Brynäs IF

727628 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

« · 1540895 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012
mattias - 74: Börja med att kalla dina fritidsbarn för "värdelös" och "sopa", tror inte att dom skulle uppskatta det sättet att uppmuntra och stötta....
Kommentera

Huge: vet inte ja, men jag har nog aldrig sett fritidsbarn som jobbar med det som heltidsproffs...
Kommentera

mattias - 74: Då utgår jag ifrån att du även kallar dina fritidsbarn för "sopa" eller "värdelös" när du tycker att dom inte presterat som du förväntat dig.
Eller skulle det vara mer tillåtet och godtagbart bara för att det är riktat till anonyma spelare som man aldrig möter öga mot öga, menar du?
Jag tycker det är tragiskt och omoget, punkt slut.
Det är min åsikt.
Kommentera

Huge:

Återigen? Är det mobbing om man kallar en målvakt eller utespelare för värdelös? Skulle inte tro det va.

Kommentera

mattias - 74: En tönt är en överdrivet engagerad tatuerad familjefar som kastar skit och hånar egna spelare bara för att vi förlorat.
Eller en korkad läxing som lär sina fritidsbarn att vårda språket och be om ursäkt, och samtidigt försvarar ovårdat språk och mobbning mot egna spelare härinne.
Låter logiskt, hörrudu....
Kommentera

Huge:

Jag försvarar ingen och dom är väl inga mobbare? Dom uttrycker sitt missnöje över ett lag, ett lag som dom lägger ner hjärta och själ i och följer varje match dock på olika sätt. Ett lag som dom ställer krav på , ett lag som är regerande svenska mästare m.m  Jag har lagt ner massvis med tid och pengar på Leksand de senaste åren , flera 100 mil efter vägarna tusentals kronor m.m men nu när du förmodligen vet hur klubben är skött och att ni själva " Brynäs " inte heller hade det så bra ekonmiskt sett för några år sedan så börjar jag ledsna. Man måste få klaga och kalla folk för värdelös och sopa m.m utan att man skall bli betraktad som mobbare. Dom är heltidsproffs och har bra betalt och man förväntar sig att de skall prestera eller hur?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Herregud!

Kommentera

Huge: Och vad fan har någons barn att göra med hur urusel Robin Rahm är som målvakt?
Kommentera

mattias - 74: Jättebra att du lär dina fritidsbarn folkvett.
Men varför försvarar du då foppa och andra mobbare härinne, som hånar och förlöjligar våra egna spelare?
Är det inte DOM du borde vända dig till istf till mig?
Och varför är det känsligt att dra in nåns barn i debatten?
Om man nu låter som en mobbare härinne och har egna barn, så utgår jag ifrån att man uppfostrar sina barn i samma anda.
Annars hycklar man ju nåt enormt och ger sina barn dubbla budskap.
Kommentera

Huge:

Förlåt om en leksing lägger sig i men varför blanda in andra skribenters familjer när du skall debattera? Du är verkligen en idiot. Jag har aldrig mobbat någon heller i hela mitt liv men lik förbannat så gnäller jag när mitt lag oavsett om det är Leksand eller Liverpool spelar dåligt eller när en spelare underpresterar. Det är helt naturligt men kanske inte för dig. Tycker du borde be foppa om ursäkt för det där är fan inte okej Huge. Jag lär mina 10 åriga fritidsbarn att vårda språket och be om ursäkt när dom varit fula i munnen och det funkar, det borde rimligtvis funka med dig också eller? Tönt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Jag vågar inte hoppas på att det kommer in en ny målis dom ska gneta på med sollet ska du se!
Kommentera

Gurra88:Ärligt talat jag vet inte vad som vore skönast. Ett nytt SM Guld eller ett filter som gjorde att man slapp se Huges patetiska jävla inlägg.

Det ska bli högintressant att se vad som händer framöver. Något säger mig att en ny målvakt kommer att tas in i truppen. För Rahm håller inte ens Div4 klass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Som jag sa innan säsongen så är Rahm ett bra nyförvärv för framtiden. Dock eftersom han inte stått på länge så skulle han vara ojämnt och ur form till jul..  jag ville därför ha en annan andremålis (typ alsenfeldt eller Forsberg) denna säsong, så kunde vi låna ut Rahm för att nästa säsong satsa på honom som andre när han fått en säsong i bena!

Så som situationen ser ut just nu är det inte mycket att göra utan vi får förlita oss på att Sundlöv gör vad som r bäst för Brynäs.  Man har sagt att man ska försvara guldet och så länge laget ligger på slutspelsplats tänker jag inte klaga, bättre att man toppar formen till slutspelet än nu i December (så länge man håller sig på slutspelsplats vill säga......).
känner mig inte heller helt bekväm med Rahm i ett slutspel, men mycket kan hända på vägen dit, se bara vilket mega lyft Svedberg fick i slutspelet! (förviso under sin andra säsong).

Nä lite mer tålamod så får vi se vart det bär, men så länge dom ligger på slutspelsplats tror jag absolut att detta lag har chans att försvara guldet! =)

men med det sagt skulle jag inte ha nått emot att se Heitanen i Brynäs igen (y) ;)
Kommentera

Huge:"Även om Rahm gör en blek insats så får han heller inte så mkt hjälp att rensa undan returerna."

Kanske för att det blir retur på varenda jävla skott??

Missade du den lilla detaljen idag att Rahm på fullaste allvar knappt höll en endaste puck?

"Som matchen gestaltade sig så är väl resultatet ändå rättvist, dom hade faktiskt en ribbträff i slutsekunderna."

Vi ska vara glada att asplövet inte lyckades släppa in mer mål än fyra. Men att kalla det rättvist är ju rent löjligt.

Kommentera

Huge:" Dom som hånar och förlöjligar våra egna spelare härinne har förmodligen varit mobbare själva under skoltiden. Patetiskt att läsa inläggen härinne under match, maken till omogna barnrumpor får man leta efter."

Och du svarar med mogna påhopp som gamnackar barnrumpor och liknande. 

Håll du käft och kryp in i din förljugna lila bubbla.

Kommentera

Huge: Mobbar jag har aldrig mobbat en människa i hela mitt liv ska du veta, vad är det för fel på dig? Blanda fan inte in mina döttrar EN gång till för då har du gjort bort dig på riktigt ska du veta!!!!!!!!!
Kommentera

Hur allvarligt skadad är Honken?
Kommentera

foppa78: En kommentar fullt värdig en av dom största och mest omogna mobbarna härinne.
Ser att du har två döttrar, dom måste vara stolta över en far som mobbar och hånar våra spelare.
Fint föredöme, måste jag säga...
Kommentera

Huge: Kissa och gå och lägg dig clown!
Kommentera

Peja: Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv. Dom som hånar och förlöjligar våra egna spelare härinne har förmodligen varit mobbare själva under skoltiden. Patetiskt att läsa inläggen härinne under match, maken till omogna barnrumpor får man leta efter.

Som du säger: vi gör ingen bra match och faller in i Rögles låga tempo, har väl aldrig varit Brynäs starka sida att själva driva upp matchtempot mot såna här lag. Rögel är ett lurigt lag med ett par riktigt bra spelare, tänker främst på deras finne Aaltonen.
Även om Rahm gör en blek insats så får han heller inte så mkt hjälp att rensa undan returerna. Tycker att han agerar obekvämt och spänt överlag, ser ut att överarbeta situationerna. Vilket förstås resulterar i den mängd returer han släpper, det såg ju t.o.m farligt ut på höstlöven som kom singlande mot honom ibland.

Som matchen gestaltade sig så är väl resultatet ändå rättvist, dom hade faktiskt en ribbträff i slutsekunderna.
Kommentera

Peja: Rahm måste vara den sämsta Brynäsmålvaken all time high. Han ska givetvis sågas vid fotknölarna efter en sådan här insats. Killen kan ju inte fånga en puck om man så hade kastat den till honom.
Kommentera

Peja: Har precis sett matchen i efterhand och nu får dom fan ta och SPARKA ut Rahm Fyfan vilken jävla sopa häng in en slips i mål nästa match det är fan bättre!
Kommentera

Det känns som att Rögle är ett bra allsvenskt lagbygge med några spetsspelare (Kukkonen, Aaltonen). De räcker inte riktigt till i Elitserien.

Brynäs borde naturligtvis kunna köra över Rögle, men inställningen fanns inte riktigt där, samtidigt som Rahm var usel och domarna tillät mycket spelförstörande aktioner.

Men Brynäs ska inte släppa in 4 mål mot detta Rögle. Utöver målvaktsspelet slarvade man med kommunikationen och en hel del annat. En rutinerad spelare som Ollas ska naturligtvis inte gå bort sig som han gjorde vid 4-4-målet, och Franson & Persson måste naturligtvis kommunicera bättre än vad de gjorde vid 3-4-reduceringen.

Såg förresten att Jörgen Sundqvist och Dennis Persson åkte raka vägen till Robin Rahm efter slutsignalen. Mads Hansen och Mats Lavander anslöt några sekunder senare. De har fattat det här med lagspel mycket mer än vad många här inne har gjort.
Kommentera

Anders Berg:
Ett råd till Brynäs . Sätt in en annons på blocket . .

Ges bort gratis !! en dopad målrham + en handlingslam sportchef . Obs båda till priset av 1 ... 0 kr
Kommentera

Johan Norrström: Räcker att skeppa hem honom. Billigare än flyg från Finland. Brynäs verkar ju inte ha så bra ekonomi.

2-2 eller 4-4 mot bottenlag nummer 1 är skitsamma. Lika dåligt hursomhelst.

Kommentera

Har väldigt mycket tankar i mig men väljer att skriva ner en.

Cody Franson är våran bästa back just nu ihop med Gunde. Fan va bra han har varit de senaste.

GO CODY!

Kommentera

Robin Rahm kan inte fånga puuuck! Robin Rahm kan inte fånga puuuck!

Inte fånga puck! Inte fånga puck! Robin Rahm kan inte fånga puck!.

Ny ramsa?

Kommentera

Gurra88: Låna ut Rahm till typ Vita Hästen och flyg hem Lindbäck.
Kommentera

Man bör väl börja inse nu att Rahm var en felsatsning? Man kan väl inte låta stolthet regera? Vi måste värva en backup åt Honken värd namnet. Annars kastar vi bort säsongen...
Kommentera

Gurra88:Ja håller med Han har studerat 2 år i Schweiz käre Rahm på ostfabriken... maken till ihålig målvakt var länge sedan man såg

Kommentera

2 poäng. Kul. Godnatt.
Kommentera

Kunde vart värre, vi kunde ha förlorat mot Troja Ljungby HAHAHAHAHAHAHAHA....
Kommentera

Räknar med att Rahm fått sparken redan imorgon
Kommentera

Mår illa hur glad Brynäs spelaren blir efter 2p... När dom hade 4-2
Kommentera

LindströmDetta var ingen segr utan ett förlorat poäng.... Det kan iof vara så att vi borde vinna Bragdguld  som kan ta 2 pinnar med en protes i mål.. Grymt besviken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Såå översvallande lycklig just nu.

Tack Rahm.
Kommentera

90Steen_: Löjligt dåligt agerat efter 4-3 målet, lukta bajs om spelet.
Dååååååligt agerat och en sjukt onödigt att bjuda bort en pinne.
Kommentera

Zappaholic: Jippi, vi vann!
Kommentera

Erat:Snälla Brynäs,försök att sälja Robin Rahm,om det är möjligt.

Kommentera

rafalski: Två poäng menar du väl? ;-)
Kommentera

Zappaholic:

Förstamålvakten Robin Rahm. Håller ungefär den klass man befarade.
Kommentera

I webbradiosändningen så sågar kommentatorn vår målvakt hejvilt.
Det är nog en av de största sågningar av en målvakt som jag hört.

Bland de sista citaten: "Och där gjorde Rahm sitt 23 usla ingripande i matchen".

Så det vill till att Holmqvist kommer tillbaka illa kvickt.
Kommentera

Det här var så väntat så väntat så väntat. Rahm är en sjukt förutsägbar spelare. Och satan vad nära det var att hans fummel gav 4-5 i slutet.

Kul att kommentatorn "tycker synd" om honom med, att han "kom fel in i matchen". Måste vara hans första Brynäsmatch. 

Känner mig fasansfullt engegerad inför förlängningen.....

Kommentera

JAAAA!!
En poäng mot Rögle, så jävla stort. Har nog inte känt mig så stolt och lycklig sen barnen föddes.

Tack Rahm.
Kommentera

Lindström: bara att skratta högt! Patetiskt
Kommentera

Lindström: Kan vara den sämsta målvaktsinsats jag sett på seniornivå...
Kommentera

Zappaholic: Troligen 2 pinnar till bortkastade!
Kommentera

Lindström: Pinsamt agerat återigen
Kommentera

Rossa: Ska man skratta eller gråta?!
Kommentera

« · 1540895 · »