han anlände ju redan igår så.
Kommentera

65selander: på hemsidan står det att Slovakien spelar, medans Bergerorn (låter som en norsk) klommer vara spelklar på torsdag
Kommentera

88Lindkvist: Håller med helt och hållet. Den som inte får spela mot HV och LHC borde enligt mig vara N Andersson. Han är inte dålig men skulle hellre se att Bergeron, Sjödda, Phillips, Kuparinen, Casselståhl och Kronwall spelar. D Johansson har förhoppningsvis spelat klart den här säsongen, även om han visat sig vara bättre på slutet med mål och fight och allt...
Kommentera

AD: Ja det står det överallt så det borde stämma.
Kommentera

Brynäsare: Vi kan ju hoppas på att alla spelar.
Kommentera

88Lindkvist: Ja det vore positivt om Wahlberg kunde komma tillbaka och hoppas att Björne är frisk och att Sjögrens skada läkt.
Kommentera

Brynäsare: Oj låter som tre poäng redan nu=) mora vågar kanske inte ens åka ner till oss hehe
Kommentera

88Lindkvist: Ja förutsättningarna har ju ändrats en del och Mora har inte varit så lysande på slutet. Det har inte Brynäs heller men med den nya truppen bör det gå bättre, ska bli intressant att se hur Kyrös laguttagning ser ut!
Kommentera

Brynäsare: Enormt vad vinden vänder fort här inne.
Kommentera

Hong Kong: Ja det är skönt att det inte skrivs så mycket negativt längre!
Kommentera

Brynäsare: Varken Sjögren eller Björne var med på träningen idag.
Kommentera

64Waern: Aj då inte bra.....
Kommentera

64Waern: Det var inte bra men även utan dom och Wahlberg får vi ihop 11 spelare och många fler har vi inte haft på länge så det ser ändå bra ut!?
Kommentera

88Lindkvist: Nej, fast vad jag har hört är Danielsson bara sjuk och det brukar ju gå över ganska fort. Jag hoppas fortfarande på 4 kedjor! :D I värsta fall får vi väl ta in Fredrik Stridh igen!
Kommentera

AD: "
Från Hockeyligan:

Roger Kyrö fick fundera litet extra när han skulle nominera laget mot Mora. Plötsligt har det ju kommit in tre nya spelare i truppen.
- Staffan Kronwall (lån från Djurgården i tre matcher) ska spela i hop med Chris Phillips, berättar Roger.
- Ronald Petrovicky, den nye slovaken, går in tillsammans med Tommy Miettinen och Vesa Viitakoski.
Vi minns Petrovicky från VM i Tjeckien. Där gjorde han ett mål och hade en assist när Slovakien besegrade Ryssland med 2-0. Detta i en kedja som för övrigt bestod av Marian Hossa och Rastislav Pavlikovsky. Nu ställs Petrovicky mot sina gamla kompisar i Mora.
Brynäs tänker köra med fyra kedjor i tisdagsmatchen. Junioren Nicklas Bäckström är center i fjärde formationen med Ove Molin och Jonas Andersson som ytterforwards".

Då har vi förstalinan o fjärde linan klara!!

Förslag:
Backpar:

1.a Philips-Kronwall Klar!
2.a Sjödda-Cassel ?
3.e Kupan-D.J/N.Andersson ?

Forwards
1:a Petrovicky-Miettinen-Viitakoski Klar!
2:a Björne.D-Lind-Dackell ?
3:e Soling-Jakob.J-Malmström ?
4:e Molin-Bäckis-Andersson Klar!

Övriga:
Sjögren skadad,Wahlberg Skadad ev Torsdag,N.Danielsson,Stridh

Vad säger ni,några andra förslag???
Kommentera

Brynäsare: Någon som vet om Brynäs förlängt med Sjögren? Hans kontrakt gällde ju till den 24/1 med option för resterande delen av säsongen.
Kommentera

Brynäsare: Björne har feber samt Sjögren har ljumskproblem.

Däremot så var Jesper Björk med och han såg pigg ut.
Kommentera

64Waern: Ja men om han har feber så är det väl inte uteslutet att han spelar? Annars är det ju 2 matcher till den här veckan... Björck vore väl en överraskning om han kom tillbaka?
Kommentera

Falken: Ingen aning men jag tycker han borde få det. Han har en härlig inställning!
Kommentera

Brynäsare: Ja är inte han skadad och skulle inte komma tillbaka förän nästa säson eller??? Rätta mig om jag har fel.
Kommentera

« · 494094 · »