Brynäs IF

727609 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16

1728125 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 18/2-16
Tigerhjärta: tycker andralinan ser väldigt intressant ut nu, Lindblom kan nog klicka bra med vrana och Johnson. Tror 1a kan fungera bra med. Mycket speed på kanterna och scott i mitten.

Inte minst, vilken 4e vi har nu :)

Tror detta blir bra.

Ska framförallt bli kul att se dagens tifo :D
Kommentera

Powerfade: Ja, att kassta om lite i kedjorna tycker jag är helt rätt, något måste hända. Bra Bulan! Däremot hade jag väl hellre sett Blomman eller Johnson i första. Men men, nu går vi för vinst!
Kommentera

Chris11: hmmm manny i första. Jag hade hellre satsat på Johnson i första.
Kommentera

Mannberg-Scott-Broadhurst
Johnson-Vrana-Lindblom
Ollas-Westerholm-Westerholm
Enterfeldt-Blomqvist-Alcén

Så spelar vi ikväll
Kommentera

Pettisbif: Tycker inte Bulan har fingertoppskänsla. Vi spelar darrigare där bak med Felix. Lindblom var klappkass senast men ersätter Brodecki som senast gjorde sin bästa match för säsongen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Brorsan håller på Leksand. Toppa det om ni kan!
Kommentera

70 Rodrigues: Fy-fan. Själv har jag en HV-are och FBKare på jobbet...
Kommentera

Tigerhjärta: Asså jag tycker fett synd om både Blomman och Johnson.. hur tänker Bulan i kedje-väg??
Kommentera

Idag fick jag verkligen känna av från både elever och kollegor att jag är Brynäsare i Rögleland😯. Skönt att vara på väg hem nu😂😂😂.
Kommentera

KulaShaker: Tycker verkligen de skulle tryckt in Blomman i första linan istället :/ men hoppas att Manneberg gör ett bra jobb!
Kommentera

pjåtor: Mannberg istället för Lindblom i morgon!
Kommentera

Pettisbif: Laget imorgon:

Mannerg-Scott-Broadhurst
Johnson-Vrana-Enterfeldt
Ollas-Westerholm-Westerholm
Alcén-Blomqvist-Lindblom
Kommentera

Verkar som att spelglädjen lyser med sin frånvaro .killarna ser ut som dom lider därute ingen glöd i ögonen . ser inte så taggat ut ! Mental coach har vi det ? Tyckte det såg krystat ut igår .
Kommentera

Kanske man kan spela såhär

Pudas - Zanetti
Carlsson - Kilström
Nörstebö - Sundqvist

En spelskicklig och en lite tuffare spelstil.
Kommentera

Mittzon: Håller inte med, Skellefteå brukar också göra floppvärvningar med jämna mellanrum... Men eftersom de numera har pengar kan de generellt sett värva dyrare (bättre) spelare och eftersom de är så pass bra är de inte beroende av att nyförvärven lyckas på samma sätt, så det blir inte lika stort fokus på det. Mikko Lehtonen var ju ett "stjärnförvärv" som misslyckades där förra säsongen, men hur mycket uppmärksamhet fick det? I Brynäs hade det offensiva spelet havererat om en tilltänkt skyttekung misslyckades på det sättet.
Kommentera

Huss: Förvånande att Skellefteå gick bom på Broadhurst. De brukar hitta rätt annars.
Kommentera

Zappaholic: Boqvist är en liknande spelartyp men mer spännande, å andra sidan tror jag inte det vore det bästa för hans utveckling att matcha honom hårt så här tidigt. Hans tid kommer.
Kommentera

Ser ut att bli ett stort tifo i gavlerinken imorgon. Sittplats ska involveras! Häftigt!
Kommentera

Huss: Tror man fick Terry till en billig peng och tänkte att han kunde bidra med fart och energi i Bulans hockey. Vi spelar ju ganska likt SAIK så någon större omställning blir det ju inte. Någon stjärna visste man att man inte värvade...
Kommentera

Huss: Nja, jag vill nog inte räkna bort Modo än.
Malmö och Rögle har väl back to back kvar att spela om jag inte har helt fel. Där har ju Modo chansen att plocka in 6p på nåt av lagen, förutsatt att ena laget vinner båda matcherna i back to back.
Men visst ser det halvmörkt ut, Modo ska ju samtidigt börja vinna flera matcher på raken och deras program ser inte så roligt ut heller..
Kommentera

Han har en poäng. Broadhurst var ok igår men ändå har han väl inga redskap som skulle kunna göra honom till en framträdande SHL spelare.
Kommentera

Huge: Rögle spelar knappast med kniven på strupen utan har ett rejält avstånd ner till Modo. Krävs ett mirakel för att de skall komma ikapp och förbi Rögle, oavsett vad deras nye Bagdad-AJ tränare säger i intervjuerna.
Kan hålla med om att spelet kommer vara öppnare mot DIF och vi kommer garanterat tillbring mer tid i försvarszon än mot Rögle.
Problemet är väl bara vi knappast kommer ha en större vinstchans eller göra fler mål för det....
Rensfelt vore perfekt, han har även lite av den storlek som vi saknar i dagens lag.
Det blev så påtagligt när bröderna Bibic bollade med våra forwards.
Kommentera

Trodde faktisk på topp 6 och det är iofs några matcher kvar men vi ser ju inte ut som att vi har i ett slutspel att göra just nu ! Hoppas på ett mirakel gör man ju iallafall ..kom igen bryt ihop gå vidare .
Kommentera

dAVydov: Du har ju helt rätt. Enda jag invänder mot är att du kallar det logik när det är fullständigt ologiskt :-)
Kommentera

dAVydov: Haha, ja DEN dysterkvistlogiken går minsann inte av för hackor.
Visst är det fascinerande hur nån kan sitta och gnälla som en bebis i 60 minuter match efter match och leta efter minsta lilla fel som måste kommenteras och påpekas?
Kommentera

Zappaholic:
Uppenbart att det finns olika sätt för idrottsintresse, såklart kan man va jättebesviken efter så snöpliga förluster som de senaste i veckan. Men jag tycker att nån sorts gräns för vad man vräker ur sig kunde va önskvärt... troligen är väl en del övertramp utlöst med hjälp av alkohol? MEN... Ni som står för de värsta hånen o sågningarna... tittar ni aldrig tillbaka o ser vilka pinsamheter ni kastar ur er? Jag skulle skämmas o be om ursäkt!
Kommentera

Zappaholic: Försöker bara illustrera hur vissa verkar resonera här inne. Kanske blev otydligt.
Kommentera

dAVydov: Vem skrev sådär?
Kommentera

Zappaholic: "Så du tycker alltså Brynäs spelade på topp igår? Eftersom du varken skriver öknamn eller gör dig rolig över enskilda spelares prestation så måste du tycka att gårdagens match var bra och att allt är frid och fröjd."

Logiken som vissa följer härinne är löjeväckande ibland.
Kommentera

Huss: "Motivationsfrågan verkar absurd. Att Rögle skulle vara mer motiverat än DIF är bara nonsens,"

Så det är en absurd tanke att ett lag som mer eller mindre spelar för sin existens i SHL skulle vara mer motiverat än ett lag som i princip och i jämförelse spelar om 3 poäng i ett mittenmöte?
Dessutom verkar du ha läst fel eller missförstått. Jag ställde Rögles ev motivation i relation till vår egen dito igår, inte jämfört med Djurgårdens.
Klart att dom också är motiverade pga läget, men nu var det ju deras spelsätt jag pekade på och inte nåt annat. Där tror jag definitivt att spelarna tycker det är roligare att möta ett lag som Djurgården än att tvingas stånga sig blodiga mot en köttmur som igår. Enbart detta bör ju vara en positiv injektion för våra spelare, om inte annat. Det blir dessutom klart högre tempo från båda lagen, vilket kanske får våra spelare att agera mer på instinkt när chanserna som vi trots allt skapar, dyker upp.
I övrigt håller jag med: Djurgården är jobbiga att möta och det blir ingen lätt uppgift. Speciellt utan Rödins och Salmelas offensiva kompetens som är extra viktig att ha då många matcher avgörs inte minst i PP.
Vore kul om BZ kunde locka tillbaka Rensfeldt, tycker att han är den spelartyp av de tre som vi är i mest behov av.
Kommentera

Tyckte matchen igår var helt ok. En de slarv i egen zon där Felix ibland räddade oss men vi stressade ju också Rögle till liknande misstag.
Rögle lyckades hålla oss från målet med några undantag. Matchbilden kunde blivit helt annorlunda om Blomqvist satt straffen.

Kommer att bli en helt annan match mot Djurgården. Viktigt med varje poäng även om vi missar topp 6. Tar hellre Örebro än Växjö eller HV.
Kommentera

munkas: Sen vill jag bara tillägga att jag tycker det är för patetiskt att det finns de som gnyr som gnällande bebisar så fort det går lite tungt. Kallar spelare och ledare för öknamn och beter sig sig riktiga jävla mobbare. Löjligt ynkligt beteende och såna människor går inte att ta på allvar...man får garva åt dem istället.

Men det är bara min åsikt.
Kommentera

munkas: Med tanke på att många tippade oss som ett kvallag så tycker jag de personerna ska vara nöjda.

Själv tippade jag oss topp sex så helt nöjd är jag ju inte just nu. Men jag inser ju att vi har tappat vår topplacering mycket på grund av Salmelas och Rödins frånvaro. Rödin snittade över en poäng/match och vad Salmela bidrog med vet vi ju alla.

Personligen tycker jag det är ganska så korkade uttalanden när en del skriver att det är ynkligt att ett lag står och faller med två spelare. Klart att det påverkar väldigt mycket när två toppspelare i SHL är skadade.

Sen är det ju också så att vi har inte rasat som ett sänke genom tabellen. Vi har god häng på lagen ovanför oss, men samtidigt kommer vi bli passerade av lagen under oss om vi inte börjar ta poäng igen ganska snart.

Slutligen så är det ingen katastrof om vi får spela åttondelsfinal. Det är slutspel det också, och alla lag som går dit har chans att gå långt i ett slutspel. Även Brynäs.
Kommentera

munkas: Jo, om ett mittenlag nu tillhör den övre halvan....
Isf tillhör väl även vi den övre halvan och då är det väl inte så konstigt att vi haft svårt mot övriga lag på samma övre halva de senaste 20 matcherna med tanke på att vi mestadels saknat 3 landslagsspelare.
Kommentera

Huge: Så Dif tillhör inte lag från den övre halvan då?
Kommentera

munkas: Djurgården passar oss rätt illa tyvärr. Med de skador som vi har så innebär det också att de har en spets som vi saknar. De två senaste matcherna var vi inte ens i närheten av dem så det krävs verkligen fantistiska insatser från Bulan Boys om vi skall ta poäng nu.
Dessutom är vi helt uddlösa, vilket vi varit sedan månadsskiftet november/december.
Fram tills dess gjorde laget ca 3,5 mål per match och därefter ligger siffran på strax över 2. Det är svårt att vinna matcher då, även med två bra målvakter och ett bättre försvarsspel än på många år.
Motivationsfrågan verkar absurd. Att Rögle skulle vara mer motiverat än DIF är bara nonsens, det första DIF spelarna pratade om i intervjuerna var just streckstriden mot Brynäs. Möter man Örebro kan jag förstå resonemanget, annars är det bara ihåligt.
Kul att Dansk hyllade Brynäs som han gjorde, han, Rensfelt och Wänna är välkomna tillbaka!
Kommentera

munkas: Ja, jag tror att Djurgårdens spelsätt passar oss bättre än Rögles taktik med köttmur och att hoppas på en målvakt som står på huvet.
DIF är säkert motiverade men har ändå inte kniven mot strupen på samma sätt som Rögle har.
Med din logik bör vi väl dessutom ha bra chans då vi inte möter ett lag på övre halvan. Du oroar dig ju över att vi bara har 2 vinster på 20 matcher mot lag på övre halvan, menar jag....
Kommentera

Huge: Vi har som sagt två vinster mot lag från den övre halvan de senaste 20 matcherna och ändå påstår du att matchen mot Dif borde passa oss bättre än en match mot Rögle?? De enda matcherna vi har vunnit de senaste månaderna är ju mot bottenlagen. Hur tänker du? Dif krigar för en plats i topp 6 och borde väl vara lika motiverade som Rögle, dessutom med ett bättre lag.
Kommentera

Brynäsgubbe: Håller med. Det var därför jag skrev att trots deras högre motivation och hårdare jobb framförallt runt båda kassarna så äger vi det mesta men är ineffektiva och torskar till slut på ett surt skitmål. Man saknar verkligen en Granistyp i såna här matcher där det krävs mkt krigande runt motståndarmålet för att ge sig själv chansen att vinna. Och signifikativt så avgör också Rensfeldt genom att vinna kampen mot Lucas.
Kommentera

Huge: "den motivationen är svår att matcha"? Va? Snacka om bortförklaring. Brynäs tryckte ner dom rejält stora delar av matchen men kunde inte göra mål. Istället får Rögle utdelning genom passivt spel framför mål. Det har inget med att Rögle var bättre eller att de hade högre motivation... Brynäs var bara uruselt ineffektiva trots att man var spelförande laget.
Kommentera

Carl Lejonkräk: För munkas måste man uppenbarligen ordagrant skriva att det offensiva spelet efterhand har försämrats efter främst Rödins och Salmelas frånvaro, trots att en blind utan hockeyintresse eller dito kunskaper kan se det.
Rögle spelar för att undvika kval, den motivationen är svår att matcha för lag i vårt läge. Ändå äger vi det mesta i matchen men återigen avgör ett slumpmål i slutet, även om det känns mindre slumpartat än det mot HV.
Köttmurar är jobbiga att möta om man inte får hål på dom och målvakten dessutom står på huvet. Blir en annan hockey på lördag som nog passar oss bättre.
Kommentera

munkas: Varför är det så viktigt för dig att Huge ska skriva att spelet blivit sämre? Tacka fan för det men samtidigt så är det ju så som Huge skriver att under denna delen av säsongen så behöver bottenlagen inte vara de som är lättast att slå, motivation slår nu och då klass. Bara att hålla tummarna för att vi hinner få tillbaka Salmela och Bertilsson innan säsongen är över, helst också Rödin.
Kommentera

Huge: Så även du tycker alltså att spelet blivit sämre?? Skönt att höra, jag trodde för ett tag att jag varit lite väl pessimistisk. Men om t.o.m Brynäs pressombudsman erkänner det så måste det vara riktigt risigt. Tack!
Kommentera

munkas: För negativa onyanserade bedömare som du, blir allt bortförklaringar.
För en nyanserad och sansad bedömare är Rödin, Salmelas och Bertilssons frånvaro istället en naturlig FÖRKLARING till det sämre spelet och ingen BORTförklaring.
Har aldrig påstått att Enterfeldts frånvaro var den största orsaken, den var däremot en starkt bidragande orsak av flera till fjolårets efterhand försämrade insats.
Ta reda på vad jag påstått innan du gissar och lägger ord i min mun, debatten blir bättre då.
Nu framstår du bara som en oseriös person som argumenterar ohederligt.
Kommentera

Huge: Men å andra sidan hade vi ju Enter, Vrana och Bertilsson borta i början på säsongen. Enter var ju så otroligt viktig minns jag, han bortfall var ju den största anledningen till att vi inte lyckades så bra förra säsongen enligt dig. Nä du kappvändaren, man kan alltid leta möjliga bortförklaringar till varför inte spelet fungerar. Det första steget är nog att inse att det sen en tid tillbaka sett ganska mediokert ut, trots att vi besegrat de storspelande och hungriga bottenlagen.
Kommentera

Bäst på isen idag:
1. Sandström
2. Broadhurst
3. Tvillingarna
4. Ollas

Backarna stabila.
Lindblom, Scott, Johnson, Vrana, Enterfeldt, Blomqvist, Brodecki och Alcén gjorde inte mycket väsen av sig... Lindblom och Scott har sett sega ut ända sen november/december...
Vet inte vad Vrana håller på med, ibland ser han ut som den bästa spelaren i laget och ibland är han en av de sämsta. Att han alltid ska slå stenhårda passningar som nästan bryter av klubborna har jag svårt att förstå. Visst hårda passningar ska man slå, men hans är alldeles på tok för hårda.
Kommentera

1728125 · »